URZĄDZENIA DRUKUJĄCE I LAPTOPY (Nr rej. I/06/16)

Data publikacji 2016-04-05
Data zakończenia 2016-04-15 11:30:00
Instytucja Ortopedyczno-Rehabilitacyjny Szpital Kliniczny im. W. Degi UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Miejscowość Poznań
Województwo wielkopolskie
Branża
  • Komputery osobiste,
  • Ekrany i konsole komputerowe,
  • Sprzęt peryferyjny

Szczegóły

Numer ogłoszenia 34911 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302321108, 302321108, 302131006, 302313000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego:
- drukarek - 55 sztuk - PAKIET Nr 1;
- drukujących urządzeń wielofunkcyjnych - 20 sztuk - PAKIET Nr 2;
- laptopów ze stacją dokującą i dwoma monitorami - 5 sztuk - PAKIET Nr 3.

Wymagania Zamawiającego:

1) Zaoferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy, nieużywany i nieregenerowany, o roku produkcji 2015 lub 2016. Powinien posiadać oznakowanie CE i deklarację zgodności wystawioną przez producenta sprzętu zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami.

2) Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu dokumentów gwarancyjnych oraz, jeśli zapisy licencyjne tak stanowią, licencji na dostarczone wraz ze sprzętem komputerowym oprogramowanie. Czas trwania gwarancji: na cały asortyment min. 36 miesięcy. UWAGA! Uszkodzone dyski twarde nie będą odsyłane do Wykonawcy!

3) Zamawiający wymaga, aby wykonawca zaproponował tylko jeden model (tj. każdy z dostarczonych egzemplarzy sprzętu musi być tego samego modelu).

4) Zamawiający wymaga również aby wykonawca przedłożył oświadczenie producenta zaoferowanego sprzętu komputerowego, iż jest jego autoryzowanym dystrybutorem.

5) Przedmiot zamówienia nie może mieć gorszych parametrów technicznych, aniżeli te opisane w poniższej tabeli:

PAKIET Nr 1 - Drukarka

Nazwa parametru: Przykładowa konfiguracja:
Technologia Druk laserowy monochromatyczny
Funkcje DRUKOWANIE
Prędkość drukowania dla formatu A4 Możliwe do osiągnięcia przynajmniej 33 str.-min
Jakość druku 1200 x 1200 dpi
Dostosowany do pracy w sieci TAK, karta wewnętrzna - możliwość pracy z szybkością przynajmniej 100 mb-s
Pamięć Min 128MB
Szybkość procesora Min 600 MHz
Czas wydruku pierwszej strony Max 6,5 sek
Porty Hi-Speed USB 2.0
Druk dwustronny TAK, automatyczny
Podajnik papieru Min. 300 arkuszy
Języki drukowania PCL6, PCL5e, emulacja Postscript 3
Standardowe wymiary nośników A4; A5; A6; B5; koperty (C5, DL, B5)
Odbiornik papieru Min. 150 arkuszy
Wydajność miesięczna Min. 60000 stron
Dostępność sterowników do następujących systemów operacyjnych: Windows® XP w wersji 32-bitowej; Microsoft® Windows® 7 w wersji 32-bitowej/64-bitowej i inne nowsze wersje systemu operacyjnego
Zużycie energii - średnie Max. 600W
Waga Do 15kg
Wymiary Max. 400 x 400 x 300
Materiały eksploatacyjne Możliwość zamontowania tonera min na 9000 stron
Inne wymagania: płyta CD (sterowniki, oprogramowanie, instrukcja), kabel zasilania, przewód do transmisji USB min. 1,8 m.
Gwarancja Min. 36 m-cy
usługi serwisowe (w tym gwarancyjne) świadczone w siedzibie Zamawiającego
zapewnienie sprzętu zastępczego na żądanie Zamawiającego

PAKIET Nr 2 - DRUKUJĄCE URZĄDZENIE WIELOFUNKCYJNE

Nazwa parametru: Przykładowa konfiguracja:
Technologia Druk laserowy monochromatyczny
Funkcje drukowanie, kopiowanie, skanowanie w czerni i w kolorze
Prędkość drukowania dla formatu A4 Możliwe do osiągnięcia przynajmniej 38 str.- min
Jakość druku Min 600 x 600 dpi
Dostosowany do pracy w sieci TAK, karta wewnętrzna - możliwość pracy z szybkością przynajmniej 100 mb -s
Pamięć Min 256MB
Szybkość procesora Min 1000 MHz
Czas wydruku pierwszej strony Max 9 sek.
Porty Hi-Speed USB 2.0
Druk dwustronny Tak, automatyczny
Podajnik dokumentów ADF Min. 50 arkuszy
Podajnik papieru główny Min. 250 arkuszy
Języki drukowania PCL6, PCL5e, Postscript 3
Standardowe wymiary nośników A4; A5; A6; B5; koperty (C5, DL, B5)
Nośniki Papier: kolorowy, wysoko- i niskogramaturowy, zwykły, wstępnie zadrukowany, dziurkowany, ekologiczny, szorstki; koperty; przeźrocza; etykiety
Dodatkowe podajniki papieru Możliwość rozbudowy o trzeci podajnik
Odbiornik papieru Min. 150 arkuszy
Wydajność miesięczna Min. 80000 stron
Typ skanera Płaski, z możliwością korzystania z automatycznego podajnika
Skanowanie dwustronne TAK, automatyczne
Optyczna rozdzielczość skanowania Min. 600x600 dpi
Skanowanie w kolorze TAK
Rozdzielczość kopiowania Min. 600x600 dpi
Szybkość kopiowania Min. 38 kopii-min
Ilość kopii na arkusz Do 4 kopii-arkusz
Kopiowanie dwustronne TAK, automatyczne
Dostępność sterowników do następujących systemów operacyjnych: Windows® XP w wersji 32-bitowej; Microsoft® Windows® 7 w wersji 32-bitowej/64-bitowej i inne nowsze wersje systemu operacyjnego
Materiały eksploatacyjne
Możliwość zamontowania tonera min na 9000 stron
Inne wymagania: płyta CD (sterowniki, oprogramowanie, instrukcja), kabel zasilania, przewód do transmisji USB min. 1,8 m.
Gwarancja Min. 36 m-cy
usługi serwisowe (w tym gwarancyjne) świadczone w siedzibie Zamawiającego
zapewnienie sprzętu zastępczego na żądanie Zamawiającego


PAKIET Nr 3 - LAPTOP ZE STACJĄ DOKUJĄCĄ ORAZ DWOMA MONITORAMI

a. parametry laptopa ze stacją dokującą

Nazwa komponentu Wymagane minimalne parametry techniczne komputerów
Ekran matryca 14,1 z podświetleniem w technologii LED, powłoka antyrefleksyjna - rozdzielczość- FHD+1920x1080 (matowa)
Chipset dostosowany do zaoferowanego procesora
Płyta główna zaprojektowana i wyprodukowana przez producenta komputera wyposażona w interfejsy SATA III (6Gb/s) do obsługi dysków twardych.
Procesor zaprojektowany do pracy w komputerach przenośnych procesor klasy x86, min. 2-rdzeniowy zprojektowany do pracy w komputerach przenośnych, zegar co najmniej 2,5GHz, pamięć cache L3 co najmniej 4 MB lub równoważny wydajnościowo osiągający wynik co najmniej 4200 pkt w teście PassMark CPU Mark (według wyników opublikowanych w serwisie http://www.cpubenchmark.net)
Pamięć operacyjna min 16GB, DDR3 lub DDR4, min. 1600MHz
Dysk twardy dysk 1 - M.2 min 128GB wykonany w technologii Solid State Drive, rekomendowany przez producenta notebooka, zawierający partycję z systemem operacyjnym
Dysk 2 - HDD min 1TB 2,5 cala
Karta graficzna zintegrowana i dedykowana
Audio/Video wbudowana karta muzyczna, zgodna z HD Audio, wbudowane głośniki stereo, wbudowany mikrofon
Karta sieciowa - 10-100-1000 - RJ 45
- wbudowana karta sieciowa, pracująca w standardzie ac-a-b-g-n
Porty/złącza min 3xUSB, złącze słuchawek, VGA, RJ-45, czytnik kart multimedialnych (SD,MMC), złącze stacji dokującej, display port, smart card
Klawiatura standardowa podświetlana
Bluetooth wbudowany moduł Bluetooth
Napęd optyczny wbudowany lub bez napędu, ale tylko jeśli producent urządzenia nie przewidział w obudowie miejsca na napęd wbudowany.
Bateria bateria pozwalająca na nieprzerwaną pracę urządzenia min 10 godz.
Zasilacz zasilacz zewnętrzny
Stacja dokująca złącza : D-Sub (VGA), DVI-D, 2x DisplayPort, min. 3x USB 3.0, min. 2x USB 2.0, RJ-45 zasilania, slot na linkę zabezpieczającą.
zasilacz: min 120W
System operacyjny Windows 10 Pro PL 64-bit z możliwością downgrade
Certyfikaty i standardy - powinien posiadać certyfikat Microsoft, potwierdzający poprawną współpracę oferowanych modeli komputerów z ww. systemem operacyjnym (załączyć wydruk ze strony Microsoft WHCL)
- deklaracja zgodności CE
Inne - mysz na USB markowana przez producenta sprzętu
- torba
Bezpieczeństwo - złącze typu Kensington Lock
- wbudowany czytnik linii papilarnych
- układ szyfrowania TPM
- czytnik smart Card
Gwarancja - min. 36-miesięczna gwarancja producenta
- reakcja serwisu: NBD
- usługi serwisowe (w tym gwarancyjne) świadczone w siedzibie Zamawiającego
- pozostawianie dysków twardych u Zamawiającego w przypadku awarii komputera lub dysku twardego
- zapewnienie sprzętu zastępczego na żądanie Zamawiającego
- możliwość sprawdzenia konfiguracji sprzętowej komputera oraz warunków gwarancji po podaniu jego numeru seryjnego bezpośrednio u producenta lub jego przedstawiciela (serwis telefoniczny/dedykowana strona www)

b. parametry monitora

Nazwa komponentu Wymagane minimalne parametry techniczne komputerów
Ekran i przekątna min. 23,8 cale, ekran z powłoką refleksyjną (matowa)
Nominalna rozdzielczość 1920x1080
Ilość wyświetlanych kolorów 16,7 mln i mniej
Jasność 250cd-m2 lub większa
Kontrast 1000:1
Czas reakcji matrycy 7ms lub mniej
Kąt widzenia 178/178 lub więcej
Wbudowanie głośniki 2 x 1W (lub wyższa moc)
USB Hub min 2xusb
Złącza D-Sub x1
Display Port x1
HDMI x1
Podstawa ekranu Regulacja - zakres
Wysokości : min 130 mm
pochylenia: -5 do 25 stopni
Obracanie (pivot): do 90 stopni
Przekręcania : -45 do 45 stopni
Kable 1x D-sub, 1x Display Port, HDMI, zasilający
Kolor obudowy Czarny, szary, srebrny
Gwarancja min. 36-miesięczna gwarancja producenta
- usługi serwisowe (w tym gwarancyjne) świadczone w siedzibie Zamawiającego
- zapewnienie sprzętu zastępczego na żądanie Zamawiającego

Opis

DRUKARKI - szczegółowy opis oraz ilości określono w Załączniku nr 2 do SIWZ - CennikDRUKUJĄCE URZĄDZENIE WIELOFUNKCYJNE - Szczegółowy opis oraz ilości określono w Załączniku nr 2 do SIWZ - CennikLAPTOPY ze stacja dokującą i dwoma monitorami - szczegółowy opis oraz ilości określono w Załączniku nr 2 do SIWZ - Cennik

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Ortopedyczno-Rehabilitacyjny Szpital Kliniczny im. W. Degi UM im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
Ulica ul. 28 Czerwca 1956 r. nr 135/147
Miejscowość Poznań
Kod Pocztowy 61-545
Województwo wielkopolskie
Tel 61 8310142, 8310242
Fax 61 8310107
Internet www.orsk.ump.edu.pl
Regon 00028885700000
E-mail zamowienia.publiczne@orsk.ump.edu.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
Rodz zam D
Czy częsci Tak
Liczba częsci 3
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 14
Wadium Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć ofertę wadium na cały okres związania ofertą. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Wadium wniesione w formie pieniężnej winno wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Oferta nie zabezpieczona akceptowalną formą wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania! Każda składana oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Pakiet nr 1 - 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych); Pakiet nr 2 - 600,00 zł (słownie: sześćset 00/100 złotych); Pakiet nr 3 - 1 000,00 zł (słownie: jeden tysiąc 00/100 złotych Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - w pieniądzu; - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; - w gwarancjach bankowych; - w gwarancjach ubezpieczeniowych; - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz.275). Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy: Bank Gospodarstwa Krajowego Oddział w Poznaniu 06 1130 1088 0001 3005 4720 0001 z dopiskiem Wadium - I-06-16 Dowód wniesienia wadium w formie pieniężnej należy dołączyć do oferty. W przypadku wnoszenia wadium w innej formie kserokopię potwierdzenia - Za zgodność z oryginałem - należy dołączyć do oferty, natomiast oryginał potwierdzenia włożyć do koperty. Zamawiający zwróci wadium: 1. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po unieważnieniu postępowania; 2. wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 3. niezwłocznie, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zamawiający zażąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie punktu 2, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1. jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2. jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących niniejszego warunku. Spełnieniem warunku będzie złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
Wiedza Spełnieniem warunku będzie posiadanie przez Wykonawcę doświadczenia w realizacji co najmniej: - dla Pakietu nr 1 i nr 2: minimum dwóch dostaw drukarek lub urządzeń drukujących w ilości minimum 20 szt. każda o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto; - dla Pakietu nr 3: minimum dwóch dostaw na min. 4 laptopy każda o wartości nie mniejszej niż 25 000,00 złotych brutto.
Potencjał Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących niniejszego warunku. Spełnieniem warunku będzie złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
Zdolne Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących niniejszego warunku. Spełnieniem warunku będzie złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
Sytuacja Zamawiający nie precyzuje wymagań dotyczących niniejszego warunku. Spełnieniem warunku będzie złożenie przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty potwierdzające 1) Oświadczenie producenta lub jego przedstawiciela stwierdzające na jego wyłączną odpowiedzialność, że oferowane urządzenia posiadają oznakowanie CE oraz deklarację zgodności z dyrektywą dotyczącą kompatybilności elektromagnetycznej (EMC 2004/108/WE) oraz dyrektywą dotyczącą niskonapięciowych wyrobów elektrycznych (2006/95/WE). 2) Oświadczenie producenta zaoferowanego sprzętu komputerowego, iż Wykonawca jest jego autoryzowanym dystrybutorem. 3) Potwierdzony za zgodność z oryginałem wydruk ze strony http://www.cpubenchmark.net potwierdzający spełnienie wymogów SIWZ w zakresie PassMark CPU (dotyczy Pakietu Nr 3). 4) Potwierdzony za zgodność z oryginałem wydruk ze strony Microsoft WHCL (Certyfikat Microsoft) potwierdzający poprawną współpracę oferowanego sprzętu z wymaganym systemem operacyjnym (dotyczy Pakietu Nr 3).
Inne dokumenty 1) W przypadku gdy umocowanie osoby podpisującej ofertę nie wynika z właściwego rejestru, należy dołączyć oryginał lub odpis notarialny pełnomocnictwa do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w tym postępowaniu i zawarcia umowy, podpisany przez osoby do tego umocowane zgodnie z odpisem z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 2) Formularz ofertowy (sporządzony wg wzoru Zamawiającego). 3) Informacja dot. art. 91 ust. 3a Ustawy Pzp (sporządzona wg wzoru Zamawiającego). 4) Cennik (sporządzony wg wzoru Zamawiającego). 5) Dowód wniesienia wadium. 6) Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacja o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (sporządzona wg wzoru Zamawiającego).
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Określone w SIWZ
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Gwarancja
Kryt 2p 5
Kryt 3 Skonto
Kryt 3p 5
Adres strony internetowej siwz www.orsk.ump.edu.pl
Adres uzyskania siwz Ortopedyczno - Rehabilitacyjny Szpital Kliniczny im. W. Degi UM w Poznaniu ul. 28 Czerwca 1956r nr 135/147, 61-545 Poznań - Dział Zamówień Publicznych i Sprzedaży (pok. 173 i 174).
Data składania wniosków 15/04/2016
Godzina składania wniosków 11:30
Miejsce Kancelaria Szpitala (pok. 35), mieszcząca się w siedzibie Zamawiającego przy ul. 28 Czerwca 1956r nr 135/147.
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe nie dotyczy
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)