Dostawy produktów leczniczych, wyrobów i materiałów medycznych oraz innych produktów dla potrzeb Apteki w Wojewódzkim Ośrodku Lecznictwa Odwykowego i Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym w Gorzycach.

Data publikacji 2020-04-01
Data zakończenia 2020-04-17 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Ośrodek Lecznictwa Odwykowego i Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Gorzycach
Miejscowość Gorzyce
Województwo śląskie
Branża
  • Materiały medyczne,
  • Jednorazowe, niechemiczne artykuły medyczne i hematologiczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 528306-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 336000006, 336925105, 331411104, 331400003, 331414200, 373223004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Dostawy produktów leczniczych, wyrobów i materiałów medycznych oraz innych produktów zgodnie z asortymentem, ilościami oraz wymaganiami zawartymi w wyliczeniu całkowitej wartości zamówienia dla Zadań 1-13 oraz we wzorze umowy. Okres realizacji: od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021r.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 80c52869-cfc1-4e8b-87f1-6bb903671a67
Biuletyn 528306-N-2020
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Ośrodek Lecznictwa Odwykowego i Zakład Opiekuńczo-Leczniczy w Gorzycach
Regon 10920850000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Zamkowa
Zamawiajacy adres numer domu 8
Zamawiajacy miejscowosc Gorzyce
Zamawiajacy kod pocztowy 44-350
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 324 511 697
Zamawiajacy fax 324 511 696
Zamawiajacy email woloizol@woloizol.com.pl
Adres strony url www.woloizol.com.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.woloizol.com.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.woloizol.com.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres ul. Zamkowa 8 , 44-350 Gorzyce
Nazwa nadana zamowieniu Dostawy produktów leczniczych, wyrobów i materiałów medycznych oraz innych produktów dla potrzeb Apteki w Wojewódzkim Ośrodku Lecznictwa Odwykowego i Zakładzie Opiekuńczo-Leczniczym w Gorzycach.
Numer referencyjny 5/2020/APTEKA/PN
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Zastrzega prawo grup czesci nie dotyczy
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy wszystkie
Okreslenie przedmiotu Dostawy produktów leczniczych, wyrobów i materiałów medycznych oraz innych produktów zgodnie z asortymentem, ilościami oraz wymaganiami zawartymi w wyliczeniu całkowitej wartości zamówienia dla Zadań 1-13 oraz we wzorze umowy. Okres realizacji: od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021r.
Cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow Zezwolenie uprawniające do obrotu na terenie Polski produktami stanowiącymi przedmiot zamówienia dla Zadań nr 1-8, tj.: a) zezwolenie wydane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej – Zadania nr 1-8; b) zezwolenie wydane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na prowadzenie obrotu hurtowego substancjami psychotropowymi grupy IV-P (zgodnie z ustawą z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 852 ze zm.) w hurtowni farmaceutycznej posiadającej zezwolenie na jej prowadzenie – w przypadku składania oferty na substancje psychotropowe - Zadanie nr 2 i 4; c) zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na wytwarzanie produktów leczniczych jeżeli Wykonawca jest wytwórcą – Zadania nr 1-6 i 8.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Zakresie warunkow udzialu Dla Zadań nr 1-8 zezwolenie uprawniające do obrotu na terenie Polski produktami stanowiącymi przedmiot zamówienia tj.: a) zezwolenie wydane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej – dla Zadania nr 1-8; b) zezwolenie wydane przez Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na prowadzenie obrotu hurtowego substancjami psychotropowymi grupy IV-P (zgodnie z ustawą z dnia 29.07.2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 852 ze zm.) w hurtowni farmaceutycznej posiadającej zezwolenie na jej prowadzenie – dla Zadania nr 2 i 4; c) zezwolenie Głównego Inspektora Farmaceutycznego (GIF) na wytwarzanie produktów leczniczych jeżeli Wykonawca jest wytwórcą – dla Zadania nr 1-6 i 8
Inne dokumenty niewymienione 1) wypełniony formularz oferty sporządzony z wykorzystaniem wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto w ramach poszczególnych Zadań, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację o formie wniesienia wadium; 2) wypełnione wyliczenie całkowitej wartości zamówienia dla zadania/zadań, którego/których dotyczy składana oferta (Zadania nr 1-13) - Załącznik nr 1a - 1ł do SIWZ;
Czy wadium 1
Wadium Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert tj. do dnia 17.04.2020 r. do godz. 8.15 wnieść wadium, jeżeli składa ofertę na Zadania nr 1-13 w następujących kwotach: 1) Zadanie nr 1 – Produkty lecznicze i inne - 8200,00 PLN (słownie: osiem tysięcy dwieście złotych 00/100), 2) Zadanie nr 2 – Substancje psychotropowe IV-P – 870,00 PLN (słownie: osiemset siedemdziesiąt złotych 00/100), 3) Zadanie nr 3 – Olanzapina i kwetiapina - 600,00 PLN (słownie: sześćset złotych 00/100), 4) Zadanie nr 4 – Walproiniany i inne - 970,00 PLN (słownie: dziewięćset siedemdziesiąt złotych 00/100), 5) Zadanie nr 5 – Nadroparyna - 220,00 PLN (słownie: dwieście dwadzieścia złotych 00/100), 6) Zadanie nr 6 - Płyny infuzyjne - 70,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt złotych 00/100), 7) Zadanie nr 7 – Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego – 130,00 PLN (słownie: sto trzydzieści złotych 00/100), 8) Zadanie nr 8 – Opatrunki lecznicze – 280,00 PLN (słownie: dwieście osiemdziesiąt złotych 00/100),9) Zadanie nr 9 – Materiały opatrunkowe – 120,00 PLN (słownie: sto dwadzieścia złotych 00/100), 10) Zadanie nr 10 – Sprzęt medyczny i środki pomocnicze – 260,00 PLN (słownie: dwieście sześćdziesiąt złotych 00/100), 11) Zadanie nr 11 – Rękawice diagnostyczne – 890,00 PLN (słownie: osiemset dziewięćdziesiąt złotych 00/100), 12) Zadanie nr 12 – Paski do glukometru – 30,00 PLN (słownie: trzydzieści złotych 00/100), 13) Zadanie nr 13 – Ustniki do alkomatu – 70,00 PLN (słownie: siedemdziesiąt złotych 00/100). W przypadku, gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań zobowiązany jest zsumować w/w kwoty zgodnie z zakresem, na który składa ofertę. Łączna kwota wadium na wszystkie zadania wynosi 12710,00 PLN (słownie: dwanaście tysięcy siedemset dziesięć złotych 00/100).
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1) Zmiany i uzupełnienia umowy mogą być dokonywane jedynie w formie pisemnej, jako aneks do umowy podpisany przez dwie Strony: 2) Strony zgodnie ustalają, że zmianie mogą podlegać następujące postanowienia umowy wynikające: a) z ustawowej zmiany stawek podatku VAT - o różnicę pomiędzy jej dotychczasową wielkością a wprowadzoną zmianą, jednak nie wcześniej niż po dacie rozpoczęcia jej obowiązywania; b) ze zmiany oznaczenia Stron umowy w wyniku następstwa prawnego; c) ze zmiany przepisów powszechnie obowiązujących, które mają wpływ na treść umowy, w szczególności w przypadku zmiany zasad finansowania wynikających z ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (tekst jedn. Dz. U. z 2020 r. poz. 357); d) ze zmiany ceny i asortymentu przewidziana w § 2 ust. 10 i ust. 12 niniejszej umowy; e) ze zmiany cen przewidzianej w § 4 ust. 4; f) ze zmiany asortymentu przewidzianej w § 2 ust. 9 niniejszej umowy: 3) Zamawiający dopuszcza możliwość obniżenia cen jednostkowych towarów w przypadku obniżenia cen producenta lub zastosowania promocyjnej obniżki cen. Powrót do cen określonych w załączniku umowy nie wymaga dodatkowych czynności.
IV 4 4 data 2020-04-17T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 08:15
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Produkty lecznicze i inne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Produkty lecznicze i inne zgodnie z asortymentem i ilościami (poz. 1 - 411 wyliczenia całkowitej wartości zamówienia) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku nr 1a do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Substancje psychotropowe IV-P
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Substancje psychotropowe IV-P zgodnie z asortymentem i ilościami (poz. 1 - 10) wyliczenia całkowitej wartości zamówienia) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku nr 1b do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Olanzapina i kwetiapina
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Olanzapina i kwetiapina zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 7 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1c do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Walproiniany i inne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Walproiniany i inne zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 11 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1d do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Nadroparyna
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Nadroparyna zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 2 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1e do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Płyny infuzyjne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Płyny infuzyjne zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 5 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1f do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33692510-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Środki spożywcze specjalnego przeznaczenia medycznego zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 2 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1g do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Opatrunki lecznicze
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33600000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Opatrunki lecznicze zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 4 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1h do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Materiały opatrunkowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141110-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Materiały opatrunkowe zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 25 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1i do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 10
Zalacznik nazwa Sprzęt medyczny i środki pomocnicze
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Sprzęt medyczny i środki pomocnicze zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 33 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1j do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 11
Zalacznik nazwa Rękawice diagnostyczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33141420-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2020-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Rękawice diagnostyczne zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1- 3 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1k do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 12
Zalacznik nazwa Paski do glukomteru
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Paski do glukometru zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1l do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  
Zalacznik czesc nr 13
Zalacznik nazwa Ustniki do alkomatu
Zalacznik cpv glowny przedmiot 37322300-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2020-06-17T00:00:00+02:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-06-16T00:00:00+02:00
Zalacznik krotki opis Ustniki do alkomatu zgodnie z asortymentem i ilościami ( poz. 1 wyliczenia całkowitej wartości ) oraz wymaganiami zawartymi w Załączniku 1ł do SIWZ oraz we wzorze umowy. Dostawy realizowane od dnia 17.06.2020 r. do dnia 16.06.2021 r.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)