Usługa przygotowania i wdrożenia zbioru narzędzi do przeprowadzania analiz przestrzennych oraz poprawy danych przestrzennych

Data publikacji 2014-12-12
Data zakończenia 2014-12-22 12:00:00
Instytucja Urząd Komunikacji Elektronicznej
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi w zakresie danych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 408014 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 723000008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa przygotowania i wdrożenia zbioru narzędzi do przeprowadzania analiz przestrzennych. Wykonanie usługi będzie realizowane w trzech etapach.
1.Etap 1 - maksymalna liczba roboczogodzin potrzebnych do realizacji tego etapu wynosi 400 roboczogodzin.
1)Wsparcie w zarządzaniu projektem budowy zbioru narzędzi do przeprowadzania analiz przestrzennych oraz poprawy danych przestrzennych.
2)Identyfikacja ryzyk związanych z jakością danych zgromadzonych w zewnętrznych źródłach, będących w posiadaniu UKE (m. in. Państwowy Rejestr Granic, Baza Danych Obiektów Topograficznych, NOBC GUS) oraz z ich aktualizacja.
3)Wsparcie w zakresie pozyskania oraz walidacji referencyjnych zbiorów danych z punktami adresowymi i ich współrzędnymi geograficznymi stanowiącymi dodatkowe źródła danych wykorzystywanymi przez UKE w procesie określenia współrzędnych geograficznych punktów adresowych.
4)Przeprowadzenie analizy kompletności, spójności i poprawności referencyjnych zbiorów danych zawierających dane adresowe i przestrzenne.
5)Przygotowanie koncepcji narzędzia do przeprowadzania analiz przestrzennych, scalania, aktualizacji oraz ujednolicania zbiorów referencyjnych zawierających punkty adresowe oraz dane przestrzenne.
6)Opracowanie procesu badania kompletności i poprawności źródeł danych, aktualizacji zbioru punktów adresowych posiadanych przez UKE, weryfikacji i scalania danych referencyjnych.
7)Opracowanie koncepcji narzędzia do wyznaczania współrzędnych geograficznych dla punktów adresowych pozyskanych w trakcie inwentaryzacji nie posiadających współrzędnych geograficznych oraz do identyfikacji i poprawy błędnych danych pozyskanych w trakcie inwentaryzacji.
8)Przygotowanie i opisanie procesów ustalenia współrzędnych geograficznych dla punktów adresowych oraz przypisania danych adresowych do punktów ze współrzędnymi bez adresów, jak również weryfikacji punktów adresowych wraz ze współrzędnymi zebranymi w trakcie inwentaryzacji infrastruktury i usług szerokopasmowych.
9)Przygotowanie algorytmów do hurtowych przestrzennych analiz poprawności danych przekazanych przez przedsiębiorców w ramach inwentaryzacji infrastruktury i usług szerokopasmowych.
2.Etap 2 - maksymalna liczba roboczogodzin potrzebnych do realizacji tego etapu wynosi 700 roboczogodzin.
1)Wsparcie w zarządzaniu projektem budowy zbioru narzędzi do przeprowadzania analiz przestrzennych oraz poprawy danych przestrzennych.
2)Rozwój istniejącej aplikacji do odpytywania zewnętrznych referencyjnych baz danych adresowo-przestrzennych o wydajności nie mniejszej niż 100 000 rekordów dziennie. Zbiór narzędzi ma zapewnić możliwość weryfikacji danych z bazy, o której mowa w pkt 5, z zewnętrznym źródłem.
3)Opracowanie i przekazanie praw autorskich do kodu źródłowego wytworzonego w trakcie trwania projektu oraz wdrożenie w siedzibie UKE i na systemach UKE zbioru narzędzi do hurtowej weryfikacji, poprawy oraz scalania danych referencyjnych w zakresie punktów adresowych i współrzędnych geograficznych na systemach UKE w oparciu o przekazane lub dostępne narzędzia i licencje będące w posiadaniu UKE (Oracle 11g, FME, ArcGis).
4)Weryfikacja poprawności referencyjnych zbiorów danych, identyfikacja nieprawidłowości oraz ich poprawa dla punktów adresowych, w tym współrzędnych geograficznych dla referencyjnych źródeł danych ok. 7,5 milionów unikalnych punktów adresowych (np. GUGIK ok. 6,8 mln, GUS ok. 6,2 mln, dane zebrane w trakcie inwentaryzacji ponad 2 mln). Przeprowadzenie analizy spójności i scalenie zbiorów referencyjnych posiadanych przez UKE wraz z pełną ich analizą, wyborem właściwych danych referencyjnych i uzupełnieniem braków z innych źródeł celem budowy kompletnej spójnej bazy punktów adresowych wraz z ich atrybutami na potrzeby analiz infrastruktury i usług szerokopasmowych oraz wyznaczania obszarów do interwencji.
5)Przygotowanie na systemach UKE i w siedzibie UKE ustandaryzowanej, wyczyszczonej i wzbogaconej bazy referencyjnej punktów adresowych wraz ze współrzędnymi geograficznymi oraz pełną identyfikacją TERYT (wersja bazy TERYT wykorzystywana w trakcie 2 etapu zostanie uzgodniona na początku tego etapu z Zamawiającym) na terenie Polski dla ok. 8 mln punktów adresowych.
6)Szkolenia i warsztaty dla Zespołu ekspertów UKE w zakresie przeprowadzenia procesu weryfikacji i uzupełniania danych adresowo-przestrzennych z wykorzystaniem opracowanych i wdrożonych narzędzi. Przekazanie wiedzy na temat działania procesu i wdrożonych algorytmów.
3.Etap 3 - maksymalna liczba roboczogodzin potrzebnych do realizacji tego etapu wynosi 800 roboczogodzin.
1)Wsparcie w zarządzaniu projektem budowy zbioru narzędzi do przeprowadzania analiz przestrzennych oraz poprawy danych przestrzennych.
2)Wdrożenie systemu do wyznaczania współrzędnych geograficznych, wyznaczania punktów adresowych dla współrzędnych geograficznych i poprawy danych w środowisku informatycznym UKE zebranych w trakcie inwentaryzacji infrastruktury i usług szerokopasmowych.
3)Wdrożenie algorytmów do hurtowych analiz przestrzennych poprawności danych przekazanych przez przedsiębiorców w ramach inwentaryzacji na systemach zamawiającego lub wskazanych przez UKE.
4)Przeprowadzenie procesu wyznaczania współrzędnych geograficznych, wyznaczania punktów adresowych dla współrzędnych geograficznych i poprawy danych dla punktów adresowych. Przeprowadzenie analiz przestrzennych dla danych zgromadzonych przez UKE z inwentaryzacji pod kątem identyfikacji nieprawidłowości w przekazywanych danych i ich ewentualnej poprawie, w tym analiz poprawności pozyskanych danych przy wykorzystaniu metod przestrzennych połączonych z zależnościami topologicznymi i technologicznymi infrastruktury telekomunikacyjnej.
5)Przygotowanie i przekazanie Zamawiającemu szczegółowej dokumentacji projektowej opisującej źródła danych referencyjnych, algorytmy i kody źródłowe rozwiązania informatycznego. Przekazanie praw autorskich do kodów źródłowych i algorytmów wytworzonych w czasie trwania projektu.
6)Szkolenia i warsztaty dla Zespołu ekspertów UKE w zakresie przeprowadzenia procesu weryfikacji i uzupełniania danych adresowo-przestrzennych z wykorzystaniem opracowanych i wdrożonych narzędzi. Przekazanie wiedzy na temat działania procesu i wdrożonych algorytmów.
Roboczogodziny niewykorzystane lub brakujące w danym etapie mogą być przesuwane pomiędzy etapami, zarówno w sytuacji kiedy etap zostanie zrealizowany z wykorzystaniem mniejszej liczby roboczogodzin niż ta, która została przewidziana dla danego etapu lub kiedy zabrakło liczby roboczogodzin do realizacji zadań w danym etapie. Po realizacji każdego etapu następuje odbiór prac, podpisanie protokołu końcowego i płatność za usługę (1 godzina rozumiana jest jako 60 minut).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w umowie stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Urząd Komunikacji Elektronicznej
Ulica ul. Kasprzaka 18/20
Nr domu 18/20
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 01-211
Województwo mazowieckie
Tel 022 5349259, 5349169
Fax 022 5349341
Internet www.uke.gov.pl
Regon 01751079400000
E-mail m.nowak@uke.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja rządowa centralna
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 15/09/2015
Wadium Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swoją ofertę wadium w wysokości - 7.000,00 zł (słownie: siedem tysięcy złotych, 00/100 groszy), zgodnie z punktem 10 Specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ)
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wiedza Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w ramach wykonanych lub wykonywanych usług, należycie wykonał: a) co najmniej 2 (dwie) usługi w zakresie czyszczenia danych adresowych (do poziomu ulicy) w zbiorach składających się z co najmniej miliona unikalnych rekordów adresowych, o wartości nie mniej niż 150 000 PLN brutto każda; b) co najmniej 2 (dwie) usługi w zakresie ustalenia współrzędnych geograficznych z dokładnością do punktów adresowych/budynków lub przypisania danych adresowych do punktów ze współrzędnymi bez adresów dla co najmniej dwóch milionów punktów adresowych, o wartości nie mniej niż 150 000 PLN brutto każda. Załączone do oferty dokumenty potwierdzające wykonanie lub wykonywanie usług wskazane w pkt 6.2) a) i b) SIWZ nie mogą się powtarzać.
Potencjał Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zdolne Wykonawca dla spełnienia powyższego warunku zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami, które posiadają poniżej określone wykształcenie, kwalifikacje zawodowe i doświadczenie: a) Kierownik projektu: 1) wykształcenie wyższe, 2) prowadził jako kierownik projektu co najmniej 2 (dwa) projekty związane z analizą danych telekomunikacyjnych albo danych adresowych albo danych przestrzennych, w tym co najmniej 1 (jeden) projekt o wartości nie mniejszej niż 150 000 zł brutto, 3) posiada minimum 5 letnie doświadczenie zawodowe w zakresie: zarządzania projektami, budowy i funkcjonowania sieci telekomunikacyjnych, 4) posiada znajomość powszechnie stosowanej metodyki zarządzania projektami. b) Ekspert w zakresie czyszczenia danych (data quality): 1) wykształcenie wyższe, 2) co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie jakości lub czyszczenia danych, 3) co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie tworzenia i utrzymania relacyjnych baz danych, 4) udział w co najmniej 2 (dwóch) projektach związanych z poprawą jakości danych adresowych (do poziomu ulicy), 5) udział w co najmniej 1 (jednym) projekcie związanym z poprawnością danych adresowych do poziomu budynku. c) Ekspert systemów informacji przestrzennej: 1) wykształcenie wyższe, 2) co najmniej 5-letnie doświadczenie zawodowe w branży systemów informacji geograficznej (GIS - Geographic Information System) i/lub przy przetwarzaniu geograficznych baz danych (danych geoprzestrzennych), 3) uczestnictwo jako ekspert lub specjalista w przynajmniej 1 (jednym) projekcie dotyczącym analizy danych geoprzestrzennych. Każda wskazana w wykazie osoba może potwierdzić spełnianie warunku tylko dla jednej ze wskazanych powyżej funkcji (tj. Kierownika projektu albo Eksperta).
Sytuacja Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Wykonawca w wykazie zobowiązany jest do wykazania usług wykazujących spełnienie warunku udziału w postępowaniu, określonego w punkcie III.3.2) Ogłoszenia tj.: wskazania usług spełniających poniżej określone wymagania: a) co najmniej 2 (dwie) usługi w zakresie czyszczenia danych adresowych (do poziomu ulicy) w zbiorach składających się z co najmniej miliona unikalnych rekordów adresowych, o wartości nie mniej niż 150 000 PLN brutto każda; b) co najmniej 2 (dwie) usługi w zakresie ustalenia współrzędnych geograficznych z dokładnością do punktów adresowych/budynków lub przypisania danych adresowych do punktów ze współrzędnymi bez adresów dla co najmniej dwóch milionów punktów adresowych, o wartości nie mniej niż 150 000 PLN brutto każda. Załączone do oferty dokumenty potwierdzające wykonanie lub wykonywanie usług wskazane w pkt 6.2) a) i b) SIWZ nie mogą się powtarzać
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1) formularz oferty sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ, 2) w przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego, 3) pełnomocnictwo w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, 4) dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 7 SIWZ, 5) dokument wniesienia wadium zgodnie z pkt 10.3 SIWZ, 6) opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, sporządzony w sposób umożliwiający ocenę oferty Wykonawcy w kryterium Wartość merytoryczna oferty zgodnie z pkt 19.5 SIWZ. Brak opisu i jego elementów nie stanowi przesłanki odrzucenia oferty w trybie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, 7) uzasadnienie Wykonawcy, że informacje wskazane w pkt 10 załącznika nr 1 do SIWZ wzór formularza ofertowego, stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, 8) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami niezbędnymi w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 9) jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Ogłoszeniu w pkt III.4.3.1) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 9) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ. 10) jeżeli kwoty w dokumentach wymienionych w pkt III.4.1) ogłoszenia podane zostaną w innej walucie niż w złotych polskich, Wykonawca zobowiązany jest dokonać ich przeliczenia na złote według średniego kursu NBP na dzień opublikowania ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 11) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający dopuszcza możliwości zmiany umowy zawartej z wykonawcą. Zmiana umowy jest możliwa jedynie w szczególnie uzasadnionych okolicznościach i na warunkach określonych w SIWZ
Kod kryterium B
Kryt 1p 60
Kryt 2 Wartość merytoryczna oferty
Kryt 2p 40
Adres strony internetowej siwz www.uke.gov.pl
Adres uzyskania siwz Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, 01-211 Warszawa, pokój 315 lub na stronie internetowej Zamawiającego.
Data składania wniosków 22/12/2014
Godzina składania wniosków 12:00
Miejsce Urząd Komunikacji Elektronicznej, ul. Kasprzaka 18/20, pokój nr 4 (Kancelaria główna)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)