Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS, modernizacja infrastruktury sieciowej i przebudowa serwerowni celem dostosowania do standardów IT, dostawa zestawu radiowego na maszt, budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet, realizowane w ramach I etapu projektu „e-Pielgrzymka.biz - wdrożenie e-usług w Gminie Pielgrzymka wraz z zakupem niezbędnej infrastruktury”

Data publikacji 2017-05-25
Data zakończenia 2017-06-09 00:00:00
Instytucja Gmina Pielgrzymka
Miejscowość Pielgrzymka
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Maszyny, aparatura, urządzenia i wyroby elektryczne; oświetlenie,
  • Aparatura odbiorcza do radiotelefonii lub radiotelegrafii,
  • Sieci multimedialne,
  • Kable światłowodowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 517995-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 310000006, 311220007, 324170009, 323442101, 325623003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Zamówienie jest wielorodzajowe, którego głównym celem są dostawy, a towarzyszącymi roboty budowlane i usługi. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na cztery poniższe części:
CZĘŚĆ I – Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS,
CZĘŚĆ II – Modernizacja infrastruktury sieciowej i przebudowa serwerowni celem dostosowania do standardów IT,
CZĘŚĆ III – Dostawa zestawu radiowego na maszt,
CZĘŚĆ IV - Budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet.
Przedmiotem I części zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowa systemu zasilania awaryjnego w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS obejmujące:
· sporządzenie koncepcji,
· wykonanie inwentaryzacji budowlanej do celów projektowych, niezbędnych analiz, koncepcji i ekspertyz,
· sporządzenie projektu budowlanego,
· sporządzenie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej,
· uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, pozwoleń i uzgodnień wymaganych przepisami szczegółowymi ustawy Prawo budowlane,
· opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia,
· opracowanie instrukcji współpracy agregatu i UPS z istniejącymi instalacjami,
· dostawa sprzętu,
· wykonanie wszystkich robót związanych z zadaniem,
· przeprowadzenie rozruchu technologicznego i przekazanie urządzeń do eksploatacji,
· uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację,
· przeszkolenie przyszłego personelu w zakresie obsługi i konserwacji,
· bezpłatne usługi serwisowe urządzeń w okresie gwarancyjnym.
Przedmiotem II części zamówienia jest dostawa, montaż i rozruch urządzeń sieciowych oraz przebudowa serwerowni poprzez ustawienie ścianki działowej. Ścianka działowa o konstrukcji opartej na profilach aluminiowych z wypełnieniem panelowym PVC i przeszkleniem, drzwiami.
Przedmiotem III części zamówienia jest dostawa zestawu urządzeń radiowych takich jak radiolinia, antena do radiolinii, radio 2,4 GHz, antena sektorowa, switch.
W ramach IV części zamówienia wykonane zostanie przyłącze światłowodowe oraz świadczenie przez okres 60 miesięcy usługi w zakresie dostępu dostępu do sieci Internet. Przyłącze światłowodowe w postaci doziemnej linii kablowej (światłowodowej) – rurociąg kablowy wraz z umieszczonym w nim kablem światłowodowym między węzłem dystrybucyjnym WD51 Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej, a serwerownią budynku administracyjnego Zamawiającego. Rurociąg kablowy wykonany rurą typu HDPE ułożoną bezpośrednio w gruncie.


Dodatkowe informacje

GuidZP400 f60fd2ff-526a-41a5-a3db-86de3a39c3ee
Biuletyn 517995-N-2017
Zamawiajacy nazwa Gmina Pielgrzymka
Regon 39064766000000
Zamawiajacy adres ulica Pielgrzymka
Zamawiajacy miejscowosc Pielgrzymka
Zamawiajacy kod pocztowy 59524
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 076 8775013
Zamawiajacy fax 076 8775013 w. 116
Zamawiajacy email inwestycje@pielgrzymka.gminarp.pl
Adres strony url http://bip.pielgrzymka.biz/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie planowane jest do realizacji przy udziale środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020, Działania 2.1 e-usługi publiczne, Poddziałania 2.1.3 e-usługi publiczne – ZIT AJ. Tworzenie lub rozwój (poprawa e-dojrzałości) e-usług publicznych zakładające rozwój elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza centralny zamawiajacy 1
Rodzaj zamawiajacego 2
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.pielgrzymka.biz
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny W formie papierowej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Gminy, 59-524 Pielgrzymka 109/1
Nazwa nadana zamowieniu Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS, modernizacja infrastruktury sieciowej i przebudowa serwerowni celem dostosowania do standardów IT, dostawa zestawu radiowego na maszt, budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet, realizowane w ramach I etapu projektu „e-Pielgrzymka.biz - wdrożenie e-usług w Gminie Pielgrzymka wraz z zakupem niezbędnej infrastruktury”
Numer referencyjny ZP.271.2.2017
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Zamówienie jest wielorodzajowe, którego głównym celem są dostawy, a towarzyszącymi roboty budowlane i usługi. Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego z podziałem na cztery poniższe części: CZĘŚĆ I – Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS, CZĘŚĆ II – Modernizacja infrastruktury sieciowej i przebudowa serwerowni celem dostosowania do standardów IT, CZĘŚĆ III – Dostawa zestawu radiowego na maszt, CZĘŚĆ IV - Budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet. Przedmiotem I części zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowa systemu zasilania awaryjnego w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS obejmujące: · sporządzenie koncepcji, · wykonanie inwentaryzacji budowlanej do celów projektowych, niezbędnych analiz, koncepcji i ekspertyz, · sporządzenie projektu budowlanego, · sporządzenie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, · uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, pozwoleń i uzgodnień wymaganych przepisami szczegółowymi ustawy Prawo budowlane, · opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, · opracowanie instrukcji współpracy agregatu i UPS z istniejącymi instalacjami, · dostawa sprzętu, · wykonanie wszystkich robót związanych z zadaniem, · przeprowadzenie rozruchu technologicznego i przekazanie urządzeń do eksploatacji, · uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację, · przeszkolenie przyszłego personelu w zakresie obsługi i konserwacji, · bezpłatne usługi serwisowe urządzeń w okresie gwarancyjnym. Przedmiotem II części zamówienia jest dostawa, montaż i rozruch urządzeń sieciowych oraz przebudowa serwerowni poprzez ustawienie ścianki działowej. Ścianka działowa o konstrukcji opartej na profilach aluminiowych z wypełnieniem panelowym PVC i przeszkleniem, drzwiami. Przedmiotem III części zamówienia jest dostawa zestawu urządzeń radiowych takich jak radiolinia, antena do radiolinii, radio 2,4 GHz, antena sektorowa, switch. W ramach IV części zamówienia wykonane zostanie przyłącze światłowodowe oraz świadczenie przez okres 60 miesięcy usługi w zakresie dostępu dostępu do sieci Internet. Przyłącze światłowodowe w postaci doziemnej linii kablowej (światłowodowej) – rurociąg kablowy wraz z umieszczonym w nim kablem światłowodowym między węzłem dystrybucyjnym WD51 Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej, a serwerownią budynku administracyjnego Zamawiającego. Rurociąg kablowy wykonany rurą typu HDPE ułożoną bezpośrednio w gruncie.
Cpv glowny przedmiot 31000000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 236853,66
Waluta calosc
Okreslenie warunkow 1) Zamawiający dla II i III części zamówienia nie stawia warunku w ww. zakresie. 2) Zamawiający dla I części zamówienia – „Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS”, uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w osobie na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającej uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacji elektrycznych. 3) Zamawiający dla IV części zamówienia – „Budowa przyłącza światłowodowego” na etapie budowy przyłącza światłowodowego, uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże że dysponuje lub ma możliwość dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: osobami skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego w osobie na stanowisku Kierownika Budowy, posiadającej uprawnienia budowlane o specjalności telekomunikacyjnej do projektowania i kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza składanie przez osoby będące obywatelami państw członkowskich Unii Euro¬pejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym dokumentów potwierdzających nabycie kwalifikacji zawodowych do wykonywania działalności w budownictwie, równoznacznej wykony¬waniu samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wraz z odpowiednią decyzją o uznaniu kwalifikacji zawodowych zgodnie z przepisami ustawy z dnia 15 grud¬nia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa. W przypadku Wykonawców zagranicznych dopuszcza się równoważne kwalifikacje zdobyte w innych pań¬stwach na zasadach określonych w art. 12a ustawy z dnia 07 lipca 1994 r. - Prawo budowlane z uwzględnieniem postanowień ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawo¬dowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. 2016 r., poz. 65). Zamawiający dopuszcza łączne spełnienie warunku w przypadku Wykonawców występujących wspólnie lub przez Wykonawcę i podmiot udostępniający lub przez Wykonawców występujących wspólnie i podmiot udostępniający
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku w ww. zakresie. Wykonawca złoży w tym zakresie oświadczenie w/g wzoru stanowiącego część dokumentacji postępowania.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1) Zamawiający dla I, II i III części zamówienia nie stawia warunków w ww. zakresie. 2) Zamawiający dla IV części zamówienia - „Budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet” uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał (zakończył) co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na budowie infrastruktury teleinformacyjnej o wartości brutto min 100 000,00 zł z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotu, na rzecz którego robota ta została wykonana, z załączeniem dowodów określających czy ta robota budowlana została wykonana należycie, w szczególności informacji o tym czy robota została wykonana zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończona.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej , jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji , w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust5 pkt1 ustawy Pzp
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 1) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4) wykaz robót budowlanych wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (dotyczy części IV zamówienia). 5) dowody określające czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. 6) Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ (dotyczy części I i IV zamówienia). 7) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu - jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego o których mowa w pkt. 5.3 lit a-c. SIWZ.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zmiany umowy opisane zostały we wzorach umów stanowiących dokumentację postępowania.
IV 4 4 data 2017-06-09T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Budowa systemu zasilania awaryjnego ze źródłem zasilania energią elektryczną w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS
Zalacznik cpv glowny przedmiot 31122000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 100932,52
Waluta zal
Zalacznik okres w dniach 90
Zalacznik krotki opis Przedmiotem I części zamówienia jest wykonanie dokumentacji projektowej oraz budowa systemu zasilania awaryjnego w oparciu o agregat prądotwórczy i centralny UPS obejmujące: · sporządzenie koncepcji, · wykonanie inwentaryzacji budowlanej do celów projektowych, niezbędnych analiz, koncepcji i ekspertyz, · sporządzenie projektu budowlanego, · sporządzenie dokumentacji wykonawczej i powykonawczej, · uzyskanie wszystkich niezbędnych opinii, pozwoleń i uzgodnień wymaganych przepisami szczegółowymi ustawy Prawo budowlane, · opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, · opracowanie instrukcji współpracy agregatu i UPS z istniejącymi instalacjami, · dostawa sprzętu, · wykonanie wszystkich robót związanych z zadaniem, · przeprowadzenie rozruchu technologicznego i przekazanie urządzeń do eksploatacji, · uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, pozwoleń i innych dokumentów wymaganych przepisami szczegółowymi, niezbędnych do uzyskania zgody na użytkowanie i eksploatację, · przeszkolenie przyszłego personelu w zakresie obsługi i konserwacji, · bezpłatne usługi serwisowe urządzeń w okresie gwarancyjnym.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Modernizacja infrastruktury sieciowej i przebudowa serwerowni celem dostosowania do standardów IT
Zalacznik cpv glowny przedmiot 32417000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 77721,14
Waluta zal
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis Przedmiotem II części zamówienia jest dostawa, montaż i rozruch urządzeń sieciowych oraz przebudowa serwerowni poprzez ustawienie ścianki działowej. Ścianka działowa o konstrukcji opartej na profilach aluminiowych z wypełnieniem panelowym PVC i przeszkleniem, drzwiami
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Dostawa zestawu radiowego na maszt
Zalacznik cpv glowny przedmiot 32344210-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 6200,0
Waluta zal
Zalacznik okres w dniach 45
Zalacznik krotki opis Przedmiotem III części zamówienia jest dostawa zestawu urządzeń radiowych takich jak radiolinia, antena do radiolinii, radio 2,4 GHz, antena sektorowa, switch
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Budowa przyłącza światłowodowego wraz z usługą dostępu do sieci Internet
Zalacznik cpv glowny przedmiot 32562300-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 58000,0
Waluta zal
Zalacznik okres w miesiacach 64
Zalacznik informacje dodatkowe OKRES REALIZACJI: - budowa przyłącza światłowodowego - 120 dni - świadczenie sługi dostępu do internetu - 60 miesęcy
Zalacznik krotki opis W ramach IV części zamówienia wykonane zostanie przyłącze światłowodowe oraz świadczenie przez okres 60 miesięcy usługi w zakresie dostępu do sieci Internet. Przyłącze światłowodowe w postaci doziemnej linii kablowej (światłowodowej) – rurociąg kablowy wraz z umieszczonym w nim kablem światłowodowym między węzłem dystrybucyjnym WD51 Dolnośląskiej Sieci Szkieletowej, a serwerownią budynku administracyjnego Zamawiającego. Rurociąg kablowy wykonany rurą typu HDPE ułożoną bezpośrednio w gruncie.
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)