Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Gmina Żukowo
|
Ulica |
ul. Gdańska 52
|
Nr domu |
52
|
Miejscowość |
Żukowo
|
Kod Pocztowy |
83-330
|
Województwo |
pomorskie
|
Tel |
+48 58 6858300
|
Fax |
+48 58 6858300
|
Internet |
www.zukowo.pl
|
E-mail |
ugzukowo@zukowo.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja samorządowa
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Tak
|
Zam uzupelniajace |
1. Zamawiający może udzielić wykonawcy w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego zamówień uzupełniających, polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówienia.
2. Łączna wartość zamówień uzupełniających nie może być wyższa niż 50% wartości zamówienia podstawowego.
3. Wynagrodzenie za roboty budowlane objęte zamówieniami uzupełniającymi będzie ustalane w trakcie negocjacji z wykonawcą z uwzględnieniem składników cenotwórczych zaoferowanych w przetargu, a w przypadku ich braku o odpowiednie katalogi i cenniki oraz kalkulację własną wykonawcy. Zamawiający dopuszcza stosowanie upustów do wyliczonych cen.
4. Podstawą do realizacji zamówienia uzupełniającego będzie odrębna umowa, która będzie określała m.in. zakres zamówienia, termin realizacji, wysokość wynagrodzenia wykonawcy.
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Okres trwania zamówienia |
100
|
Wadium |
1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 7.500,00 PLN (słownie: siedem tysięcy pięćset złotych 00/100). Zasady wnoszenia wadium zostały opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.
|
Potencjał |
Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.
|
Sytuacja |
Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie.
2. Niedopuszczalne są zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, z wyjątkiem zmian o których mowa w ust. 3.
3. Zmiany w umowie mogą dotyczyć:
1) terminu wykonania zamówienia,
2) wysokości wynagrodzenia Wykonawcy,
3) udziału osób - kierownika budowy, kierownika robót,
4) technologii wykonania robót budowlanych.
4. Zmiana terminu wykonania zamówienia może nastąpić w przypadku:
1) przerwy w realizacji zamówienia na skutek działań podmiotów trzecich np. przedłużenie terminów wydania przez organ administracyjny lub inne podmioty wymaganych badań, ekspertyz, uzgodnień, decyzji z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
2) utrudniania i protestów ze strony mieszkańców lub innych osób prawnych i fizycznych,
3) konieczności wykonania robót dodatkowych / zamiennych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia,
4) konieczności udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, które będą niezbędne dla prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia,
5) przedłużenia odbiorów przez innych gestorów sieci i urządzeń z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
6) warunków atmosferycznych, niszczących wykonane roboty lub uniemożliwiające kontynuację robót,
7) wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji,
8) czasowego wstrzymania robót przez Zamawiającego lub inny uprawniony organ z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
5. Zmiana wysokości wynagrodzenia Wykonawcy może nastąpić w przypadku:
1) odstąpienia od realizacji części zamówienia,
2) wprowadzenia zmian w stosunku do dokumentacji projektowej w postaci prac dodatkowych, robót zamiennych / równoważnych nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia na uzasadniony wniosek Wykonawcy, Zamawiającego, Projektanta i w sytuacji konieczności zwiększenia bezpieczeństwa realizacji robót budowlanych, usprawnienia procesu budowlanego, usunięcia wad ukrytych dokumentacji projektowej, uzyskania lepszego efektu użytkowego przedmiotu zamówienia,
3) bezpośrednich płatności wynagrodzenia Podwykonawcom,
4) zmiany stawki podatku VAT.
6. Poza przypadkami określonymi w poprzedzających paragrafach umowy i ust. 3 - 5, zmiany umowy mogą wystąpić w następujących przypadkach:
1) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia lub świadczenia stron umowy,
2) powstania rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w niniejszej umowie, których nie będzie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie niniejszej umowy w celu jednoznacznej interpretacji zapisów przez strony umowy,
3) wystąpią przyczyny niezależne od stron umowy, które będą skutkowały koniecznością zastosowania innych rozwiązań, gdy zastosowanie rozwiązań przewidzianych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych groziłoby niewykonaniem lub wadliwym wykonaniem przedmiotu zamówienia,
4) wystąpienia warunków geologicznych, geotechnicznych lub hydrologicznych, znalezisk archeologicznych, występowania niewybuchów lub niewypałów, które mogą skutkować w świetle dotychczasowych założeń niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu zamówienia,
5) wystąpienia warunków terenu budowy odbiegających w sposób istotny od przyjętych w dokumentacji projektowej, w szczególności napotkania niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych,
6) konieczności realizacji robót wynikających z wprowadzenia w dokumentacji projektowej zmian uznanych za nieistotne odstępstwo od projektu budowlanego zgodnie z obowiązującym przepisami prawa budowlanego,
7) wystąpią środki ochrony prawnej w postępowaniu o zamówienie publiczne uniemożliwiające wykonanie zamówienia w terminie wskazanym w postępowaniu.
7. Zmiany o których mowa w ust. 6 mogą skutkować zmianą terminu wykonania zamówienia i wysokości wynagrodzenia Wykonawcy.
8. Warunki dokonywania zmian:
1) inicjowania zmian na pisemny wniosek Wykonawcy lub Zamawiającego,
2) uzasadnienie konieczności i wpływu zmian na realizację zamówienia: protokoły konieczności, kosztorysy robót zamiennych, zaniechanych, dodatkowych, odniesienie do postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
3) w formie pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności takiej zmiany, a w przypadku Podwykonawców należy podać zakres zamówienia realizowany w podwykonawstwie, wysokość wynagrodzenia Podwykonawcy, termin realizacji robót budowlanych / dostaw / usług.
9. Zmiana osób - kierownika budowy / kierownika robót może nastąpić w przypadku:
1) zdarzeń losowych niezależnych od Wykonawcy,
2) utraty uprawnień przez wskazane przez Wykonawcę osoby.
10. W przypadku zmiany osób Wykonawca winien przedstawić Zamawiającemu uzasadnienie konieczności zmiany osób i nowe osoby o niegorszych kwalifikacjach i uprawnieniach w stosunku do osób, które zostały wskazane w ofercie Wykonawcy i spełniających wymagania opisane w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
11. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku o którym mowa w ust. 8 wraz z propozycją wyceny robót (jeżeli wniosek obejmuje zmianę wynagrodzenia) oraz informacjami uzasadniającymi żądanie zmiany umowy, inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do pisemnego ustosunkowania się do zgłoszonego żądania zmiany umowy, i odpowiednio propozycji wyceny robót, i przekazania wniosku Zamawiającemu wraz z uzasadnieniem, zarówno w przypadku odmowy jak i akceptacji żądania zmiany.
12. W terminie 7 dni roboczych od dnia otrzymania wniosku z żądaniem zmiany, zaopiniowanego przez inspektora nadzoru inwestorskiego, Zamawiający powiadomi Wykonawcę o akceptacji żądania zmiany umowy lub odpowiednio o braku akceptacji zmiany umowy.
13. Zmiany zapisów umowy, które nie odnoszą się do treści oferty nie wymagają pisemnego aneksu pod rygorem nieważności. Za zmiany takie uważa się np.:
1) zmianę koordynatora ze strony Zamawiającego,
2) zmianę rachunku bankowego,
3) zmiany teleadresowe i związane z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy,
4) zmiany będące następstwem sukcesji uniwersalnej po jednej ze stron umowy.
14. Strony zobowiązane są do powiadomienia na piśmie o zmianach o których mowa w ust. 13.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
95
|
Kryt 2 |
Okres rękojmi
|
Kryt 2p |
5
|
Adres strony internetowej siwz |
http://bip.zukowo.pl/
|
Adres uzyskania siwz |
Urząd Gminy w Żukowie, ul.Gdańska 52, 83-330 Żukowo; Referat Zamówień
Publicznych. Cena specyfikacji - 110,00 PLN
|
Data składania wniosków |
04/08/2016
|
Godzina składania wniosków |
12:00
|
Miejsce |
Urząd Gminy w Żukowie, ul.
Gdańska 52, 83-330 Żukowo; pok. nr 3 - Biuro Obsługi Klienta.
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
Nie dotyczy
|
Czy unieważnienie |
Nie
|
Wiedza |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże posiadanie wiedzy i doświadczenia, rozumianej jako zasób umiejętności i praktykę, wyrażające się w wykonaniu w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień, z których każde polegało na rozbudowie / przebudowie / remoncie budynku kategorii obiektów budowlanych: IX, XI, XII, XIV, XVI (zgodnie z załącznikiem do ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. prawo budowlane - tekst jednolity: Dz. U. 2016, poz. 290 z późn. zm.) w którym prowadzono wewnętrzne roboty ogólnobudowlane i instalacyjne o wartości minimum 200.000,00 PLN netto w ramach jednego budynku.
W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie nie wymaga się, aby każdy z wykonawców wykazał spełnienie w/w warunku oddzielnie (wystarczające będzie jak tylko jeden wykonawca wykaże się wymaganą wiedzą i doświadczeniem), albo wykonawcy wspólnie wykażą spełnienie warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia.
|
Zdolne |
Warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż dysponuje lub będzie dysponował
a) kierownikiem budowy (1 osoba) posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, legitymującym się co najmniej 5-cio letnim doświadczeniem zawodowym po uzyskaniu uprawnień w nadzorowaniu / kierowaniu robotami budowlanymi;
b) kierownikiem robót (1 osoba) posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie sieci instalacji, sieci i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów;
c) kierownikiem robót (1 osoba) posiadającym uprawnienia do pełnienia samodzielnej funkcji w budownictwie w zakresie sieci i instalacji kanalizacyjnych, wodociągowych, wentylacyjnych lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
Uprawnienia do pełnienia samodzielnych funkcji w budownictwie, o których mowa powyżej powinny być zgodne z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (tekst jednolity - Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz aktami wykonawczymi do w/w ustawy. Dopuszcza się ważne i odpowiadające im uprawnienia nadane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów.
W przypadku wykonawców zagranicznych, dopuszcza się równoważne kwalifikacje, zdobyte w innych państwach, na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane, z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65 z późn. zm.).
Kierownik budowy i kierownicy robót muszą być zrzeszeni we właściwej branżowo izbie samorządu zawodowego zgodnie ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (tekst jednolity - Dz. U. z 2014 r. poz. 1946 z późn. zm.).
|
Inne dokumenty |
1. Jeżeli wykonawca wskazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, będzie polegał na zasobach innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b cyt. ustawy, podmiot ten musi uczestniczyć w realizacji zamówienia w takim zakresie zamówienia, dla której
wykonawca polega na jego zasobach. Nie można przekazać, ani zobowiązać się do udzielenia doświadczenia bez osobistego udziału udzielającego tych zasobów w
realizacji zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do wykazania tych podmiotów (nazwy i adresy) na formularzu OFERTA. 2.Jeżeli wykonawca wykazując
spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy polega na zasobach innych podmiotów to składa w formie pisemnej zobowiązanie innego podmiotu,
które w sposób jednoznaczny i niebudzący wątpliwości określi: 1) kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, 2) nazwę, dane adresowe innego podmiotu, 3) zakres
zobowiązania innego podmiotu (jakie zasoby udostępnia), 4) przedmiot zobowiązania (czego dokładnie zobowiązanie dotyczy), 5) w jaki sposób zobowiązanie będzie
realizowane: w jaki sposób konkretne zasoby będą udostępnione i wykorzystywane przez wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia, w jakim okresie czasu itp., 6)
charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem. Zamawiający musi znać treść łączącego inny podmiot i wykonawcę stosunku
zobowiązaniowego, wynikających z niego praw i obowiązków, aby móc dokonać analizy i oceny rzeczywistego i realnego udostępnienia oraz korzystania z zasobów
podczas realizacji zamówienia. Podmiot udostępniający zasoby składa wraz z zobowiązaniem oświadczenie, iż odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę
zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia deklarowanych zasobów podczas realizacji zamówienia. W celu wykazania przez wykonawcę dysponowania
zasobami innego podmiotu wykonawca może przedstawić jedną z umów nazwanych, regulowanych postanowieniami Kodeksu Cywilnego jak i oświadczenia woli
innego podmiotu. Jeżeli przedmiotem udostępnienia będą wiedza i doświadczenie to zobowiązanie powinno wprost wskazywać na jednoczesne uczestnictwo
udostępniającego w realizacji zamówienia i określeniu charakteru tego uczestnictwa. Zobowiązanie musi być podpisane przez osoby upoważnione do składania
oświadczeń woli w imieniu innego podmiotu (podpisy czytelne, a w przypadku kiedy podpisy są nieczytelne - opatrzone pieczątkami imiennymi). Do pisemnego
zobowiązania należy dołączyć: 1) dokument, z którego będzie wynikało, kto jest upoważniony do składania oświadczeń woli w imieniu innego podmiotu, a jeżeli
podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia: 1) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1
ustawy prawo zamówień publicznych (OŚWIADCZENIE NR 3); 2) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Wszystkie zobowiązania należy składać w oryginale. Dokumenty innych
podmiotów podpisują osoby upoważnione do reprezentowania tych podmiotów. 3. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je oświadczeniem, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy,
złożonym przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju
miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Oświadczenie powinno być wystawione nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Powyższe ma zastosowanie odpowiednio do innych podmiotów. 4. W przypadku wykonawców ubiegających się
wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego: 1) oferta powinna zawierać pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania wykonawców w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, pełnomocnictwo należy złożyć
w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, 2) każdy z wykonawców zobowiązany jest do dostarczenia dokumentów
potwierdzających, że nie podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy - prawo zamówień publicznych, 3) każdy z wykonawców składa
INFORMACJĘ NR 1 w zakresie przynależności do grupy kapitałowej lub braku przynależności do grupy kapitałowej. 5. Jeżeli oferta wykonawców tworzących
konsorcjum i ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego, umowy (porozumienia) regulującej współpracę tych wykonawców. 6. Jeżeli inaczej uregulowano zasady współpracy i reprezentacji przedsiębiorców w
spółce cywilnej, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika (lidera) do reprezentowania przedsiębiorców w postępowaniu o udzielenie
zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Jeżeli oferta spółki cywilnej zostanie wybrana,
zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowy spółki cywilnej. 7. Upoważnienie do podpisania oferty
(pełnomocnictwo) winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika to z innych dokumentów załączonych do oferty. Pełnomocnictwo w swojej treści winno
jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo należy przedłożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 8.
OŚWIADCZENIE NR 1, INFORMACJĘ NR 1 należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza. 9. Wszystkie oświadczenia oraz inne
załączniki do oferty winny być również podpisane przez upoważnionego przedstawiciela / przedstawicieli wykonawcy. Wszystkie dokumenty (z zastrzeżeniem punktu
7 i punktu 8) muszą być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez osobę / osoby upoważnione do
reprezentowania wykonawcy - na każdej zapisanej stronie poświadczonego dokumentu. Oświadczenia oraz załączniki dotyczące podmiotów udostępniających
zasoby podpisują odpowiednio osoby uprawnione do występowania w obrocie prawnym w imieniu tych podmiotów. 10. W przypadku wykonawców wspólnie
ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących danego wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez tego wykonawcę
lub pełnomocnika.
|