1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa mebli oraz wyposażenia do celów dydaktycznych, z uwzględnieniem elementów zielonych zamówień publicznych, w ramach projektu pn. Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną poprzez rozwój infrastruktury szkół ogólnokształcących z terenu powiatu dzierżoniowskiego.
2. Zamówienie jest dofinansowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Zamówienie zostało podzielone na 2 części pn.:
1) dostawa wyposażenia dydaktycznego,
2) dostawa mebli szkolnych.
4. Wykonawca może złożyć ofertę na jedną lub dwie części zamówienia.
5. Szczegółowe opisy przedmiotu zamówienia, dla każdej części, zawarto odpowiednio w załącznikach nr 1 – 2 do siwz, które dołączyć należy do oferty (w zależności od części zamówienia, której oferta dotyczy) po uzupełnieniu przez Wykonawcę cen i informacji o oferowanym przedmiocie zamówienia.
6. Przedmiot zamówienia, wymieniony w szczegółowych opisach przedmiotu zamówienia, zostanie dostarczony przez Wykonawcę odpowiednio do:
1) budynku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Bielawie, ul. Szkolna 5,
2) budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Dzierżoniowie, ul. Józefa Piłsudskiego 10,
3) budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Dzierżoniowie, ul. Garncarska 1.
7. Zamówienie obejmuje dostawę ww. przedmiotu zamówienia wraz z jego rozładunkiem i wniesieniem – a w zakresie części nr 2 również montażem mebli i podłączeniem do odpowiednich instalacji – do pomieszczeń zlokalizowanych w budynkach, o których mowa w ust. 6. Pomieszczenia zostaną wskazane przez Zamawiającego lub przez dyrektorów tych szkół najpóźniej w dniu realizacji dostawy. Zamawiający informuje, że winda znajduje się w budynku I Liceum Ogólnokształcącego im. Jędrzeja Śniadeckiego w Dzierżoniowie oraz w budynku II Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Dzierżoniowie.
8. Dostarczony przez Wykonawcę przedmiot zamówienia musi spełniać wymagania określone w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 z późn. zm.).
9. Przedmiot zamówienia musi być dostarczony wraz z odpowiednimi instrukcjami obsługi, certyfikatami, atestami a także towarzyszącym oprogramowaniem, jeżeli jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania produktu (w celu uzyskania pełnej funkcjonalności wskazanej w opisie przedmiotu zamówienia; np. oprogramowanie takie może być dołączone do mikroskopu). Oprogramowanie powinno być dostarczone z licencją na czas nieokreślony (chyba, że w opisie przedmiotu zamówienia wskazano inaczej).
10. Sprzęt przeznaczony do zasilania z sieci energetycznej powinien być wyposażony w odpowiednią liczbę kabli zasilających pozwalających na podłączenie go do standardowych gniazdek zasilających.
11. W zakresie dotyczącym części nr 2, zgodnie ze wskazaniem zawartym w ust. 7, zamówienie obejmuje dostawę, wniesienie, montaż mebli, a także podłączenie ich do instalacji wymienionych w szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 2 do siwz). Po zakończeniu montażu i podłączeniu do instalacji, Wykonawca przeprowadzi demonstrację funkcjonowania dostarczonego przedmiotu zamówienia. W czynności tej weźmie udział przynajmniej jeden przedstawiciel Zamawiającego i pracownik wyznaczony przez dyrektora szkoły. Wykonawca będzie również odpowiedzialny za utylizację opakowań po meblach.
12. Wykonawca udzieli gwarancji nie krótszej niż 24 miesiące od daty odbioru przedmiotu zamówienia potwierdzonej protokołem odbioru, który wystawiony zostanie przez Zamawiającego i przesłany do wiadomości Wykonawcy. Okres gwarancji stanowi jedno z kryteriów oceny ofert.
13. Szczegółowe wymagania dotyczące gwarancji zostały zawarte we wzorze umowy (załącznik nr 3 do siwz).
14. Dostarczony przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowy, tzn. nieużywany przed dniem dostarczenia. Oferowany przedmiot zamówienia w dniu sporządzenia oferty nie może być przewidziany przez producenta do wycofania z produkcji lub sprzedaży.
15. Dostarczony przedmiot zamówienia musi pochodzić z oficjalnych kanałów dystrybucyjnych producenta obejmujących również rynek Unii Europejskiej, zapewniających w szczególności realizację uprawnień gwarancyjnych.
16. Meble szkolne muszą posiadać zgodność z Polskimi Normami, jak również z normami bezpieczeństwa, bądź z odpowiadającymi im certyfikatami europejskimi, uzyskanymi na oferowane przez Wykonawcę dostawy w zakresie przedmiotu zamówienia. Wykonawca winien dołączyć do oferty atesty lub certyfikaty (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem).
17. Przedmiot zamówienia, który zostanie dostarczony w opakowaniach, powinien posiadać opakowania wykonane z materiału łatwo poddającego się recyklingowi, bądź z materiałów pochodzących ze źródeł odnawialnych lub powinny to być opakowania objęte systemem wielokrotnego użytku. Materiały opakowaniowe muszą być ręcznie łatwo sortowalne i nadawać się do recyklingu, a w ich skład powinien wchodzić jeden rodzaj materiału (np. tektura, papier, tworzywo sztuczne, materiał włókienniczy).
18. Powierzchnie mebli szkolnych, wymienionych w załączniku nr 2 do siwz, nie mogą zawierać substancji niebezpiecznych, sklasyfikowanych zgodnie z dyrektywą 1999/45/WE jako rakotwórcze (R40, R45, R49), szkodliwe dla układu rozrodczego (R60, R61, R62, R63), mutagenne (R46, R68), toksyczne (R23, R24, R25, R26, R27, R28, R51), alergogenne w przypadku wdychania (R42) lub niebezpieczne dla środowiska (R50, R50/53, R51/53, R52, R52/53, R53), powodujące dziedziczne zmiany genetyczne (R46), stwarzające niebezpieczeństwo poważnego uszkodzenia zdrowia na skutek długotrwałego narażenia (R48) lub gdy istnieje ryzyko, że mogą powodować nieodwracalne zmiany w stanie zdrowia (R68). W przypadku ftalanów: Nie dopuszcza się używania ftalanów, które w czasie stosowania spełniają kryteria klasyfikacji do któregokolwiek z następujących zwrotów zagrożenia (lub ich połączenia): R60, R61, R62, zgodnie z dyrektywą 67/548/EWG ze zmianami.
19. Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet kluczy (min. 2 sztuki) do każdego zamka zamontowanego w dostarczanych meblach, wyszczególnionych w załączniku nr 2 do siwz.
20. Przedstawione parametry przedmiotu zamówienia (w tym okres gwarancji) stanowią minimum techniczne i jakościowe oczekiwane przez Zamawiającego i będą stanowiły podstawę oceny ewentualnych ofert równoważnych. Oferowane przez Wykonawców składających oferty równoważne meble muszą mieć parametry/cechy nie gorsze niż wskazane w opisie przedmiotu zamówienia. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, obowiązany jest wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
OpisSzczegółowy opis przedmiotu zamówienia określonego dla części nr 1 zamówienia określa załącznik nr 1 do siwz.Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określonego dla części nr 2 zamówienia określa załącznik nr 2 do siwz. |
Biuletyn |
2017
|
Nazwa |
Powiat Dzierżoniowski
|
Ulica |
Rynek
|
Nr domu |
27
|
Miejscowość |
Dzierżoniów
|
Kod Pocztowy |
58-200
|
Panstwo |
Polska
|
Województwo |
dolnośląskie
|
Tel |
74 831 67 89
|
Fax |
74 832 18 60
|
Email |
starostwo@pow.dzierzoniow.pl
|
Adres strony url |
bip.pow.dzierzoniow.pl
|
Regon |
890717817
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
Tak
|
Nazwa projektu programu |
1. Inwestycje w edukację ponadgimnazjalną poprzez rozwój infrastruktury szkół ogólnokształcących z terenu powiatu dzierżoniowskiego
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
administracja samorządowa
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
Tak
|
Dostep dokumentow zamowienia |
bip.pow.dzierzoniow.pl/pl/bip/przetargi
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
Tak
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
bip.pow.dzierzoniow.pl/pl/bip/przetargi
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
Tak
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Wymagane jest wyłącznie złożenie oferty w formie pisemnej
|
Czy podzielone na czesci |
Tak
|
Oferty lub wnioski |
Wszystkie
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Starostwo Powiatowe w Dzierżoniowie, Rynek 27, 58-200 Dzierżoniów, pok. nr 1
|
Numer referencyjny |
OR.272.15.2017
|
Rodz zam |
D
|
Okres2c |
04/09/201708/09/2017
|
Czas |
O
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Wykonawca spełni warunek, jeżeli wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż:
a) 250 000 zł – w przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na realizację części nr 1 zamówienia,
b) 150 000 zł – w przypadku ubiegania się o udzielenie zamówienia na realizację części nr 2 zamówienia;
c) w przypadku ubiegania się o realizację dwóch części zamówienia, Wykonawca musi wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości odpowiedniej dla sumy tych części, tj. w wysokości nie mniejszej niż 400 000 zł.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał minimum 2 dostawy, wynikające z odrębnych umów, obejmujące:
a) wyposażenie dydaktyczne dla szkół lub uczelni wyższych o wartości brutto co najmniej 100 000 zł (wartość dotyczy każdej z umów) – w przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o realizację części nr 1 zamówienia,
b) mebli, wraz z ich montażem, o wartości brutto co najmniej 100 000 zł (wartość dotyczy każdej z umów) – w przypadku ubiegania się przez Wykonawcę o realizację części nr 2 zamówienia.
|
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe |
w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli przynajmniej jeden z Wykonawców spełni ten warunek. W przypadku powoływania się przez Wykonawcę na zasoby innego podmiotu w zakresie doświadczenia, w rozumieniu art. 22a ust. 4 ustawy Pzp, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli podmiot ten wykaże, że prawidłowo zrealizował dostawy w wymaganym zakresie. Podmiot, który zobowiązuje się udostępnić Wykonawcy swoje zasoby w zakresie doświadczenia, jest zobowiązany bezpośrednio uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia jako podwykonawca (w przypadku uzyskania zamówienia przez Wykonawcę).
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
Nie
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
Tak
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
Tak
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
Tak
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp,
b) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 5 pkt 3 lit. a składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w ust. 5 pkt 3 lit. b składa dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
|
Zakresie warunkow udzialu |
1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert – w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącym sytuacji ekonomicznej lub finansowej,
2) wykazu wykonanych dostaw, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane (formularz nr 4 do siwz + referencje), a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu – w celu potwierdzenia spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej lub zawodowej.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1) prawidłowo wypełniony formularz ofertowy (formularz nr 1), wraz z dołączonym odpowiednio uzupełnionym załącznikiem nr 1 – 2 (zależnie od części zamówienia, o udzielenie której Wykonawca się ubiega i zgodnie z wytycznymi wymienionymi w rozdziale nr 3 ust. 5 siwz), zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, ceny brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, okresu gwarancji, czy zobowiązań dotyczących dodatkowo punktowanych kryteriów oceny ofert, warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień siwz i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację, którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy,
2) pełnomocnictwo/pełnomocnictwa dla osoby/osób podpisujących ofertę (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem), jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika,
3) dowód wniesienia wadium – dla formy innej niż pieniądz kopię dokumentu (potwierdzoną za zgodność z oryginałem) zaleca się dołączyć do oferty natomiast oryginał gwarancji lub poręczenia należy złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). W przypadku niezastosowania się do powyższego zwrot oryginału będzie niemożliwy,
4) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia należy załączyć pełnomocnictwo dla pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (w formie oryginału lub kopii potwierdzonej notarialnie za zgodność z oryginałem) – np. wg wzoru formularza nr 5,
5) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (np. wg wzoru formularza nr 6 do siwz), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą należącym do tej samej grupy kapitałowej nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z tych Wykonawców.
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający wymaga dołączenia do oferty w przypadku ubiegania się o realizację części nr 2 zamówienia:
1) fotografii/rysunków lub kart katalogowych zawierających takie fotografie lub rysunki w zakresie każdego z produktów wymienionych w załączniku nr 2 do siwz;
2) w celu udowodnienia, że drewno i wszystkie materiały drewnopochodne, użyte do produkcji mebli zawierających elementy drewniane lub drewnopochodne, pochodzą z legalnie pozyskanego drewna, Zamawiający wymaga dostarczenia certyfikatów kontroli pochodzenia produktu - dla drewna posiadającego certyfikat FSC, PEFC lub jakikolwiek inny równoważny dowód, zostaną uznane za dowód zgodności. Legalność pochodzenia drewna można wykazać także przy pomocy obowiązującego systemu ustalania pochodzenia. Owe dobrowolne systemy mogą być certyfikowane przez osobę trzecią, np. w ramach ISO 9001, bądź ISO 14001 lub systemu zarządzania EMAS. W przypadku, gdy drewno pochodzi z kraju, który podpisał z UE dobrowolną umowę o partnerstwie, za dowód legalności posłuży zezwolenie FLEGT. W przypadku drewna niecertyfikowanego Wykonawca określi typy (gatunki), ilości i pochodzenie drewna wykorzystywanego do produkcji oraz składa oświadczenie w sprawie jego legalności. W określonych przypadkach, jeżeli przedstawione dowody nie zostaną uznane za wystarczające do udowodnienia spełnienia wymaganych specyfikacji technicznych, Zamawiający może zażądać od Wykonawcy dalszych wyjaśnień lub dowodu.
|
Wadium |
1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości:
1) 5000 PLN (słownie: pięć tysięcy złotych) – w przypadku ubiegania się o realizację części nr 1 zamówienia,
2) 3000 PLN (słownie: trzy tysiące złotych) – w przypadku ubiegania się o realizację części nr 2 zamówienia.
2. Wadium wnieść należy odrębnie dla każdej części zamówienia, o udzielenie której Wykonawca się ubiega.
|
Czy wadium |
Tak
|
Czy przewiduje udzielenie zaliczek |
Nie
|
Czy dopuszcza zlozenie katalogow elektronicznych |
Nie
|
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych |
Nie
|
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
Zamawiający, na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp, dopuszcza zmianę postanowień umowy w przypadku wycofania z oferty producenta lub dystrybucji produktu o parametrach określonych w ofercie Wykonawcy i zastąpienie oferowanego produkty nowszym, o parametrach i funkcjonalności nie gorszych, niż wskazane w ofercie. Wykonawca zobowiązuje się do powiadomienia Zamawiającego o fakcie zmiany w ww. zakresie przed terminem dostawy. Wykonawca obowiązany jest dostarczyć nowy produkt za cenę nie wyższą niż podana w ofercie.
|
Kryt 0 |
Łączna cena ofertowa brutto
|
Kryt 0p |
60
|
Data składania wniosków |
10/05/2017
|
Godzina składania wniosków |
09:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski.
|
Termin |
on
|
Termin związania ofertą |
30
|
Zastosowanie procedury pzp |
Nie
|
IV 6 2 SkrocenieTerminu |
Nie
|
Czy unieważnienie |
Tak
|