Dostawa materiałów promocyjnych w podziale na 6 zadań.

Data publikacji 2017-08-18
Data zakończenia 2017-08-28 00:00:00
Instytucja Instytut Adama Mickiewicza
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Aparatura i sprzęt do celów demonstracyjnych

Szczegóły

Numer ogłoszenia 573528-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 392941000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów promocyjnych z nadrukami w podziale na 6 zadań. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1, 1A, 1B, 1C, 1D, 1E do SIWZ.
Zadanie nr 1 – torby promujące program EDO;
Zadanie nr 2 – pendrive EDO;
Zadanie nr 3 – długopisy EDO;
Zadanie nr 4 – opaski odblaskowe dla EDO i Kreatywnej Europy;
Zadanie nr 5 – zakładki do książek promujące program Kreatywna Europa;
Zadanie nr 6 – teczki harmonijkowe promujące program Kreatywna Europa

Dodatkowe informacje

GuidZP400 7855386c-b2b9-447b-a7ff-c13e027af4c2
Biuletyn 573528-N-2017
Zamawiajacy nazwa Instytut Adama Mickiewicza
Regon 14047007100000
Zamawiajacy adres ulica ul. Mokotowska
Zamawiajacy adres numer domu 25
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00560
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 224 476 100
Zamawiajacy fax 224 476 152
Zamawiajacy email iam@iam.pl
Adres strony url www.iam.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Państwowa Instytucja Kultury
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.iam.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://iam.pl/pl/bip/przetargi
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Instytut Adama Mickiewicza, ul. Mokotowska 25, 00-560 Warszawa
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa materiałów promocyjnych w podziale na 6 zadań.
Numer referencyjny 4/IAM/2017/08
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 6
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa materiałów promocyjnych z nadrukami w podziale na 6 zadań. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi Załącznik nr 1, 1A, 1B, 1C, 1D, 1E do SIWZ. Zadanie nr 1 – torby promujące program EDO; Zadanie nr 2 – pendrive EDO; Zadanie nr 3 – długopisy EDO; Zadanie nr 4 – opaski odblaskowe dla EDO i Kreatywnej Europy; Zadanie nr 5 – zakładki do książek promujące program Kreatywna Europa; Zadanie nr 6 – teczki harmonijkowe promujące program Kreatywna Europa
Cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2017-10-06T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow Termin i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Zadanie nr 1, nr 2, nr 3, nr 4 – termin realizacji do dnia 30. 09.2017r. Zadanie nr 5 i nr 6 – termin realizacji do dnia 06. 10.2017r Przedmiot zamówienia powinien zostać bezpośrednio dostarczony do siedziby Wydziału Programów Europejskich IAM – Program „Europa dla obywateli”, Al. Ujazdowskie 41 (III p. – możliwość skorzystania z windy), Warszawa.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w ww. zakresie.
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu 1. Do oferty każdy wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 3 do SIWZ Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiającego żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 6 ust. 1 niniejszej SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do SIWZ), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 4 4 data 2017-08-28T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 12:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1.Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia Jedynie złożenie oryginału dokumentu zawierającego podpis upoważnionej osoby pod treścią oświadczenia, spełnia wymóg formy pisemnej zobowiązania, określonej w art. 26 ust. 2b Pzp. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia swoich zasobów odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenie wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienia odpowiedniego zasobu oraz wskazywać: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) jakiego charakteru stosunki będą łączyły wykonawcę z innym podmiotem, d) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia. 2. Jeżeli oferta jest składana przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Wykonawcy ci ponoszą solidarną odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania. 3. Oferta Wykonawców, którzy będą ubiegać się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. 4. W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia do oferty musi być załączony dokument ustanawiający pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii. 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w art. 6 ust. 10, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawcę lub te podmioty. 6. Jeżeli zostanie wybrana oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, Wykonawcy zobowiązani są dostarczyć Zamawiającemu w terminie przez niego wyznaczonym umowę regulującą ich współpracę. Umowa regulująca współpracę Wykonawców składających wspólnie ofertę powinna określać m.in.: 1) podmioty składające ofertę; 2) cel gospodarczy, dla którego została zawarta umowa; 3) zasady reprezentacji i prowadzenia spraw; 4) oznaczenie czasu trwania umowy (wymaga się, aby czas trwania umowy był nie krótszy niż okres realizacji zamówienia oraz okres gwarancji i/lub rękojmi. 7. Brak przedstawienia dokumentu, o którym mowa w ust 4 Zamawiający potraktuje jako uchylenie się od podpisania umowy, w takim przypadku Zamawiający wybierze ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert. 8. W przypadku, gdy Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający będzie mógł wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny chyba, że zachodzą przesłanki, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy PZP.

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Torba promująca program EDO
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryteria oceny: a) Ceny – 50 pkt b) Jakości – 50 pkt. Kryterium oceniające jakość będzie oceniana na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykonanego prototypu przedmiotu zamówienia, przez komisję przetargową w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - estetyki wykonania (tj. staranność wykonania, rozmieszczenie szwów, jakość napów i elementów dodatkowych tj. kieszeń wewnętrzna) (0- 30 pkt.) - kolorystyki (0- 10) - materiału, z którego zostały wykonany prototyp (0 – 10 pkt)
Zalacznik krotki opis Opis przedmiotu: Torba na ramiona z podszewką, o wymiarach 37x27x9 cm, ze wzmocnionym na zewnątrz dnem. Dwa ramiona krótkie długości 30 cm, przyszyte od wewnętrznej strony. Ramię długie z regulacją długości naszyte po całej długości zewnętrznych boków. Torba zapinana na 2 napy. Wewnątrz przegródka do 2/3 wysokości torby z naszytą kieszenią o wymiarach 15x15 cm zapinaną na rzep. Logo drukowane na zewnątrz torby na żółtym obszarze wzmocnionego dna (wymiary loga: 2 x 8,5 cm). • Materiał zewnętrzny: kodura twarda • Kolor body: szary (PANTONE 423C) • Kolor wzmocnienia: żółty (PANTONE 130 C) • Materiał podszewki: kodura miękka • Kolor podszewki: żółty (PANTONE 130 C) • Materiał na długie ramiona: taśma nośna • Długie ramiona kolor: granatowy (PANTONE Reflex blue C) • Materiał na krótkie ramiona: taśma nośna • Krótkie ramiona kolor: żółty (PANTONE 130 C) • Napy w kolorze srebrnym lub stalowym. Ilość 150 sztuk
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Pendrive EDO
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryterium jakość, maksymalnie 50 pkt. Punkty w tym kryterium będą przyznawane przez komisję przetargową na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykonanego prototypu przedmiotu zamówienia, w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - estetyki wykonania, w tym: kolorystyka, połączenie metalu i plastiku, dokładność wykonania (0- 30 pkt) - jakość graweru (przykładowy nadruk) – (0- 10 pkt) - jakość zastosowanych materiałów użytych do obudowy urządzenia (0 – 10 pkt) Wszystkie podkryteria oceniane będą przez komisję przetargową na podstawie zgodności ze specyfikacją techniczną Zamawiającego.
Zalacznik krotki opis Opis przedmiotu: Pendrive z wtyczką microUSB "Twister" (U-Disc) 8 GB • pendrive o z obustronną wtyczką, współpracujący ze smartfonami obsługującymi tryb hostu USB OTG. Obie wtyczki (USB i micro USB) pracują w standardzie Plug and Play, w technologii USB 2.0. • Pojemność: 8 GB • Tworzywo: metal + plastik • Orientacyjny wymiar: 55,4 x 19,2 x 10,9 mm • Znakowanie: grawer laserowy jednostronny na metalowej powierzchni. • Kolor: niebieski • Pakowane pojedynczo w kartonowe opakowanie • Ilość: 250 sztuk Termin realizacji: do 30 września 2017
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa długopis EDO
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryterium jakość, maksymalnie 50 pkt. Punkty w tym kryterium będą przyznawane przez komisję przetargową na podstawie złożonego przez Wykonawcę wykonanego prototypu przedmiotu zamówienia, w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - jakość przykładowego kolorowego nadruku –(0-20 pkt.) - jakość zastosowanych materiałów: aluminium – (0- 20 pkt) - estetyka wykonania – dokładność, precyzyjność – (0- 10 pkt.) Wszystkie podkryteria oceniane będą przez komisję przetargową na podstawie zgodności ze specyfikacją techniczną Zamawiającego.
Zalacznik krotki opis Opis przedmiotu: • długopis z końcówką przystosowaną do ekranów dotykowych. Touch pen i długopis w jednym. • Kolor: biały lub szary, końcówka do ekranów dotykowych czarna • Materiał: aluminium • Wkład: niebieski • Opakowanie: folia transparentna • Orientacyjne wymiary 0,9x0,9x13,5 cm • Rodzaj nadruku: Tampon3(2) - logo (kolor żółty i granatowy wg wzoru), jedno miejsce Ilość: 500 sztuk Termin realizacji: do 30 września 2017
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa opaski odblaskowe dla EDO i Kreatywna Europa
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-09-30T00:00:00+02:00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryterium jakość, maksymalnie 50 pkt. Punkty w tym kryterium będą przyznawane przez komisję przetargową na podstawie złożonego przez Wykonawcę prototypu przedmiotu zamówienia, w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - estetyki wykonania (klejenie, łączenie, materiał) (0- 30 pkt.) - przykładowy nadruk na opasce (0- 20 pkt.) Wszystkie podkryteria oceniane będą przez komisję przetargową na podstawie zgodności ze specyfikacją techniczną Zamawiającego.
Zalacznik krotki opis 1. opaska odblaskowa EDO Opis przedmiotu: • Samozaciskowa opaska odblaskowa z nadrukiem • Budowa opaski: blaszka samozaciskowa zalaminowana odblaskową folia pryzmatyczną PVC, spód standardowo wykonany z materiału typu flock • Rozmiar: 3x34 cm • Kolor: srebrny • Nadruk logo w dwóch kolorach (wg dołączonego wzoru) + grafika (wg dołączonego wzoru) + napis w kolorze logotypu (niebieski): www.europadlaobywateli.pl • Ilość: 500 sztuk • Termin realizacji: do 30 września 2017 2. opaska odblaskowa Kreatywna Europa Opis przedmiotu: • Samozaciskowa opaska odblaskowa z nadrukiem • Budowa opaski: blaszka samozaciskowa zalaminowana odblaskową folia pryzmatyczną PVC, spód standardowo wykonany z materiału typu flock • Rozmiar: 3x34 cm • Kolor: fioletowy • Nadruk logo w dwóch kolorach (wg dołączonego wzoru) + napis • Ilość: 400 sztuk • Termin realizacji: do 30 września 2017
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Zakładki do książek promujące program Kreatywna Europa
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryterium jakość, maksymalnie 50 pkt. Punkty w tym kryterium będą przyznawane przez komisję przetargową na podstawie złożonego przez Wykonawcę prototypu przedmiotu zamówienia, w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - estetyki wykonania tj. jakość przykładowego nadruku (0- 20 pkt.) - kolorystyki-( kolor biały) (0 - 10pkt) - materiału, z którego został wykonany próbny wzór (0 – 20 pkt) Wszystkie podkryteria oceniane będą przez komisję przetargową na podstawie zgodności ze specyfikacją techniczną Zamawiającego.
Zalacznik krotki opis Opis przedmiotu: Magnetyczna zakładka do książki z nadrukiem (preferowany model zakładki oraz projekt graficzny na zdjęciach) • Rozmiar: 20 mm x 60 mm x 2 mm • Magnes na całej powierzchni • Materiał - metal • Kolor: biały • Nadruk: - nadruk na obu stronach zakładki - dwie różne grafiki po każdej stronie - minimalny rozmiar zadruku z jednej strony: 15x45mm - zadruk po obu stronach w kolorach Pantone – przód w dwóch kolorach: Pantone Reflex Blue C i Pantone Yellow C, tył w jednym kolorze: Pantone 2665C • Ilość: 500 sztuk • Pakowane pojedynczo w folię • Termin dostawy: do 6 października 2017
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Teczki harmonijkowe promujące program Kreatywna Europa
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39294100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2017-10-06T00:00:00+02:00
Zalacznik informacje dodatkowe Kryterium jakość, maksymalnie 50 pkt. Punkty w tym kryterium będą przyznawane przez komisję przetargową na podstawie złożonego przez Wykonawcę prototypu teczki , w skali od 0-50 z uwzględnieniem: - estetyki wykonania (tj. jakość nadruku, sztancowania, przekładek kartonowych, staranność łączenia i klejenia, jakość i trwałość zamknięcia na rzep(0- 30 pkt.) -kolorystyki (0 - 10pkt) -materiału, z którego został wykonany prototyp (0 – 10 pkt) Wszystkie podkryteria oceniane będą przez komisję przetargową na podstawie zgodności ze specyfikacją techniczną Zamawiającego
Zalacznik krotki opis Opis przedmiotu: • Format: mieszący A4+ • Nadruk w kilku kolorach: CMYK 4+4, folia mat 1+1 • Konstrukcja: - boczki: karton biały 300g, sztancowanie boczków z wykrojnika drukarni - tektura lita dwustronnie gładzona 1,7mm w kolorze fioletowym: Pantone 2665C - zamykanie na rzep 1 szt. - grzbiet zaokrąglony harmonijkowy (po złożeniu 3 cm) - w środku 4 ruchome przekładki kartonowe w kolorze pomarańczowym: Pantone 172C z nadrukiem CMYK 4+0, folia mat 1+0, sztancowanie z wykrojnika drukarni • Wykrojnik / wzór teczki po stronie Wykonawcy • Pakowanie w kartony po 250 sztuk • Ilość: 500 sztuk • Termin dostawy: do 6 października 2017
  

Criterion

Kryteria Jakość
Znaczenie 50,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 50,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)