2.1 Przedmiotem zamówienia w czterech częściach jest sukcesywna dostawa dla Zespołu Kształcenia i Wychowania w Smętowie Gr. artykułów spożywczych, w asortymencie i ilości określonej w Załącznikach Nr 2A, 2B, 2C i 2D do SIWZ – Formularz cenowy:
2.1.1 część 1 – pieczywo oraz wyroby piekarskie i ciastkarskie;
2.1.2 część 2 – mięso, drób i produkty wędliniarskie;
2.1.3 część 3 – artykuły spożywcze i mrożonki;
2.1.4 część 4 – warzywa, owoce i kiszonki.
2.2 Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych.
2.3 Opis przedmiotu zamówienia – dotyczy wszystkich części zamówienia:
2.3.1 Zamawiający zastrzega, że ilości zamawianych towarów są jedynie wielkościami prognozowanymi, niezbędnymi dla porównania ofert, a rzeczywiste ilości zamawianych produktów mogą ulec zmianie.
2.3.2 Zmiany w zakresie ilości zamawianego asortymentu nie mogą spowodować zmian cen jednostkowych podanych przez Wykonawcę (z wyjątkiem zmiany ceny ruchomej - dotyczącej 4 części zamówienia).
2.3.3 Wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie wielkość i zakres rzeczywiście dostarczonego do Zamawiającego przedmiotu zamówienia.
2.3.4 Zapotrzebowania (ilość i rodzaj dostawy) na poszczególne towary będą składane za pośrednictwem faksu lub poczty elektronicznej ze wskazaniem pomieszczenia w siedzibie Zamawiającego, do którego ma być dostarczona partia zamówienia.
2.3.5 Asortyment dostarczany będzie codziennie (z wyjątkiem dni świątecznych) od poniedziałku do piątku, w godz. 600 – 700.
2.3.6 Wraz z dostawą partii zamawianego towaru, Wykonawca dostarczy fakturę VAT za daną partię asortymentu.
2.3.7 Zapłata za dostarczoną partię produktów nastąpi w terminie wskazanym na fakturze oraz przelewem z konta Zamawiającego na konto Wykonawcy.
2.3.8 Koszty opakowania, ubezpieczenia, załadunku, rozładunku, transportu oraz wszystkie pozostałe związane z prawidłową i terminową realizacją zamówienia ponosi Wykonawca i uwzględni je w cenie oferty.
2.3.9 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego zamówiony towar własnym transportem dopuszczonym do przewozu żywności, w ramach posiadanej aktualnej decyzji/zezwolenia właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2.3.10 Dostarczane artykuły żywnościowe winny być odpowiednio posortowane przez Wykonawcę i muszą być najwyższej jakości, a ich przechowywanie i transportowanie musi odbywać się w warunkach gwarantujących najwyższą jakość.
2.3.11 W przypadku dostarczania artykułów w oryginalnych opakowaniach, muszą mieć na opakowaniu oznaczenia fabryczne tzn. rodzaj, nazwę wyrobu, ilość, datę produkcji, termin przydatności do spożycia lub termin minimalnej trwałości, nazwę i adres producenta oraz inne oznakowania zgodne z obowiązującymi przepisami.
2.3.12 W przypadku dostarczenia artykułów nie spełniających warunków zamówienia (np. o złej jakości lub w przypadku braków ilościowych) lub niezgodnych z zamówieniem i asortymentem oferowanym w Załącznikach Nr: 2A, 2B, 2C i 2D do SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest do ich wymiany na nowe, wolne od wad lub zgodne z warunkami zamówienia, w ciągu 24 godzin od momentu zgłoszenia reklamacyjnego. Wszelkie koszty związane z ponownym dostarczeniem towaru ponosi Wykonawca.
2.3.13 Zamawiający wymaga, aby oferowane towary były zgodne z obowiązującymi Polskimi Normami, spełniały wymagania w zakresie norm jakościowych w ramach GMP (Dobrej Praktyki Produkcyjnej), GHP (Dobrej Praktyki Higienicznej) z zastosowaniem zasad systemu HACCP, a także muszą spełniać wymagane przez Zamawiającego parametry i standardy jakościowe wyszczególnione w Załącznikach Nr: 2A, 2B 2C i 2D do SIWZ, kolumna 2.
2.3.14 Zamawiający informuje, iż w niektórych pozycjach Formularza cenowego przedmiot zamówienia został opisany przez wskazanie znaków towarowych, patentów bądź pochodzenia. Wskazania te mają charakter przykładowy, określają jedynie klasę i standard zamawianych wyrobów. Zamawiający dopuszcza w tych przypadkach składanie ofert na rozwiązania równoważne, a zatem zaoferowanie produktu o takim samym składzie, jakości i właściwościach organoleptycznych (kolor, konsystencja, zapach, smak) w opakowaniu, którego rodzaj i wielkość wskazał Zamawiający w ww. formularzu.
Wykonawca powołujący się na te rozwiązania zobowiązany jest wykazać, że oferowane artykuły spełniają wymagania określone w SIWZ, przy zachowaniu cech jakościowych produktów. Z załączonych do oferty dokumentów w sposób nie budzący wątpliwości powinno zatem wynikać, iż zaoferowany artykuł równoważny posiada parametry nie gorsze niż te, które w Formularzu cenowym wskazał Zamawiający.
2.3.15 Zaproponowanie w ofercie artykułów o parametrach gorszych aniżeli podane w Załączniku Nr 2A, 2B, 2C I 2D do SIWZ lub nieuwzględnienie chociażby jednej z zamawianych pozycji asortymentowych, spowoduje odrzucenie oferty.
2.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 1 części zamówienia (pieczywo oraz wyroby piekarskie i ciastkarskie):
2.4.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2A do SIWZ – Formularz cenowy.
2.4.2 Dostarczone pieczywo musi być świeże z umieszczonym oznakowaniem/etykietą (m.in. nazwą producenta, rodzajem pieczywa itp.), zgodnie z obowiązującymi normami.
2.4.3 Dostawa pieczywa będzie realizowana do siedziby Zamawiającego codziennie z wyjątkiem niedzieli i świąt, w godz. 600 – 700.
Koszt transportu wliczony jest w cenę dostawy.
2.4.4 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego zamówiony towar własnym transportem dopuszczonym do przewozu pieczywa, w ramach posiadanej aktualnej decyzji/zezwolenia właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2.4.5 Kod zamówienia wg CPV:
15810000-9 Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
2.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 2 części zamówienia (mięso, drób i produkty wędliniarskie):
2.5.1 Prognozowane (ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2B do SIWZ – Formularz cenowy.
2.5.2 Zamawiający wymaga, aby dostarczone wędliny były pakowane próżniowo i posiadały etykietę zawierającą co najmniej następujące informacje (dane):
nazwa produktu;
nazwa i adres producenta;
masę netto;
datę przydatności do spożycia.
2.5.3 Okres przydatności do spożycia winien odpowiednio wynosić:
dla mięsa - nie mniej niż 5 dni od daty dostawy do Zamawiającego,
dla wędlin - nie mniej niż 9/10 gwarancji określonej przed producenta w dniu dostawy do Zamawiającego.
2.5.4 Zamówione produkty winny być dostarczone do Zamawiającego:
w opakowaniach gwarantujących bezpieczny transport i magazynowanie;
w zamkniętych pojemnikach z materiałów dopuszczonych do kontaktu z żywnością.
2.5.5 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego zamówiony towar własnym transportem dopuszczonym do przewozu mięsa i jego przetworów, w ramach posiadanej aktualnej decyzji/zezwolenia właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2.5.6 Zamawiający wymaga, aby cały dostarczany asortyment przedmiotu zamówienia obowiązkowo posiadał „Handlowy dokument identyfikacyjny” zgodnie z ustawą O produktach pochodzenia zwierzęcego (D.U. z 2006 r., Nr 17 poz. 127 ze zm.) oraz rozporządzeniem WE 853/2004 Parlamenty Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r., ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (DZ.U. UE.L 139 z 30 kwietnia 2004 r.), ponadto produkty przetworzone muszą spełniać normy związane ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania HACCP.
2.5.7 Kod zamówienia wg CPV:
15110000-2 Mięso
15130000-8 Produkty mięsne
2.6 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 3 części zamówienia (artykuły spożywcze i mrożonki):
2.6.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2C do SIWZ – Formularz cenowy.
2.6.2 Dostarczane produkty spożywcze muszą spełniać wymagania o których mowa w pkt 2.3.14 SIWZ oraz muszą posiadać ważne terminy przydatności spożycia.
Wykonawca musi gwarantować odpowiedni okres ważności dostarczanych produktów, min. ¾ okresu określonego przez producenta, liczony od dnia dostawy.
2.6.3 Niniejsze artykuły nie mogą wykazywać oznak nieświeżości lub zepsucia. Produkty winny być świeże, o dobrym smaku, w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które posiadają nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), nazwie i adresie producenta, dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu.
2.6.4 Dostawy artykułów spożywczych muszą być realizowane zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej, dotyczy głównie:
stanu higienicznego transportu,
higieny osobistej kierowcy(ów),
daty przydatności do spożycia,
temperatury przewozu.
2.6.5 Dopuszcza się transport powyższych opakowań jednostkowych luzem w pojemnikach z tworzywa sztucznego bądź w tzw. zgrzewkach w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie oraz zanieczyszczenie podczas przewozu.
2.6.6 Pojemniki oraz opakowania muszą posiadać atest PZH odnośnie dopuszczenia do kontaktu z żywnością. Pojemniki transportowe powinny być gładkie, czyste, bezwonne, łatwe do mycia i odkażania, zapewniające zachowanie właściwej jakości w czasie transportu.
2.6.7 Dostarczane mrożonki winny być pakowane odpowiednio:
opakowania jednostkowe: torby foliowe termozgrzewalne, wykonane z materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Opakowania jednostkowe powinny zabezpieczać produkt przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem, powinny być czyste, bez obcych zapachów i uszkodzeń mechanicznych;
opakowania transportowe: pudła tekturowe od 10 kg do 20 kg, wykonane z materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością.
Nie dopuszcza się pudeł zapleśniałych, z załamaniami, zagięciami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi.
2.6.8 Kody zamówienia wg CPV:
15400000-2 Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne
15240000-2 Ryby puszkowane i pozostałe ryby konserwowane lub przetworzone
15330000-0 Przetworzone owoce i warzywa
15540000-5 Produkty serowarskie
15510000-6 Mleko i śmietana
15530000-2 Masło
15550000-8 Jogurt i pozostałe przefermentowane przetwory mleczne
15821200-1 Herbatniki słodkie
15831000-2 Cukier
15842000-2 Czekolada i wyroby cukiernicze
15860000-4 Kawa, herbata i podobne produkty
15890000-3 Różne produkty spożywcze i produkty suszone
15872000-1 Zioła i przyprawy korzenne
15871000-4 Ocet, sosy, mieszanki przypraw, mąka i mączka z gorczycy, gotowa musztarda
2.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 4 części zamówienia (warzywa, owoce i kiszonki):
2.7.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia zawiera odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2D do SIWZ – Formularz cenowy.
2.7.2 Zamawiane warzywa i owoce powinny być I klasy, zgodne z Polską Normą. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku do dowolnego produktu odpowiedni certyfikat zgodności z Polską Normą lub normami europejskim.
2.7.3 Zamawiający określa następujące wymagania w zakresie opakowań:
– pojemniki plastikowe z pokrywami, czyste, bez obcych zapachów, przeznaczone tylko do jednego asortymentu, poszczególne elementy powinny ułożone w opakowaniu w sposób niepowodujący ich deformacji i zapewniający estetyczny wygląd towaru.
2.7.4 Wykonawca zobowiązuje się dostarczać zamawiane produkty oznakowane widocznym, czytelnym kodem identyfikacyjnym partii produkcyjnej, umożliwiającym identyfikację artykułu rolno-spożywczego z danej partii produkcyjnej, nadanym przez producenta i umożliwiającym jego identyfikację, umieszczonym na produkcie w sposób wkluczający jego przesuniecie.
2.7.5 Zamawiane ziemniaki muszą być żółte lub białe oraz sortowane. Bulwy muszą być zdrowe – bez oznak zmrożenia, pełne w środku, średniej wielkości, etykietowane i pakowane w worki o wadze od 15 do 30 kg.
2.7.6 Kody zamówienia wg CPV:
03221000-6 Warzywa
03222000-3 Owoce i orzechy
03212100-1 Ziemniaki
Opis2.4 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 1 części zamówienia (pieczywo oraz wyroby piekarskie i ciastkarskie):
2.4.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2A do SIWZ – Formularz cenowy.
2.4.2 Dostarczone pieczywo musi być świeże z umieszczonym oznakowaniem/etykietą (m.in. nazwą producenta, rodzajem pieczywa itp.), zgodnie z obowiązującymi normami.
2.4.3 Dostawa pieczywa będzie realizowana do siedziby Zamawiającego codziennie z wyjątkiem niedzieli i świąt, w godz. 600 – 700.
Koszt transportu wliczony jest w cenę dostawy.
2.4.4 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego zamówiony towar własnym transportem dopuszczonym do przewozu pieczywa, w ramach posiadanej aktualnej decyzji/zezwolenia właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2.4.5 Kod zamówienia wg CPV:
15810000-9 Pieczywo, świeże wyroby piekarskie i ciastkarskie
2.5 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 2 części zamówienia (mięso, drób i produkty wędliniarskie):
2.5.1 Prognozowane (ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2B do SIWZ – Formularz cenowy.
2.5.2 Zamawiający wymaga, aby dostarczone wędliny były pakowane próżniowo i posiadały etykietę zawierającą co najmniej następujące informacje (dane):
nazwa produktu;
nazwa i adres producenta;
masę netto;
datę przydatności do spożycia.
2.5.3 Okres przydatności do spożycia winien odpowiednio wynosić:
dla mięsa - nie mniej niż 5 dni od daty dostawy do Zamawiającego,
dla wędlin - nie mniej niż 9/10 gwarancji określonej przed producenta w dniu dostawy do Zamawiającego.
2.5.4 Zamówione produkty winny być dostarczone do Zamawiającego:
w opakowaniach gwarantujących bezpieczny transport i magazynowanie;
w zamkniętych pojemnikach z materiałów dopuszczonych do kontaktu z żywnością.
2.5.5 Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć do siedziby Zamawiającego zamówiony towar własnym transportem dopuszczonym do przewozu mięsa i jego przetworów, w ramach posiadanej aktualnej decyzji/zezwolenia właściwego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.
2.5.6 Zamawiający wymaga, aby cały dostarczany asortyment przedmiotu zamówienia obowiązkowo posiadał „Handlowy dokument identyfikacyjny” zgodnie z ustawą O produktach pochodzenia zwierzęcego (D.U. z 2006 r., Nr 17 poz. 127 ze zm.) oraz rozporządzeniem WE 853/2004 Parlamenty Europejskiego i Rady z 29 kwietnia 2004 r., ustanawiającego szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (DZ.U. UE.L 139 z 30 kwietnia 2004 r.), ponadto produkty przetworzone muszą spełniać normy związane ze Zintegrowanym Systemem Zarządzania HACCP.
2.5.7 Kod zamówienia wg CPV:
15110000-2 Mięso
15130000-8 Produkty mięsne
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 3 części zamówienia (artykuły spożywcze i mrożonki):
2.6.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia określa odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2C do SIWZ – Formularz cenowy.
2.6.2 Dostarczane produkty spożywcze muszą spełniać wymagania o których mowa w pkt 2.3.14 SIWZ oraz muszą posiadać ważne terminy przydatności spożycia.
Wykonawca musi gwarantować odpowiedni okres ważności dostarczanych produktów, min. ¾ okresu określonego przez producenta, liczony od dnia dostawy.
2.6.3 Niniejsze artykuły nie mogą wykazywać oznak nieświeżości lub zepsucia. Produkty winny być świeże, o dobrym smaku, w zamkniętych i nieuszkodzonych opakowaniach, które posiadają nadrukowaną informację o nazwie środka spożywczego (skład), nazwie i adresie producenta, dacie przydatności do spożycia oraz gramaturze/litrażu.
2.6.4 Dostawy artykułów spożywczych muszą być realizowane zgodnie z zasadami Dobrej Praktyki Higienicznej, dotyczy głównie:
stanu higienicznego transportu,
higieny osobistej kierowcy(ów),
daty przydatności do spożycia,
temperatury przewozu.
2.6.5 Dopuszcza się transport powyższych opakowań jednostkowych luzem w pojemnikach z tworzywa sztucznego bądź w tzw. zgrzewkach w sposób uniemożliwiający ich zniszczenie oraz zanieczyszczenie podczas przewozu.
2.6.6 Pojemniki oraz opakowania muszą posiadać atest PZH odnośnie dopuszczenia do kontaktu z żywnością. Pojemniki transportowe powinny być gładkie, czyste, bezwonne, łatwe do mycia i odkażania, zapewniające zachowanie właściwej jakości w czasie transportu.
2.6.7 Dostarczane mrożonki winny być pakowane odpowiednio:
opakowania jednostkowe: torby foliowe termozgrzewalne, wykonane z materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością. Opakowania jednostkowe powinny zabezpieczać produkt przed zniszczeniem i zanieczyszczeniem, powinny być czyste, bez obcych zapachów i uszkodzeń mechanicznych;
opakowania transportowe: pudła tekturowe od 10 kg do 20 kg, wykonane z materiałów opakowaniowych przeznaczonych do kontaktu z żywnością.
Nie dopuszcza się pudeł zapleśniałych, z załamaniami, zagięciami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi.
2.6.8 Kody zamówienia wg CPV:
15400000-2 Oleje i tłuszcze zwierzęce i roślinne
15240000-2 Ryby puszkowane i pozostałe ryby konserwowane lub przetworzone
15330000-0 Przetworzone owoce i warzywa
15540000-5 Produkty serowarskie
15510000-6 Mleko i śmietana
15530000-2 Masło
15550000-8 Jogurt i pozostałe przefermentowane przetwory mleczne
15821200-1 Herbatniki słodkie
15831000-2 Cukier
15842000-2 Czekolada i wyroby cukiernicze
15860000-4 Kawa, herbata i podobne produkty
15890000-3 Różne produkty spożywcze i produkty suszone
15872000-1 Zioła i przyprawy korzenne
15871000-4 Ocet, sosy, mieszanki przypraw, mąka i mączka z gorczycy, gotowa musztarda
2.7 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w zakresie 4 części zamówienia (warzywa, owoce i kiszonki):
2.7.1 Prognozowane ( ale nie rzeczywiste) wielkości i zakres zamówienia zawiera odrębny dokument w formacie Excel pn. Załącznik nr 2D do SIWZ – Formularz cenowy.
2.7.2 Zamawiane warzywa i owoce powinny być I klasy, zgodne z Polską Normą. Na każde żądanie Zamawiającego, Wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku do dowolnego produktu odpowiedni certyfikat zgodności z Polską Normą lub normami europejskim.
2.7.3 Zamawiający określa następujące wymagania w zakresie opakowań:
– pojemniki plastikowe z pokrywami, czyste, bez obcych zapachów, przeznaczone tylko do jednego asortymentu, poszczególne elementy powinny ułożone w opakowaniu w sposób niepowodujący ich deformacji i zapewniający estetyczny wygląd towaru.
2.7.4 Wykonawca zobowiązuje się dostarczać zamawiane produkty oznakowane widocznym, czytelnym kodem identyfikacyjnym partii produkcyjnej, umożliwiającym identyfikację artykułu rolno-spożywczego z danej partii produkcyjnej, nadanym przez producenta i umożliwiającym jego identyfikację, umieszczonym na produkcie w sposób wkluczający jego przesuniecie.
2.7.5 Zamawiane ziemniaki muszą być żółte lub białe oraz sortowane. Bulwy muszą być zdrowe – bez oznak zmrożenia, pełne w środku, średniej wielkości, etykietowane i pakowane w worki o wadze od 15 do 30 kg.
2.7.6 Kody zamówienia wg CPV:
03221000-6 Warzywa
03222000-3 Owoce i orzechy
03212100-1 Ziemniaki
|