dostawa komputerów stacjonarnych, monitorów LCD, drukarek laserowych, urządzeń wielofunkcyjnych laserowych

Data publikacji 2017-08-17
Data zakończenia 2017-08-25 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Miejscowość Toruń
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Urządzenia komputerowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 572810-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302000001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego
im. L. Rydygiera w Toruniu przy ul. św. Józefa 53-59 n/w sprzętu komputerowego:
1) komputerów stacjonarnych i monitorów LCD - Zadanie nr 1,
2) drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych laserowych A4 - Zadanie nr 2,
3) urządzenia wielofunkcyjnego laserowego A3 - Zadanie nr 3.

2. Specyfikację asortymentowo - ilościowo - cenową przedmiotu zamówienia określają określają Załączniki nr 2/1 – 2/3 do SIWZ, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. Szczegółową specyfikację techniczną, wymagane parametry techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają Załączniki Nr 3/1 -3/3 do SIWZ, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b20c1ab2-19fa-4629-8011-f8aff317e926
Biuletyn 572810-N-2017
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Regon 000316068
Zamawiajacy adres ulica ul. Św. Józefa
Zamawiajacy adres numer domu 53-59
Zamawiajacy miejscowosc Toruń
Zamawiajacy kod pocztowy 87-100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon +486793510
Zamawiajacy fax +48566793682
Zamawiajacy email zamow_publ@wszz.torun.pl
Adres strony url www.wszz.torun.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.wszz.torun.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wszz.torun.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sekretariat Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera w Toruniu, ul. Konstytucji 3 Maja 42, 87-100 Toruń
Nazwa nadana zamowieniu dostawa komputerów stacjonarnych, monitorów LCD, drukarek laserowych, urządzeń wielofunkcyjnych laserowych
Numer referencyjny W.Sz.Z: TZ-280-78/17
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa dla Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. L. Rydygiera w Toruniu przy ul. św. Józefa 53-59 n/w sprzętu komputerowego: 1) komputerów stacjonarnych i monitorów LCD - Zadanie nr 1, 2) drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych laserowych A4 - Zadanie nr 2, 3) urządzenia wielofunkcyjnego laserowego A3 - Zadanie nr 3. 2. Specyfikację asortymentowo - ilościowo - cenową przedmiotu zamówienia określają określają Załączniki nr 2/1 – 2/3 do SIWZ, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. Szczegółową specyfikację techniczną, wymagane parametry techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają Załączniki Nr 3/1 -3/3 do SIWZ, które Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
Cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Informacje na temat katalogow Termin obowiązywania umowy: Zadanie Nr 1 i 2: dostawy sukcesywne przez 24 miesiące licząc od daty zawarcia umowy. Zadanie Nr 3: dostawa jednorazowa po podpisaniu umowy w terminie określonym w ofercie, nie dłużej jednak niż 14 dni od dnia podpisania umowy.
Okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 7 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności tj.: a/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 7 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że: a) posiada dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 357.400,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 41.500,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 7.000,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 7 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że dysponuje: a/ wykazem minimum 2 dostaw wykonanych w zakresie sprzętu komputerowego rozumianego jako komputery stacjonarne z oprogramowaniem, monitory LCD, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, o wartości minimum dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 357.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 2 – 41.500,00 zł brutto, - Zadanie Nr 3 – 7.000,00 zł brutto, każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz dostaw przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi lub wykonywanymi minimum 2 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 2.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.3. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 ustawy Pzp. 2.4. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający nie wymaga dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia.
Zakresie warunkow udzialu a/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji. b/ dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 357.400,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 41.500,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 7.000,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku udziału w postępowaniu. a/ wykaz minimum 2 dostaw wykonanych w zakresie sprzętu komputerowego rozumianego jako komputery stacjonarne z oprogramowaniem, monitory LCD, drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, o wartości minimum dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 357.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 2 – 41.500,00 zł brutto, - Zadanie Nr 3 – 7.000,00 zł brutto, każda dostawa, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz dostaw przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 2 dostawami o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia n/w dokumentów: W zakresie Zadania Nr 1: a) zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi opartymi na odpowiednich normach europejskich tj. - aktualny certyfikat ISO 9001:2008 dla producenta oferowanego komputera stacjonarnego w zakresie co najmniej projektowania i produkcji sprzętu komputerowego. Wykonawca może zamiast tego dokumentu, złożyć równoważny dokument wystawiony przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. b) zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z europejskimi normami zarządzania środowiskiem tj. - aktualny certyfikat ISO 14001 dla producenta oferowanego komputera stacjonarnego w zakresie co najmniej w zakresie produkcji i dostaw. - aktualny certyfikat lub oświadczenie producenta komputera stacjonarnego potwierdzające spełnianie kryteriów środowiskowych, w tym zgodności z dyrektywą RoHS Unii Europejskiej o eliminacji substancji niebezpiecznych i zgodności z normą ISO 1043-4 dla płyty głównej oraz elementów wykonanych z tworzyw sztucznych o masie powyżej 25 gram. Wykonawca może zamiast tych dokumentów, złożyć równoważne dokumenty wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. c) zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzające, że oferowane komputery stacjonarne odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym tj.: - raport badawczy wystawiony przez niezależną akredytowaną jednostkę potwierdzający głośność jednostki centralnej (komputera stacjonarnego) mierzonej zgodnie z normą ISO 7779 oraz wykazanej zgodnie z normą ISO 9296 w pozycji obserwatora w trybie pracy dysku twardego (IDLE) wynosząca maks. 20 dB. - wpis dotyczący oferowanego modelu komputera stacjonarnego w internetowym katalogu http://www.eu-energystar.org lub http://www.energystar.gov potwierdzający, że oferowany sprzęt komputerowy spełnia wymogi normy Energy Star 6.1 - dopuszcza się wydruk ze strony internetowej; Wykonawca może zamiast tych dokumentów, złożyć równoważne dokumenty wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru Gospodarczego. d) deklaracja zgodności CE dla oferowanego komputera stacjonarnego o właściwej mu nazwie kodowej; e) wydruk ze strony producenta systemu operacyjnego potwierdzający poprawną współpracę oferowanego modelu komputera stacjonarnego z systemami operacyjnymi Windows 10 Professional 64 bit (Microsoft WHCL) lub równoważnymi tj. obsługującymi wszystkie programy obsługiwane przez w/w system oraz oferujący wszystkie funkcjonalności w/w systemu, obsługujący wszystkie urządzenia obsługiwane przez w/w system, współpracujący z usługą Active Directory oraz aplikacjami napisanymi na platformy NET Framework 1.1, 1.2, 1.3; f) dokument potwierdzający, że oferowana konfiguracja komputera stacjonarnego posiada na oferowanym systemie operacyjnym wydajność co najmniej 1500 punktów overall performance w benchmarku BAPCo Sysmark® 2014 1.5 – dopuszcza się: - wydruk tzw. Full Disclosure Reports ze strony internetowej https://results.bapco.com. - wydruk oryginalnego pliku PDF wygenerowanego z testu. Test SYSmark® 2014 1.5 powinien być wykonany w konfiguracji całego komputera identycznej z wymaganą pod względem modelu komputera, procesora, pojemności pamięci RAM, pojemności dysku twardego, wersji systemu operacyjnego oraz przy rozdzielczości ekranu 1280x1024 piksele/60 Hz, 32-bitowej głębi koloru i innymi ustawieniami zgodnymi z zaleceniami producenta testu.
Inne dokumenty niewymienione Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu, o których mowa w § 5 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia, nie przedkłada innych dokumentów, gdyż zgodnie z rozdziałem II pkt 3a i 3b SIWZ, wymagane jest tylko oświadczenie wg wzoru określonego w SIWZ, o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania w zakresie, o którym mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy Pzp.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Wszelkie istotne postanowienia, jakie zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy określają Załącznik Nr 6a, 6b, 6c (wzory umów) do SIWZ.
IV 4 4 data 2017-08-25T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis 1 .Przedmiotem zamówienia jest dostawa komputerów stacjonarnych i monitorów LCD - Zadanie nr 1. 2. Specyfikację asortymentowo - ilościowo - cenową przedmiotu zamówienia określa określa Załącznik nr 2/1do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. Szczegółową specyfikację techniczną, wymagane parametry techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 3/1 do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa drukarek laserowych i urządzeń wielofunkcyjnych laserowych A4 - Zadanie nr 2. 2. Specyfikację asortymentowo - ilościowo - cenową przedmiotu zamówienia określają określa Załącznik nr 2/2 do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. Szczegółową specyfikację techniczną, wymagane parametry techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają Załącznik Nr 3/2 do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30200000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w dniach 14
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzenia wielofunkcyjnego laserowego A3 - Zadanie nr 3. 2. Specyfikację asortymentowo - ilościowo - cenową przedmiotu zamówienia określają określa Załącznik nr 2/3 do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty. Szczegółową specyfikację techniczną, wymagane parametry techniczno-użytkowe przedmiotu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa Załącznik Nr 3/3 do SIWZ, który Wykonawca zobowiązany jest wypełnić i załączyć do oferty.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Okres gwarancji
Znaczenie 35,00
  
Kryteria Termin dostawy
Znaczenie 5,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)