REWITALIZACJA MIASTA TOMASZÓW LUBELSKI POPRZEZ REMONT ULICZEK STAREGO MIASTA ORAZ PARKU MIEJSKIEGO W ZAKRESIE BUDOWY MONITORINGU MIEJSKIEGO ORAZ WYPOSAŻENIA CENTRUM MONITORINGU Z UWZGLĘDNIENIEM ISTNIEJĄCEJ SIECI MONITORINGU

Data publikacji 2014-12-09
Data zakończenia 2014-12-23 10:00:00
Instytucja Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim
Miejscowość Tomaszów Lubelski
Województwo lubelskie
Branża
  • Sprzęt radiowy, telewizyjny, komunikacyjny, telekomunikacyjny i podobny

Szczegóły

Numer ogłoszenia 403050 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 713200007, 453100003, 453110000, 453100001, 320000003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie systemu monitoringu zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym (załącznik nr 10 do SIWZ) do projektu pod nazwą: Rewitalizacja miasta Tomasów Lubelski poprzez remont uliczek starego miasta oraz parku miejskiego w zakresie budowy monitoringu miejskiego oraz wyposażenia centrum monitoringu z uwzględnieniem istniejącej sieci monitoringu.
2. Zakres przedmiotu zamówienia w szczególności obejmuje:
a) wykonanie dokumentacji projektowej - projektu wykonawczego: w zakresie budowy monitoringu miejskiego oraz wyposażenia centrum monitoringu z uwzględnieniem istniejącej sieci monitoringu,
b) wykonanie systemów według opracowanego projektu - wraz z dostawą materiałów, urządzeń, sprzętu i oprogramowania oraz montażem (instalacją), uruchomieniem, konfiguracją kompletnych systemów;

DODATKOWE WYTYCZNE DO PROGRAMU FUNKCJONALNO - UŻYTKOWEGO
Budowa i utrzymanie infrastruktury
Zamawiający dopuszcza budowę nowej infrastruktury lub dzierżawę infrastruktury od innych operatorów. Zamawiający zastrzega, że wysokość miesięcznej opłaty za utrzymanie infrastruktury nie może przekroczyć kwot ustalonych przez urząd komunikacji elektronicznej (dla infrastruktury dzierżawionej od Orange Polska) oraz zarządców dróg publicznych (dla budowy nowej infrastruktury).
Powyższe opłaty będzie ponosił Zamawiający po protokólarnym przekazaniu przedmiotu zamówienia do końca trwania umowy. Kwota miesięcznych opłat nie powinna być wliczona do ceny oferty.

Centrum obserwacji powinno zostać wybudowane w oparciu o:
- dwanaście sztuk monitorów Full HD 32 cale przeznaczonych do pracy ciągłej, o klasie energetycznej nie gorszej niż A+. Sposób montażu dostosować do architektury pomieszczeń i ergonomii pracy,
- dwa manipulatory 3D sterujące pracą kamer PTZ,
- dostęp do obrazów on-line oraz zapisów odbywa się z poziomu aplikacji klienckich z predefiniowanymi profilami operatorów i prawami dostępu użytkowników,
- aplikacja musi zezwalać na sterowanie kamerami PTZ za pomocą różnych urządzeń wskazujących: joystick, mysz, klawiatura,
- aplikacja musi posiadać API dające możliwość integracji i wymiany danych z innymi systemami teleinformatycznymi (systemy alarmowe, kontrola dostępu, identyfikacja tablic rejestracyjnych, inteligentna analiza obrazu, DSO),
- obserwator w Centrum Obserwacji musi mieć możliwość archiwizacji zauważonego zdarzenia na inny nośnik zewnętrzny (np. DVD, USB itp).
- dedykowana linia telefoniczna pomiędzy centrum rejestracji a centrum obserwacji.
- zamawiający wymaga utworzenia dedykowanej linii telefonicznej pomiędzy centrum rejestracji a centrum obserwacji. Rozmowa ma być realizowana bezpośrednio po podniesieniu słuchawki, co ma mieć istotny wpływ na szybkość reagowania w sytuacjach wymagających szybkiego działania na zaistniałe zdarzenie. Na potrzeby wykonania bezpośrednich połączeń telefonicznych wykonawca dostarczy dedykowaną centralę telefoniczną oraz 3 sztuki telefonów bezprzewodowych (dwa telefony do centrum rejestracji oraz jeden telefon do centrum obserwacji).
Pomieszczenie Centrum obserwacji należy wyposażyć w:
- dwa biurka zapewniające ergonomiczne rozmieszczenie sprzętu koniecznego na stanowisku i możliwość pracy na dokumentach,
- dwa fotele dyspozytorskie,
- odpowiednie, regulowane oświetlenie,
- ups zabezpieczający pracę urządzeń na okres minimum 5 minut ( aby zapewnić ciągłość pracy systemu w okresie uruchamiania rezerwowego zasilania ).
Wymagania dla Centrum Rejestracji:
- centralnym punktem systemu jest dedykowany rejestrator wyposażony w macierz dyskową wykorzystującej technologię RAID 0,1,5, z obsługą Trybu HotSwap, służący do archiwizacji nagrań,
- rejestrator musi być wyposażony w system redundantnego zasilania,
- rejestrator musi obsługiwać rozdzielczość kamer: 8M, 5M, 3M, 1080P, 720P, 960H, D1, CIF, QCIF, VGA,
- rejestrator musi posiadać 12 wyjść HDMI.
- rejestrator musi umożliwiać na podłączenie 3 zdalnych stanowisk podglądu o łącznej przepływności bitowej 768Mb/s.
- zamawiający dopuszcza zastosowanie więcej niż jednej sztuki rejestratora. W przypadku zastosowania większej ilości rejestratorów suma wyjść HDMI nie może być mniejsza od 12 oraz suma przepływności bitowych rejestratorów nie może być mniejsza od 768Mb/s dla strumieni wejściowych oraz 768Mb/s dla strumieni wyjściowych .
- liczba zastosowanych rejestratorów nie może być większa od 2.
- rejestrator musi wspierać technologię Onvif v2.2 oraz Pentaplex.
Stanowisko podglądu.
Zamawiający przyjmuje za miejsce lokalizacji stanowiska podglądu dyżurkę oficera dyżurnego Komendy Policji w Tomaszowie Lubelskim (ul. Żeromskiego 4). Na stanowisko podglądu mają być dostarczone tylko sygnały z wybranych wcześniej kamer. Stanowisko podglądu winno być wyposażone w 1 monitor kolorowy wielkoformatowy o przekątnej minimum 32, komputer z systemem operacyjnym oraz licencję z oprogramowaniem (o ile jest taka wymagana) klienckim systemu zarządzania. Monitor musi posiadać możliwość wyświetlania obrazu z 1 kamery i w podziale na 4. Stanowisko musi posiadać możliwość sterowania wszystkimi obrotowymi kamerami za pomocą aplikacji klienckiej oraz dodatkowego manipulatora 3D.
Funkcjonalność systemu monitoringu.
Cyfrowy system monitoringu wizyjnego budowany w ramach przedmiotowego zamówienia musi charakteryzować się następującymi cechami i zapewniać:
- cyfrową rejestrację obrazów z kamer, z możliwością jednoczesnego odtwarzania nagrania oraz podglądu. Archiwizacja ma odbywać się w zdalnej lokalizacji wskazanej przez Zamawiającego.
- generowanie strumienia wideo 25 kl/s z przepływnością bitową 4096 kbit/s, z kamer IP, przeznaczonego do bieżącego podglądu,
- generowanie niezależnie konfigurowalnego strumienia wideo, w zakresie do 25 kl/s z przepływnością bitową 4096 kbit/s, przeznaczonego do archiwizacji,
- nadpisywanie archiwizowanych danych wideo po okresie nie krótszym niż 30 dni oraz nie dłuższym niż 90 dni,
- niezależne definiowanie parametrów pracy dla każdej kamery (w zakresie - nagrywania, transmisji, sterowania, ustalania tras patrolowych, definiowania pól detekcji zmian obrazu, itp.),
- realizację transmisji w trybie multicast, multicast-unicast oraz pełny multicast, z wykorzystaniem protokołu IGMP (w sieci MPLS). W zakresie transmisji multicast powyższy wymóg należy rozumieć, jako przygotowanie konfiguracji uruchamianych urządzeń do pracy z wykorzystaniem transmisji multicast, realizację transmisji w trybie RTP multicast, UDP multicast, RTSP.
- całkowicie cyfrowe przetwarzanie sygnału łącznie z transmisją zakodowanych strumieni wideo oraz sygnałów sterujących za pomocą protokołu UDP/TCP,
- alarmowanie o zaniku obrazu wideo z wybranych lokalizacji lub którymś z wejść, sabotażu (funkcjonalność dostępna dla Administratorów systemu),
- bezprzerwową pracę 24 godziny na dobę, przez cały rok, niezależnie od warunków atmosferycznych,
- rozbudowę systemu do 64 kamer,
- rozbudowę systemu w każdym czasie, nawet o pojedynczą kamerę,
- zapewnienie możliwości nadawania indywidualnych zróżnicowanych uprawnień dla operatorów i administratorów systemu,
- sterowanie kamerami ruchomymi przez uprawnione osoby na każdym stanowisku za pomocą pulpitu sterującego sprzężonego z komputerem PC i konsoli wirtualnej wbudowanej w aplikację klienta,
- korzystanie z manipulatorów 3D w celu obsługi kamer obrotowych dostępnych w systemie,
- sterowanie kamerami obrotowymi bez wprowadzania zauważalnych opóźnień utrudniających pracę operatora,
- wyświetlanie obrazu dowolnej kamery w dowolnie wybranym oknie siatki podglądu kamer monitoringu poprzez wybór identyfikatora kamery w liście i jego przeciągniecie do wybranego okna siatki podglądu,
- priorytetyzację sterowania kamerami z powiadamianiem pozostałych operatorów o operatorze, który przejął daną kamerę. Zamawiający będzie wymagał realizacji przedmiotowej funkcjonalności w przypadku zaimplementowania przez Producenta obecnego oprogramowania systemu monitoringu wizyjnego miasta Tomaszów Lubelski, w terminie do dnia złożenia oferty przez Wykonawcę, w pełnym zakresie oczekiwanej funkcjonalności. Wówczas Wykonawca zobowiązany jest do aktualizacji oprogramowania systemu monitoringu do wersji zawierającej powyższą funkcjonalność, Zamawiający dopuszcza inne rozwiązanie spełniające powyższą funkcję po uzgodnieniu z Zamawiającym na etapie projektu.
- raportowanie informacji o aktywności użytkowników (logowanie/wylogowanie), błędach podczas używania systemu oraz o zdarzeniach w systemie,
- zastosowanie funkcji makrodefinicji służące między innymi do automatycznego realizowania rozbudowanych scenariuszy reakcji operatora,
- generowanie alarmów o wystąpieniu nieprawidłowości w pracy systemu,
- bezpieczeństwo rejestrowanych obrazów poprzez zapewnienie cyfrowego znakowania obrazów wideo identyfikatorem użytkownika i możliwością weryfikacji autentyczności zapisu, Zamawiający dopuszcza możliwość identyfikowania użytkownika na podstawie weryfikacji zdarzeń rejestratora.
c) wykonanie dokumentacji powykonawczej zmontowanych i zainstalowanych systemów;
d) szkolenia dla administratorów i użytkowników systemów;
3. Zaleca się, aby Wykonawcy dokonali wizji lokalnej na terenie realizacji zadania i w jego okolicy w celu dokonania oceny dokumentów i informacji przekazywanych w ramach przedmiotowego postępowania przez Zamawiającego.
W związku z powyższym wyklucza się możliwość roszczeń Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny.
4. Wszelkie niezbędne materiały do wykonania zamówienia zabezpiecza Wykonawca. Materiały winny odpowiadać co do jakości wymaganiom określonym w programie funkcjonalno - użytkowym (załącznik nr 10 do SIWZ)
5. Roboty należy wykonać zgodnie z programem funkcjonalno - użytkowym (załącznik nr 10 do SIWZ), zachowaniem warunków wynikających z norm technicznych, oraz z wymogami sztuki budowlanej.
6. Tam, gdzie w SIWZ, załącznikach, dokumentacji, zostało wskazane pochodzenie (nazwa, marka, znak towarowy, dostawca, producent) materiałów lub normy, aprobaty specyfikacje
i systemy o których mowa w art. 30 ust.1-3 ustawy Pzp, zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Burmistrz Miasta w Tomaszowie Lubelskim
Ulica ul. Lwowska 57
Nr domu 57
Miejscowość Tomaszów Lubelski
Kod Pocztowy 22-600
Województwo lubelskie
Tel 084 6642125
Fax 084 664 22 43
Internet www.tomaszow-lubelski.pl
Regon 00052415700000
E-mail przetargi@tomaszow-lubelski.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/06/2015
Wadium 1. Wykonawca zainteresowany postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego wniesie wadium w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych), 2. Wadium można wnieść w formie: a) pieniądza na konto zamawiającego, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5, pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz.275 z późn. zm). 3. Wadium w pieniądzu należy wnieść w terminie złożenia ofert, tj. do 23.12.2014r. do godz. 10:00 na konto Nr 82 2030 0045 1110 0000 0063 8150 w Banku Gospodarki Żywnościowej SA Oddział w Tomaszowie Lubelskim, dołączając ksero dowodu wpłaty wadium do oferty. 4. Za wadium skutecznie wniesione przelewem na wyżej wskazany rachunek bankowy, Zamawiający uznaje wadium, które najpóźniej przed upływem terminu składania ofert będzie znajdować się na rachunku zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego w/w rachunek. 5. Dowód wniesienia wadium w formie innej niż w pieniądzu powinien być dołączony do oferty w postaci kopii lub oryginału. 6. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniądzu winno być wystawione na Zamawiającego, mieć formę oświadczenia bezwarunkowego, nieodwołalnego i płatnego na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom zgodnie z art. 46 ustawy Pzp niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta zostało wybrana jako najkorzystniejsza. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami zgodnie z art. 46, pkt.4a oraz pkt.5 ustawy Pzp, chyba że wykonawca udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.6.1. SIWZ.
Wiedza Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony w odniesieniu do Wykonawców, którzy wykażą się wiedzą i doświadczeniem w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej: - jedną robotę budowlaną, której zakres obejmował wykonanie systemu monitoringu wizyjnego wraz z dostawą materiałów, urządzeń, sprzętu i oprogramowania oraz montażem (instalacją), uruchomieniem, konfiguracją kompletnego systemu, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł. brutto. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów potwierdzających, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Powyższe dotyczy również podmiotów trzecich, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu podmiotu trzeciego na zasadach, o których mowa w art. 26 ust. 2bustawy Pzp
Potencjał Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt.6.1. SIWZ.
Zdolne Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą odpowiedzialne za realizację zamówienia (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia), a w szczególności: - kierownik budowy posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności telekomunikacyjnej; -osobą posiadającą uprawnienia z zakresu projektant sieci światłowodowych,
Sytuacja Zamawiający uzna przedmiotowy warunek za spełniony przez Wykonawców, którzy ubezpieczeni są od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 1 000 000,00 zł. brutto.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 16 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Dok podm zag 5 Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy (art.144 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych) i określa warunki tej zmiany w zakresie: a) zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego w granicach uzasadnionego interesu Zamawiającego; b) wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, których realizacja będzie miała wpływ na termin wykonania przedmiotu umowy; c) Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w przypadku : - gdy wykonanie zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie Zamawiającego. - z powodu działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie, o czas działania siły wyższej oraz potrzebny do usunięcia skutków tego działania, - konieczności zmniejszenia zakresu przedmiotu zamówienia, gdy jego wykonanie w pierwotnym zakresie nie leży w interesie Zamawiającego o czas proporcjonalny do zmniejszonego zakresu, - konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie robót - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień lub do wykonania dodatkowych ekspertyz, badań, 2. Wszelkie zmiany winny być dokonane w interesie Zamawiającego i Wykonawcy oraz wymagają ich obopólnej zgody dla prawidłowego wykonania przedmiotu zamówienia. W przypadku wystąpienia sytuacji wymienionych wyżej kierownik budowy sporządzą protokół konieczności zmian czasu lub sposobu realizacji przedmiotu zamówienia w którym przytoczą argumenty za tym przemawiające w oparciu o zaistniałą nieprzewidzianą sytuację, sporządzą kosztorys robót zamiennych, będący załącznikiem do protokołu który musi zostać zaakceptowany przez Zamawiającego i Wykonawcę. Zmiany winny być sporządzone w formie aneksu do umowy.
Kod kryterium B
Kryt 1p 97
Kryt 2 Okres gwarancji
Kryt 2p 3
Adres strony internetowej siwz www.tomaszow-lubelski.pl
Adres uzyskania siwz Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 57, pokój Nr 29
Data składania wniosków 23/12/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Urząd Miasta w Tomaszowie Lubelskim, ul. Lwowska 57, pokój Nr 23
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Zadanie współfinansowane jest w ramach Konkursu 03/RPOWL/3.3/20110, Działania 3.2. Rewitalizacja zdegradowanych obszarów miejskich RPO WL.
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)