Usługa przygotowania do kompleksowej informatyzacji Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu realizowana w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3 - Cyfrowy Region, Działanie 3.2. - E-zdrowie w ramach projektu pn.: Kompleksowa informatyzacja Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu - dostosowanie do ogólnopolskiego systemu informacji medycznej do platformy P1 i P2.

Data publikacji 2015-12-03
Data zakończenia 2015-12-15 10:00:00
Instytucja Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
Miejscowość Elbląg
Województwo warmińsko-mazurskie
Branża
  • Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

Szczegóły

Numer ogłoszenia 329470 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 712430003, 712400002, 720000005, 792120223
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1.Przedmiotem usługi jest przygotowanie do kompleksowej informatyzacji Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu realizowanej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3 - Cyfrowy Region,Działanie 3.2. - E-zdrowie w ramach projektu pn.: Kompleksowa informatyzacja Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu - dostosowanie do ogólnopolskiego systemu informacji medycznej do platformy P1 i P2, polegającej na:
1.1. Przeprowadzeniu audytu i inwentaryzacji stanu infrastruktury teletechnicznej WSZ w Elblągu wraz ze sporządzeniem raportu z audytu,
1.2.Opracowaniu szczegółowej koncepcji techniczno - technologicznej wraz z analizą wykonalności kompleksowej informatyzacji WSZ w Elblągu,
1.3.Opracowaniu projektów technicznych, odzwierciedlających opracowaną koncepcje techniczno-technologiczną w dwóch wariantach
1.4. Opracowaniu projektu sieci bezprzewodowej WIFI,
1.5. Prowadzeniu nadzoru autorskiego,
1.6. Przygotowaniu wniosku aplikacyjnego ( Studium wykonalności wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami, także nanoszeniem wszelkich korekt i uwag oraz składania wyjaśnień na etapie oceny formalnej i merytorycznej, które zostaną zgłoszone przez zamawiającego lub instytucje pośredniczące) zgodnego z obowiązującymi wytycznymi do konkursu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 3 - Cyfrowy Region, Działanie 3.2.- E-Zdrowie),
1.7.Przygotowaniu opisu przedmiotu zamówienia oraz S.I.W.Z. do postępowania na wyłonienie inżyniera kontraktu.
2. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w dwóch etapach.
3. Szczegółowy opis oraz zakres w/w usługi stanowi załącznik Nr 3 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Wojewódzki Szpital Zespolony w Elblągu
Ulica ul. Królewiecka 146
Nr domu 146
Miejscowość Elbląg
Kod Pocztowy 82-300
Województwo warmińsko-mazurskie
Tel (055) 2344111
Fax 055 2345547
Internet www.szpital.elblag.pl
Regon 17074593000000
E-mail mdudzinska@szpital.elblag.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Czas Obowiązuje termin
Wadium Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Zaliczka Nie
Uprawnienie W celu oceny spełnienia warunku posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Wykonawca załączy do oferty oryginał oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ
Wiedza W celu oceny spełnienia przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia Wykonawca wykaże, że: a) zrealizował usługę przygotowania aplikacji do projektu dla, co najmniej 3 podmiotów finansowanych ze środków publicznych lub innych, b) zrealizował, co najmniej 1 usługę, w ramach, której nadzorował dostawy oraz uruchomienie sprzętu teleinformatycznego o łącznej wartości dostaw, co najmniej 5 000 000 (słownie: pięć milionów) zł brutto, c) zrealizował, co najmniej 1 usługę dla podmiotu leczniczego o średniej rocznej wielkości kontraktów z płatnikiem publicznym nie mniejszej niż 80 000 000 (słownie: osiemdziesiąt milionów) zł brutto, w ramach której opracował specyfikację wymagań funkcjonalnych dla medycznego systemu informatycznego. Za medyczny system informatyczny wykazywany na spełnienie tego warunku Zamawiający uznaje systemy klasy HIS (Hospital Information System), PACS (Picture Archiving and Communication System), RIS (Radiology Information System), LIS (Laboratory Information Systems). d) zrealizował, co najmniej 1 usługę dla podmiotu leczniczego o rocznej wielkości kontraktów z płatnikiem publicznym nie mniejszej niż 80 000 000 (słownie: osiemdziesiąt milionów) zł brutto, w ramach której opracował specyfikację wymagań funkcjonalnych dla systemu informatycznego klasy ERP (Enterprise Resources Planning). e) zrealizował usługi, polegające na wykonaniu, co najmniej dwóch dokumentacji projektowych, każda obejmująca projekty budowlane i wykonawcze, przedmiary robót, kosztorysy i specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (STWiOR) serwerowni o mocy min. 75 kW i powierzchni komory IT min. 60m2, oraz każda obejmująca, co najmniej trzy z niżej wymienionych elementów: -Architektura i konstrukcja, -Instalacja elektryczna i elektroenergetyczna, -System klimatyzacji precyzyjnej, wentylacji HVAC i oddymiania, -Instalacja wod. - kan., -System sygnalizacji pożaru, -Instalacja wczesnej detekcji pożaru, -Instalacja gazowego gaszenia pożaru, -Elektroniczny System Ochrony ESO składający się z: a. Systemu telewizji dozorowej CCTV, b. Systemu kontroli dostępu SKD, -Instalacja okablowania strukturalnego, -Instalacja teleinformatyczna, -Instalacja telefoniczna
Potencjał W celu oceny spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) co najmniej dwiema osobami posiadającymi wiedzę nt. zasad ubiegania się o wsparcie ze środków UE celem wykonania przedmiotu zamówienia , b) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, c) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, d) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej, e) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności sanitarnej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) lub tożsame uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Uwaga! jedna osoba może pełnić więcej niż jedną z ww. funkcji.
Zdolne W celu oceny spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) co najmniej dwiema osobami posiadającymi wiedzę nt. zasad ubiegania się o wsparcie ze środków UE celem wykonania przedmiotu zamówienia , b) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej, c) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, d) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności elektrycznej, e) co najmniej jedną osobą posiadającą aktualne uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w specjalności sanitarnej (w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623) lub tożsame uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów). Uwaga! jedna osoba może pełnić więcej niż jedną z ww. funkcji.
Sytuacja W celu oceny spełnienia warunku sytuacji ekonomicznej i finansowej Wykonawca załączy do oferty oryginał oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych - wzór stanowi Załącznik Nr 4 do SIWZ
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Inne dokumenty Ponadto oferta musi zawierać następujące dokumenty: 1. Wypełniony Formularz ofertowy - załącznik Nr 1 do SIWZ. 2. Wypełniony Formularz cenowy - załącznik Nr 2do SIWZ. 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy (o ile nie wynika z dokumentów rejestracyjnych) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wpisane do dokumentów rejestracyjnych w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 4. Oświadczenie Wykonawcy, że zapoznał się z warunkami przetargu zawartymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w tym z kryteriami oceny ofert oraz załącznikami do SIWZ oraz, że przyjmuje je bez zastrzeżeń. 5. Oświadczenie Wykonawcy, że udzieli gwarancji na wykonaną usługę na okres i na warunkach określonych odpowiednio w załączniku Nr 3 do SIWZ . 6. Oświadczenie Wykonawcy, że w przypadku wybrania jego oferty zobowiązuje się do podpisania umowy, której wzór stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 7. Wskazanie przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. 8. Wykaz wszystkich dokumentów - spis zawartości złożonej oferty. II. Oferta wspólna Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika powinien zawierać wskazanie postępowania o zamówienie publiczne, którego dotyczy, wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ustanowionego pełnomocnika oraz zakres jego umocowania także oświadczenie o przyjęciu wspólnej solidarnej odpowiedzialności za wykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia i musi być podpisany przez wszystkich wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie publiczne. Podpisy muszą zostać złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli wymienione we właściwym rejestrze lub wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. Dokument pełnomocnika należy przedstawić w formie oryginału. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik. III W przypadku wyboru oferty złożonej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, Zamawiający przed zawarciem umowy zażąda umowy regulującej współpracę tych podmiotów np. umowa konsorcjum, umowa spółki cywilnej. IV.1.Zgodnie z art. 8 ust.1 Ustawy Prawo zamówień publicznych postępowanie o udzielenie zamówienia jest jawne. 2. Zgodnie z art. 8 ust. 2 Zamawiający może ograniczyć dostęp do informacji związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia tylko w przypadkach określonych w ustawie. 3. Zgodnie z art. 8 ust. 3 nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnice przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazał, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca nie może zastrzec informacji, o których mowa w art. 86 ust. 4. 4. Zamawiający nie ujawni informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa, jeżeli kumulatywnie zostaną spełnione trzy n/wym. przesłanki. 4.1. brak upublicznienia tej informacji (Zamawiający przyjmie wyjaśnienia, oświadczenia Wykonawcy) 4.2. kwalifikację rodzajową (na przykład informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa) 4.3. niezbędne podjęte działania w kierunku ochrony poufności tych informacji, tj. a) działanie w kierunku ochrony fizycznej, b) działanie w kierunku ochrony prawnej. Brak wskazania powyższego będzie skutkować ujawnieniem przez Zamawiającego informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa. Powyższe dotyczy dokumentów żądanych przez Zamawiającego na termin składania ofert. Zastrzeżenie informacji przez Wykonawcę po terminie składania ofert nie będzie skuteczne. 5. Jeżeli Wykonawca w wyniku składania wyjaśnień treści oferty przedłoży Zamawiającemu dowody/ informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa, które nie były wymagane na termin składania ofert to konieczne jest ich zastrzeżenie, że nie mogą być one udostępniane oraz wykazanie, iż zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa zgodnie z zapisami pkt. IV
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1.Strony dopuszczają zmiany treści umowy czasowe i trwałe w trakcie jej obowiązywania pod warunkiem: a) że zmiany te są korzystne dla Zamawiającego, b) strony dopuszczają zmianę umowy w zakresie obniżenia ceny usługi, c) ilekroć następuje zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w tym zmiana stawki podatku VAT (zmianie ulega tylko cena brutto, cena netto nie ulega zmianie), 2) Strony dopuszczają zmiany treści umowy czasowe i trwałe w trakcie jej obowiązywania w przypadku zmiany: a) stawki podatku od towarów i usług - wynagrodzenie wykonawcy w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zmienia się stosownie do ceny brutto wynikającej z nowej stawki począwszy od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę, przy czym w przypadku wzrostu wynagrodzenia wykonawcy jest on zobowiązany wykazać wpływ zmiany na koszty wykonania zamówienia; b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę - wynagrodzenie wykonawcy w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zmienia się począwszy od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów; zmiana wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić jedynie w przypadku zmiany wynagrodzenia osób zatrudnionych u Wykonawcy w oparciu o umowę o pracę, które bezpośrednio wykonują zamówienie; c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne - wynagrodzenie wykonawcy w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia zmienia się począwszy od dnia wejścia w życie przepisów wprowadzających zmianę, jeżeli zmiana ta będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, co zobowiązany jest on wykazać, także w przypadku obniżenia tych kosztów. 3. W razie wejścia w życie zmian, o których mowa w pkt. 2 w trakcie okresu rozliczeniowego Wykonawca wystawi fakturę uwzględniającą dwie różne stawki wynagrodzenia. 4. Roszczenia Wykonawcy o dokonanie zmian w umowie opisanych w pkt. 2 wygasa, jeżeli nie zostanie zgłoszone łącznie z wykazem wpływu zmiany na koszty wykonania zamówienia w terminie 30 dni od wejścia w życie przepisów wprowadzających zmiany. 5. Zmiany wynagrodzenia Wykonawcy w razie zajścia okoliczności wymienionych w pkt.2 zostaną wprowadzone aneksem do umowy, przy czym zamawiającemu przysługuje prawo rozwiązania umowy za 30 - dniowym pisemnym wypowiedzeniem, jeżeli w wyniku zmian opisanych w pkt. 2 wynagrodzenie Wykonawcy wzrośnie o więcej niż 5% w odniesieniu do niezrealizowanej części zamówienia, a do zakończenia umowy pozostaje okres dłuższy niż 6 miesięcy. 6. W terminie 5 dni od daty zawarcia umowy Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia szczegółowej kalkulacji tj. koszty wynagrodzenia oraz wysokość składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne pod rygorem nie uznania przez Zamawiającego zasadnych roszczeń zmiany wynagrodzenia o którym mowa w ppkt.2. 7. W przypadku udokumentowanych zmian, o których mowa w pkt. 1 i 2 zostaną one uzgodnione i po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wprowadzone aneksem do umowy. 8. W przypadku udokumentowanych zmian, o których mowa w pkt. 1 i 2 zostaną one uzgodnione i po zaakceptowaniu przez Zamawiającego wprowadzone aneksem do mowy. 9. Aneks zostanie sporządzony przez Wykonawcę i przesłany, z co najmniej 7 -dniowym wyprzedzeniem do Zamawiającego w celu zapoznania się z jego treścią. 10. Płatność II transzy za obsługę na etapie oceny merytorycznej projektu nastąpi: a) W przypadku pozytywnej oceny wniosku aplikacyjnego Wykonawca wystawi Zamawiającemu fakturę VAT wraz z protokołem zdawczo - odbiorczym bez uwag o treści: usługa przygotowania Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu do złożenia wniosku aplikacyjnego w ramach projektu pn.: Kompleksowa informatyzacja Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu - dostosowanie do ogólnopolskiego systemu informacji medycznej do platformy P1 i P2, (Studium Wykonalności wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami), 50% wynagrodzenia brutto wynikającego z zawartej umowy nr) Płatność nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia wpływu faktury VAT wraz z protokołem zdawczo-odbiorczym usługi bez uwag do sekretariatu Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu. b) W przypadku negatywnej oceny wniosku o dofinansowanie Wykonawca wystawi fakturę VAT wraz z protokołem zdawczo - odbiorczym bez uwag o treści: usługa przygotowania Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu do złożenia wniosku aplikacyjnego w ramach projektu pn.: Kompleksowa informatyzacja Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu, dostosowanie do ogólnopolskiego systemu informacji medycznej do platformy P1 i P2(Studium Wykonalności wraz ze wszystkimi niezbędnymi załącznikami), 20% wynagrodzenia brutto wynikającego z zawartej umowy nr ), uznając pozostałą część wynagrodzenia za nienależną. Płatność nastąpi przelewem na konto Wykonawcy w terminie 30 dni od dnia wpływu faktury VAT wraz z protokołem odbioru zdawczo-odbiorczego usługi bez uwag do sekretariatu Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego w Elblągu.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 okres gotowości do podjęcia czynności nadzoru autorskiego
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz www.szpital.elblag.pl
Adres uzyskania siwz Wojewódzki Szpital Zespolony, ul. królewiecka 146, 82-300 Elbląg, Sekcja Zaopatrzenia i Zamówień Publicznych
Data składania wniosków 15/12/2015
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Wojewódzki Szpital Zespolony, ul. królewiecka 146, 82-300 Elbląg, Sekretariat, pok.44
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Czas w miesiącach 54
Zam uzupelniajace Zamawiający nie przewiduje dokonywania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 6 i 7 Ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U z dnia 09 sierpnia 2013 r. poz. 907 z późn. zm.)
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)