Dostawa materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów do sprzętu informatycznego dla 42. Bazy Lotnictwa Szkolnego oraz jednostek będących na jej zaopatrzeniu w 2017 r.

Data publikacji 2017-04-04
Data zakończenia 2017-04-14 09:30:00
Instytucja 42 Baza Lotnictwa Szkolnego
Miejscowość Radom
Województwo mazowieckie
Branża
  • Części i akcesoria do aparatów fotokopiujących

Szczegóły

Numer ogłoszenia 58212 / 2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301251105, 301251002
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów. 2. Zamawiający dopuszcza materiały eksploatacyjne (ME) równoważne. Pod pojęciem równoważne Zamawiający rozumie ME takie, które są kompatybilne ze sprzętem, do którego ME są zamawiane, o parametrach takich samych lub lepszych (pojemność tonera, wydajność, jakość wydruku) w stosunku do oryginału produkowanego przez producenta urządzenia. Przez odpowiednią jakość Zamawiający rozumie bezawaryjną, bezproblemową pracę materiałów eksploatacyjnych w urządzeniu drukującym. Przez odpowiednią wydajność, Zamawiający rozumie zdolność materiału do wydrukowania odpowiedniej ilości stron wydruku o odpowiednim pokryciu procentowym nadrukiem na kartce A-4, z odpowiednią przyczepnością barwnika (rozmazywanie) i równomiernością pokrycia. 3. Wykonawca, który oferuje rozwiązania równoważne jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku zaoferowania materiałów eksploatacyjnych równoważnych Wykonawca zobowiązany jest na wezwanie Zamawiającego dostarczyć dokumenty potwierdzające równoważność z produktem oryginalnym tj.: a) raporty z testów dla każdego oferowanego produktu równoważnego potwierdzające, że podana wydajność tonerów jest wynikiem przeprowadzenia testów zgodności z normami: ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla wkładów do drukarek kolorowych, ISO/IEC 24712 dla kolorowych cartridgy atramentowych, ISO/IEC 24711 dla wkładów z atramentem w kolorze czarnym (tuszy), wystawione przez niezależny podmiot posiadający stosowną akredytację w zakresie badania produktów pod kątem spełnienia powyższych norm; b) certyfikat ISO 14001 lub równoważny na proces produkcji materiałów eksploatacyjnych, pozwalający zweryfikować, czy producent spełnia przepisy związane z ochroną środowiska oraz potwierdzający, że materiały są produkowane w sposób bezpieczny i niewpływający negatywnie na środowisko; c) certyfikat ISO 9001 lub równoważny potwierdzający, że proces produkcji przebiega zgodnie z przywołaną normą; d) certyfikat ISO PN-N-18001 lub równoważny pozwalający zweryfikować czy producent spełnia przepisy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy. 4. Oferowane materiały eksploatacyjne muszą być w całości fabrycznie nowe. 5. Pod pojęciem „fabrycznie nowe” Zamawiający rozumie produkty wykonane z elementów i mechanizmów fabrycznie nowych, które są odpowiedzialne za sprawne działanie i jakość wydruku (te elementy to np. czujniki, bębny światłoczułe, listwy zbierające, walki i zębatki robocze, uszczelki, moduły dysz, moduły-chipy sygnalizujące stopień zużycia materiału eksploatacyjnego czy termin ważności itp.). 6. Ilekroć w niniejszej dokumentacji jest mowa o materiałach eksploatacyjnych z podaniem znaków towarowych, patentów, nazw własnych lub pochodzenia, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Oznaczenia i nazwy własne materiałów eksploatacyjnych służą wyłącznie do opisania minimalnych parametrów technicznych, które powinny spełniać te produkty, wskazaniu standardu jakościowego.7. Przez materiały równoważne rozumie się zamienniki oryginałów charakteryzujące się pełną kompatybilnością z urządzeniami, w których mają być użytkowane, a także posiadające nie gorsze niż produkt oryginalny parametry w zakresie jakości wydruku i wydajności. Zamawiający wymaga aby materiały równoważne również były fabrycznie nowe.
8. Każdy produkt składający się na przedmiot niniejszego zamówienia musi posiadać na opakowaniu zewnętrznym: nazwę produktu, logo i nazwę producenta, opis zawartości i numer katalogowy producenta, nazwę sprzętu do którego jest przeznaczony (oznaczenia oryginalnego produktu, którego dotyczy zamiennik) oraz termin ważności.9. Wykonawca umieści na jednostkowym opakowaniu materiałów eksploatacyjnych swoje logo lub nazwę z danymi adresowymi, numerem telefonu i faksu do kontaktu w przypadku składania reklamacji przez Użytkownika końcowego.10. Każdy produkt składający się na przedmiot niniejszego zamówienia musi być fabrycznie nowy, wyprodukowany w roku dostawy, a tonery i tusze pakowane pojedynczo, w oryginalnych opakowaniach producenta. Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych w opakowaniach tzw.dwupakach i wielopakach.11. Zamawiający nie dopuszcza materiałów eksploatacyjnych (tuszy i tonerów) posiadających pojemności startowe.12. Zamawiający wymaga, aby oferowane materiały eksploatacyjne do sprzętu komputerowego posiadały gwarancję i termin przydatności do użycia, na co najmniej 24 miesiące licząc od daty odbioru towaru od Wykonawcy.13. Wykonawca gwarantuje, że w przypadku oferowania produktów równoważnych, po ich zainstalowaniu w urządzeniu, na monitorze oraz panelu kontrolnym urządzenia nie pojawią się żadne negatywne komunikaty (np. produkt nie sygnalizuje we właściwy sposób stanu zużycia tuszu/tonera lub pokazuje komunikaty o nieoryginalności zastosowanego materiału). W przypadku, gdy produkt oryginalny posiada wbudowany układ scalony, który monitoruje proces druku i zużycie atramentu/tonera, produkt równoważny musi posiadać analogiczny element. Produkt nie spełniający tego wymogu będzie obligatoryjnie zgłaszany do wymiany.

Opis

Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. TONER HP CZARNY, TONER PANASONIC CZARNY, BĘBEN PANASONIC, TONER SAMSUNG CZARNY, TUSZ HP KOLOR, BĘBEN LEXMARK, TONER KYOCERA CZARNY, TONER MINOLTA CZARNY, CYAN, ŻÓŁTY, MAGENTA, TUSZ EPSON, POJEMNIK NA ZUŻYTY TONER, TAŚMA ZEBRA, TAŚMA DYMO,FOLIA KOPIUJĄCA, itd. lub równoważne. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. TONER HP CZARNY, TONER BROTHER CZARNY, BĘBEN BROTHER, TONER HP CZARNY, KOLOR, TUSZ HP KOLOR, CZARNY, TUSZ CANON CZARNY, MAGENTA, ŻÓŁTY, BĘBEN LEXMARK,TONER KYOCERA, TONER MINOLTA MAGENTA CZARNY, CYAN, ŻÓŁTY, TUSZ EPSON, POJEMNIK NA ZUŻYTY TUSZ itd. lub równoważne. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. PAS TRANSMISYJNY SAMSUNG, GRZAŁKA UTRWALAJĄCA SAMSUNG,TONER PANASONIC, BĘBEN PANASONIC CZARNY, TONER BROTHER, BĘBEN BROTHER, TONER CANON, BĘBEN LEXMARK, TONER KYOCERA CYAN, MAGENTA, CZARNY, POJEMNIK NA ZUŻYTY TONER, itd. lub równowżne. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. TONER HP, BĘBEN PANASONIC, TONER PANASONIC, TONER HP CYAN, CZARNY ŻÓŁTY, MAGENTA, TONER MINOLTA CYAN, CZARNY ŻÓŁTY, MAGENTA, TONER OCE CYAN, CZARNY ŻÓŁTY, MAGENTA, BĘBEN MINOLTA KOLOR,TAŚMA DYMO, itd. lub równoważne.Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. TONER HP CZARNY,TONER PANASONIC CZARNY, BĘBEN PANASONIC CZARNY, TONER HP CZARNY, KOLOR, TUSZ HP KOLOR, CZARNY, BĘBEN LEXMARK, TONER KYOCERA, TONER MINOLTA CYAN, ŻÓŁTY, MAGENTA, CZARNY, TUSZ EPSON CYAN, ŻÓŁTY, MAGENTA, CZARNY,TUSZ EPSON FOTO CZARNY, POJEMNIK KONS., TONER LEXMARK itp. lub równoważne. Przedmiotem zamówienia jest dostawa fabrycznie nowych materiałów eksploatacyjnych do drukarek komputerowych, urządzeń wielofunkcyjnych i faksów np. ZESPÓŁ GRZEWCZY,TONER PANASONIC, TUSZ HP KOLOR, CZARNY, TUSZ CANON KOLOR, CZARNY, TUSZ BROTHER CZARNY, YELLOW, MAGENTA, TONER HP CYAN, CZARNY,MAGENTA, ŻÓŁTY, TONER MINOLTA, CYAN, CZARNY, TUSZ EPSON, TONER KYOCERA CYAN, CZARNY,MAGENTA, ŻÓŁTY, POJEMNIK NA ZUŻYTY TONER, itd. lub równoważne.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2017
Nazwa 42 Baza Lotnictwa Szkolnego
Ulica ul. Sadków
Nr domu 9
Miejscowość Radom
Kod Pocztowy 26603
Panstwo Polska
Województwo mazowieckie
Tel 261 511 500
Fax 261 511 300
Email jw4938@wp.mil.pl
Adres strony url www.42blsz.wp.il.pl
Regon 14267631600000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia inny:
Czy dostep dokumentow zamowienia Tak
Dostep dokumentow zamowienia www.42blsz.wp.mil.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja Tak
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.42blsz.wp.mil.pl
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy składać wyłącznie w formie pisemnej
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres 42. Baza Lotnictwa Szkolnego, ul. Sadków 9, 26-603 Radom
Numer referencyjny 13/PN/2017
Rodz zam D
Okres2c 28
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna spełnienie tego warunku, jeżeli Wykonawca przedstawi wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych trzech głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 7 do SIWZ. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których powyżej, Wykonawca może złożyć oświadczenie własne lub inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej.W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wystarczy by powyższe warunki spełniał jeden z Wykonawców lub wszyscy wykonawcy łącznie.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow Nie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie Tak
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Art 24 ust 5 pkt 2 Tak
Art 24 ust 5 pkt 4 Tak
Art 24 ust 5 pkt 8 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania: 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy;3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (Konsorcjum, spółka cywilna), dokumenty, o których mowa w pkt 1), 2) i 3) składane będą przez każdego partnera konsorcjum/ wspólnika spółki cywilnej.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert i aktualnych na dzień złożenia dokumentów:1) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych trzech głównych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – załącznik nr 7 do SIWZ.Jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać wymaganych przez Zamawiającego dokumentów, o których mowa powyżej, Wykonawca może złożyć oświadczenie własne lub inne dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, wystarczy by powyższe warunki spełniał jeden z Wykonawców lub wszyscy wykonawcy łącznie.
Inne dokumenty niewymienione 1. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 (Załącznik nr 6 do SIWZ), 2. Formularz ofertowy (załącznik nr 2 do SIWZ), 3. Pełnomocnictwo udzielane osobom podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego; 4. Potwierdzenie wniesienia wadium.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę materiałów równoważnych Wykonawca przedstawi Zamawiającemu w celu wykazania, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania opisane przez Zamawiającego następujące dokumenty: a) certyfikat/y potwierdzający/ce, że proces produkcji oferowanych przez Wykonawcę materiałów eksploatacyjnych równoważnych, przebiegał zgodnie z normami ISO 9001, 14001 i ISO PN-N-18001 lub równoważnymi, przedstawione w formie oryginałów lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem; b) raporty z testów wydajności (wymagane oddzielnie dla każdego oferowanego produktu będącego produktem równoważnym (zamiennikiem)) wydane przez podmiot uprawniony do kontroli jakości potwierdzający wydajność mierzoną zgodnie z normą ISO/IEC 19752 dla tonerów monochromatycznych, ISO/IEC 19798 dla tonerów kolorowych, ISO/IEC 24711 oraz 24712 dla wkładów atramentowych. Przez podmiot uprawniony do kontroli jakości rozumie się jednostkę niezależną finansowo i organizacyjnie od producenta, dystrybutora i Wykonawcy, posiadającą stosowną akredytację do prowadzenia badań w zakresie badania produktów pod kątem spełnienia ww. norm, mającą siedzibę w państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego – oryginały lub kopie potwierdzone za zgodność z oryginałem
Wadium Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium na okres związania ofertą na kwotę/wartość: a) cz. I – 3 114,98 zł; b) cz. II – 1 399,88 zł; c) cz. III – 539,26 zł; d) cz. IV – 899,90 zł; e) cz. V – 1 399,60 zł; f) cz. VI – 575,20 zł. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach określonych w SIWZ.
Czy wadium Tak
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy ograniczenie liczby uczestnikow Nie
Czy obejmuje ustanowienie Nie
Czy pobranie umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy umowy ramowej dynamicznego katalogow Nie
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że Zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu oraz określił warunki takiej zmiany (art.144 ust.1-1b, 1d i 1 e ustawy Pzp). 2. Strony dopuszczają możliwość nieistotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w formie aneksu z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności takiej zmiany.3. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany sposobu wykonania przedmiotu zamówienia z powodu: 1) uzasadnionych zmian, których nie można było wcześniej przewidzieć; 2) z powodu okoliczności siły wyższej. 4. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania w szczególności następujących nieistotnych zmian, o których mowa w ust. 3 niniejszego paragrafu w przypadku przekształceń podmiotowych po stronie Wykonawcy skutkujących następstwem prawnym, a także w przypadku zmiany adresu, nazwy Wykonawcy lub Zamawiającego, dopuszcza się zmiany w tym zakresie. 5. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany wartości umowy spowodowanej zmianą stawki podatku od towaru i usług (VAT). 6. Uzupełnianie, zmiany lub rozwiązanie niniejszej umowy dla swej ważności wymagają formy pisemnej, w postaci aneksu do umowy.
Kryt 0 Cena brutto
Kryt 0p 60
Czy będzie aukcja Nie
Data składania wniosków 14/04/2017
Godzina składania wniosków 09:30
IV 4 4 jezyki Ofertę należy złozyć pod rygorem nieważności w formie pisemnej w języku polskim.
Termin on
Termin związania ofertą 30
Le czy nast Nie
Le czy nasta Nie
Zastosowanie procedury pzp Tak
IV 3 1 Przewidziane jest zastrzezenie Nie
IV 3 1 Przewidziany podzial Nie
IV 3 2 PodzialDialogu Nie
IV 3 3 PodzialNegocjacji Nie
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 5 Nie
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)