DOSTAWA DROBNEGO SPRZĘTU MEDYCZNEGO DLA DOLNOŚLĄSKIEGO CENTRUM REHABILITACJI SP. Z O.O. W KAMIENNEJ GÓRZE

Data publikacji 2020-04-21
Data zakończenia 2020-04-30 00:00:00
Instytucja Dolnośląskie Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o.
Miejscowość Kamienna Góra
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Materiały medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 532978-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 331400003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa drobnego sprzętu medycznego dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze.
2. Produkty objęte zamówieniem podzielone są na dziewięć (9) części:
Część 1 Dreny do odsysania typu Redon i butelka do odsysania typu Redon
Część 2 Pojemniki plastikowe na wycinki histopatologiczne
Część 3 Pojemniki twardościenne na zużyte igły i odpady medyczne
Część 4 Strzykawki jednorazowe
Część 5 Igły iniekcyjne, kaniule dożylne, przyrządy do przetaczania płynów infuzyjnych
Część 6 Jednorazowy sprzęt medyczny
Część 7 Ostrza jednorazowe
Część 8 Worki na mocz
Część 9 Filtry oddechowe, obwód oddechowy
Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia.
3. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w SIWZ w Załącznikach nr 1.1 – 1.9 do Formularza oferty (Formularze asortymentowo-cenowe). Podane w Załącznikach ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
4. Sprzęt będący przedmiotem zamówienia musi spełniać obowiązujące prawnie wymogi dopuszczenia do obrotu, w szczególności musi być zgodny z Ustawą z dnia 20.05.2010 roku o wyrobach medycznych (tj. Dz.U. z 2020 r., poz.186). Na żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany okazać aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie oferowanego sprzętu i materiałów do obrotu.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 a934a60c-2d11-4c08-a493-1d9600e4b011
Biuletyn 532978-N-2020
Zamawiajacy nazwa Dolnośląskie Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o.
Regon 23113920700000
Zamawiajacy adres ulica ul. Korczaka
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Kamienna Góra
Zamawiajacy kod pocztowy 58-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 075 64 59 600,
Zamawiajacy fax 075 64 59 601
Zamawiajacy email dcr@dcr.org.pl,
Adres strony url http://dcr.org.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Podmiot leczniczy
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://dcr.org.pl Zakładka Zamówienia publiczne https://www.platformazakupowa.pl/pn/dcr
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne https://www.platformazakupowa.pl/pn/dcr
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny Dopuszczalne jest złożenie oferty w formie pisemnej (na papierze) zgodnie ze wskazaniami zawartymi w SIWZ.
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA DROBNEGO SPRZĘTU MEDYCZNEGO DLA DOLNOŚLĄSKIEGO CENTRUM REHABILITACJI SP. Z O.O. W KAMIENNEJ GÓRZE
Numer referencyjny PNG/3/04/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa drobnego sprzętu medycznego dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Produkty objęte zamówieniem podzielone są na dziewięć (9) części: Część 1 Dreny do odsysania typu Redon i butelka do odsysania typu Redon Część 2 Pojemniki plastikowe na wycinki histopatologiczne Część 3 Pojemniki twardościenne na zużyte igły i odpady medyczne Część 4 Strzykawki jednorazowe Część 5 Igły iniekcyjne, kaniule dożylne, przyrządy do przetaczania płynów infuzyjnych Część 6 Jednorazowy sprzęt medyczny Część 7 Ostrza jednorazowe Część 8 Worki na mocz Część 9 Filtry oddechowe, obwód oddechowy Wykonawca może złożyć ofertę na dowolną ilość części zamówienia. 3. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w SIWZ w Załącznikach nr 1.1 – 1.9 do Formularza oferty (Formularze asortymentowo-cenowe). Podane w Załącznikach ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie. 4. Sprzęt będący przedmiotem zamówienia musi spełniać obowiązujące prawnie wymogi dopuszczenia do obrotu, w szczególności musi być zgodny z Ustawą z dnia 20.05.2010 roku o wyrobach medycznych (tj. Dz.U. z 2020 r., poz.186). Na żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany okazać aktualne dokumenty potwierdzające dopuszczenie oferowanego sprzętu i materiałów do obrotu.
Cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt 13.3. Części I SIWZ.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt 13.3. Części I SIWZ.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia konkretnego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia powyższego warunku dokonana będzie na podstawie ogólnego oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zawartego w treści oświadczenia Wykonawcy, o którym mowa w pkt 13.3. Części I SIWZ.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 13.6. ppkt 4) lit.b), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono jego upadłości wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w z § 7 ust. 1 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r., poz. 1126 z późn.zm.), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio: - oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub - oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Zakresie warunkow udzialu 1. W zakresie kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiający odstępuje od żądania dowodów w przedmiotowym zakresie. 2. W zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej: z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiający odstępuje od żądania dowodów w przedmiotowym zakresie. 3. W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej: z uwagi na brak postawionego warunku Zamawiający odstępuje od żądania dowodów w przedmiotowym zakresie.
Inne dokumenty niewymienione I. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu (...), polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Jeżeli Wykonawca, powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania wobec nich: a) braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art.24 ust.1 pkt 12-23 oraz ust.5 pkt 1) Ustawy, b) spełniania warunków, o których mowa w art.22 ust.1b Ustawy, zobowiązany jest zamieścić informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 13.3. Części I SIWZ, stanowiącym Załącznik nr 1 do IDW. 3. W sytuacji określonej w pkt 1., Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 3 do IDW. Zobowiązanie musi zostać złożone wraz z ofertą w oryginale. II. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składane na podstawie art.25a ust.1 Ustawy, składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie, w którym każdy z nich wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. III. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji, o której mowa w art.86 ust.5 Ustawy, składa Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.1 pkt 23) Ustawy (wzór - Załącznik nr 2 do IDW).
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z okoliczności wymienionych w art.144 ust. 1 pkt 2) do 6) Ustawy. 2. W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia - odpowiednie zapisy umowy zostaną dostosowane do obowiązującego stanu prawnego. 3. W przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT, wynagrodzenie brutto ulegnie zmianie (zwiększeniu lub zmniejszeniu) stosownie do zmiany tej stawki, przy czym wynagrodzenie netto pozostanie bez zmian. 4. W przypadku zaistnienia sytuacji określonej w pkt 3, Strony ustalają, że zmiana wynagrodzenia brutto obowiązywać będzie od dnia wejścia w życie odpowiednich przepisów w tym zakresie i wymagać będzie wprowadzenia aneksu do umowy. 5. Wszelkie zmiany umowy są dokonywane przez umocowanych przedstawicieli Zamawiającego i Wykonawcy w formie pisemnej w drodze aneksu do umowy, pod rygorem nieważności. 6. Zmiana umowy dokonana z naruszeniem przepisu pkt 5. podlega unieważnieniu.
IV 4 4 data 2020-04-30T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dreny do odsysania typu Redon i butelka do odsysania typu Redon
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 1) jest dostawa drobnego drenów do odsysania typu Redon i butelek do odsysania typu Redon dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.1 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Pojemniki plastikowe na wycinki histopatologiczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 2) jest dostawa pojemników plastikowych na wycinki histopatologiczne dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.2 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Pojemniki twardościenne na zużyte igły i odpady medyczne
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 3) jest dostawa pojemników twardościennych na zużyte igły i odpady medyczne dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.3 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Strzykawki jednorazowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 4) jest dostawa strzykawek jednorazowych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.4 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Igły iniekcyjne, kaniule dożylne, przyrządy do przetaczania płynów infuzyjnych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 5) jest dostawa igieł iniekcyjnych, kaniul dożylnych, przyrządów do przetaczania płynów infuzyjnych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.5 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Jednorazowy sprzęt medyczny
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 6) jest dostawa jednorazowego sprzętu medycznego dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.6 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Ostrza jednorazowe
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 7) jest dostawa ostrzy jednorazowych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.7 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Worki na mocz
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 8) jest dostawa worków na mocz dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.8 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  
Zalacznik czesc nr 9
Zalacznik nazwa Filtry oddechowe, obwód oddechowy
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia (Części 9) jest dostawa filtrów oddechowych, obwódów oddechowych dla Dolnośląskiego Centrum Rehabilitacji Sp. z o.o. w Kamiennej Górze. 2. Szczegółowy opis zamawianego sprzętu oraz jego ilości określono w Załączniku nr 1.9 do Formularza oferty (Formularz asortymentowo-cenowy). Podane w Załączniku ilości stanowią wartość szacunkową, wyliczoną na postawie zużycia sprzętu w latach poprzednich, co oznacza, że ostateczna ilość zamawiana na podstawie umowy w okresie jej obowiązywania może ulec zmianie.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)