Zmiana umowy |
Zmiana postanowień umowy w tym w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
1.zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku:
a.z powodu działania siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie dostawy w określonym pierwotnie terminie o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania,
b.wystąpienia okoliczności niezależnych od zamawiającego oraz wykonawcy,
c.konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie dostaw o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień,
d.konieczności wykonania dodatkowych badań i ekspertyz - o czas niezbędny do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań,
g.w przypadku znacznego opóźnienia Zamawiającego w rozstrzygnięciu przetargu lub znacznego opóźnienia Zamawiającego w podpisaniu umowy z przyczyn przez niego zawinionych
h. w przypadku znacznego opóźnienia Zamawiającego w udostępnieniu Wykonawcy pomieszczeń do montażu, dostawy maszyn i urządzeń,
i.opóźnień Zamawiającego w zakresie dokonywania odbiorów lub prób końcowych,
j.wyjątkowo niesprzyjających warunków atmosferycznych,
k.wykopalisk lub innych przeszkód uniemożliwiających prowadzenie dostaw, za które nie odpowiada wykonawca,
ł.w przypadku wystąpienia trudności z dotrzymaniem terminu dostawy na uzasadniony wniosek wykonawcy, pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona,
m.w przypadku zawieszenia wykonania dostaw przez Zamawiającego z przyczyn od niego niezależnych,
n. konieczności zmiany harmonogramu prac i finansowania uwarunkowanych prawidłową realizacja projektu pn: Podkarpacie stawia na zawodowców współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego,
o. w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców i Zamawiającego na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty.
2.zmiana przedstawicieli stron, podmiotów biorących udział w zamówieniu- np. podwykonawców, osób reprezentujących strony i innych przedstawicieli/podmiotów - w przypadku niemożności pełnienia przez nich powierzonych funkcji, realizacji zamówienia np. zdarzenia losowe, zmiana pracy, rezygnacja itp.
Zamawiający dopuszcza zmianę podwykonawcy lub rezygnację z udziału podwykonawcy przy realizacji przedmiotu zamówienia.
Jeżeli zmiana dotyczy podmiotu trzeciego, na zasobach, którego Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający dopuści zmianę pod warunkiem, że nowy podmiot wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wskazane na etapie postępowania o udzielenie zamówienia przez dotychczasowy podmiot.
3.zmiana zakresu rzeczowego wykonana dostaw zmiana parametrów maszyn, urządzeń, itp., zmniejszenie zwiększenie zakresuw przypadku:
a.aktualizacji rozwiązań technicznych maszyn, sprzętu, urządzeń z uwagi na postęp techniczny lub inne okoliczności a także zmiany obowiązujących przepisów techniczno-budowlanych np. urządzenia o równoważnych parametrach, w nowszej i lepszej technologicznie wersji itp.,
b.zmiany rozwiązań technicznych maszyn, sprzętu, urządzeń z uwagi na zalecenia producentów maszyn, sprzętu, urządzeń, których spełnienie gwarantuje prawidłowe działanie lub użytkowanie maszyn, sprzętu, urządzeń,
c.rezygnacji z części dostaw, elementów maszyn i sprzętu, narzędzi, wyposażenia jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy i/lub prawidłowej realizacji projektu: Podkarpacie stawia na zawodowców,
d.w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców i Zamawiającego na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty.
4.wynagrodzenie wykonawcy określone w umowie może ulec zmianom w następujących przypadkach:
a.zmniejszenia zakresu rzeczowego dostaw tj. rezygnacja z części dostaw, elementów maszyn i sprzętu, narzędzi, wyposażenia jeśli taka rezygnacja będzie niezbędna do prawidłowej realizacji przedmiotu umowy ilub prawidłowej realizacji projektu Podkarpacie stawia na zawodowców - o wartość niewykonanych dostaw,
b.zmiana stawki urzędowej podatku VAT,
c.zmiana wynagrodzenia w przypadku zmiany parametrów oferowanego sprzętu, maszyn i urządzeń,
d.w trakcie realizacji zamówienia zostanie ujawniony błąd Zamawiającego np. w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia niemożliwy do zauważenia przez Wykonawców i Zamawiającego na etapie wyboru najkorzystniejszej oferty.
5.zmiany zapisów umowy wynikające z wystąpienia oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych w treści umowy
6.w zakresie podwykonawcy za uprzednią zgodą Zamawiającego:
- powierzenie podwykonawcom innej części dostaw, robót niż wskazana w ofercie wykonawcy,
- zmiana podwykonawcy na etapie realizacji dostaw, robót,
7.nastąpiła zmiana stanu prawnego Zamawiającego lub Wykonawcy
|