Budowa przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie gminy Kluczbork - II etap

Data publikacji 2014-12-09
Data zakończenia 2014-12-30 10:00:00
Instytucja Gmina Kluczbork
Miejscowość Kluczbork
Województwo opolskie
Branża
  • Urządzenia do obróbki ścieków

Szczegóły

Numer ogłoszenia 254801 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 452521274, 450000007, 451112000, 452324219, 393500000, 453100003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest budowa 11 kpl przydomowych oczyszczalni ścieków w gminie Kluczbork w miejscowościach:

1. Żabieniec- Zameczek,
2. Bogacka Szklarnia,
3. Nowa Bogacica,
4. Smardy Górne,
5. Bogacica - Krężel,
6. Smardy Dolne.
Szczegółowy zakres robót oraz sposób ich wykonania określony jest w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz specyfikacji technicznego wykonania i odbioru robót budowlanych opracowanymi dla potrzeb niniejszego zamówienia.
Przydomowa biologiczna oczyszczalnia ścieków (PBOŚ) to urządzenie lub zespół urządzeń, w których na drodze procesów mechanicznych, biologicznych i chemicznych następuje redukcja ładunku zanieczyszczeń w ściekach do wielkości dopuszczalnych określonych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. 2006, Nr 137, poz. 984 ze zm.) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM wg Załącznika nr 1 do ww. aktu wykonawczego. Potwierdzeniem tego wymogu jest legitymowanie się przez produkt pełnym raportem z badań potwierdzającym zgodność ze zharmonizowaną normą europejską EN 12566-3:2005+A1:2009 wydawanym dla konkretnego typoszeregu urządzeń wyłącznie przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską.
1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na dostawie, montażu i uruchomieniu kompletnych Przydomowych Biologicznych Oczyszczalni Ścieków (PBOŚ) spełniających wymogi zharmonizowanej normy PN-EN 12566-3+A1:2009. Wymaga się, aby oferta zawierała pełny raport badań PBOŚ potwierdzający zgodność produktu z normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE. http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Posiadanie ww dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE.
2. PBOŚ zlokalizowane zostaną na terenie Gminy Kluczbork w miejscowości Maciejów. Wykaz poszczególnych działek, na których nastąpi montaż znajduje się w dokumentacji technicznej.

3. Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) Zakup, dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie 11 sztuk PBOŚ, wraz z odpowiednim sposobem odprowadzenia oczyszczonych ścieków, szafkami sterowniczymi i systemem wentylacji oczyszczalni, zgodnie z harmonogramem prac ustalonym przez Zamawiającego,
2) wykonanie wszystkich instalacji wodno-kanalizacyjnych, elektrycznych i wentylacyjnych od budynku do PBOŚ niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania oczyszczalni,
3) zakup, dostawa, montaż, podłączenie i uruchomienie pompowni ścieków w przypadkach, kiedy będzie to niezbędne dla prawidłowej pracy oczyszczalni,
4) utrzymanie zaplecza budowy,
5) prace demontażowe, odtworzeniowe, porządkowe niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia,
6) zapewnienie dozoru a także właściwych warunków bezpieczeństwa i higieny pracy,
7) utrzymanie terenu budowy w stanie wolnym od przeszkód komunikacyjnych, oraz usuwania na bieżąco zbędnych materiałów, odpadów i śmieci,
8) naprawa i doprowadzenie do stanu pierwotnego w przypadku wystąpienia jakichkolwiek zniszczeń lub uszkodzenia powstałych w toku realizacji,
9) przeprowadzenie szkolenia dla wszystkich użytkowników PBOŚ w zakresie sposobu ich użytkowania oraz przygotowanie i przekazanie szczegółowej instrukcji obsługi,
10) przeprowadzenie szkolenia dla serwisantów PBOŚ,
11) przeprowadzenie prób końcowych (w tym rozruchu technologicznego) i nadzór nad próbami eksploatacyjnymi,
12) raport porealizacyjny, w którym zaprezentowane zostaną przez Wykonawcę wyniki w zakresie pozwalającym na stwierdzenie dotrzymania parametrów oczyszczenia ścieków zgodnych z rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r., Nr 137, poz. 984 z późn. zm.).
13) w terminie do 30.09.2015 r. Wykonawca przedstawi wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 3 szt (wskazanych przez Zamawiającego) wykonanych przydomowych oczyszczalni, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r., Nr 137, poz. 984 z późn. zm.) jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM .
14) Przed zakończeniem terminu obowiązywania gwarancji Wykonawca przedstawi wyniki badań (wykonanych przez akredytowane laboratorium) ścieków oczyszczonych z 15% (wskazanych przez Zamawiającego) wykonanych przydomowych oczyszczalni, potwierdzające, że jakość ścieków jest zgodna z wymogami zawartymi w rozporządzeniu Ministra Środowiska w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. z 2006 r. Nr 137, poz. 984 z późn. zm.), jak dla oczyszczani poniżej 2000 RLM.

4. Wykonawca obejmie gwarancją całość przedmiotu zamówienia na okres min. 10 lat, licząc od daty odbioru bez zastrzeżeń całości zamówienia. Oferta Wykonawcy, który zaproponuje okres gwarancji krótszy niż 10 lat, zostanie odrzucona jako niezgodna ze SIWZ.
5. Szczegółowe wymagania techniczne PBOŚ:
1) przydomowa oczyszczalnia ścieków, zwana dalej również oczyszczalnią, zbiornikiem lub urządzeniem musi być sekwencyjnym reaktorem biologicznym (SBR) składającym się z jednego zbiornika pracującego w ustalonych fazach do którego ścieki trafiają w ustalonym programie oczyszczania dostosowującego się do zmian ilości ścieków i ładunków zanieczyszczeń,
2) oczyszczalnię ścieków musi tworzyć pojedynczy zbiornik monolityczny z tworzywa sztucznego PE, w którym poszczególne komory oddzielone są bez zastosowania elementów spawanych lub łączonych inną technologią w późniejszym procesie po wykonaniu całego zbiornika w technologii rotacyjnej,
3) nie dopuszcza się zastosowania metalowych obejm zaciskowych wewnątrz zbiornika,
4) elektrozawory muszą być umieszczone wewnątrz zbiornika oraz muszą znajdować się w hermetycznym zamknięciu lub pozostać odizolowane od środowiska w którym znajdują się opary ścieków, blok zaworu ze względu na częstotliwość oraz warunki pracy musi być wykonany ze stali nierdzewnej,
5) przydomowa oczyszczalnia ścieków musi być wyposażona w jedną nasadę z tworzywa sztucznego z płynną regulacją wysokości i poziomu, możliwością nachylenia min. 5-cio stopniowego oraz w pokrywę z uszczelką dostosowaną do warunków przejezdności na danym terenie,
6) całkowita, minimalna pojemność zbiornika musi wynosić: dla RLM od 1 do 6 - 4500 litrów, dla RLM od 7 do 10 - 7500 litrów.
7) wytrzymałość i pozostałe parametry zbiornika muszą zapewniać możliwość montażu go na głębokości do 5m, bez konieczności stosowania dodatkowych płyt i elementów odciążających,
8) minimalna grubość ścianek zbiornika musi wynosić 9 mm,
9) oczyszczalnia powinna posiadać pojemnik umożliwiający łatwe pobieranie próbek,
10) do recyrkulacji ścieków muszą być stosowane podnośniki powietrzne (pompy mamutowe),
11) odprowadzenie ścieków oczyszczonych musi odbywać się zgodnie z założeniami projektowymi uzależnionymi od warunków geologicznych na danej działce,
12) urządzenia oczyszczalni muszą być bezobsługowe w okresach pomiędzy przeglądami serwisowymi, tzn. nie mogą wymagać ingerencji użytkownika, częstotliwość obsługi serwisowej musi wynosić nie częściej niż jeden raz w roku,
13) urządzenie musi mieć możliwość wyjęcia wszystkich podzespołów oczyszczalni ścieków w celu ich wyczyszczenia i inspekcji bez konieczności wcześniejszego opróżniania całego zbiornika,
14) oczyszczalnia musi być wyposażona w szybkozłącza do montażu węży,
15) oczyszczalnia musi być wyposażona w napowietrzanie za pomocą rury z membraną drobnopęcherzykową umieszczoną na całej długości komory osadu czynnego,
16) urządzenie musi posiadać odporność na chwilowe przeciążenia hydrauliczne, oraz okresowy brak dopływu ścieków - tryb urlopowy i/lub tryb oszczędnościowy,
17) urządzenie musi być oszczędne energetycznie - zużycie do 0,82 kWh/dobę,
18) sposób oczyszczania musi zapewnić odporność na przerwy w dostawie energii elektrycznej dla okresu min. 2 doby,
19) oczyszczalnia musi zapewnić możliwość rozruchu przy 25% obciążeniu nominalnym.
20) oczyszczalnia musi być wyposażona w jednostkę sterowania zaprogramowaną do odpowiedniej wielkości urządzenia z pełną automatyką oraz możliwością przełączenia na tryb urlopowy i/lub oszczędnościowy,
21) menu sterownika musi być w języku polskim,
22) urządzenie sterownicze musi być wyposażone w licznik godzin pracy, wskaźnik błędów, historię zdarzeń oraz umożliwiać optymalizację pracy oczyszczalni poprzez zmiany nastaw kluczowych parametrów (czasów cykli pracy) oraz w czujnik ciśnienia kontrolujący pracę kompresora,
23) Szafki sterownicze będą montowane na ścianach zewnętrznych budynków użytkowników oczyszczalni.

.

W niniejszym postępowaniu nie dopuszcza się możliwości złożenia ofert częściowych.
W niniejszym postępowaniu nie dopuszcza się możliwości złożenia ofert wariantowych.
Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień uzupełniających.

Wykonawca wskaże w ofercie części zamówienia, których zamierza wykonanie zlecić podwykonawcom lub nazwy (firmy) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1.
Zasady dotyczące zatrudniania i rozliczania podwykonawców zawarte są w § 7 i 8 wzoru umowy stanowiącego integralną część specyfikacji tj. załącznik nr 7.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gmina Kluczbork
Ulica ul. Katowicka 1
Nr domu 1
Miejscowość Kluczbork
Kod Pocztowy 46-200
Województwo opolskie
Tel 077 4183864
Fax 077 418 22 30
Internet www.kluczbork.pl
Regon 00052570200000
E-mail um@kluczbork.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/05/2015
Wadium nie dotyczy
Zaliczka Nie
Uprawnienie nie dotyczy
Wiedza Zamawiający uzna ten warunek za spełniony w przypadku gdy Wykonawca przedstawi wraz z ofertą wykaz zamówień zawierających co najmniej dwa zamówienia polegające na dostawie i montażu zbiorników podziemnych związanych z gospodarką wodno - ściekową lub separatorów, wykonany w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem jego rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że robota została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona.
Potencjał nie dotyczy
Zdolne Zamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, w przypadku gdy Wykonawca przedstawi wraz z ofertą wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (wyłącznie według wzoru Zamawiającego) zawierający: - co najmniej jedną osobę posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej, - co najmniej jedna osoba posiadająca uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej
Sytuacja nie dotyczy
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty potwierdzające 1.1 Raport z badań PBOŚ, z którego wynika zgodność produktu ze zharmonizowaną normą PN-EN 12566-3+A1:2009, załącznik B - procedura badania skuteczności oczyszczania, wystawiony przez laboratorium notyfikowane przez Komisję Europejską, wydawaną dla konkretnego typoszeregu urządzeń. Jako uprawnione do przeprowadzania tego typu badań Zamawiający za spełniające uzna wyłącznie te jednostki które zostały wymienione w wykazie dostępnym na stronie KE: http://ec.europa.eu/enterprise/newapproach/nando/index.cfm?fuseaction=cpd.nb_hs&hs_id=138327. Ponadto Raport musi odnosić się do wskaźników wymaganych przez Zamawiającego tj. oczekiwanego stopnia oczyszczenia oraz będzie zawierał informacje na temat takich właściwości jak: trwałość, wytrzymałość, grubość ścianek, monolityczność zbiornika oczyszczalni, metoda wytwarzania zbiornika oczyszczalni oraz będą posiadały rzuty zbiornika oczyszczalni ścieków. Posiadanie ww dokumentu jednoznaczne jest z możliwością oznakowania wyrobu znakiem CE. 1.2 Instrukcję zabudowy, obsługi i montażu oczyszczalni. 1.3 Dokumentację techniczną produktu z której będzie wynikało, że oczyszczalnię stanowi sekwencyjny reaktor biologiczny (SBR). 1.4 Fotografie (przynajmniej 2; przedstawiające zewnętrze oraz wnętrze) oczyszczalni.
Inne dokumenty 1. Dokumenty bezwzględnie wymagane, gdy kilku Wykonawców wspólnie ubiega się o udzielenie zamówienia. W przypadku kiedy kilku Wykonawców wspólnie ubiega się o udzielenie zamówienia do oferty należy załączyć: a) następujące dokumenty: oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej - składa każdy Wykonawca, b) pisemne ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w trakcie postępowania i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 2. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.4.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zmiany mogą dotyczyć: a) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany przepisów o stawkach podatku od towarów i usług, b) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, d) terminu wykonania robót w przypadku wystąpienia okoliczności nieprzewidzialnych w dniu udzielenia zamówienia, e) zmiany wynagrodzenia w przypadku zmiany przepisów o podatkach, f) zmiany osób występujących po stronie Zamawiającego i Wykonawcy w przypadku wystąpienia zdarzeń losowych z tym że osoby występujące po stronie Wykonawcy muszą spełniać warunki udziału w postępowania, g) sposobu fakturowania robót, h) zmiany wynagrodzenia w przypadku wystąpienia robót dodatkowych.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Gwarancja
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz www.kluczbork.pl
Adres uzyskania siwz GMINA KLUCZBORK, ul. Katowicka 1, 46-200 KLUCZBORK
Data składania wniosków 30/12/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce w Urzędzie Miejskim w Kluczborku ul. Katowicka 1, pok. nr 135 (sekretariat)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich, Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)