Modernizacja sieci LAN oraz dedykowanej instalacji elektrycznej w Urzędzie Miejskim w Opocznie

Data publikacji 2017-10-03
Data zakończenia 2017-10-19 00:00:00
Instytucja Gmina Opoczno
Miejscowość Opoczno
Województwo łódzkie
Branża
  • Lokalna sieć komputerowa

Szczegóły

Numer ogłoszenia 596632-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 324100000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja sieci LAN oraz dedykowanej instalacji elektrycznej w Urzędzie Miejskim w Opocznie, zgodnie z projektem technicznym budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót. 2. Szczegółowy opis dotyczący przedmiotu zamówienia i jego realizacji określają załączniki tj: Załącznik nr 1- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), Załącznik nr 2- projekt techniczny, Załącznik nr 3- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, Załącznik nr 4- przedmiary, Załącznik nr 9- projekt umowy, który stanowi integralną część SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy, następujące dokumenty: a)Kosztorys z podziałem na poszczególne elementy zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ) opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. Nr 80, poz. 867). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy. b)Harmonogram rzeczowo- terminowo- finansowy, uwzględniającego wykonanie wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania zamówienia z ich podziałem na poszczególne elementy, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów. Wykonawcę obowiązuje konieczność zgłaszania Zamawiającemu każdorazowej zmiany harmonogramu w ww. terminie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 ff83548e-71a6-4895-abba-017604436461
Biuletyn 596632-N-2017
Zamawiajacy nazwa Gmina Opoczno
Regon 59064837900000
Zamawiajacy adres ulica ul. Staromiejska
Zamawiajacy adres numer domu 6
Zamawiajacy miejscowosc Opoczno
Zamawiajacy kod pocztowy 26300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 447 363 137
Zamawiajacy fax 447 363 111
Zamawiajacy email przetargi@um.opoczno.pl
Adres strony url www.bip.opoczno.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Projekt „PLATFORMA OPEN OPOCZNO – SAMOOBSŁUGOWY PORTAL MIESZKAŃCA” dofinansowanego ze środków EFRR w ramach Poddziałania VII.1.2 Technologie informacyjno-komunikacyjne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.opoczno.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.opoczno.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Wykonawca składa ofertę na niniejsze postępowanie w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy Prawo pocztowe, osobiście, lub za pośrednictwem kuriera
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Gmina Opoczno, Sekretariat Urzędu, I piętro, ul. Staromiejska 6 26-300 Opoczno
Nazwa nadana zamowieniu Modernizacja sieci LAN oraz dedykowanej instalacji elektrycznej w Urzędzie Miejskim w Opocznie
Numer referencyjny ZZP.271.28.2017
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest: Modernizacja sieci LAN oraz dedykowanej instalacji elektrycznej w Urzędzie Miejskim w Opocznie, zgodnie z projektem technicznym budowlanym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz przedmiarem robót. 2. Szczegółowy opis dotyczący przedmiotu zamówienia i jego realizacji określają załączniki tj: Załącznik nr 1- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (SOPZ), Załącznik nr 2- projekt techniczny, Załącznik nr 3- specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, Załącznik nr 4- przedmiary, Załącznik nr 9- projekt umowy, który stanowi integralną część SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia Zamawiającemu, w terminie do 7 dni od daty podpisania umowy, następujące dokumenty: a)Kosztorys z podziałem na poszczególne elementy zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ) opracowanego metodą kalkulacji szczegółowej zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rozwoju Regionalnego i Budownictwa z dnia 13 lipca 2001 r. w sprawie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych (Dz. U. Nr 80, poz. 867). Ponieważ obowiązującym wynagrodzeniem jest wynagrodzenie ryczałtowe, kosztorys ten będzie wykorzystywany do obliczenia należnego wynagrodzenia Wykonawcy w przypadku odstąpienia od umowy. b)Harmonogram rzeczowo- terminowo- finansowy, uwzględniającego wykonanie wszystkich prac objętych przedmiotem zamówienia. Harmonogram musi zawierać wszelkie koszty składające się na cenę oferty, niezbędne do zrealizowania zamówienia z ich podziałem na poszczególne elementy, które mogą stanowić osobny element odbioru częściowego z uwzględnieniem terminów realizacji każdego z tych elementów. Wykonawcę obowiązuje konieczność zgłaszania Zamawiającemu każdorazowej zmiany harmonogramu w ww. terminie.
Cpv glowny przedmiot 32410000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Waluta calosc PLN
Okres w dniach 80
Informacje na temat katalogow 1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Zamawiający dopuszcza korzystanie z Podwykonawców. Wykonawca jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik nr 5 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. W przypadku niewskazania części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom i firmom podwykonawców, przyjmuje się, iż przedmiot zamówienia zostanie w całości wykonany samodzielnie przez Wykonawcę; w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile będą znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację przedmiotu zamówienia. jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są w projekcie umowy.2.Gwarancja: Wykonawca zobowiązany jest zapewnić objęcie wykonanej instalacji okablowania strukturalnego (części pasywnej- lokalnej sieci teleinformatycznej) gwarancją systemową producenta. Okres tej gwarancji udzielonej bezpośrednio przez producenta ma wynosić 25 lat. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć Zamawiającemu certyfikat gwarancyjny producenta w dniu podpisania protokołu odbioru. Szczegółowy opis gwarancji systemowej zawarty jest w punkcie 7 SOPZ, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ oraz w projekcie umowy stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. Wykonawca zobowiązany jest udzielić gwarancji na pozostałe elementy zamówienia tj.:a)dla lokalnej sieci teleinformatycznej (część aktywna) - min. 60 miesięcy, max. 84 miesiące;b)dla urządzeń zabezpieczenia systemu (UTM, WLAN, Access point wifi) min 12 miesięcy gwarancji producenta wraz z pakietem aktualizacji oprogramowania i bibliotek, max. 60 miesięcy gwarancji producenta.c)dla instalacji elektrycznej - min 24 miesiące, max. 60 miesięcy;d)dla pozostałych materiałów i robocizny – min. 12 miesiące, max 36 miesięcy. Okres gwarancji dla każdej z wyżej wymienionych części stanowi kryterium oceny ofert szczegółowo opisany w pkt 13.3. SIWZ. Uwaga: Opis gwarancji opisany jest również w załączniku nr 1 – SOPZ i w załączniku nr 9 – projekt umowy.3.Zamawiającemu przysługują pełne uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne wynikające z przepisów kodeksu cywilnego w terminach tam określonych – niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. 4.Ubezpieczenie: Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę, dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż połowę wartości umowy brutto. Zamawiający wymaga od Wykonawcy, z którym podpisze umowę posiadania polisy ubezpieczenia zgodnie z warunkami określonymi przez Zamawiającego w § 7 projektu umowy, zał. nr 9 do SIWZ.5. Zamawiający nie przewiduje możliwości udzielenia zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp. 6.Warunki płatności: Płatność za wykonanie zamówienia nastąpi przelewem, po wykonaniu przedmiotu zamówienia, na podstawie protokołu odbioru w terminie 30 dni od daty otrzymania faktury. 7.Rozliczenia pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone tylko w PLN. Rozliczenia w walutach obcych nie będą prowadzone. 8.Zamawiający zastrzega sobie, że może najpierw dokonać oceny ofert, a następnie zbadać, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zgodnie z art 24aa ustawy Pzp. 9.Zamawiający nie przewiduje:zawarcia umowy ramowej,składania ofert wariantowych,rozliczania w walutach obcych,aukcji elektronicznej,zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.
Okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający odstępuje od precyzowania warunku w przedmiotowym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. Wykonawca winien wykazać, że wykonał należycie lub w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, co najmniej 1 zadanie w zakresie wykonania lub modernizacji instalacji sieci LAN z 25-letnim okresem gwarancji potwierdzonym certyfikatem producenta okablowania strukturalnego wraz z dedykowanym zasilaniem elektrycznym w czynnych budynkach o wartości minimum 100 000,00 zł brutto. 2.Wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w okresie wykonywania zamówienia i skieruje do jego realizacji co najmniej:a) jedną osobę z uprawnieniami do kierowania robotami instalacyjnymi w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych- bez ograniczeń, lub odpowiadające im równoważne uprawnienia budowlane wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia budowlane do kierowania robotami równoważne do wyżej wskazanych.b) dwie osoby posiadającą certyfikat na wykonywanie sieci strukturalnej z wydawaniem gwarancji 25 lat na wykonane roboty,c) jedną osobę posiadającą uprawnienia elektryczne typu D do wykonywania pomiarów elektrycznych,d) jedną osobę posiadającą uprawnienia elektryczne typu E do 1KV (eksploatacja, wykonawstwo).
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia, następujących oświadczeń lub dokumentów: a)wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz których usługi te zostały wykonane (sporządzonego zgodnie z załącznikiem Nr 7 do SIWZ), oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert– w odniesieniu do warunku określonego w pkt. 5.2.3. ppkt. 1) b) wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, na potwierdzenie spełnienia warunku udziału w postepowaniu o którym mowa w sekcji 5 pkt 5.2.3 ppkt. 2) niniejszej SIWZ wg wzoru sporządzonego zgodnie z załącznikiem Nr 8 do SIWZ
Inne dokumenty niewymienione 1. Wykonawca wraz z ofertą składa oświadczenie wstępne potwierdzające spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu. 2. Aktualne na dzień składania oświadczenie wstępne - załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. 3. Wypełniony i podpisany formularz ofertowy sporządzony zgodnie z treścią i formą zawartą we wzorze - załącznik nr 5 do niniejszej SIWZ. Z treści formularza ofertowego powinno wynikać, że oferta składana jest w imieniu Wykonawcy lub Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. W miejsce „nazwa wykonawcy/wykonawców, adres..” należy wpisać nazwę wykonawcy lub Wykonawców i dane umożliwiające ich identyfikację. 4. Zobowiązanie podmiotu trzeciego, o którym mowa w pkt 5.5.1 i 5.5.4 niniejszej SIWZ – jeżeli Wykonawca polega na zasadach lub sytuacji podmiotu trzeciego. 5.Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku, gdy dokumenty składające się na ofertę podpisuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.Zamawiający, mając na uwadze opinię UZP, zamieszczoną w Informatorze UZP nr 4/2013, nie będzie traktował wspólników spółki cywilnej jako konsorcjum. Stąd w przypadku spółki cywilnej zaleca się załączenie do oferty umowy/uchwały wspólników regulującej zasady reprezentacji, w przypadku gdy oferty nie składają wszyscy wspólnicy w reprezentacji łącznej (tj. nie podpisują się wszyscy na ofercie) albo oddzielne ustanowienie pełnomocnika.Pełnomocnictwo załączane do oferty powinno zawierać określenie postępowania, oznaczenie wykonawców występujących wspólnie, określenie pełnomocnika, określenie zakresu umocowania. Pełnomocnictwo powinno być złożone w oryginale lub kopii potwierdzonej przez notariusza. 6.Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 10 do SIWZ.
Czy wadium 1
Wadium Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 10 000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy zł). Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: Nr 33 8973 0003 0020 0377 6474 0002 Bank Spółdzielczy Ziemi Piotrkowskiej w Piotrkowie Trybunalskim, Oddział w Paradyżu, Filia w Opocznie 26-300 Opoczno, ul. Perzyńskiego 5; dla podmiotów zagranicznych, kod swift: BSZP GBWCPLPP nr iban: PL33 8973 0003 0020 0377 6474 0002 z podaniem tytułu: "Wadium w postępowaniu na zadanie p.n. Modernizacja sieci LAN oraz dedykowanej instalacji elektrycznej w Urzędzie Miejskim w Opocznie" Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego. Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy. Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów , potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1.Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem postanowień ust. 2, 3 i 4.2.Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający przewiduje zmiany zawartej umowy w przypadku zaistnienia jednej z następujących okoliczności:a)w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć, zagrażającego życiu lub zdrowiu ludzi,b)ujawnienia w trakcie prac urządzeń podziemnych, elementów instalacji, konstrukcji, których istnienie lub lokalizacja nie wynika z map uzbrojenia uzgodnionych przez ZUD lub dokumentacji projektowej, c)zmiany zakresu przedmiotu zamówienia, jeżeli konieczność wprowadzenia takiej zmiany jest skutkiem zmiany przepisów prawa,3.Zamawiający przewiduje zmianę terminu realizacji przedmiotu umowy z powodów:a)działania siły wyższej tj. wyjątkowego zdarzenia lub okoliczności spowodowanych klęskami żywiołowymi, b)wynikających z decyzji nadzoru budowlanego, archeologicznego lub innych organów administracji niezależnych od wykonawcy , c)wystąpienia konieczności wykonania zamówień dodatkowych, d)niekorzystnych warunków atmosferycznych nie pozwalających na wykonanie prac ze względów technologicznych, e)konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej. 4.Wysokość wynagrodzenia Wykonawcy może ulec zmianie w okolicznościach wymienionych w ust. 6 oraz w przypadku ustawowych zmian stawki podatku od towarów i usług VAT. 5.Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania prac zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych prac będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru zamówienia przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu.6.Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonywania części (elementów) przedmiotu umowy przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru zamówienia przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w ust. 1 niniejszego paragrafu. Prace takie w dalszej części umowy nazywane są „pracami zaniechanymi”. Sposób wyliczenia wartości tych prac określa § 8 ust. 6 niniejszej umowy. 7.Możliwa jest zmiana producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej pod warunkiem, że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów tych materiałów lub urządzeń.8.Zmiany, o których mowa w ust. 5, 6, 7 niniejszego paragrafu muszą być każdorazowo zatwierdzone przez Zamawiającego. 9.Zmiany, o których mowa w ust. 5 i 7 niniejszego paragrafu nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy, o której mowa w § 2 ust. 1 niniejszej umowy.10.Termin wykonania niniejszego zamówienia ulegnie przesunięciu w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z: a)przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego,b)działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania prac,c)wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonywanie prac- fakt ten musi zostać udokumentowany przez Wykonawcę oraz potwierdzony przez Zamawiającego niezwłocznie po jego wystąpieniu; d)wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, e)wystąpienia istotnego błędu w dokumentacji projektowej – termin umowny może zostać wydłużony o czas niezbędny na usunięcie wad w projekcie przez wykonawcę dokumentacji projektowej.11.Opóźnienia, o których mowa w ust. 10 muszą być udokumentowane stosownymi protokołami podpisanymi przez Wykonawcę oraz zaakceptowane przez Zamawiającego. 12.W przedstawionych w ust. 10 przypadkach wystąpienia opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi przerwy lub postoju.
IV 4 4 data 2017-10-19T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)