Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek, faksów, ploterów i urządzeń wielofunkcyjnych dla Jednostek Wojskowych będących na zaopatrzeniu Jednostki Wojskowej 5701 w Wędrzynie. Szczegółowy wykaz materiałów eksploatacyjnych będących przedmiotem zamówienia, został określony w Formularzu cenowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.
1.Dostarczone tusze, tonery i inne materiały eksploatacyjne będą nowe w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu oraz opisem zawartości w języku polskim. Oferowane materiały eksploatacyjne nie mogą być materiałami startowymi.
2.Wykonawca gwarantuje, że zamontowanie i używanie dostarczonych przez niego materiałów eksploatacyjnych nie spowoduje utraty praw gwarancji producenta urządzenia, do którego są przeznaczone.
3.Na dostarczony przedmiot umowy Wykonawca udziela gwarancji, wynoszącej 24 miesięcy, liczonej od dnia odbioru.
4.Zamawiający dopuszcza zaproponowanie materiałów eksploatacyjnych równoważnych do materiałów produkowanych przez producentów drukarek, kserokopiarek i faksów.
5.Oferowane materiały eksploatacyjne równoważne muszą być projektowane, produkowane i dystrybuowane pod nadzorem zintegrowanego systemu zarządzania jakością i zgodnie z wymogami norm ISO 9001:2008, 14001:2004 lub normami równoważnymi.
6.Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca, który zaoferuje materiały równoważne do opisywanych przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
W celu potwierdzenia, że podstawowe parametry materiałów równoważnych są równe lub przekraczają parametry odpowiadających im materiałów oryginalnych, Wykonawca zobowiązany jest złożyć:
- Oświadczenie (Załącznik nr 5), że oferowane równoważne materiały eksploatacyjne nie powodują ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz nie zaniżają jakości wydruku w stosunku do materiałów wytwarzanych przez producenta sprzętu oraz, że materiały te są w pełni kompatybilne z eksploatowanym sprzętem, a w przypadku, kiedy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku, produkt równoważny posiada analogiczny element działający w ten sam sposób.
- raporty z testów wydajności zgodnie z normami:
- ISO 19752:2004 i ISO 19798:2006 (odpowiednio dla kaset z tonerem do drukarek monochromatycznych i kolorowych),
- ISO 24711:2006 i ISO 24712:2006 (dla kartridżów atramentowych).
Raporty te muszą być sporządzone w języku polskim oraz muszą zawierać wszystkie informacje wymagane przez wskazane normy
- dla materiałów, które nie podlegają ww normom deklaracje zgodności oferowanego produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych parametrów przewidzianych dla tego sprzętu.
Dla celów umożliwienia weryfikacji do jakiej pozycji Formularza cenowego odnosi się przedłożony raport z testów wydajności-deklaracja zgodności, Wykonawca zobowiązany jest zamieścić w prawym górnym rogu tego dokumentu oznaczenie pozycji z Formularza cenowego, której dokument dotyczy.
7.Nabywca informuje, że jest związany umowami gwarancyjnymi z producentami używanych urządzeń. Zawarte przez Nabywcę umowy gwarancyjne nakładają m.in. obowiązek stosowania materiałów eksploatacyjnych wyszczególnionych i preferowanych w instrukcjach obsługi. Nie przestrzeganie umowy gwarancyjnej może narazić Nabywcę na jej utratę i szkodę.
8. W przypadku awarii urządzenia drukującego, w terminie do 5 dni roboczych od otrzymania zgłoszenia od Nabywcy o odmowie realizacji uprawnień z tytułu gwarancji przez producenta uszkodzonego sprzętu, uzasadnionej użyciem materiału eksploatacyjnego zaoferowanego przez Dostawcę, Dostawca odbierze od Nabywcy uszkodzony sprzęt w celu realizacji dalszej procedury reklamacyjnej. Dostawca, z chwilą odbioru sprzętu w ciągu 5 dni roboczych rozpatrzy reklamację - rozpocznie naprawę uszkodzonego sprzętu lub wymieni uszkodzony sprzęt na nowy.
9. Zamawiający wymaga dołączenia do oferty Oświadczenia (Załącznik nr 6), że w przypadku awarii urządzenia drukującego i odmowie realizacji uprawnień z tytułu gwarancji przez producenta uszkodzonego sprzętu, uzasadnionej użyciem materiału eksploatacyjnego dostarczonego przez Dostawcę, Dostawca przejmie na siebie wszelkie koszty związane z realizacją naprawy uszkodzonego urządzenia lub wymiany urządzenia na nowe, tego samego typu, lub nowszego o parametrach technicznych porównywalnych lub lepszych niż uszkodzonego urządzenia.
Parametry oferowanego równoważnego urządzenia muszą być zatwierdzone przed wykonaniem wymiany przez przedstawiciela Nabywcy.
10.Naprawa odbędzie się w autoryzowanym serwisie producenta sprzętu i nie będzie powodować utraty dalszej gwarancji.
11.Jeżeli Dostawca nie uzna reklamacji a materiał eksploatacyjny zostanie komisyjnie przekazany do zbadania w laboratorium akredytowanym w danym kierunku i zakresie badań, wydane oświadczenie należy traktować jako ostateczne.
12.Koszty badania poniesie strona, Nabywca lub Dostawca, której ocena okaże się błędna.
Każdorazowo przed ustalonym terminem dostawy tj. minimum 10 godzin, Wykonawca zobowiązany jest pisemnie poinformować Zamawiającego o realizacji dostawy i podać Imię, Nazwisko, numer rejestracyjny pojazdu dostarczającego towar oraz markę pojazdu w celu wystawienia przepustki i poinformowania SUFO oraz służby dyżurnej o wjeździe ww pojazdu na teren ochraniany jednostki. W innym wypadku brak będzie możliwości wjazdu pojazdu na teren Zamawiającego, a ewentualny transport materiałów będzie musiał odbywać się ręcznie bez możliwości wjazdu pojazdu na teren jednostki |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Jednostka Wojskowa 5701 Wędrzyn
|
Miejscowość |
Wędrzyn
|
Kod Pocztowy |
69-211
|
Województwo |
lubuskie
|
Tel |
95 7556236
|
Fax |
95 7556222
|
Regon |
08052101800000
|
E-mail |
wak_wedrzyn@rzi.com.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Inny: Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON
|
Rodzaj zam inny |
Jednostka Organizacyjna Skarbu Państwa podległa MON
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
20/12/2014
|
Wadium |
Ustala się wadium na całość przedmiotu zamówienia w wysokości 15.000,00 PLN (słownie: piętnaścietysięcyzłotych 00/100).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium można wnieść w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824 z późn. zm.).
Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: NBP oddział w Zielonej Górze nr 28 1010 1704 0060 0213 9120 1000 z dopiskiem: Przetarg nieograniczony na dostawę materiałów eksploatacyjnych dla JW 5701 w Wędrzynie.
Stosowny dowód potwierdzający wniesienie wadium należy załączyć do oferty.
Termin ważności wadium złożonego w innej formie niż pieniądz, powinien obejmować cały okres związania ofertą. W przypadku form innych niż pieniądz, musi być precyzyjnie określone: kto jest gwarantem, beneficjentem oraz zleceniodawcą gwarancji, wysokość kwoty gwarancji, termin ważności oraz zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji do zapłaty wadium w przypadkach przewidzianych w art. 46 ustawy, mianowicie: Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 cyt. ustawy, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Również poręczenie musi precyzyjnie określać, za kogo poręczyciel dokonuje poręczenia, do jakiej wysokości i na jaki czas oraz wskazywać przedmiot poręczenia.
Z treści gwarancji lub poręczenia musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji gwaranta (poręczyciela). Gwarancja (poręczenie) musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta (poręczyciela). Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikacją np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska).
Gwarancja lub poręczenie powinno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego - zgłoszone w terminie związania ofertą - wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji i art. 46 ust. 4 a i 5 ustawy - następuje jego bezwarunkowa wypłata, bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta-poręczyciela.
Dowodem wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz jest załączenie do oferty kopii gwarancji lub poręczenia. Oryginał dokumentu (wadium w formie niepieniężnej) należy zdeponować w kancelarii jawnej (bud.33 II piętro, pok.211), wskazanej jako miejsce składania ofert w terminie tożsamym, z terminem składania ofert, tj. 03.02.2014r. do godz. 8.45.
W przypadku wniesienia odwołania po otwarciu ofert Zamawiający, nie później niż na 7 dni przed upływem ważności wadium, wzywa Wykonawców, pod rygorem wykluczenia z postępowania, do przedłużenia ważności wadium albo wniesienia nowego wadium na okres niezbędny do zabezpieczenia postępowania do zawarcia umowy. Jeżeli odwołanie wniesiono po wyborze oferty najkorzystniejszej, wezwanie kieruje się jedynie do Wykonawcy, którego ofertę wybrano jako najkorzystniejszą
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania
określonej działalności lub czynności, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w
art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz dokumenty wymienione w rozdziale VII
niniejszej SIWZ
|
Wiedza |
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie do
wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz dokumenty wymienione w rozdziale VII
niniejszej SIWZ.
|
Potencjał |
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada niezbędny potencjał techniczny
do wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym
mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz dokumenty wymienione
w rozdziale VII niniejszej SIWZ
|
Zdolne |
Zamawiający uzna, iż Wykonawca posiada osoby zdolne do wykonywania zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie, o którym
mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz dokumenty wymienione
w rozdziale VII niniejszej SIWZ
|
Sytuacja |
Zamawiający uzna, iż Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej
i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, jeżeli złoży oświadczenie,
o którym mowa w art. 44 ustawy Pzp (zał. nr 3 do SIWZ) oraz dokumenty
wymienione w rozdziale VII niniejszej SIWZ
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 13 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 5 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 6 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok podm zag 2 |
Tak
|
Dok podm zag 3 |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. wypełniony i podpisany Formularz ofertowy oraz Formularz cenowy z wykorzystaniem
wzoru zamieszczonego w niniejszej SIWZ - Załącznik nr 1 i nr 2 do SIWZ;
2. oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia
16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007r., Nr 50, poz. 331
z późn. zm.) w zakresie określonym w załączniku nr 1 do SIWZ, tj. w Formularzu
ofertowym pkt. 8.
3. Oświadczenia o posiadaniu wpisu do rejestru właściwego starosty (Ustawa
o odpadach z 14.12.2012r. Dz.U. z 2013r., poz. 21) - Załącznik nr 7.
W przypadku, gdy Wykonawca oferuje równoważne materiały eksploatacyjne Zamawiający żąda złożenia:
1. certyfikatów potwierdzających, że oferowane materiały eksploatacyjne równoważne są
projektowane, produkowane i dystrybuowane pod nadzorem zintegrowanego systemu
zarządzania jakością i zgodnie z wymogami norm ISO 9001:2008 i 14001:2004 lub
normami równoważnym.
2. raportów z testów wydajności zgodnie z normami:
- ISO 19752:2004 i ISO 19798:2006 (odpowiednio dla kaset z tonerem do drukarek
monochromatycznych i kolorowych),
- ISO 24711:2006 i ISO 24712:2006 (dla kartridżów atramentowych);
3. dla materiałów, które nie podlegają ww normom deklaracji zgodności oferowanego
produktu z produktem wytwarzanym przez producenta sprzętu, dla którego
przeznaczony jest dany produkt pod względem zachowania podstawowych
parametrów przewidzianych dla tego sprzętu.
4.Oświadczenia (Załącznik nr 5), że oferowane równoważne materiały eksploatacyjne nie
powodują ograniczeń funkcji i możliwości sprzętu oraz nie zaniżają jakości wydruku
w stosunku do materiałów wytwarzanych przez producenta sprzętu oraz, że materiały te
są w pełni kompatybilne z eksploatowanym sprzętem, a w przypadku, kiedy produkt
oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku, produkt
równoważny musi posiadać analogiczny element działający w ten sam sposób.
5. Oświadczenia (Załącznik nr 6), że w przypadku awarii urządzenia drukującego
i odmowie realizacji uprawnień z tytułu gwarancji przez producenta uszkodzonego
sprzętu, uzasadnionej użyciem materiału eksploatacyjnego dostarczonego przez
Dostawcę, Dostawca przejmie na siebie wszelkie koszty związane z realizacją naprawy
uszkodzonego urządzenia lub wymiany urządzenia na nowe, tego samego typu, lub
nowszego o parametrach technicznych porównywalnych lub lepszych niż uszkodzonego
urządzenia.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Kod kryterium |
A
|
Adres strony internetowej siwz |
www.przetargi.army.mil.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Jednostka Wojskowa 5701; 69-211 Wędrzyn; bud. nr 33 pok. nr 3
|
Data składania wniosków |
03/02/2014
|
Godzina składania wniosków |
08:45
|
Miejsce |
Jednostka Wojskowa 5701; 69-211 Wędrzyn; bud. nr 33 pok. nr 211- Kancelaria Jawna
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
60
|
Czy unieważnienie |
Nie
|