Wykonanie standardowego opracowania kartograficznego w skali 1:10 000 na podstawie bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) dla wybranego obszaru województwa śląskiego

Data publikacji 2016-04-13
Data zakończenia 2016-04-21 10:00:00
Instytucja Województwo Śląskie
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Usługi przetwarzania danych,
  • Usługi gromadzenia oraz scalania danych,
  • Usługi bazy danych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 39759 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 723200004, 723140009, 723100001, 713540004
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie następujących prac:
a) aktualizację zasięgów zbiorów danych BDOT10k na podstawie bazy państwowego rejestru granic (PRG),
b) aktualizację klas obiektów BDOT10k na obszarze objętym opracowaniem kartograficznym,
c) opracowanie zgeneralizowanego numerycznego modelu rzeźby terenu,
d) opracowanie obiektów klas Karto dotyczących rzeźby terenu na podstawie zgeneralizowanego numerycznego modelu rzeźby terenu (kartograficzne opracowanie modelu rzeźby terenu),
e) opracowanie obiektów klas Karto na podstawie danych BDOT10k, PRNG i PRG,
f) redakcję treści mapy topograficznej w skali 1:10 000 wraz z weryfikacją BDOT10k,
g) redakcję arkuszy mapy topograficznej w skali 1:10 000 wraz z ramką, legendą i opisami pozaramkowymi,
h) zapis cyfrowy i wydruk ploterowy arkuszy mapy topograficznej.
2. Szczegółowy opis i zakres tematyczny przedmiotu zamówienia określają Warunki Techniczne stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ/Załącznik do umowy

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Województwo Śląskie
Ulica ul. Ligonia 46
Nr domu 46
Miejscowość Katowice
Kod Pocztowy 40-037
Województwo śląskie
Tel 32 207 85 65
Fax 32 207 85 78
Internet www.slaskie.pl
Regon 27628463800000
E-mail zamowienia@slaskie.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 150
Wadium 1. Ustala się obowiązek wniesienia przez Wykonawcę wadium w wysokości 2.500,00 zł (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Województwa Śląskiego w: Bank Polska Kasa Opieki S.A. I Oddział w Katowicach ul. Chorzowska 1, 40-121 Katowice nr 37 1240 6292 1111 0010 5063 8458 tytuł przelewu: Wadium w postępowaniu OP-ZP.272.1.00025.2016.RK b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.). 3. W przypadku wyboru innej niż pieniądz formy wniesienia wadium Wykonawca zobowiązany jest złożyć oryginał poręczenia lub gwarancji w osobnej kopercie opisanej: Wadium do przetargu OP-ZP.272.1.00025.2016.RK na wykonanie standardowego opracowania kartograficznego na podstawie BDOT10k w Kancelarii Ogólnej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w Katowicach przy ul. Ligonia 46, pok. 164. 4. Wadium należy wnieść skutecznie przed upływem terminu składania ofert. 5. Pozostałe kwestie związane z wadium będą rozwiązywane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
Zaliczka Nie
Uprawnienie Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Wiedza Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie co najmniej jedną usługę polegającą na opracowaniu bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) w zakresie komponentów TOPO i KARTO, o wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto. Zamawiający uzna również ww. warunek za spełniony, jeżeli ww. komponenty zostały wykonane w ramach odrębnych usług o łącznej wartości nie mniejszej niż 150.000,00 zł brutto. Za datę należytego wykonania usługi Zamawiający uzna datę jej odbioru bez zastrzeżeń przez zlecającego wykonanie usługi (odbiorcę) (datę pozytywnego protokołu odbioru). Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczenia i dokumentu wymienionych w pkt III.4.1). Niewykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Potencjał Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że przy wykonywaniu zamówienia będzie dysponował minimum 4 stacjami redakcyjnymi GIS/CAD. Pod pojęciem stacje redakcyjne GIS/CAD rozumie się komputerowe stanowisko o środowisku umożliwiającym: a) wizualizację opracowań rastrowych, b) wektoryzację, c) kontrolę poprawności topologicznej, d) współdziałanie z relacyjną bazą danych, e)redakcję kartograficzną. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczenia i dokumentów wymienionych w pkt III.4.1). Niewykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Zdolne Zamawiający uzna spełnienie ww. warunku jeżeli Wykonawca wykaże, że przy wykonywaniu zamówienia uczestniczyć będzie minimum 7 osób spełniających następujące wymagania: a) minimum dwie osoby posiadające kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. posiadające uprawnienia zawodowe z zakresu redakcja map zgodnie z art. 43 pkt 6 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.), z których jedna będzie pełnić funkcję kierownika w rozumieniu art. 42 ust. 2 pkt 1 ww. ustawy, z których każda posiada doświadczenie w wykonywaniu prac związanych z opracowaniem bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) w zakresie komponentów TOPO i KARTO i w okresie ostatnich 3 lat brała udział w wykonaniu co najmniej jednej tego typu pracy; b) minimum jedna osoba posiadająca kwalifikacje zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia, tj. posiadające uprawnienia zawodowe z zakresu geodezyjne pomiary sytuacyjno-wysokościowe, realizacyjne i inwentaryzacyjne zgodnie z art. 43. pkt 1 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne (tekst jednolity: Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.); c) minimum dwie osoby, z których każda posiada doświadczenie w wykonywaniu prac związanych z opracowaniem bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) w zakresie komponentu TOPO i w okresie ostatnich 3 lat brała udział w wykonaniu co najmniej jednej tego typu pracy; d) minimum dwie osoby, z których każda posiada doświadczenie w wykonywaniu prac związanych z opracowaniem bazy danych obiektów topograficznych (BDOT10k) w zakresie komponentu KARTO i w okresie ostatnich 3 lat brała udział w wykonaniu co najmniej jednej tego typu pracy. Niedopuszczalne jest wykazanie tej samej osoby kilkakrotnie dla spełniania wymagań kwalifikacji zawodowych i doświadczenia. Zamawiający uzna, że osoba wykazana kilkakrotnie spełnia jedynie pierwsze z wymagań dotyczących kwalifikacji zawodowych i doświadczenia w jakich została wykazana. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczenia i dokumentów wymienionych w pkt III.4.1). Niewykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Sytuacja Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonego do oferty oświadczenia wymienionego w pkt III.4.1). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ww. warunek spełniają łącznie.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 6 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1. Jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia oraz potencjale technicznym innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będziedysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów na zasadach określonych powyżej, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2. W przypadku gdy z dokumentów, o których mowa w pkt III.6) ppkt 1, nie będzie wynikało w wystarczający sposób czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający, w celu dokonania niniejszej oceny, może żądać dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia oświadczenia i dokumenty, o których mowa w pkt III.4.1) składają w taki sposób, aby potwierdzały łączne spełnianie warunków o których mowa w pkt III.3). Dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt III.4.2) i III.4.4) składa odrębnie każdy z Wykonawców występujących wspólnie. 4. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. Jeżeli uprawnienie do podpisania oferty nie wynika z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej do oferty powinno być dołączone stosowne pełnomocnictwo.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzania istotnych zmian treści zawartej umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku zmian regulacji prawnych, mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, z wyłączeniem kwestii związanych z wynagrodzeniem Wykonawcy
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Termin realizacji zamówienia
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz http://bip.slaskie.pl/index.php?grupa=2&id_menu=90
Adres uzyskania siwz Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Pomocy Prawnej i Zamówień Publicznych ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice
Data składania wniosków 21/04/2016
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice Kancelaria Ogólna pok. 164
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe 1. O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp. Ocena spełniania ww. warunku zostanie dokonana według formuły: spełnia - nie spełnia na podstawie załączonych do oferty oświadczeń i dokumentów wymienionych w pkt III.4.2). Nie wykazanie spełniania ww. warunku skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp. Ww. warunek każdy z podmiotów oferty wspólnej musi spełniać odrębnie. 2. Dot. pkt III.4.1): Zamawiający precyzuje odnośnie przedmiotowego zamówienia: w zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: a) wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane (Załącznik nr 2 do formularza ofertowego), oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane należycie - dot. warunku, o którym mowa w pkt III.3.2), Uwaga: Pod pojęciem głównych usług Zamawiający rozumie usługi wykazane w wykazie, niezbędne do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia opisanego w pkt III.3.2). b) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych oraz doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (Załącznik nr 3 do formularza ofertowego) - dot. warunku, o którym mowa w pkt III.3.4). c) wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (Załącznik nr 4 do formularza ofertowego) - dot. warunku, o którym mowa w pkt III.3.3). 3. Dowodami potwierdzającymi, że usługi zostały wykonane należycie, o których mowa w pkt IV.4.16) ppkt 2a) są: a) poświadczenie, b) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt IV.4.16) ppkt 3a). 4. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt IV.4.16) ppkt 2a), zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt IV.4.16) ppkt 3. 5. Zamówienie zostanie zrealizowane w terminie maksymalnie do 150 dni od dnia zawarcia umowy (zgodnie ze złożoną ofertą), z uwzględnieniem poniższych terminów: a) etap I - do 60 dni od dnia zawarcia umowy, b) etap II - maksymalnie do 150 dni od dnia zawarcia umowy - zgodnie ze złożoną ofertą. Termin wykonania etapu II jest jednocześnie terminem wykonania przedmiotu zamówienia. 6. Formuła oceny w kryterium Termin realizacji zamówienia: Zamawiający w ramach tego kryterium przyzna Wykonawcy punkty na podstawie zadeklarowanego przez Wykonawcę w pkt 4 formularza ofertowego (Załącznik nr 1 do SIWZ) terminu wykonania zamówienia zgodnie z poniższą formułą: - 5 punktów, dla oferty z terminem wykonania zamówienia do 140 dni od dnia zawarcia umowy, - 10 punktów, dla oferty z terminem wykonania zamówienia do 130 dni od dnia zawarcia umowy. Maksymalna liczba punktów w tym kryterium wynosi 10 pkt. W razie niewskazania w ofercie terminu realizacji zamówienia przyjmuje się, że Wykonawca zaproponował maksymalny termin realizacji zamówienia określony w pkt IV SIWZ, tj. maksymalnie do 150 dni od dnia zawarcia umowy i w tym przypadku otrzymuje 0 pkt. Oferta zostanie odrzucona w szczególności, gdy Wykonawca wskaże więcej niż jeden termin realizacji zamówienia lub termin realizacji zamówienia inny niż wskazany przez Zamawiającego. 7. Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 1) Wykonawca najpóźniej w dniu zawarcia umowy jest zobowiązany do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% zaoferowanej całkowitej ceny brutto w jednej lub kilku następujących formach: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy Województwa Śląskiego w: Bank Polska Kasa Opieki S.A. I Oddział w Katowicach ul. Chorzowska 1, 40-121 Katowice nr 78 1240 6292 1111 0010 5063 8399 tytuł przelewu: Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w postępowaniu na wykonanie standardowego opracowania kartograficznego na podstawie BDOT10k - OP-ZP.272.1.00025.2016.RK b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity: Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 z późn. zm.). 2) Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pieniądzu powinno się znaleźć na koncie Zamawiającego najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w Sekretariacie Wydziału Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego pok. 180 najpóźniej wraz z zawarciem umowy. 3) Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane. 4) Zamawiający pozostawi na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady 30% wysokości zabezpieczenia. 5) Kwota, o której mowa w ppkt 4 zostanie zwrócona nie później niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady. 6) Termin obowiązywania zabezpieczenia wniesionego w formie innej niż pieniężna, nie może być krótszy niż termin zwrotu zabezpieczenia należytego wykonania umowy opisany wyżej. 7) Jeżeli okres ważności Zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest krótszy niż wymagany okres jego ważności, Wykonawca jest zobowiązany ustanowić nowe zabezpieczenie należytego wykonania umowy nie później niż na 30 dni przed wygaśnięciem ważności dotychczasowego zabezpieczenia. 8) Koszt ustanowienia i zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania Umowy obciąża Wykonawcę. 9) Pozostałe kwestie związane z zabezpieczeniem należytego wykonania umowy będą rozwiązywane zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)