1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków ochrony indywidualnej, odzieży roboczej i ochronnej oraz obuwia roboczego i ochronnego dla jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej. 
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 8 do SIWZ. 
3. Przedmiot zamówienia winien być fabrycznie nowy, wolny od wad i uszkodzeń, i niebędący  przedmiotem praw osób trzecich. spełniający parametry techniczne i użytkowe. 
4. Warunki ogólne, które muszą spełniać wyroby:  
1) Dostarczana odzież robocza i ochronna, obuwie robocze i ochronne oraz środki ochrony indywidualnej muszą spełniać wymagania obowiązujących na terenie RP norm bezpieczeństwa i higieny pracy. 
2) Każdy środek ochrony indywidualnej oraz wyroby odzieży i obuwia ochronnego muszą być w sposób trwały oznakowane znakiem CE, zgodnie z wymogami dyrektywy 89/686/EWG. 
3) Dostarczana odzież robocza i ochronna, obuwie robocze i ochronne, środki ochrony indywidualnej oraz poszczególne ich elementy muszą spełniać wymagania techniczne i jakościowe z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego, lub normy równoważne, potwierdzone certyfikatami oceny lub deklaracjami zgodności. 
4) W dziedzinie wymagań, norm, charakterystyki i stosowania środków ochrony indywidualnej obowiązuje: 
Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 21 grudnia 2005 r. w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej (Dz. U. Z 2005 r. Nr 259, poz. 2173). 
5) Do każdej dostarczanej partii odzieży i obuwia ochronnego oraz środków ochrony indywidualnej Wykonawca zobowiązany jest dołączyć informacje o dacie ich ważności lub okresie trwałości lub określonych ich części składowych. 
6) Odzież winna mieć mocne szycie - wszystkie szwy podwójne.  
7) Wykonanie napisów techniką sitodruku na podstawie projektu w formie pliku pdf. (czcionki zamienione na krzywe) dostarczonego Wykonawcy przez Zamawiającego - przykładowe wzory stanowią załącznik nr 4 do SIWZ. 
8) Dodatki z tworzyw sztucznych np. zatrzaski, guziki, klamry powinny być odporne na przewidziane zabiegi konserwacyjne.  
9) Dodatki metalowe np. zatrzaski, guziki, klamry powinny być wykonane z materiałów, które nie ulegają korozji w procesie konserwacji i użytkowania.  
10) Wszystkie elementy narażone na rozerwania lub wyrwanie winny być szczególnie wzmocnione, np. nitem lub wielokrotnie przeszyte.  
11) Do mocowania zatrzasków, guzików i wykonania dziurek należy stosować co najmniej dwie warstwy materiału.  
12) Wyroby muszą posiadać instrukcje przechowywania i konserwacji oraz instrukcje użytkowania  sporządzone  w języku polskim.  
13) Wyklucza się możliwość wyłącznie chemicznego czyszczenia odzieży. Do każdej sztuki asortymentu odzieży powinna być naszyta metka (lub informacja dołączona do odzieży w innej formie) o sposobie konserwacji, prania. 
5. Wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca i uwzględnia je w cenie oferty. 
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania przedmiotu zamówienia w całości, tj. w liczbach wykazanych w formularzu rzeczowo-cenowym, a Wykonawca nie będzie wysuwał do zamawiającego żadnych roszczeń  z tego tytułu.  
7. Zamawiający przewiduje prawo opcji w każdej pozycji wymienionej w formularzu rzeczowo-cenowym. Prawem opcji objęte jest do 30% ilości przedmiotu zamówienia, wymienionego w formularzu rzeczowo-cenowym na dostawę środków ochrony indywidualnej, odzieży roboczej i ochronnej oraz obuwia roboczego i ochronnego. 
Przewidując prawo opcji Zamawiający przyznaje sobie prawo do zwiększenia zamówienia do 30% po cenach zaoferowanych w formularzu rzeczowo-cenowym na dostawę przedmiotu zamówienia. Zamawiający będzie korzystał z prawa opcji wraz z ewentualnym rosnącym zapotrzebowaniem Zamawiającego. 
Zamawiający będzie korzystał z prawa opcji wynikającego z jego aktualnych potrzeb, w różnych terminach w ciągu 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy. 
Zasady dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji będą takie same, jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego. | 
			
		
		
			                									
						| Biuletyn | 
						
															1
													 | 
					
							                							                							                									
						| Nazwa | 
						
															Politechnika Gdańska Dział Zamówień Publicznych
													 | 
					
							                									
						| Ulica | 
						
															ul. Narutowicza 11/12
													 | 
					
							                									
						| Nr domu | 
						
															11/12
													 | 
					
							                							                									
						| Miejscowość | 
						
															Gdańsk
													 | 
					
							                									
						| Kod Pocztowy | 
						
															80-233
													 | 
					
							                									
						| Województwo | 
						
															pomorskie
													 | 
					
							                									
						| Tel | 
						
															+48 58 347 24 00
													 | 
					
							                									
						| Fax | 
						
															+48 58 347 29 13
													 | 
					
							                									
						| Internet | 
						
															www.pg.gda.pl
													 | 
					
							                									
						| Regon | 
						
															00000162000000
													 | 
					
							                									
						| E-mail | 
						
															dzp@pg.gda.pl
													 | 
					
							                							                									
						| Obowiązkowa | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Dotyczy | 
						
															1
													 | 
					
							                									
						| Rodzaj zamówienia | 
						
															Uczelnia publiczna
													 | 
					
							                							                									
						| Rodz zam | 
						
															D
													 | 
					
							                							                							                							                							                									
						| Czy częsci | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy dialog | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Czas | 
						
															Obowiązuje termin
													 | 
					
							                									
						| Czas w miesiącach | 
						
															12
													 | 
					
							                									
						| Wadium | 
						
															1.Warunkiem przystąpienia do przetargu jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert, wadium w wysokości:  5 000,00.  zł (słownie: pięć tysięcy złotych);
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych;
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego nr 64 1160 2202 0000 0001 8607 3782, Bank Millenium S.A. O/Gdańsk, z dopiskiem:
WADIUM - sukcesywna  dostawa środków ochrony indywidualnej, odzieży roboczej i ochronnej oraz obuwia roboczego i ochronnego dla jednostek organizacyjnych Politechniki Gdańskiej ZP/497/055/D/13
Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego.
4. Wniesienie wadium w jednej z form określonych w pkt. 2 ppkt b). - e). następuje poprzez doręczenie za pokwitowaniem oryginału dokumentów w Kwesturze Politechniki Gdańskiej - I piętro Gmach Główny skrzydło B, ul. G. Narutowicza 11/12 w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1300 lub przesłanie pocztą na adres Kwestura Politechniki Gdańskiej, ul. G. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk. Kopię pokwitowania wniesienia wadium należy załączyć do oferty.
5. Wykonawca składa wraz z ofertą potwierdzenie przelewu lub jego kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
6. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej bądź gwarancji ubezpieczeniowej, gwarancja ta musi być bezwarunkowa i nieodwołalna, płatna na każde wezwanie oraz obejmować wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 Ustawy Pzp, a także musi obejmować cały okres związania ofertą określony w SIWZ. W przypadku poręczeń muszą one gwarantować płatność na każde wezwanie Zamawiającego i oraz obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę. W przypadku, gdy nie będzie spełniony którykolwiek ze wskazanych powyżej wymogów, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało wniesione i wykluczy wykonawcę z udziału w postępowaniu.
													 | 
					
							                									
						| Zaliczka | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Uprawnienie | 
						
															Do prowadzenia działalności w zakresie niniejszego przedmiotu zamówienia nie jest wymagane posiadanie specjalnych uprawnień. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ).
													 | 
					
							                									
						| Wiedza | 
						
															Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie dostawy środków ochrony indywidualnej na kwotę co najmniej 30 000 zł brutto każda.
													 | 
					
							                									
						| Potencjał | 
						
															Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ).
													 | 
					
							                									
						| Zdolne | 
						
															Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ).
													 | 
					
							                									
						| Sytuacja | 
						
															Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia (załącznik nr 3 do SIWZ).
													 | 
					
							                									
						| Oswiadczenie potwierdzenia 4 | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Oswiadczenia wykluczenia 1 | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Dok grup kap 1 | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Inne dokumenty | 
						
															1.  Formularz oferty - zał. nr 1 do siwz, 
2. Formularz rzeczowo-cenowy - załacznik nr 2 do siwz,
3. Opcjonalnie-Pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej w niniejszym postępowaniu Wykonawcę lub pełnomocnictwo dla osoby lub podmiotu reprezentującego kilku Wykonawców składających ofertę wspólną,
4. Opcjonalnie-Pisemne zobowiązanie podmiotu(ów) do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (w przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków),
5. Potwierdzenie wniesienia wadium(kopia przelewu lub pokwitowanie) - dokument zalecany przez zamawiajacego do załaczenia.
													 | 
					
							                									
						| Niepełnosprawne | 
						
															Nie
													 | 
					
							                									
						| Kod trybu zamówienia | 
						
															PN
													 | 
					
							                									
						| Czy zmiana umowy | 
						
															Tak
													 | 
					
							                									
						| Zmiana umowy | 
						
															Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, dotyczących: 
1) zmiany nazwy i innych danych identyfikacyjnych stron umowy;
2) zmiany osób uprawnionych do reprezentowania Zamawiającego lub Wykonawcy; 
3) zmiany stawki podatku od towarów i usług, w przypadku zmiany obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisów dotyczących wysokości ww. stawek w zakresie obejmującym przedmiot umowy, której strony umowy nie mogły przewidzieć w momencie jej podpisania;
4) przypadków wystąpienia nw. okoliczności, pod warunkiem, że mają one wpływ na termin realizacji całego przedmiotu umowy, tj. 
a) opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
b) siły wyższej (klęski żywiołowe, huragan, powódź, katastrofy transportowe, pożar, eksplozje, strajk i inne nadzwyczajne wydarzenia), których zaistnienie leży poza zasięgiem i kontrolą Zamawiającego lub Wykonawcy.
W okolicznościach wyżej wymienionych Strony ustalają nowy termin umowy, z tym że wielkość zmiany musi być powiązana z przyczyną jaka ją spowodowała.
5) przedłużenia terminu realizacji umowy w przypadku niewykorzystania przez zamawiającego zakresu rzeczowego i finansowego umowy (łącznie z opcją).
													 | 
					
							                									
						| Kod kryterium | 
						
															A
													 | 
					
							                									
						| Adres strony internetowej siwz | 
						
															www.dzp.pg.gda.pl
													 | 
					
							                									
						| Adres uzyskania siwz | 
						
															Politechnika Gdańska, 
Dział Zamówień Publicznych, 
Gmach Główny skrzydło B pok. 212,
ul. G. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk
													 | 
					
							                									
						| Data składania wniosków | 
						
															10/01/2014
													 | 
					
							                									
						| Godzina składania wniosków | 
						
															10:45
													 | 
					
							                									
						| Miejsce | 
						
															Politechnika Gdańska, 
Dział Zamówień Publicznych, 
Gmach Główny skrzydło B pok. 212,
ul. G. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk
													 | 
					
							                									
						| Termin | 
						
															Obowiązuje termin
													 | 
					
							                									
						| Termin związania ofertą | 
						
															30
													 | 
					
							                									
						| Czy unieważnienie | 
						
															Nie
													 |