„Modernizacja oferty kształcenia w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w ramach modyfikacji/dostosowania treści programowych w wybranych zawodach (Model lII)- pracownie szkolne” Numer konkursu RPWM.02.04.01 -28-0015/19 W ramach Osi priorytetowej: RPWM.02.00.00 Kadry dla gospodarki Działania RPWM.02.04.00 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego Poddziałania: RPWM.02.04.01 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego-projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Postępowanie V

Data publikacji 2020-09-30
Data zakończenia 2020-10-15 00:00:00
Instytucja Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie
Miejscowość Kętrzyn
Województwo warmińsko-mazurskie
Branża
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 591475-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391621006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie pracowni szkolnych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na poszczególne części zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu do wszystkich części zamówienia (2)
4. Zamówienie zostało podzielone na niżej wymienione części:
CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- FANTOM LUB SYMULATOR DO WYKONYWANIA ZABIEGU INSEMINACJI
CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- MODEL KROWY DO DOJENIA
5. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację dostaw i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od wskazanych w załączniku nr do SIWZ oraz będą zgodne pod względem:
1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych),
2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji),
3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów),
4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itp),
5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania,
6) standardów emisyjnych,
7) izolacyjności cieplnej.

6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne. Minimalne parametry techniczne stanowiące minimalne parametry równoważności zostały przedstawione w załączniku nr 1 do SIWZ-SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

7. Zamówienie obejmuje:
1) dostawę sprzętu
2) przeszkolenie w zakresie podstawowej obsługi sprzętu dla 3 osób Zamawiającego

8. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta
UWAGA! Brak podania w załączniku nr 2 do SIWZ – Nazwy oferowanego sprzętu (producent, model), pozwalający na jego jednoznaczną i niebudzącą wątpliwości identyfikację spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy PZP.

9. Kategoria przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- FANTOM LUB SYMULATOR DO WYKONYWANIA ZABIEGU INSEMINACJI
39162100-6 Pomoce dydaktyczne
39162000 -5 Pomoce naukowe
34152000-7 Symulatory szkoleniowe

CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- MODEL KROWY DO DOJENIA
39162100-6 Pomoce dydaktyczne
39162000 -5 Pomoce naukowe
34152000-7 Symulatory szkoleniowe

10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy.
11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (Załącznik nr 2 SIWZ).
12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia.
13. W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego.
14. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 pkt. 12 -23 ustawy PZP zachodzące choćby względem pojedynczego wykonawcy dyskwalifikują całą grupę wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 89e9a58e-af80-4d8d-b657-a3cdb311a086
Biuletyn 591475-N-2020
Zamawiajacy nazwa Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie
Regon 28026065200000
Zamawiajacy adres ulica Karolewo
Zamawiajacy adres numer domu 12
Zamawiajacy miejscowosc Kętrzyn
Zamawiajacy kod pocztowy 11-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo warmińsko-mazurskie
Zamawiajacy telefon 897 524 753
Zamawiajacy fax 897 524 753
Zamawiajacy email zsckr@karolewo.com
Adres strony url www.karolewo.com/bip
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu „Modernizacja oferty kształcenia w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w ramach modyfikacji/dostosowania treści programowych w wybranych zawodach (Model lII)- pracownie szkolne” Numer konkursu RPWM.02.04.01 -28-0015/19 W ramach Osi priorytetowej: RPWM.02.00.00 Kadry dla gospodarki Działania RPWM.02.04.00 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego Poddziałania: RPWM.02.04.01 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego-projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny JEDNOSTKA ORGANIZACYJNA PODLEGŁA I NADZOROWANA PRZEZ MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.karolewo.com/bip
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.karolewo.com/bip
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego lub przesłać na adres Zamawiającego
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie Adres: 11- 400 Kętrzyn, Karolewo 12, sekretariat- pok. 100
Nazwa nadana zamowieniu „Modernizacja oferty kształcenia w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie. Doposażenie bazy dydaktycznej szkoły w ramach modyfikacji/dostosowania treści programowych w wybranych zawodach (Model lII)- pracownie szkolne” Numer konkursu RPWM.02.04.01 -28-0015/19 W ramach Osi priorytetowej: RPWM.02.00.00 Kadry dla gospodarki Działania RPWM.02.04.00 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego Poddziałania: RPWM.02.04.01 Rozwój kształcenia i szkolenia zawodowego-projekty konkursowe Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.Postępowanie V
Numer referencyjny NR.ZSCKR.Z.2241/10/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest wyposażenie pracowni szkolnych w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Karolewie. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia na poszczególne części zamówienia stanowi Załącznik nr 1 do SIWZ. 3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Wykonawca może złożyć ofertę w odniesieniu do wszystkich części zamówienia (2) 4. Zamówienie zostało podzielone na niżej wymienione części: CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- FANTOM LUB SYMULATOR DO WYKONYWANIA ZABIEGU INSEMINACJI CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- MODEL KROWY DO DOJENIA 5. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do wskazanych w załączniku nr 1 do SIWZ pod warunkiem, że zagwarantują one realizację dostaw i zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od wskazanych w załączniku nr do SIWZ oraz będą zgodne pod względem: 1) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne oraz liczba elementów składowych), 2) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), 3) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), 4) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, charakterystyki liniowe, konstrukcje itp), 5) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, 6) standardów emisyjnych, 7) izolacyjności cieplnej. 6. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego w ramach przedmiotu zamówienia materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego oraz zwrócić się z zapytaniem czy Zamawiający uzna zaproponowane rozwiązania za równoważne. Minimalne parametry techniczne stanowiące minimalne parametry równoważności zostały przedstawione w załączniku nr 1 do SIWZ-SZCZEGÓŁOWY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA 7. Zamówienie obejmuje: 1) dostawę sprzętu 2) przeszkolenie w zakresie podstawowej obsługi sprzętu dla 3 osób Zamawiającego 8. Elementy wyposażenia muszą być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja produktu jak i producenta UWAGA! Brak podania w załączniku nr 2 do SIWZ – Nazwy oferowanego sprzętu (producent, model), pozwalający na jego jednoznaczną i niebudzącą wątpliwości identyfikację spowoduje odrzucenie oferty na podstawie art. 89 ust.1 pkt. 2 ustawy PZP. 9. Kategoria przedmiotu zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV): CZĘŚĆ I ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- FANTOM LUB SYMULATOR DO WYKONYWANIA ZABIEGU INSEMINACJI 39162100-6 Pomoce dydaktyczne 39162000 -5 Pomoce naukowe 34152000-7 Symulatory szkoleniowe CZĘŚĆ II ZAMÓWIENIA- WYPOSAŻENIE WETERYNARII- MODEL KROWY DO DOJENIA 39162100-6 Pomoce dydaktyczne 39162000 -5 Pomoce naukowe 34152000-7 Symulatory szkoleniowe 10. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 11. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez Wykonawcę firm podwykonawców (Załącznik nr 2 SIWZ). 12. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. 13. W przypadku udziału w postępowaniu wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia i podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego. 14. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 pkt. 12 -23 ustawy PZP zachodzące choćby względem pojedynczego wykonawcy dyskwalifikują całą grupę wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
Cpv glowny przedmiot 39162100-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 21
Informacje na temat katalogow Termin wykonania zamówienia: w terminie 21 dni od dnia zawarcia umowy.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione Zamawiający żąda, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniach, stanowić będą wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu. 2. Oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1, należy złożyć zgodnie z Załącznikiem nr 3 do SIWZ. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie w zakresie braku podstaw wykluczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. 4. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art.24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp, wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (informacji z otwarcia ofert): Oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu- Załącznik nr 6 do SIWZ. Wyżej wymienione oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w ust. 4 składa każdy z Wykonawców występujących wspólnie
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana postanowień niniejszej umowy może nastąpić za zgodą obydwu stron wyrażoną na piśmie, w formie aneksu do umowy z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany. 2. Zamawiający działając w oparciu o art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych określa następujące okoliczności zmiany terminu ustalonego w §2 niniejszej umowy, w szczególności: 1) wstrzymania, zawieszenia dostaw przez Zamawiającego, o czas wstrzymania. 2) w sytuacji gdy Zamawiający nie będzie w stanie odebrać przedmiotu umowy, np. ze względu na okoliczności organizacyjne, o czas trwania tych okoliczności, 3) jeżeli dochowanie terminu przewidzianego w umowie stało się niemożliwe z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, 4) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 5) w przypadku zmiany technologii, jakości lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu, wprowadzanych na wniosek Wykonawcy, 6) na skutek działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia. 3. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy jest możliwa poprzez zmianę sposobu wykonania przedmiotu Umowy, zmianę wynagrodzenia Wykonawcy lub poprzez przedłużenie terminu zakończenia dostaw w przypadku: 1) Wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, 2) Wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. 3) wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy. 4) zmiany zaoferowanego asortymentu, w przypadku, gdy zmiana producenta asotymentu będzie korzystna dla Zamawiającego oraz spowoduje poprawę parametrów technicznych, jakości, sprawności, wydajności lub innych parametrów charakterystycznych asortymentu, a zmiana ta nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia wykonawcy. 5) zmiany producenta zaoferowanego asortymentu (urządzenia) w szczególności w przypadku: a) wycofania z produkcji określonego rodzaju asotymentu, b) niedostępności na rynku asortymentu wskazanych w ofercie spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tego asortymentu z zastrzeżeniem, iż nowy asortyment będzie zapewniać takie same lub lepsze parametry techniczne jak wskazane w ofercie Wykonawcy. Zamiany, o których mowa nie mogą spowodować wzrostu wynagrodzenia wykonawcy. 6) zmiany producenta asortymentu w przypadku pojawienia się na rynku asortymentu nowej generacji albo nowych technologii wykonania dostaw pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy, a zmiana ta nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia wykonawcy. 7) zmiany producenta asortymentu, w przypadku wycofania z produkcji określonego rodzaju asortymentu, niedostępności na rynku asortymentów wskazanych w ofercie, spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tego asortymentu, z zastrzeżeniem, iż nowy asortyment będzie zapewniać takie same lub lepsze parametry techniczne jak wskazane w ofercie Wykonawcy, a zmiana ta nie spowoduje wzrostu wynagrodzenia wykonawcy. 8) zmiany producenta asortymentu w przypadku pojawienia się na rynku asortymentu nowej generacji albo nowych technologii wykonania dostaw pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy. 4. Nie stanowią zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ust. 1 ustawy Pzp następujące zmiany: 1) danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną Umowy, w szczególności zmiana numeru rachunku bankowego, 2) danych teleadresowych, 3) danych rejestrowych.
IV 4 4 data 2020-10-15T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa WYPOSAŻENIE WETERYNARII- FANTOM LUB SYMULATOR DO WYKONYWANIA ZABIEGU INSEMINACJI
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162100-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 21
Zalacznik informacje dodatkowe Termin wykonania zamówienia: w terminie 21 dni od dnia zawarcia umowy.
Zalacznik krotki opis Zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa WYPOSAŻENIE WETERYNARII- MODEL KROWY DO DOJENIA
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162100-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 21
Zalacznik informacje dodatkowe Termin wykonania zamówienia: w terminie 21 dni od dnia zawarcia umowy.
Zalacznik krotki opis Zgodnie z Załącznikiem nr 1 do SIWZ
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Okres gwarancji
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)