Dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego, sprzętu audio oraz mebli dla jednostek organizacyjnych w Gminie Dobrodzień w ramach projektu: Idziemy z indywidualizacją, zdobywając rozwój

Data publikacji 2012-12-20
Data zakończenia 2013-01-02 13:00:00
Instytucja Gmina Dobrodzień
Miejscowość Dobrodzień
Województwo opolskie
Branża
  • Komputery osobiste,
  • Różny sprzęt komputerowy,
  • Meble szkolne,
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 521524 / 2012
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391621006, 302131006, 302360002, 391600001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego, sprzętu audio oraz mebli dla jednostek organizacyjnych w Gminie Dobrodzień - w ramach projektu: Idziemy z indywidualizacją, zdobywając rozwój, realizowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (wykaz wszystkich pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego, sprzętu audio oraz mebli dla poszczególnych szkół) przedstawia załącznik nr 4 do SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ). Gwarancje na oferowane pomoce dydaktyczne, sprzęt komputerowy i multimedialny, sprzęt audio oraz meble, wymienione w tym załączniku: - gwarancja na pomoce dydaktyczne - min. 12 miesięcy od daty odbioru, - gwarancja na sprzęt komputerowy i multimedialny - min. 24 miesiące od daty odbioru, - gwarancja na sprzęt audio - min. 24 miesiące od daty odbioru, - gwarancja na meble - min. 24 miesiące od daty odbioru. Jeżeli wykazie pomocy dydaktycznych, sprzętu komputerowego i multimedialnego, sprzętu audio oraz mebli (wymienionym w punkcie 3.1 - 3.4 SIWZ i w załączniku nr 4 do SIWZ) wskazano nazwy zwyczajowe lub produkty konkretnych producentów, to nie mają one na celu naruszenia art. 29 i art. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), a jedynie wskazano te nazwy jako przykładowe w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i określenie cech technicznych zamawianego asortymentu dostawy. Zamawiający w związku z powyższym dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca w takim przypadku powołując się na dopuszczone przez Zamawiającego rozwiązania równoważne winien wykazać, iż oferowany przez niego asortyment dostawy będzie o takich samych lub nie gorszych bądź lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalno - użytkowych i gabarytowych. W takiej sytuacji należy dołączyć dodatkowo do niniejszej specyfikacji technicznej stosowne dokumenty, o których mowa w sekcji III.6 pkt 5

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gmina Dobrodzień
Ulica Plac Wolności 1
Nr domu 1
Miejscowość Dobrodzień
Kod Pocztowy 46-380
Województwo opolskie
Tel 034 3575100
Fax 034 3575100 w. 30
Internet www.dobrodzien.pl
Regon 15139863000000
E-mail przetargi@dobrodzien.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Adres dyn zak nie dotyczy
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). W zamówieniach tych przewidywany jest zakres, który będzie polegał na ewentualnym rozszerzeniu ilości dostaw wymienionych w załączniku nr 4 do SIWZ.
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 30
Zaliczka Nie
Uprawnienie Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.).
Wiedza Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, zapewniającym wykonanie niniejszego zamówienia, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.
Potencjał Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.
Zdolne Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania niniejszego zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.
Sytuacja Ocena spełniania tego warunku będzie dokonana w oparciu o złożone w ofercie OŚWIADCZENIE, ŻE WYKONAWCA SPEŁNIA WARUNKI ZAWARTE W ART. 22 UST. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takim przypadku zobowiązany będzie udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji niniejszego zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu niniejszego zamówienia.
Dok potw 3 Tak
Inne dokumenty 1. FORMULARZ OFERTOWY (załącznik nr 1 do SIWZ). 2. Dokument lub dokumenty, z których będzie wynikać uprawnienie do podpisania oferty, np. aktualny odpis z właściwego rejestru (np. odpis z Krajowego Rejestru Sądowego), aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, wydruk z internetowej CENTRALNEJ EWIDENCJI I INFORMACJI O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ (tzw. CEIDG), aktualny statut spółki lub aktualny rejestr handlowy. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby podpisującej ofertę nie wynika z załączonego dokumentu lub dokumentów, o których wyżej mowa, do oferty należy dołączyć także pełnomocnictwo do podpisania oferty, które powinno być złożone w formie i zakresie, o którym mowa w punkcie 6. 3. ZAKRES RZECZOWY DOSTAW WYKONYWANYCH PRZEZ PODWYKONAWCÓW, jeżeli będą (załącznik nr 3 do SIWZ). 4. SZCZEGÓŁOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA DOSTAWY - załącznik nr 4 do SIWZ, w której należy wpisać parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalno - użytkowe i gabarytowe oferowanej dostawy, ceny jednostkowe brutto poszczególnych wymienionych w niej pozycji, łączną wartość brutto określonych tam pozycji oraz łączną wartość brutto całej dostawy. 5. Dokumenty potwierdzające spełnianie wymaganych przez Zamawiającego parametrów technicznych, jakościowych, funkcjonalno - użytkowych i gabarytowych asortymentu dostawy opisanego w tabeli SZCZEGÓŁOWEJ SPECYFIKACJI TECHNICZNEJ DOSTAWY (załącznik nr 4 do SIWZ), jeżeli Wykonawca powoła się na dopuszczone przez Zamawiającego rozwiązania równoważne. 6. Oferta powinna być napisana na maszynie, komputerze lub w inny trwały sposób oraz podpisana przez osobę(-y) uprawnioną(-one) na podstawie odrębnych przepisów do składania oświadczeń woli - reprezentowania firmy na zewnątrz. W przypadku, gdy dokumenty podpisywane są przez osobę(-y) reprezentującą(-ce) Wykonawcę do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo musi być przedstawione w oryginale. Dopuszcza się również złożenie w ofercie kopii pełnomocnictwa notarialnie poświadczonej za zgodność z oryginałem przez mocodawcę. Każda zapisana strona przedstawionych dokumentów powinna być podpisana czytelnym podpisem lub nieczytelnym podpisem wraz z pieczątką imienną podpisującego przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy lub osobę wskazaną w pełnomocnictwie.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach: a) wystąpienia siły wyższej - zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 bądź termin jej realizacji, o którym mowa w § 3, b) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 - zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 bądź termin jej realizacji, o którym mowa w § 3, c) jeżeli zaistnieje okoliczność leżąca po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowana sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy - zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 bądź termin jej realizacji, o którym mowa w § 3, d) jeżeli zaistnieje inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ - zmianie może ulec zakres rzeczowy przedmiotu umowy, o którym mowa w § 1 ust. 1 bądź termin jej realizacji, o którym mowa w § 3, e) jeżeli nastąpi zmiana któregokolwiek z Podwykonawców, na innego niż ci, którzy zostali podani w § 6 ust. 1 umowy - zmianie mogą ulec Podwykonawcy wymienieni w § 6 ust. 1 umowy, po pisemnej akceptacji Zamawiającego, f) jeżeli nastąpi zmiana zakresu rzeczowego zamówienia, który miał zostać zrealizowany przez określonych w § 6 ust. 1 umowy Podwykonawców - zmianie może ulec ten że zakres, po pisemnej akceptacji Zamawiającego, g) jeżeli nastąpi nieoczekiwana zmiana miejsca dostawy - zmianie może ulec miejsce dostawy określone w § 4 ust. 2 umowy, h) w przypadku przedłużenia terminu lub poprawienia warunków gwarancji określonych w umowie - zmianie może ulec termin bądź warunki tych gwarancji, o których mowa w § 7, i) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku zaistniałej konieczności wynikającej z umowy o dofinansowanie między Zamawiającym a jednostką udzielającą dofinansowania zadania, j) zmiany stawki VAT powodującej zwiększenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zwiększenia wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, o kwotę równą różnicy w kwocie podatku VAT zapłaconego przez Wykonawcę, k) zmiany stawki VAT powodującej zmniejszenie kosztów wykonania umowy po stronie Wykonawcy - w takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia wynagrodzenia, o którym mowa w § 4 ust. 1, o kwotę stanowiącą różnicę kwoty podatku VAT do zapłacenia przez Wykonawcę.
Kod kryterium A
Czy będzie aukcja Nie
Adres strony internetowej siwz www.bip.dobrodzien.pl
Adres uzyskania siwz Urząd Miejski w Dobrodzieniu, Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień
Data składania wniosków 02/01/2013
Godzina składania wniosków 13:00
Miejsce Urząd Miejski w Dobrodzieniu, Plac Wolności 1, 46-380 Dobrodzień, woj. opolskie, w Sekretariacie pok. nr 8
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe projekt: Idziemy z indywidualizacją, zdobywając rozwój, realizowany jest z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX - Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. - Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2. - Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. Jeżeli Wykonawca przewiduje zlecenie części bądź całości niniejszego zamówienia Podwykonawcom, to zobowiązany jest wskazać w ofercie tą część bądź całość, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom (tj. dokładny zakres rzeczowy wykonywanych przez nich dostaw - załącznik nr 3 do SIWZ). Wskazanie niniejszego nastąpi w ofercie. Brak informacji oznaczać będzie, iż Wykonawca samodzielnie zrealizuje w całości niniejsze zamówienie. Wymagania związane ze złożeniem oferty przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia: - w przypadku oferty złożonej wspólnie przez kilku Wykonawców (np. konsorcjum, Spółka Cywilna) należy przedstawić pełnomocnictwo ustanawiające pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia. Pełnomocnictwo takie powinno być złożone w formie i zakresie, o którym mowa w sekcji III.6 pkt 6, - Wykonawcy wspólnie składający ofertę (np. konsorcjum, Spółka Cywilna) zobowiązani są przedstawić oświadczenie określone w sekcji III.4.1, które to oświadczenia składają wspólnie, tj. warunki w nim określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólnie ofertę spełnią je łącznie. Wymienione w sekcji III.4.1 oświadczenie oraz wszystkie dokumenty wymienione w sekcji III.5 i III.6 należy złożyć w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku składania elektronicznych dokumentów powinny być one opatrzone przez Wykonawcę bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Zamawiający będzie żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budzić wątpliwości, co do jej prawdziwości
Czy unieważnienie Nie
Wadium 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3.000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100). Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227, poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620). Potwierdzenie wniesienia wadium (kopia) należy dołączyć do oferty. Przy wnoszeniu wadium Wykonawca powinien powołać się na nazwę przedmiotu niniejszego zamówienia. Wadium wnoszone w pieniądzu (pkt 1.a) wpłacone za pośrednictwem przelewu, musi być na koncie Zamawiającego: Nr 57 8907 1047 2005 4000 0765 0005 Bank Spółdzielczy w Leśnicy Oddział Dobrodzień do godz. 13:00 do dnia 02.01.2013 r. (włącznie). O wniesieniu przelewu w terminie decydować będzie data i godzina wpływu środków na w/w rachunek bankowy Zamawiającego. Na przelewie Wykonawca powinien podać nr swojego konta, na które należy zwrócić wadium. Do oferty zaś należy dołączyć (w sposób trwały) potwierdzenie dokonanego przelewu wadium. Powyższy rachunek Banku Spółdzielczego w Leśnicy Oddział Dobrodzień jest rachunkiem nie oprocentowanym. Oryginalny dokument wadialny w pozostałych formach (pkt 1.b - 1.e) należy dołączyć do oferty, jako odrębny dokument niezłączony z ofertą w sposób trwały, zaś kopię tego dokumentu należy w sposób trwały dołączyć do oferty. Dokument wadialny musi zachowywać ważność przez cały okres (30 dni), w którym Wykonawca jest związany ofertą, tj. wraz z upływem terminu składania ofert (02.01.2013 r.) do dnia 31.01.2013 r. Wykonawca, który w terminie nie wniesie wadium zostanie wykluczony z niniejszego postępowania. W przypadku, gdy o niniejsze zamówienie ubiegać się będzie kilku Wykonawców, przy wnoszeniu przez nich wadium w formie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej bądź w obydwóch formach, w dokumentach tych należy ująć nazwy wszystkich Wykonawców, beneficjenta gwarancji, wskazać gwaranta oraz wskazać ich siedziby, pod rygorem wykluczenia oferty spowodowanej brakiem odpowiedniego zabezpieczenia wadium. W przypadku wadium wnoszonego przez nich w pieniądzu, dla Zamawiającego nie będzie miało znaczenia, który z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia je wpłaci
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)