DORADCA TECHNICZNO-FINANSOWY I ANALIZA ZASOBÓW INFORMATYCZNYCH BENEFICJENTA I PODMIOTÓW POWIĄZANYCH NIEZBĘDNYCH DO PRAWIDŁOWEJ REALIZACJI PROJEKTU PN.: „ROZWÓJ ELEKTRONICZNYCH USŁUG ŚWIADCZONYCH PRZEZ URZĄD MIASTA GORZOWA WLKP. ORAZ UDOSTĘPNIANIA DANYCH PUBLICZNYCH”

Data publikacji 2016-12-07
Data zakończenia 2016-12-15 12:00:00
Instytucja Miasto Gorzów Wlkp.
Miejscowość Gorzów Wielkopolski
Województwo lubuskie
Branża
  • Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne,
  • Usługi doradcze w zakresie zarządzania projektem

Szczegóły

Numer ogłoszenia 361076 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722200003, 722240001
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

Wykonawca będzie pełnił rolę Architekta, którego zadaniem będzie przede wszystkim przygotowanie, przy ścisłej współpracy z Zamawiającym, koncepcji realizacji przedsięwzięcia, koncepcji oraz ostatecznej wersji architektury rozbudowywanego w ramach projektu, wsparcie merytoryczne Zamawiającego na każdym etapie realizacji przedsięwzięcia, a także realizacja innych zadań opisanych poniżej.
Doradca Techniczno-Finansowy przygotuje wkłady merytoryczne do opisów przedmiotu zamówienia oraz zapewni niezbędne wsparcie merytoryczne Zamawiającego w trakcie prowadzonych postępowań, jak również w trakcie realizacji produktów i ich końcowych odbiorów. Obowiązkiem Doradcy Techniczno-Finansowego będzie też zawarcie we wkładach merytorycznych odpowiednich zapisów gwarantujących przekazanie wszelkich praw autorskich do stworzonych modułów na rzecz Zamawiającego. Dotyczy to wszystkich modułów i produktów Projektu (z wyjątkiem oprogramowania standardowego). Doradca Techniczno-Finansowy wskaże również kryteria jakościowe odbioru poszczególnych produktów Projektu oraz metody ich oceny. Szczególną rolą Wykonawcy będzie dbanie o komplementarność dostarczanych rozwiązań (niezależnie od tego, czy produkty będą dostarczane przez jednego lub wielu dostawców), koordynacja i weryfikacja ich prac pod kątem zgodności z opracowaną architekturą, a także inwentaryzacja zmian pojawiających się w ramach aktualizacji Infrastruktury Zamawiającego.
Ponadto zadaniem Doradcy Techniczno-Finansowego będzie pomoc w zorganizowaniu, zgodnie z wymaganiami zawartymi w niniejszej dokumentacji, szkoleń specjalistycznych stanowiących niezbędny element Projektu. Jednocześnie w uzgodnieniu z Zamawiającym, w ramach prac nad wkładami merytorycznymi do kolejnych postępowań w ramach Projektu, Wykonawca opisze inne niezbędne do realizacji celów Projektu szkolenia specjalistyczne.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Miasto Gorzów Wlkp.
Ulica Sikorskiego
Nr domu 3-4
Miejscowość Gorzów Wielkopolski
Kod Pocztowy 66-400
Panstwo Polska
Województwo lubuskie
Tel +48957355576
Fax +48957355612
Email zampubl@um.gorzow.pl
Adres strony url www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
Regon 210966680
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Nazwa projektu programu RPLB.02.01.00-08-0040/15 pn.: Usługi Doradcy Techniczno-Finansowego dla projektu pn.: „Rozwój elektronicznych usług świadczonych przez Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. oraz udostępnianie danych publicznych” jest świadczenie kompleksowych usług doradczych dla Zamawiającego we wszystkich fazach realizacji Projektu. Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu, na które Zamawiający uzyskał współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 2.1 Rozwój społeczeństwa informacyjnego Regionalnego Programu Operacyjnego Lubskie 2020.
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia jednostka organizacyjna administracji samorządowej
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.wrota.lubuskie.pl/umgorzow/
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Czy podzielone na czesci Nie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Gorzowa Wlkp. Kancelaria Ogóla ul.Sikorskiego 3-4, 66-400 Gozów Wlkp.
Numer referencyjny WAD-VI.271.84.2016.KP
Rodz zam U
Okres2c 31/01/2019
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Tak
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst 1.Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień podobnych stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego, zgodnych z przedmiotem zamówienia podstawowego określonym w SIWZ i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. 2. Zamówienia podobne dotyczyć będą usług wymienionych w zamówieniu podstawowym w szczególności: zlecenia dodatkowych godzin doradztwa w zakresie poszczególnych ekspertów lub rozszerzenia o dodatkowego eksperta. Warunki udzielenia zamówienia podobnego: w przypadku, gdy na etapie realizacji zamówienia niezbędnym stanie się zlecenie dodatkowego doradztwa.
Czas O
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow W zakresie zdolności technicznej lub zawodowej – Zamawiający stawia następujące warunki: a) o udzielenie zamówienia ubiegać się może Wykonawca, który w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie : - minimum dwie usługi doradcze obejmujące wsparcie w zakresie organizacji i zarządzania projektem, którego jednym z zadań była budowa systemu informatycznego wykorzystującego systemy ERP lub rozwiązania GIS, przy czym budżet każdego projektu wynosił powyżej 3 000 000,00 PLN brutto, - minimum jedną usługę doradczą obejmującą wsparcie przy projektowaniu, wykonaniu i wdrożeniu systemu informatycznego, przy czym budżet całego projektu, którego wsparcie dotyczyło (obejmującego usługi i dostawy), nie może być mniejszy niż 5 000 000,00 PLN brutto, - minimum jedną usługę polegającą na rozliczeniu projektu o budżecie nie mniejszym niż 5 000 000,00 PLN i współfinansowanym ze środków europejskich, zgodnie z przepisami prawa polskiego i unijnego, dokumentami programowymi oraz wytycznymi i regułami obowiązującymi beneficjentów Funduszy Europejskich. W ramach niniejszego warunku Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia zakresów usług wykonywanych w ramach jednego zamówienia (usługi). b) o udzielenie zamówienia ubiegać się może Wykonawca, który dysponuje lub będzie dysponował na potrzeby realizacji zamówienia Zespołem Kluczowych Ekspertów w składzie: - Kierownik Projektu (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe techniczne, certyfikat z metodyki zarządzania projektami, doświadczenie zawodowe w pełnieniu funkcji Kierownika Projektu w doradztwie techniczno-finansowym w co najmniej dwóch projektach teleinformatycznych, w tym przynajmniej jeden z nich miał wartość nie mniejszą niż 5 000 000,00 PLN brutto oraz obejmował swym zakresem wdrożenie systemu informacji przestrzennej oraz wdrożenie systemu klasy ERP, - Główny Architekt (min. 1 osoba) posiadający: wykształcenie wyższe, minimum 5 letnie doświadczenie w tworzeniu architektury systemów informatycznych, przy czym w ciągu ostatnich 3 lat zdobył doświadczenie w co najmniej jednym projekcie obejmującym swym zakresem budowę architektury systemów informatycznych, w którym był odpowiedzialny za zaprojektowanie architektury IT takiego systemu, a wartość projektu była większa niż 5 000 000,00 PLN brutto, - Ekspert ds. systemów ERP (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe, doświadczenie w co najmniej dwóch projektach informatycznych o wartości min. 2 000 000,00 PLN brutto każdy, obejmujących swoim zakresem systemy ERP, - Ekspert ds. systemów informacji przestrzennej (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe, doświadczenie w co najmniej dwóch projektach informatycznych polegających na zaprojektowaniu i wdrożeniu systemu, którego jednym z elementów była funkcjonalność GIS, o wartości projektu minimum 2 000 000,00 PLN brutto każdy, gdzie projekt polegał m.in. na udostępnieniu usługi wyszukiwania, przeglądania i pobierania w rozumieniu usług opisanych w ustawie o infrastrukturze informacji przestrzennej, - Ekspert ds. systemów edukacyjnych (min. 1 osoba) , posiadający: wykształcenie wyższe. doświadczenie w co najmniej dwóch projektach informatycznych o wartości minimum 800 000,00 PLN brutto każdy, obejmujących swym zakresem systemy zarządzania oświatą, - Ekspert ds. integracji systemów (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe, doświadczenie w co najmniej dwóch projektach informatycznych o wartości min. 800 000,00 PLN brutto każdy, obejmujących swoim zakresem: wdrożenie rozwiązania Hurtowni Danych oraz wdrożenie rozwiązania ESB (ang. Enterprise Service Bus), - Ekspert ds. wdrożenia i utrzymania (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe, doświadczenie w zakresie wdrażania systemów informatycznych (odpowiadał za wdrożenie systemu informatycznego, w którym liczba użytkowników końcowych przekracza 500 osób), doświadczenie w realizacji, co najmniej dwóch usług polegających na wdrażaniu procesów zarządzania świadczeniem usług informatycznych według metodyki ITIL lub równoważnej metodyki. Za metodykę równoważną Zamawiający przyjmuje metodykę posiadającą zdefiniowane procesy, które powinny funkcjonować w ramach organizacji świadczącej usługi IT, dodatkowo metodyka powinna umożliwiać modelowanie procesów niezależnie od wielkości i typu organizacji czy też posiadanych narzędzi, a każdy proces powinien posiadać zdefiniowane role i odpowiedzialności, - Ekspert ds. rozliczeń i przepływów finansowych (min. 1 osoba), posiadający: wykształcenie wyższe ekonomiczne, doświadczenie zawodowe w zakresie przeprowadzania rozliczeń finansowych i płatności, w tym co najmniej dla dwóch projektów dofinansowanych ze środków unii europejskiej, o łącznej wartości rozliczonych środków finansowych minimum 8 000 000,00 PLN brutto. W ramach niniejszego warunku, Zamawiający dopuszcza łączenie kilku funkcji przez jedną osobę.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow Tak
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego powyżej składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). 2. Wykonawca który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, złoży w odniesieniu do tych podmiotów odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Jeżeli ten podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu określonego powyżej składa dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert). Jeżeli w kraju, w którym dany podmiot ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu o którym mowa powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie tego podmiotu, ze wskazaniem osoby lub osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby (dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
Zakresie warunkow udzialu 1) Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert ,a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy, 2) Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania tymi osobami.
Inne dokumenty niewymienione Do formularza oferty Wykonawca załączy: 1) dowód wniesienia wadium - dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium, a w przypadku innej formy niż pieniężna - oryginał dokumentu dołączyć w oddzielnej kopercie, a jego kopię załączyć do oferty, 2) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 4, (informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu), 3) pełnomocnictwo dla osoby reprezentującej Wykonawcę, o ile nie wynika to z innych dokumentów. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie należy zgodnie z zapisami art. 23 ust. 2 Pzp załączyć pełnomocnictwo dla podmiotu ich reprezentującego,, 4) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów składa zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zobowiązanie musi wskazywać: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, informację czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
Wadium Wykonawca przystępujący do niniejszego przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości: 3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych).
Czy wadium Tak
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień umowy zawartej z wybranym Wykonawcą w następujących przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości podatku VAT), b) gdy konieczność zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynika ze zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 roku o minimalnym wynagrodzeniu za pracę – jeżeli ta zmiana będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę, c) gdy konieczność zmiany wynagrodzenia Wykonawcy wynika ze zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne – jeżeli te zmiany będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę. W przypadku wystąpienia zmian, o których mowa w pkt XVI ppkt 2 lit. b) i c) Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu pisemnego wniosku, do którego zostaną załączone następujące dokumenty: A. analiza wpływu zmian, o których mowa w pkt XVI ppkt 2 lit. b) i c) na koszty realizacji przedmiotu umowy, B. struktury zatrudnienia z podaniem stanowisk pracy oraz wysokość zarobków z wyłączeniem danych osobowych pracowników. Zamawiający przeprowadzi z Wykonawcą negocjacje w celu zmiany wynagrodzenia, przy czym możliwa jest zmiana wynagrodzenia jedynie w zakresie bezpośrednio związanym z ze zmianami określonymi w ust. 2 lit. c) i d) niniejszego paragrafu i dotyczyć będzie czynności wykonanych w związku z realizacją przedmiotu zamówienia po wprowadzeniu powyższych zmian. d) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych, wymagań lub zaleceń instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie Umowy, e) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem opóźnień w realizacji Umowy lub Projektów w ramach którego jest realizowana Umowa, będących konsekwencją zdarzeń, których nie dało się przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności , f) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmiany umów o dofinansowanie Projektów, g) w przypadku wystąpienia „siły wyższej”. „Siła wyższa” oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, h) zmiany przepisów prawa mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy, i) gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika z innych okoliczności niezależnych od Stron, których nie dało się przewidzieć przy zachowaniu należytej staranności, j) wstrzymania realizacji przedmiotu Umowy przez Zamawiającego, nie wynikającego z winy Wykonawcy, k) w przypadku śmierci, choroby Eksperta lub członków personelu Wykonawcy lub innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, utraty uprawnień itp.), a także nie wywiązywania się przez nich z obowiązków wynikających z Umowy, l) zmian w sposobie rozliczania z Wykonawcą, o ile te zmiany będą korzystne dla Zamawiającego.
Kryt 0 Cena
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 15/12/2016
Godzina składania wniosków 12:00
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 5 Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)