SUKCESYWNA DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DLA STOŁÓWKI GMINNEJ JEDNOSTKI USŁUG KOMUNALNYCH W BOBOWEJ.

Data publikacji 2016-12-12
Data zakończenia 2016-12-19 09:30:00
Instytucja Gminna Jednostka Usług Komunalnych w Bobowej
Miejscowość Bobowa
Województwo małopolskie
Branża
  • Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne,
  • Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie

Szczegóły

Numer ogłoszenia 364901 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 150000008, 158100009
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych do stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej z podziałem na 10 Pakietów w ilości wskazanej w załączniku nr 2 SIWZ:
Pakiet 1 – Pieczywo i wyroby piekarskie
Pakiet 2 – Warzywa i owoce
Pakiet 3 – Jaja kurze
Pakiet 4 – Owoce i warzywa przetworzone, ryby mrożone
Pakiet 5 – Mleko, wyroby mleczarskie
Pakiet 6 – Mięso drobiowe
Pakiet 7 - Wędliny
Pakiet 8- Mięso wieprzowe, mięso wołowe
Pakiet 9 - Artykuły spożywcze pozostałe
Pakiet 10 – Pierogi, wyrób świeży
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Wykaz artykułów -załącznik nr 2 do SIWZ.
1.Wskazane ilości w wykazie artykułów -załączniku nr 2 do SIWZ należy traktować jako szacunkowe.
Zamawiający zastrzega sobie prawo nie wykonania w całości przedmiotu
zamówienia w czasie obowiązywania umowy, jeżeli jego rzeczywiste potrzeby będą mniejsze od zamawianych. W przypadku, gdy ilość zakupionych artykułów w okresie obowiązywania umowy będzie mniejsza od ilości przedstawionej w Wykazie artykułów -załączniku nr 2 do SIWZ.
Zamawiający ma prawo odstąpić od dalszych zakupów artykułów bez jakichkolwiek konsekwencji finansowych i odszkodowań na rzecz Wykonawcy.
2.Szczegółowe wymagania związane z realizacją przedmiotu zamówienia:
a) Wykonawca zobowiązany jest zaoferować artykuły spożywcze, zgodnie
z załącznikiem 2 do SIWZ lub produkty równoważne. Zastosowanie nazw producentów służy jedynie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia.
Pod pojęciem produktu równoważnego Zamawiający rozumie produkty o nie gorszych parametrach jakościowych, posiadający te same walory organoleptyczne (smak, zapach, barwa, estetyka, konsystencja) oraz zawierające w składzie co najmniej te same surowce użyte do produkcji, co artykuły określone przez zamawiającego.
Pojemność, gramatura produktu nie może odbiegać od pojemności, gramatury sugerowanej przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania produktu
o wyższej lub niższej niż wskazana przez zamawiającego pojemności, gramaturze, wykonawca zobowiązany jest do wskazania takiej ilości sztuk zamawianego produktu, która po przemnożeniu będzie wynosić ilość jaką żąda zamawiający (informację o wyższej lub niższej gramaturze należy podać
w uwagach).
W przypadku gdy wykonawca będzie oferował artykuły spożywcze równoważne ma obowiązek zaznaczyć ten fakt w formularzu asortymentowo –cenowym, wpisując asortyment równoważny w rubryce uwagi.
Poza tym należy dołączyć dokumenty potwierdzające, że oferowany asortyment równoważny odpowiada wymaganiom określonym przez zamawiającego tj. opis zaoferowanego artykułu równoważnego.
b) Miejsce i termin dostawy:
Miejscem dostawy jest magazyn stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej 6A, 38-350 Bobowa.
Wykonawca dostarczy produkty żywnościowe spełniające wymogi określone
przepisami ustawy z 25.08.2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015 poz. 594 z późn. zm.) oraz aktów wykonawczych do niej.
Wykonawca dostarczy zamówione artykuły żywnościowe do magazynu Zamawiającego na własny koszt i własne ryzyko. Realizacja zamówienia odbywać się będzie sukcesywnie według potrzeb zamawiającego.
Dostawy zamówionej partii, w zależności od asortymentu będą realizowane codziennie od poniedziałku do piątku w godzinach:
a) Pakiet nr 1 - codziennie od poniedziałku do piątku, jednak nie później niż do godziny 6:30.
b) Pakiet nr 2,9 – codziennie, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 5:00 do 7:00.
c) Pakiet nr 3,4 – dwa razy w tygodniu od poniedziałku do piątku w godzinach od 5:00 do 9:00.
d) Pakiet nr 5 – trzy razy w tygodniu ( poniedziałek, środa i piątek), jednak nie później niż do godziny 6:30.
e) Pakiet nr 6,7,8 – codziennie, od poniedziałku do piątku, jednak nie później niż do godziny 9:00.
f) Pakiet nr 10 – co najmniej raz w miesiącu, od poniedziałku do piątku, w godzinach od 6:00 do 6:30.

Wykonawca będzie zapewniał dostawę na miejsce własnym transportem na bieżąco w miarę zgłoszonych potrzeb, składanych telefonicznie, faksem lub pocztą e-mail przez upoważnioną osobę zamawiającego. Wykonawca dokona również rozładunku zamówionego towaru do magazynu Zamawiającego. Osobą upoważnioną do kontroli jakościowej dostarczonego towaru jest intendent stołówki lub osoba upoważniona przez Kierownika Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej.
3.Zamawiający zastrzega sobie prawo odmówienia przyjęcia dostarczonych towarów jeżeli wystąpią jakiekolwiek nieprawidłowości co do jakości, terminu przydatności do spożycia danego produktu, bądź będzie on przewożony w nieodpowiednich warunkach.
a) Na żądanie Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć certyfikat wdrożenia systemu bezpieczeństwa żywności pochodzenia zwierzęcego HACCP lub równoważny.
b) Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości artykułów żywnościowych określonych w opisie przedmiotu zamówienia. Z tego tytułu Dostawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia finansowe ani prawne wobec Zamawiającego.
Stosownie do potrzeb zamawiającego, strony dopuszczają możliwość zmian ilościowych poszczególnych artykułów spożywczych (zmniejszenie, zwiększenie), w przypadku zmiany liczby uczniów uprawnionych do korzystania ze stołówki.
Dostarczany asortyment winien być dobrej jakości w gatunku pierwszym, oraz spełniać - w zależności od zaoferowanej przez Wykonawcę części zamówienia
- wymagania wynikające z obowiązujących przepisów prawa, w szczególności określone:
1) w ustawie z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015, poz. 594 z późn. zm.) –w tym HACCP;
2) w ustawie z dnia 21 grudnia 2000r. o jakości handlowej artykułów rolno
- spożywczych (Dz. U. z 2015 poz. 678z późn. zm.);
3) w ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego
(Dz. U. 2014 poz. 1577z późn. zm.);
4) Rozporządzenie (WE) 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia
29 kwietnia 2004r. w sprawie higieny środków spożywczych (Dz. Urz. UE L 139
z późn.zm.);
5) Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014
r. w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych (Dz. U z 2015 poz. 29);
6) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2015r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oraz wymagań, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży w tych jednostkach (Dz.U. z 2015 poz. 1256).
7) Wykonawca odpowiada za stan jakościowy dostarczonych artykułów spożywczych. Wykonawca dostarczy dokumentację dotyczącą artykułów spożywczych, w tym pochodzenie, producenta i daty produkcji, świadectwo kontroli jakości –HDI (Handlowy Dokument Identyfikacyjny).
• Cechy dyskwalifikujące dostarczone artykuły spożywcze:
a) w zakresie wszystkich produktów: nalot lub objawy pleśni, gnicia lub zaparzenia, zbite, nadtłuczone skorupki, obecność szkodników oraz ich pozostałości, brak oznakowania opakowań, uszkodzenia mechaniczne,
b) wspólne dla mięsa: oślizgłość, nalot pleśni, zazielenienie mięsa,
c) wspólne dla wędlin: nalot pleśni, barwa szarozielona, obecność szkodników oraz ich pozostałości, brak oznakowania opakowań, uszkodzenia mechaniczne, zabrudzenia, zawilgocenie powierzchni,
d) wspólne dla art. nabiałowych, spożywczych, jaj: obce, kwaśne lub gorzkie posmaki, zapachy, oślizgłość, nalot lub objawy pleśni, gnicia lub zaparzenia, zbite, nadtłuczone skorupki, nieprawidłowa konsystencja, obecność szkodników oraz ich pozostałości, brak oznakowania opakowań, ich uszkodzenia mechaniczne, zerwanie plomby, zabrudzenia, plamy na powierzchni oraz zawilgocenie powierzchni,
e) wspólne dla warzyw i owoców: obce posmaki, zapachy, oślizgłość, nalot lub objawy pleśni, gnicia lub zaparzenia, miejsca obite, oznaki więdnięcia, obecność szkodników oraz ich pozostałości , muszą być wolne od zanieczyszczeń i uszkodzeń spowodowanych przez choroby, mróz i inne czynniki zewnętrzne,
f) wspólne dla mrożonek: obce, kwaśne lub gorzkie posmaki, zapachy, oślizgłość, nalot lub objawy pleśni, gnicia lub zaparzenia, zbite, objawy rozmrożenia oraz zawilgocenie powierzchni, nieprawidłowa konsystencja, obecność szkodników oraz ich pozostałości, brak oznakowania opakowań, ich uszkodzenia mechaniczne, zerwane plomby.

4. Pracownicy Wykonawcy mający bezpośredni kontakt z dostarczaną na rzecz Zamawiającego żywnością muszą posiadać aktualne określone przepisami o chorobach zakaźnych i zakażeniach -orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby. Zgodnie z art. 59 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U. z 2015poz. 594 z późn. zm.) podmioty działające na rynku spożywczym są obowiązane przestrzegać w zakładach wymagań higienicznych określonych w rozporządzeniu nr 852/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004r. w sprawie higieny środków spożywczych. Osoba pracująca w styczności z żywnością powinna uzyskać określone przepisami o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi orzeczenie lekarskie dla celów sanitarno –epidemiologicznych o braku przeciwwskazań do wykonywania prac, przy wykonywaniu których istnieje możliwość przeniesienia zakażenia na inne osoby.
5.W przypadku niespełnienia wymogów, co do jakości / ilości / terminów ważności do spożycia Zamawiający ma prawo odmówić odbioru przedmiotu zamówienia i żądać niezwłocznej dostawy właściwego asortymentu.

6.Wykonawca dostarczy przedmiot zamówienia specjalistycznym transportem spełniającym wymagania określone w obowiązujących przepisach (obowiązuje te części zamówienia, które muszą - zgodnie z przepisami - być tak przewożone).
7.Termin przydatności do spożycia dostarczanych produktów powinien być nie krótszy niż ½ okresu przydatności podanego na opakowaniu produktu (dotyczy części zamówienia nr IV, V, IX).
8.Dowóz przedmiotu zamówienia do Zamawiającego odbędzie się transportem Wykonawcy na jego koszt i ryzyko.
9.Dostawy będą wykonywane sukcesywnie wg zamówień składanych przez
Zamawiającego. Zamówienia będą składane telefonicznie, faksem, pocztą elektroniczną lub w czasie bieżącej dostawy.
10.Zamawiający przewiduje przerwę w zamawianiu dostaw określonych w SIWZ częściowo w okresie wakacyjnym i w czasie ferii oraz innych dni wolnych wynikających z organizacji roku szkolnego.
11.Wskazane w wykazie artykułów –załącznik nr 2 do SIWZ nazwy produktów są standardem oczekiwanym przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie produktów równoważnych. W przypadku zaoferowania produktów równoważnych należy mieć na względzie, iż Zamawiający uzna takie produkty za równoważne, jeżeli ich jakość / skład / aromat będą co najmniej na takim samym poziomie co produkty wskazane w SIWZ.
12.Wykonawca przyjmie termin płatności 30 dni od dnia doręczenia prawidłowo wystawionej faktury.
Niespełnienie przez Wykonawców wymogów dotyczących przedmiotu zamówienia określonych w niniejszej SIWZ skutkować będzie odrzuceniem oferty.



Opis

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów żywnościowych dla stołówki Gminnej Jednostki Usług Komunalnych w Bobowej. Szczegółowy opis zawiera załącznik nr 2 do SIWZ - Formularz asortymentowo - cenowy.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Gminna Jednostka Usług Komunalnych w Bobowej
Ulica ul. Bohaterów Bobowej
Miejscowość Bobowa
Kod Pocztowy 38350
Panstwo Polska
Województwo małopolskie
Tel 18 35 14 178
Fax 18 35 14 178
Email dpopiela@bobowa.pl
Adres strony url www.gjuk.bip.bobowa.pl
Regon 36051600600000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia administracja samorządowa
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.gjuk.bip.bobowa.pl
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Zamawiający wymaga, aby oferta została złożona w formie pisemnej.
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Gminna Jednostka Usług Komunalnych w Bobowej ul. Bohaterów Bobowej 6A, 38-350 Bobowa, pok. nr 1
Numer referencyjny GJUK.271.2.2016
Rodz zam D
Okres2c 31/08/2017
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania w/w warunku.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku: W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie precyzuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku W niniejszym postępowaniu Zamawiający nie precyzuje szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow Nie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W/w dokument należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem.
Zakresie warunkow udzialu NIE
Inne dokumenty niewymienione 1) formularz oferty W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 2) Oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem VI pkt. 1 pkt. 1) SIWZ W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W/w oświadczenie należy złożyć w oryginale. 3) Odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale X pkt 1.5 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział X pkt 2 SIWZ); W/w oświadczenie należy złożyć w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie. 4) Oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące Pakiety zamówienia, której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz firmy podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale. 5) wykaz artykułów -załącznik nr 2 do SIWZ (na daną część oraz formularz asortymentowo -cenowy). W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. Ww. oświadczenie należy złożyć w oryginale.
Czy wadium Nie
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Stosownie do przepisu art. 144 ustawy Pzp zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień zawartej umowy, w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w zakresie: 4.1. zmiany: nazwy, adresu / siedziby zamawiającego / wykonawcy oraz innych danych ujawnionych w rejestrach publicznych 4.2. zmiany osób występujących po stronie zamawiającego / wykonawcy 4.3. zmiana osób do kontaktów pomiędzy stronami. 4.4. zmianie ceny w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług. Cena ulegnie zmianie w ten sposób, że do ceny netto zostanie doliczony podatek VAT w wysokości wynikającej z przepisów. 4.5. Zmiany umowy mogą być dokonywane na wniosek zamawiającego lub wykonawcy oraz winny być zaakceptowane przez obie strony umowy, wyrażone na piśmie w formie aneksu, pod rygorem nieważności takiej zmiany.
Kryt 0 Cena
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 19/12/2016
Godzina składania wniosków 09:30
IV 4 4 jezyki Polski
Termin on
Termin związania ofertą 30
Le czy nast Nie
Le czy nasta Nie
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 3 1 Przewidziane jest zastrzezenie Nie
IV 3 1 Przewidziany podzial Nie
IV 3 2 PodzialDialogu Nie
IV 3 3 PodzialNegocjacji Nie
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 6 I. Grupa kapitałowa: 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej:1) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; 2) Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. W/w oświadczenie należy złożyć w oryginale. II. Wykonawcy zagraniczni. 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w Rozdziale VI pkt 2 ppkt. 1a) SIWZ, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt. 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 3. Jeżeli w kraju w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem, lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokument ten powinien być wystawiony z zachowaniem terminów wskazanych w punkcie 2. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)