Inne dokumenty |
I.Oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu.
1.W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
1)Oświadczenie Wykonawcy, że spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, podpisane przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy - załącznik nr 3 (do SIWZ).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy powinien spełniać co najmniej jeden z tych Wykonawców albo Ci wszyscy Wykonawcy wspólnie. Dlatego też w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielnie zamówienia, oświadczenie z art. 22 ust. 1 ustawy, może podpisać pełnomocnik w imieniu Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy), lub wszyscy Wykonawcy razem na jednym dokumencie. Wystarczające jest również złożenie oświadczenia przez tego (tych) z Wykonawców, który samodzielnie spełnia warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy.
2)Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, potwierdzający zrealizowanie co najmniej jednej głównej dostawy bezprzewodowego i przenośnego systemu do głosowania o wartości nie mniejszej niż 30 000,00 PLN brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa została zrealizowana, oraz załączeniem dowodów, czy została wykonana lub jest wykonywana należycie - załącznik nr 9 (do SIWZ).
Jeżeli Wykonawca na potwierdzenie spełnienia ww. warunku udziału w postępowaniu przedstawi w wykazie wykonanych dostaw wartości wyrażone w innej walucie niż PLN, Zamawiający do oceny spełniania warunków przeliczy podaną wartość po średnim kursie tej waluty w stosunku do PLN publikowanym przez NBP z dnia publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
1.1.Dowodami, o których mowa w pkt. 1. ppkt. 2), są:
1)poświadczenie, z tym że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
2)oświadczenie Wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w ppkt 1.
1.2.W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt. 1. ppkt. 2), zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt. 1.1.
1.3.W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa odpowiednio w pkt.1 ppkt. 2) oraz pkt. 1.1, budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
1.4.W postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych w okresie 12 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. poz. 231),Wykonawca w miejsce poświadczenia, o którym mowa w pkt. 1.1. ppkt. 1), może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie dostaw, określone w § 1 ust. 1 pkt. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
1.5.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależenie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
1)Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale IV pkt. 1 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, Zamawiający, w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
a)zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c)charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d)zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2)Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale IV pkt. 1 SIWZ, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonym w pkt. 2 ppkt. 1 - 4.
1.6.Dokumenty dot. ppkt. 2) powinny być wypełnione i podpisane przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentacji Wykonawcy.
1.7.W imieniu Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia dokumenty te może złożyć pełnomocnik - z treści tych dokumentów musi wynikać, że Wykonawcy Ci spełniają łącznie warunki określone w rozdz. IV pkt. 1 SIWZ.
2.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy, należy przedłożyć:
1)Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, podpisane przez osobę(y) upoważnioną(e) do reprezentowania Wykonawcy - załącznik nr 4 (do SIWZ).
2)Aktualny odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3)Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
4)Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5)Oświadczenie o nieprzynależności lub przynależności do grupy kapitałowej, zgodnie z art. 26 ust. 2d ustawy - załącznik nr 5 (do SIWZ).
W przypadku dwóch lub więcej Wykonawców składających wspólną ofertę (ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia) dokumenty wymienione w ppkt.1) - 5) składa każdy z Wykonawców. W imieniu wszystkich członków konsorcjum dokumenty te mogą być złożone przez pełnomocnika, jednakże muszą dotyczyć wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
3.Ponadto Wykonawca złoży wraz z ofertą:
1)Oświadczenie o podwykonawcach - Wykonawca wykonujący zamówienie wyłącznie siłami własnymi nie dołącza do oferty załącznika nr 6 (do SIWZ).
2)Zaakceptowany przez Wykonawcę projekt umowy - załącznik nr 7 (do SIWZ); Wykonawca może też zastosować się do informacji zawartej w rozdz. XVI pkt. 1 SIWZ.
3)W celu potwierdzenia, że oferowana dostawa odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda dołączenia do oferty specyfikacji technicznej oferowanego przedmiotu zamówienia, dopuszcza się wydruk ze stron internetowych producenta (których autentyczność musi zostać potwierdzona przez Wykonawcę, np. poprzez zamieszczenie zapisu potwierdzam autentyczność dokumentu).
W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy Ci składają łącznie dokumenty, o których mowa w pkt. 3 rozdziału V SIWZ.
4.Wykonawcy mający siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą:
1)Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o którym mowa w rozdziale V pkt. 2 ppkt. 2) - 4) składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający odpowiednio, że:
a)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b)nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne, albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
2)Dokument, o którym mowa w ppkt.1)a) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ppkt.1b), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3)Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się tego dokumentu, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Zapis ppkt. 2) stosuje się odpowiednio.
5.Informacje dotyczące składania dokumentów.
1)Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Wykonawca, według swojego uznania może też przedstawić tłumaczenie dokonane przez tłumacza przysięgłego, które nie wymaga poświadczenia za zgodność.
2)Dokumenty mają być składane w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę (osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z wpisem w stosownym dokumencie uprawniającym do występowania w obrocie prawnym) lub notariusza.
3)Zamawiający nie dopuszcza składania elektronicznych dokumentów opatrzonych przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4)W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty.
5)Dokumenty muszą być wystawione zgodnie z terminami określonymi powyżej, przy czym ważny będzie również dokument wystawiony w okresie wcześniejszym, jeżeli zostanie potwierdzony przez organ wydający w wymaganym terminie.
6)Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust.1 oraz art. 26 ust. 2d ustawy, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 oraz art. 26 ust. 2d ustawy zawierające błędy, lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia lub dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert - art. 26 ust. 3 ustawy.
7)Zamawiający wezwie także Wykonawców, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 oraz art. 26 ust. 2d ustawy.
8)Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się Wykonawców, którzy nie wykażą spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
9)Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia w trybie art. 23 ust. 1-3 ustawy, w tym w ramach konsorcjum.
10)W przypadku opisanym w ppkt. 9) Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
11)Jeżeli oferta Wykonawców, o których mowa w ppkt. 9), została wybrana, Zamawiający żąda aby przed zawarciem umowy Wykonawcy Ci przedłożyli umowę regulującą ich współpracę (art. 23 ust. 4 ustawy).
12)W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik (można wystawić jednorazowe pełnomocnictwo do danego konkretnego postępowania), do oferty musi być załączone pełnomocnictwo (o ile pełnomocnictwo dla osób reprezentujących Wykonawcę nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) zawierające datę wystawienia, zakres upoważnienia, okres na które zostało wystawione oraz podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji. W przypadku złożenia kopii pełnomocnictwo musi być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez osoby udzielające pełnomocnictwa lub notariusza.
6.Szczegóły dotyczące wymaganych dokumentów opisane są w rozdziale V SIWZ
|
Zmiana umowy |
1.Zamawiający przekazuje do wiadomości Wykonawców projekt umowy - załącznik nr 7 (do SIWZ). Wykonawca może nanieść parafkę akceptując projekt umowy załączony do SIWZ na jej ostatniej stronie i załączyć niniejszy projekt do oferty albo ograniczyć się do oświadczenia odnoszącego się do treści umowy zawartego w załączniku nr 1 (formularz ofertowy).
2.Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.
3.Podpisanie umowy z wybranym Wykonawcą nastąpi w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jednak nie później niż w dniu, w którym upływa termin związania ofertą, chyba że zaistnieją przesłanki przewidziane w art. 94 ust. 2 ustawy.
4.Miejscem zawarcia umowy jest siedziba Zamawiającego. Umowa będzie przesłana do podpisu Wykonawcy (kurierem) lub przedstawiona do podpisu w siedzibie Zamawiającego w zależności od ustaleń dokonanych przez strony i zawarta najpóźniej w dniu jej otrzymania.
5.Wykonawca zobowiązany jest do podpisania umowy w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego oraz niezwłocznego odesłania jej kurierem do Zamawiającego (na adres Działu Zamówień Publicznych UG, 80-952 Gdańsk, ul. Bażyńskiego 1A), jednak nie później niż w ciągu 5 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nie zachowania ww. terminu Zamawiający może uznać, iż Wykonawca uchyla się od zawarcia umowy.
6.Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.
7.Do dnia podpisania umowy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć kopię umowy regulującej współpracę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego (art. 23 ust. 4 ustawy Pzp) - rozdział V pkt. 5 ppkt. 11) SIWZ.
8.Istotne zmiany postanowień zawartej umowy dopuszczalne są w następujących przypadkach:
1)zmiany terminu realizacji umowy z przyczyn ekonomicznych, organizacyjnych lub technicznych leżących po stronie Zamawiającego,
2)zmiany terminu realizacji umowy z przyczyn ekonomicznych, organizacyjnych lub technicznych leżących po stronie Wykonawcy, po uzyskaniu uprzedniej zgody Zamawiającego,
3)zaistnienia siły wyższej,
4)zmiany obowiązujących przepisów prawa,
5)zmiany dotyczącej dostarczanego przedmiotu zamówienia na produkt o parametrach nie gorszych niż oferowany za cenę taką jak ustalona w umowie, w sytuacji, gdy nastąpi jego wycofanie z produkcji (po terminie otwarcia ofert), co będzie potwierdzone oświadczeniem producenta, po uzyskaniu pisemnej zgody Zamawiającego,
6)zmiany dotyczącej w szczególności terminu realizacji zamówienia, jeżeli zaistniała inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ.
9.Zamawiający, poza innymi przypadkami określonymi w powszechnie obowiązujących przepisach, a zwłaszcza w Kodeksie cywilnym, może odstąpić od umowy w następujących przypadkach:
1)Zamawiający może odstąpić od umowy, jeśli wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, zgodnie z art. 145 ustawy. W tym wypadku, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach,
2)w wypadku określonym w ppkt.1) Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy,
3)Zamawiający może również odstąpić od umowy na zasadach określonych w ppkt.1) i 2) niniejszego punktu, w wypadku likwidacji przedsiębiorstwa Wykonawcy, wydania nakazu zajęcia istotnej części majątku Wykonawcy,
4)Zamawiający może odstąpić od umowy w przypadku, gdy dostawa jest realizowana wadliwie lub sprzecznie z umową, w szczególności w przypadku dostarczenia przedmiotu zamówienia niezgodnego z wymogami zapisów SIWZ, załącznika nr 8 do SIWZ i umowy, a także gdy opóźnienie w dostawie lub wymianie przedmiotu zamówienia przekroczy 14 dni, naliczając Wykonawcy karę umowną, o której mowa w § 6 ust. 1 pkt. 3) załącznika nr 7 do SIWZ - projekt umowy.
10.W przypadku, kiedy dalsza realizacja umowy nie jest możliwa z powodu zaistnienia siły wyższej, Zamawiający i Wykonawca mogą rozwiązać umowę, bez zachowania prawa do dochodzenia odszkodowania.
11.Wszelkie zmiany umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej w postaci aneksu podpisanego przez obie strony.
12.Wykonawca nie ma prawa cesji praw i/lub obowiązków wynikających z umowy na rzecz osób trzecich z zastrzeżeniem pkt. 13.
13.Przelew wierzytelności Wykonawcy wynikających z umowy wymaga dla swej ważności uprzedniej pisemnej zgody Zamawiającego.
14.Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.15.Szczegóły nt umowy podane są w rozdziale XVI SIWZ
|