1. Przedmiotem zamówienia jest: 
 
a) PAKIET Nr 1: świadczenie usług poligraficznych w zakresie drukowania druków, szczegółowo określonych w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszej SIWZ,  
dotyczących działalności Zamawiającego, zwanych dalej Drukami,  w zakresie : 
- usług drukowania Druków, 
- oprawy druków, 
- dokonywania uzgodnień z Zamawiającym dotyczących przedmiotu zamówienia, 
- dostarczania Druków do siedziby Zamawiającego, 
 
b) PAKIET Nr 2: świadczenie usług poligraficznych w zakresie drukowania materiałów informacyjno-promocyjnych projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. 
 
2. Wykaz Druków wraz z opisem wymaganych parametrów technicznych oraz nakładu poszczególnych Druków objętych przedmiotem zamówienia oraz usług powiązanych z ich przygotowaniem (ujętych w cenie Druków) stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ - dotyczy PAKIETU Nr 1. 
 
3. Wykaz materiałów informacyjno-promocyjnych wraz z opisem wymaganych parametrów technicznych oraz ilością poszczególnych materiałów objętych przedmiotem zamówienia oraz usług powiązanych z ich przygotowaniem (ujętych w cenie materiałów) stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ - dotyczy PAKIETU  Nr 2. 
 
4. Przedmiot zamówienia wykonywany będzie na podstawie projektów  graficznych przedstawionych przez Zamawiającego. 
 
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmniejszenia ilości zakupu Druków i materiałów informacyjno-promocyjnych w każdej ze wskazanych w załącznikach nr 3 i nr 4 do SIWZ - Formularzach cenowych, w zależności od potrzeb Zamawiającego. Maksymalny zakres przedmiotu zamówienia może zostać pomniejszony o nie więcej niż 30% ogólnej wartości zamówienia, tzn. zostanie zrealizowany w co najmniej 70%. W wyniku zmniejszenia ilości przedmiotu zamówienia wynagrodzenie Wykonawcy może ulec zmniejszeniu  proporcjonalnie do faktycznie wykonanej usługi. Z tego tytułu Wykonawcy nie przysługuje prawo do roszczeń w stosunku do niezrealizowanej części zamówienia.  
6. Zamawiający zastrzega sobie prawo dokonywania zmian ilościowych w poszczególnych pozycjach (rodzajach) zamawianych Druków i materiałów informacyjno-promocyjnych. 
7. Rozliczenie z Wykonawcą dokonywane będzie na podstawie cen jednostkowych zawartych w ofercie i ilości faktycznie wykonanych, dostarczonych i odebranych Druków i materiałów  informacyjno-promocyjnych. 
 
8. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia: 
a) Termin płatności: 14 dni od daty otrzymania faktury przez Zamawiającego,  
b) Nie przewiduje się wypłacania zaliczek na poczet wykonania zamówienia, 
c) forma zapłaty - jak we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 10 (Pakiet Nr 1) oraz załącznik nr 11 (Pakiet nr 2) do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, 
d) Wykonanie i dostawa Druków będzie realizowana sukcesywnie przez okres trwania umowy, poprzez dostarczanie Druków partiami, stosownie do aktualnych potrzeb Zamawiającego. Wielkość dostarczenia każdej partii Druków będzie wynikać z jednostronnej dyspozycji osób odpowiedzialnych ze strony Zamawiającego za realizację przedmiotu umowy, zaś dostawa materiałów informacyjno-promocyjnych  zrealizowana zostanie jednorazowo, 
 e) Wykonawca dostarczy zamówione gotowe Druki do siedziby Zamawiającego oraz innych miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie miasta Białegostoku (trzy lokalizacje) , w godzinach od 8:00 do 14:00, własnym transportem, z rozładunkiem i wniesieniem, na własny koszt i ryzyko, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w  zleceniu częściowym, 
 
f) Wykonawca dostarczy zamówione materiały informacyjno-promocyjne do siedziby Zamawiającego w Białymstoku przy ul. Malmeda 8, jednorazowo, w godzinach od 8:00 do 14:00, własnym transportem, z rozładunkiem i wniesieniem, na własny koszt i ryzyko, w terminie 21 dni od daty podpisania umowy. 
 
9. Podwykonawstwo: 
a) Zamawiający nie zastrzega, że Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. 
b) W przypadku powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcom, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Formularzu oferty części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. 
c) Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 
d) W przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
 
 Opis1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług poligraficznych w zakresie drukowania druków,  szczegółowo określonych w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ, dotyczących działalności Zamawiającego, w zakresie usług drukowania Druków, oprawy druków,dokonywania uzgodnień dotyczących przedmiotu zamówienia, dostarczania Druków do siedziby Zamawiającego, zwanych dalej Drukami. 
 
2) Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącej współpracy z Zamawiającym oraz do wykonania wszystkich prac związanych z niniejszym zamówieniem i dostawy gotowych Druków w terminach wyznaczonych przez Zamawiającego, 
 
3) Zamawiający będzie zamawiał Druki w partiach, stosownie do aktualnych potrzeb. Przez partię Zamawiający rozumie zamówienie całości lub części Druków danego rodzaju lub zamówienie kilku rodzajów Druków w całości lub w części. Wielkość dostarczenia każdej partii Druków będzie wynikać z jednostronnej dyspozycji osób odpowiedzialnych ze strony Zamawiającego za realizację przedmiotu umowy, przekazywanej faksem, telefonicznie, e-mailem lub pisemnie w formie zlecenia częściowego, z podaniem ilości, asortymentu, terminu i miejsca dostawy każdej kolejnej partii zamówienia, 
 
4) Zamawiający przy każdorazowym zamówieniu kolejnej partii Druków, przekaże  Wykonawcy wzór Druku będącego przedmiotem danej partii zamówienia, z wyłączeniem Druków już wcześniej zaakceptowanych przez Zamawiającego, 
 
5) Przed przystąpieniem do wykonania druków, Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania pisemnej akceptacji upoważnionych pracowników Zamawiającego, na przedstawionym (w formie elektronicznej lub na żądanie Zamawiającego papierowej) wydruku wstępnym danego rodzaju Druku (dotyczy treści, formy i układu wykonania druku).  
Uwaga: Nakład może być wydrukowany dopiero po uzyskaniu akceptacji wydruku wstępnego danego rodzaju Druku przez Zamawiającego. 
6) Druki stanowiące przedmiot niniejszego zamówienia powinny być wykonane przez Wykonawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami regulującymi treść tych druków, w szczególności: ustawą z dnia 12 marca 2004r. o  
pomocy społecznej (Dz. U. z 2013r. poz. 182 z późn. zm.), Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 3 stycznia 2013r. w sprawie sposobu i trybu postępowania w sprawach o świadczenia rodzinne (Dz. U. z 2013r., poz. 3), Rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 8 czerwca 2012r. w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego (Dz. U. z 2012r., poz. 712), oraz Rozporządzeniem Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23 marca 2011 roku w sprawie wzoru kwestionariusza wywiadu alimentacyjnego oraz wzoru oświadczenia majątkowego dłużnika alimentacyjnego (Dz. U. Nr 73, poz. 395), Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 13 września 2011r.  w sprawie procedury Niebieskie Karty oraz wzorów formularzy Niebieska Karta (Dz. U. Nr 209, poz. 1245). 
7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany treści oraz formy druków w razie zmiany przepisów prawnych regulujących ich treść lub zmian wynikających ze zmiany sposobu organizacji pracy Zamawiającego, 
8) Wykonawca dostarczy zamówione gotowe Druki do siedziby Zamawiającego oraz innych miejsc wskazanych przez Zamawiającego na terenie miasta Białegostoku (trzy lokalizacje) , w godzinach od 8:00 do 14:00, własnym transportem, z rozładunkiem i wniesieniem, na własny koszt i ryzyko, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w  zleceniu częściowym.1) Przedmiot zamówienia obejmuje świadczenie usług poligraficznych w zakresie drukowania materiałów informacyjno-promocyjnych,  szczegółowo określonych w Formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ, umieszczenie logo Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Unii Europejskiej, Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku na materiałach informacyjno-promocyjnych projektu systemowego Aktywność kluczem do sukcesu realizowanego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Białymstoku, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet VII, Działanie 7.1, Poddziałanie 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej, oraz sprzedaż  materiałów informacyjno- promocyjnych z umieszczonymi logotypami i dostarczenie do siedziby Zamawiającego przy ul. Malmeda 8 w Białymstoku, przez Wykonawcę.  
 
2) Wykonawca zobowiązany będzie do bieżącej współpracy z Zamawiającym oraz do wykonania wszystkich prac związanych z niniejszym zamówieniem i dostarczenia gotowych materiałów informacyjno-promocyjnych w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego, 
 
3)  Wykonawca zobowiązany będzie do naniesienia nadruku projektu graficznego i wyszczególnienia nazwy projektu, logo MOPR, PO KL, Unii Europejskiej z odwołaniem słownym oraz informacji: Projekt współfinansowany ze środków  Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, na materiały promocyjne logo PO KL, MOPR, Unii Europejskiej, zgodnie ze wskazaniami Zamawiającego, oraz Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki z dnia 31 grudnia  2013r., wydanymi przez Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju, dostępnymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl. 
4) W celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca dokona, w formularzu cenowym oferty, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ, szczegółowego opisu każdego materiału składającego się na przedmiot zamówienia, wskazując m.in. rodzaj materiału, z którego przedmiot jest wykonany, kolorystykę, wymiary, inne cechy charakterystyczne materiału informacyjno-promocyjnego. 
5) Wykonawca zobowiązany będzie do uzyskania pisemnej akceptacji Zamawiającego każdego rodzaju materiałów informacyjno- promocyjnych, stanowiących przedmiot niniejszego zamówienia, na podstawie wzoru materiału informacyjno- promocyjnego z naniesionym nadrukiem projektu graficznego z wyszczególnieniem nazwy projektu, logo MOPR, PO KL, Unii Europejskiej, z odwołaniem słownym oraz informacji: Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, przedłożonego Zamawiającemu przed rozpoczęciem realizacji  danego rodzaju materiałów informacyjno-promocyjnych.  Zaakceptowany przez Zamawiającego wzór materiału informacyjno-promocyjnego, stanowić będzie wzór materiału informacyjno-promocyjnego, obowiązujący przez cały okres umowy. 
6) Przedmiot zamówienia wykonywany będzie na podstawie projektów graficznych  przekazanych Wykonawcy  przez Zamawiającego. 
 
7) Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmiany oznaczania materiałów informacyjno-promocyjnych w razie zmiany obowiązujących wytycznych dotyczących oznaczania projektów. 
8) Wykonawca dostarczy Zamawiającemu jednorazowo zamówione gotowe materiały informacyjno-promocyjne do siedziby Zamawiającego, w godzinach od 800 do 1400, własnym transportem, z rozładunkiem i wniesieniem, na własny koszt i ryzyko, w terminie określonym przez Zamawiającego w zawartej umowie. |