Biuletyn |
2017
|
Nazwa |
Zarząd Transportu Miejskiego
|
Ulica |
ul. Żelazna
|
Nr domu |
61
|
Miejscowość |
Warszawa
|
Kod Pocztowy |
00848
|
Panstwo |
Polska
|
Województwo |
mazowieckie
|
Tel |
22 8268211 w. 224
|
Fax |
22 8267006, 8272552
|
Email |
zamowienia@ztm.waw.pl
|
Adres strony url |
www.ztm.waw.pl
|
Regon |
1260578000000
|
Obowiązkowa |
Nie
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
Nie
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
inny:
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
Tak
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.ztm.waw.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
Tak
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
w formie pisemnej
|
Czy podzielone na czesci |
Nie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Zarząd Transportu Miejskiego, ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa
|
Numer referencyjny |
PN 19/2017
|
Rodz zam |
D
|
Okres2c |
5
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 |
Tak
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst |
Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy Pzp do wysokości 15 % zamówienia podstawowego.
|
Czas |
O
|
Informacje na temat katalogow |
1. Do przedmiotowego zamówienia, jako zamówienia sektorowego w rozumieniu przepisów art. 132 ust. 1 pkt. 6 oraz art. 133 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), dalej w skrócie: „ustawa Pzp”, nie stosuje się przepisów wyżej wymienionej ustawy. Przepisy ustawy Pzp mają odpowiednie zastosowanie jedynie w przypadkach wymienionych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (dalej w skrócie: „SIWZ”).Niniejsze postępowanie o udzielenie zamówienia zostaje przeprowadzone w trybie przetargu nieograniczonego w oparciu o zapisy niniejszej SIWZ oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 380 z późn. zm.).
2. TERMIN REALIZACJI: Prace projektowe należy zakończyć w ciągu 2 miesięcy od dnia podpisania umowy, realizację całości Przedmiotu Zamówienia, w tym prace budowlane związane z montażem tablic do 5 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Określenie warunków udziału w postępowaniu w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni te warunki, jeżeli wykaże że:
1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert należycie wykonał co najmniej 2 (dwie) dostawy odpowiadające swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia tj.: obejmujące wykonanie tablic tyflograficznych oraz ich montaż w obiekcie użyteczności publicznej za kwotę nie mniejszą niż 40 000,00 zł brutto (czterdzieści tysięcy złotych) każda,
2) dysponuje osobami posiadającymi następujące kwalifikacje:
a)przynajmniej 1 osoba z uprawnieniami do projektowania bez ograniczeń w specjalności architektonicznej,
b)przynajmniej 1 osoba z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej.
Przez ww. uprawnienia budowlane Zamawiający rozumie uprawnienia budowlane, o których mowa w ustawie z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) oraz w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11.09.2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) lub odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa, lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, w którym osoba ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, uznanych przez właściwy organ, zgodnie z ustawą z dnia ustawa z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii (Dz.U. 2016 poz. 65).
Przez „odpowiadające uprawnienia” Zamawiający rozumie uprawnienia, które uprawniają do realizacji przedmiotowego zamówienia.
2.Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze Wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
Tak
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
Tak
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
Tak
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
Tak
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
Tak
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
Tak
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
Tak
|
Inne dokumenty niewymienione |
I.1.Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć:
1)aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu,
2)dowody, o których mowa w rozdz. VIII ust. 5 SIWZ;
2.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zastosowanie mają zastosowanie regulacje art. 23, art. 25a ust. 6 oraz art. 141 ustawy Pzp.
3.W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda następujących oświadczeń i dokumentów:
1)oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (zgodnego w treści z załącznikiem nr 3 do SWIZ),
2)wykazu dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy (wg wzoru załącznika nr 5 do SIWZ);
3)wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (wg wzoru załącznika nr 6 do SIWZ);
4.W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
1)oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia (zgodnego w treści z załącznikiem nr 3 do SWIZ);
2)zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3)zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4)odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
4.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp (oraz w rozdziale XIV ust. 8 SIWZ), przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
5.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
1)rozdziale X.3.2)-4) SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a)nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
b)nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
6.Dokumenty, o których mowa powyżej w ust. 5 pkt 1) lit. b), powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa powyżej w ust. 5 pkt 1) lit. a), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu.
7.Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w rozdziale X. 3. 2) - 4) SIWZ zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia ust. 6 stosuje się.
8.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia wymagane jest pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia.
9.W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w rozdz. X. 1 pkt 1) SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
10.W zakresie nieuregulowanym SIWZ, zastosowanie mają przepisy rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. z 2016 r., poz. 1126).
II.Do oferty (Formularz ofertowy musi być zgodny w treści z załącznikiem nr 2 do SIWZ), muszą być załączone:
- wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale VIII SIWZ,
- pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego,
- pełnomocnictwo do złożenia oferty w przypadku, gdy uprawnienie do reprezentacji Wykonawcy nie wynika z dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo powinno zostać złożone w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem. W przypadku niedołączenia pełnomocnictwa do oferty lub dołączenia pełnomocnictwa wadliwego, Zamawiający wezwie Wykonawcę do uzupełnienia pełnomocnictwa,
- dowód wniesienia wadium (zgodnie z postanowieniami zawartymi w rozdziale XI. 5 SIWZ).
|
Wadium |
1. W postępowaniu wymagane jest wniesienie przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 20 000,00 PLN (słownie: dwadzieścia tysięcy złotych).
2.Wadium może być wniesione w:
1)pieniądzu;
2)gwarancjach bankowych;
3)gwarancjach ubezpieczeniowych;
3.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego w Citibank nr 80 1030 1508 0000 0005 5005 5074.
4.Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w rozdz. XI. 3 SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert).
5.Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:
1)pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty;
2)innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został zapakowany w odrębną kopertę i wraz z ofertą złożony w opakowaniu oznaczonym wg wytycznych zawartych w rozdziale XIII pkt 8 SIWZ. Kopię dokumentu należy załączyć do oferty.
6.Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
7.Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
8.Zamawiający przyjmuje okoliczności i zasady zwrotu wadium, określone w art. 46 ust. 1-2 oraz ust. 4 ustawy Pzp.
9.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli
- wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w rozdziale XVI ust. 3 SIWZ, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył wymaganych dokumentów, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej,
- zaistnieją okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 5 ustawy Pzp.
10.Zamawiający przyjmuje okoliczności i zasady zaliczenia wadium na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy, określone w art. 148 ust. 4 i 5 ustawy Pzp.
|
Czy wadium |
Tak
|
Czy przewiduje udzielenie zaliczek |
Nie
|
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych |
Nie
|
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych |
Nie
|
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
UMOWA § 8 ust. 5: Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień niniejszej Umowy,
w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,
w następującym zakresie i w przypadku zaistnienia następujących okoliczności:
1)w przypadku braku możliwości dokonania z odpowiednimi organami i instytucjami koniecznych uzgodnień lub uzyskania opinii bądź decyzji w terminach określonych odpowiednimi przepisami do części Przedmiotu Zamówienia lub całości Przedmiotu Zamówienia, skutkiem czego nie będzie możliwe wykonanie części lub całości Przedmiotu Zamówienia, zgodnie z postanowieniami Umowy,
2)zmiany wynikającej ze zmian w Wieloletnich Prognozach Finansowych i/lub planach finansowych Zamawiającego,
3)zmiany wynikającej z konieczności wykonania robót zamiennych,
4)zmiany wynikającej z wystąpienia okoliczności mających wpływ na technologię wykonywania prac, w przypadku potwierdzenia przez Zamawiającego informacji o zaistnieniu takich okoliczności,
5)wykrycia odmiennych od przyjętych w SIWZ warunków wykonana Przedmiotu Zamówienia, w szczególności istnienia niezinwentaryzowanych lub błędnie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych i innych przeszkód,
6)zmiany terminów i wysokości wynagrodzenia określonych w Umowie, wynikających ze zmian, o których mowa powyżej w pkt od „1)” do „6)”.
UMOWA § 12: Zmiany Umowy wymagają każdorazowo formy pisemnego aneksu podpisanego przez obydwie Strony pod rygorem nieważności .
|
Kryt 0 |
cena oferty brutto
|
Kryt 0p |
100
|
Czy będzie aukcja |
Nie
|
Data składania wniosków |
28/04/2017
|
Godzina składania wniosków |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
Termin |
on
|
Termin związania ofertą |
30
|
Zastosowanie procedury pzp |
Nie
|
IV 6 2 SkrocenieTerminu |
Nie
|