GuidZP400 |
da7ccb94-a9cd-4bc1-9e70-c701bb43d8c0
|
Biuletyn |
631394-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury
|
Regon |
140580428
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Przy Rondzie
|
Zamawiajacy adres numer domu |
5
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Kraków
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
31-547
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
małopolskie
|
Zamawiajacy telefon |
0048 12 6179655
|
Zamawiajacy fax |
0048 12 6179653
|
Zamawiajacy email |
zamowienia@kssip.gov.pl
|
Adres strony url |
http://www.kssip.gov.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Uczelnia Publiczna
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://www.kssip.gov.pl/zamowienia-publiczne/ogloszenia
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.kssip.gov.pl/zamowienia-publiczne/ogloszenia
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
forma pisemna
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Krajowa Szkoła Sądownictwa i Prokuratury ul. Przy Rondzie 5, 31-547 Kraków
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Sukcesywne dostawy art. spozywczych (cz. 1 - pieczywo, cz .2 - ciasto, cz. 3 - nabiał, cz. 4 - ryby i przetwory rybne, cz. 5 - mięso i wędliny, cz. 6 - jaja) na potrzeby Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Ośrodek Szkoleniowy w Dębem.
|
Numer referencyjny |
BD-V.2611.52.2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy |
6
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych
na potrzeby Krajowej Szkoły Sądownictwa i Prokuratury, Ośrodek Szkoleniowy
w Dębem z podziałem na części:
Część 1 - pieczywo;
Część 2 - ciasto;
Część 3 - nabiał;
Część 4 - ryby i przetwory rybne;
Część 5 - mięso i wędliny;
Część 6 - jaja;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zawiera załącznik nr 1 do SIWZ , oraz formularz oferty.
3. Oferowane produkty, a także sposób ich przewozu i przechowywania winny spełniać wymagania wymienione w obowiązujących przepisach prawa dotyczącego produkcji
i obrotu żywności, a w szczególności:
- ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz. U. z 2017 r. , poz.149 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 21 grudnia 2000r. o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych (t.j Dz. U. z 2016 r. poz. 1604 z późn. zm.);
- ustawy z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. z 2017 r. poz. 242 z późn. zm.);
- rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 20 lipca 2009r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących oznakowań towarów paczkowanych (Dz.U. 2009r. nr 122 poz.1010), wraz aktami wykonawczymi wydanymi na podstawie tych ustaw i rozporządzeń.
Oferowane produkty winny spełniać wymagania wymienione w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 16, z późn. zm.)
Każdy produkt winien być wyprodukowany i wprowadzony do obrotu zgodnie z normami systemu HACCP, GMP/GHP.
Jakość dostarczanych produktów winna być zgodna z obowiązującymi przepisami oraz atestami dla produktów pierwszego gatunku / klasy.
Każdy dostarczony produkt nie może odbiegać od Polskich Norm, na każde żądanie Zamawiającego Wykonawca jest zobowiązany okazać w stosunku do każdego produktu odpowiedni certyfikat zgodności z Polską Normą lub normami europejskimi.
4. Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia na koszt i ryzyko Wykonawcy - do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
5. Artykuły spożywcze pakowane powinny być dostarczone w oryginalnych, nienaruszonych opakowaniach, oznakowanych zgodnie z wymaganiami rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014r w sprawie znakowania poszczególnych rodzajów środków spożywczych ( DZ.U. z 2015r, poz. 29).
Opakowania produktów spożywczych powinny zawierać takie informacje jak: nazwę produktu, nazwę i adres producenta lub przedsiębiorcy paczkującego środek spożywczy, wykaz i ilość składników lub kategorii składników, zawartość netto w opakowaniu, datę minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia, warunki przechowywania.
Materiał opakowaniowy winien być dopuszczony do kontaktu z żywnością. Każdy asortyment produktów musi być dostarczony w oddzielnym pojemniku. Produkty w puszkach winny być wyposażone w elementy do otwierania ręcznego, bez pomocy otwieracza mechanicznego.
6. W/w produkty muszą być dostarczone odpowiednim środkiem transportu (w szczególności mrożonki chłodnią), spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia. Osoby wykonujące dostawę muszą legitymować się aktualnym zaświadczeniem lekarskim do celów sanitarno-epidemiologicznych, które okazują na każde żądanie Zamawiającego.
7. Wykonawca zobowiązuje się do przekazania skrzynek (pojemników) przy każdorazowej dostawie towaru do Ośrodka na okres do następnej dostawy.
8. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wady jakościowe dostarczanych produktów (ukryte, nie ukryte) i za uszkodzenia powstałe w wyniku ich transportu oraz zobowiązany jest do niezwłocznej wymiany wadliwego towaru we własnym zakresie i na własny koszt w terminie nie dłuższym niż do godz. 16.00 w dniu dostawy.
9. Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw w ilości mniejszej niż podana w załącznikach nr 1-5 do formularza oferty.
10. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówioną partię towaru każdorazowo w ustalonych godzinach między 6.00 a 10.00. Wykonawca powinien zapewnić, że oferowane wyroby będą wysokiej jakości, będą posiadać atesty i/lub certyfikaty higieniczno - sanitarne oraz będą świeże (z ważnym terminem przydatności do spożycia). Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie
11. Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw w ilości mniejszej niż podana w ofercie Wykonawcy, z tym zastrzeżeniem, iż najmniejsza ilość zamówionego asortymentu wyniesie nie mniej niż 15% zadeklarowanej ilości określonej w ofercie Wykonawcy.
12. ZASTRZEZENIE: ewentualne nazwy własne znajdujące się w SIWZ zostały przywołane jedynie przykładowo i nie mogą być w żaden sposób traktowane jako rekomendacja ich nabycia, użycia, czy promocji. Ewentualne powołanie przykładowej nazwy własnej nie może być interpretowane jako ocena właściwości danego produktu, ani tym bardziej jako przesłanka uznania go za lepszy od innych analogicznych produktów, mających wymagania Zamawiającego.
13. W pozycjach dotyczących produktów wskazanych z nazwy handlowej Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
14. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego produkty spełniają wymagania stawiane przez Zamawiającego.
15. W przypadku dostawy produktu równoważnego Zamawiający wymaga, aby opakowanie tego produktu zawierało wszystkie informacje umożliwiające identyfikację spełnienia wskazanych wymagań minimalnych(parametrów) dla danego produktu (gramatura, zawartość procentowa poszczególnych składników, wydajność z opakowania, wartość odżywcza itp.) wskazanych w ofercie.
16. W przypadku gdy Wykonawca będzie oferował artykuł spożywczy równoważny, ma obowiązek zaznaczyć ten fakt w formularzu asortymentowo-cenowym, wpisując asortyment równoważny.
|
Cpv glowny przedmiot |
15800000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Informacje na temat katalogow |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
1.odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp;
2. dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 3 lit. a) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1 i 2 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w ptk. 1 i 2 stosuje się.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę na przedmiot zmówienia. Ofertę składa się, pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
2. Oferta wraz ze stanowiącymi jej integralną część załącznikami musi być sporządzona przez Wykonawcę ściśle według postanowień niniejszej SIWZ.
3. Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty wymienione w SIWZ w następującym układzie:
a) wypełniony i podpisany przez osobę uprawnioną „Formularz oferty” – wg Załącznika nr 2 do SIWZ wraz z tabelami szczegółowymi;
b) oświadczenia i dokumenty, o których mowa w Rozdziale 7 SIWZ;
c) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik - do oferty musi być załączone pełnomocnictwo w oryginale lub kopii potwierdzonej notarialnie, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy;
d) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia do oferty winno zostać załączone bądź to pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie) bądź to umowa o współpracy, z której takie pełnomocnictwo będzie wynikać.
4. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Propozycja treści oświadczenia wskazana została w załączniku nr 6 do SIWZ.
5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu umowę regulującą współpracę wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Wzór umowy zawarty jest w załączniku nr 3 do SIWZ.
2. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnego aneksu do umowy pod rygorem nieważności.
3. Wprowadzenie jakichkolwiek zmian i nowych postanowień do niniejszej umowy możliwe jest tylko w granicach unormowania art. 144 ustawy Pzp (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1579 ze zm.)
4. Dopuszcza się możliwość zmiany Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie:
1) wysokości wynagrodzenia w przypadku zmiany stawki podatku VAT, w odniesieniu do tej części wynagrodzenia, której zmiana dotyczy,
2) terminu realizacji przedmiotu zamówienia, w sytuacji gdy Zamawiający podejmie decyzję o zbyciu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
5. Inicjatorem zmian w umowie mogą być obie strony umowy, z tym że ostateczna decyzja co do wprowadzenia zmian i ich zakresu należy do Zamawiającego.
6. Zamawiający nie przewiduje zawarcia w umowie klauzuli waloryzacyjnej, umowa obejmuje okres nie dłuższy niż 12 miesięcy.
|
IV 4 4 data |
2017-12-20T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
11:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
Zalacznik czesc nr |
1
|
Zalacznik nazwa |
pieczywo
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
15810000-9
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych pieczywo dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (pieczywo) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym Załącznik nr 2 do opisu przedmiotu zamówienia.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej ,, zamówieniami częściowymi”.
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku Nr 1. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówiona partię każdorazowo w ustalonych godzinach między 6:00 a 10:00.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty muszą być wysokiej jakości, muszą spełniać wymagania jakościowe dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia.
Dostarczane produkty powinny odpowiadać normom i standardom określonym
w odpowiednich przepisach prawnych w tym Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia
z dnia 25 sierpnia 2006 r. (t. j. Dz. U. z 2017 r., poz. 149), oraz spełniać najwyższe dopuszczalne poziomy niektórych zanieczyszczeń w środkach spożywczych (Dz. U. L 364
z 20.12.2006, s 5 z późn. zm.).
Dostarczony asortyment musi być pozbawiony uszkodzeń o charakterze fizycznym
i biochemicznym obniżających jego wartość użytkową.
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia nastąpi na koszt i ryzyko Wykonawcy do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu, spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże i odpowiedniej jakości.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie.
Jakość dostarczonego pieczywa nie może budzić zastrzeżeń, wyroby muszą być świeże, dobrze wypieczone, zgodnie z obowiązującymi PN.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
2
|
Zalacznik nazwa |
ciasto
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
15812200-5
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych ciasto dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (ciasto) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym Załącznik nr 3 do opisu przedmiotu zamówienia.
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku Nr 1. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówiona partię każdorazowo w ustalonych godzinach między 6:00 a 10:00.
Wykonawca powinien zapewnić, że oferowane produkty muszą być wysokiej jakości, muszą spełniać wymagania jakościowe dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte
w Polskich Normach, oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia.
Dostarczane produkty powinny odpowiadać normom i standardom określonym
w odpowiednich przepisach prawnych w tym Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia
z dnia 25 sierpnia 2006 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r., poz. 149).
Dostarczony asortyment musi być pozbawiony uszkodzeń o charakterze fizycznym
i biochemicznym obniżających jego wartość użytkową.
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia na koszt i ryzyko wykonawcy – do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu (chłodnią), spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże i odpowiedniej jakości.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie.
Jakość dostarczonego ciasta i wyrobów ciastkarskich nie może budzić zastrzeżeń, wyroby muszą być świeże, dobrze wypieczone, zgodnie z obowiązującymi PN.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
3
|
Zalacznik nazwa |
nabiał
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
15500000-3
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych nabiał dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (nabiał) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym Załącznik nr 4 do opisu przedmiotu zamówienia.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej „zamówieniami częściowymi".
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. . Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku nr 4.Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówioną partię towaru każdorazowo w ustalonych godzinach między 6:00 a 10:00.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty muszą być wysokiej jakości, muszą spełniać wymagania jakościowe dotyczące przechowywania, pakowania i transportu zawarte w Polskich Normach, oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia.
Dostarczane produkty powinny odpowiadać normom i standardom określonym
w odpowiednich przepisach prawnych w tym Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia
z dnia 25 sierpnia 2006 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 149).
Dostarczony asortyment musi być pozbawiony uszkodzeń o charakterze fizycznym
i biochemicznym obniżających jego wartość użytkową.
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia następuje na koszt i ryzyko wykonawcy – do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu, spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże i odpowiedniej jakości.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie.
Jakość dostarczonego nabiału nie może budzić zastrzeżeń, nabiał musi być świeży, z widoczną data przydatności do spożycia w szczególności w momencie dostawy minimum.
a) pozycja nr 1-4 -2 miesiące przydatności do spożycia od daty dostawy,
b) pozycja 5,6,13,14,17,18-21,32-33,36-38,40, 42-43 minimum 1 miesiąc przydatności do spożycia od daty dostawy,
c) pozycja nr 7-12,15,16,22-31,34-35,39,41 minimum przydatności do spożycia 14 dni od daty dostawy .
Asortyment powinien być, zgodny z obowiązującymi PN.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
4
|
Zalacznik nazwa |
ryby i przetwory rybne
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
15200000-0
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych ryby i przetwory rybne dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (ryby i przetwory rybne) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym Załącznik nr 8 do opisu przedmiotu zamówienia.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej „zamówieniami częściowymi".
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku nr 8. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówioną partię towaru każdorazowo w ustalonych godzinach między 6.00 a 10.00.
Dostarczane ryby i przetwory rybne muszą spełniać obowiązujące wymagania i normy jakościowe zgodnie z wymaganiami zawartymi w Polskich Normach i muszą posiadać ważne terminy przydatności do spożycia.
Ryby muszą być dostarczane w oryginalnych, nieuszkodzonych, szczelnych, zamkniętych, prawidłowo oznakowanych w języku polskim opakowaniach, z podaną informacją dotyczącą nazwy produktu, ilości, terminu ważności oraz nazwy i adresu producenta.Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu (chłodnią), spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej lub organu Inspekcji Weterynaryjnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wymagania dla ryb mrożonych:
- zawartość glazury nie może przekraczać 20%,
- wygląd: brak oznak rozmrożenia, filety całe bez skóry, ości i obcych zanieczyszczeń;
- zapach: właściwy dla ryb mrożonych, po rozmrożeniu zapach ryby świeżej, niedopuszczalny gnilny,
- tkanka mięsna: jasna o naturalnej barwie, charakterystycznej dla danego gatunku, bez plam i przebarwień; po rozmrożeniu sprężysta, do osłabionej, nie rozpadająca się,
o prawidłowym zapachu,
- właściwości fizykochemiczne i biologiczne: Brak zanieczyszczeń fizycznych, chemicznych, brak oznak i obecności pleśni, szkodników, brak zanieczyszczeń mikrobiologicznych i bakterii chorobotwórczych.
Wymagania dla śledzi solonych i marynowanych a la matias:
- filety błyszczące o naturalnym, jasnym zabarwieniu właściwym dla śledzi, całe, nie uszkodzone, oprawienie staranne, płaty równej wielkości, wyrównane w kształcie,
- smak i zapach: właściwy dla ryb dojrzałych, bez naleciałości znamionujących początek rozkładu,
- tkanka mięsna: mięso właściwie związane, sprężyste, bez rozwarstwień i uszkodzeń,
- właściwości fizykochemiczne i biologiczne: brak zanieczyszczeń fizycznych, chemicznych, brak oznak i obecności pleśni, szkodników, brak zanieczyszczeń mikrobiologicznych i bakterii chorobotwórczych.
Wymagania dla ryb wędzonych:
- wygląd: tusze ryb powinny mieć właściwy wygląd, tkanka mięsna powinna być
- odpowiednio jędrna, prawidłowo, równomiernie wywędzona, niedopuszczalne przewędzenie lub niedowędzenie; całe, nie uszkodzone, z odpowiednio przylegającą skórą,
- smak i zapach: smak i zapach przyjemny, charakterystyczny dla wyrobów wędzonych
z określonych gatunków ryb, niedopuszczony: smak i zapach mięsa jełki, gorzki, pleśni, gnilny inny obcy,
- właściwości fizykochemiczne i biologiczne: brak zanieczyszczeń fizycznych, chemicznych, brak oznak i obecności pleśni, szkodników, brak zanieczyszczeń mikrobiologicznych i bakterii chorobotwórczych, niedopuszczalne: występowanie pasożytów szkodliwych dla zdrowia ludzkiego lub nadających odrażający wygląd, zanieczyszczenia lub uszkodzenia przez szkodniki np. muchy, szczury itp., obecność pleśni.
Wymagania dla ryb świeżych (karp, szczupak, pstrąg):
- skóra i wygląd: połyskująca, opalizująca, o naturalnym zabarwieniu, czysta, bez uszkodzeń, ryby pokryte cienką warstwą naturalnego, przeźroczystego śluzu, skrzela jasnoczerwone, wolne od śluzu,
- żywotność: zdrowe, bez zewnętrznych i wewnętrznych oznak chorobowych,
- zapach i smak: charakterystyczny dla danego gatunku.
Dostarczane produkty powinny odpowiadać normom i standardom określonym
w odpowiednich przepisach prawnych w tym Ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia
z dnia 25 sierpnia 2006 r. (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 149).
Dostarczony asortyment musi być pozbawiony uszkodzeń o charakterze fizycznym
i biochemicznym obniżających jego wartość użytkową.
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia następuje na koszt i ryzyko wykonawcy – do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu, spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże i odpowiedniej jakości.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie.
Wykonawca zapewnia, że oferowane ryby i przetwory rybne posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże (z ważnym terminem przydatności do spożycia)
w szczególności w momencie dostawy:
- minimum 72 godziny (ryby świeże),
- 5 dni (ryby wędzone),
- 30 dni (ryby mrożone),
- 6 miesięcy (owoce morza),
- 180 dni (konserwy rybne).
Asortyment powinien być, zgodny z obowiązującymi PN.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
5
|
Zalacznik nazwa |
mięso i wędliny
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
15131100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych mięsa, drobiu i wędlin dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (mięso i wędliny) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym Załącznik nr 9 do opisu przedmiotu zamówienia.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej „zamówieniami częściowymi".
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku nr 9. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówioną partię towaru każdorazowo w ustalonych godzinach między 6:00 a 10:00.
Wykonawca powinien zapewnić, że oferowane produkty muszą być wysokiej jakości, muszą spełniać wymagania jakościowe dotyczące przechowywania, pakowania i transportu, oraz higieny zawarte w Polskich Normach, oraz Rozporządzenie Komisji (WE)
Nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004r ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego
(Dz. U. L. 139 z 30.04.2004); oraz posiadać ważne terminy przydatności do spożycia.
Dostarczane produkty powinny odpowiadać normom i standardom określonym
w odpowiednich przepisach prawnych, w tym ustawie o bezpieczeństwie żywności
i żywienia ustawa z dnia 25 sierpnia 2006 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2017r., poz. 149).
Dostarczony asortyment musi być pozbawiony uszkodzeń o charakterze fizycznym
i biochemicznym obniżających jego wartość użytkową.
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia następuje na koszt i ryzyko Wykonawcy, do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu, spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże i odpowiedniej jakości.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie.
Jakość dostarczonych - wędlin - mięs nie może budzić zastrzeżeń, wędliny i mięsa powinny być świeże, z widoczną data przydatności do spożycia, asortyment powinien być, zgodny
z obowiązującymi PN.
• Wędliny:
Wykonawca zapewnia ze oferowane produkty posiadają atesty o/lub certyfikaty higieniczno - sanitarne oraz są świeże (z ważnym terminem przydatności do spożycia) tj. w szczególności
w momencie dostawy minimum 14 dni.
• Mięsa:
Wykonawca zapewnia, że dostarczone mięsa i podroby spełniają następujące warunki: są zgodne z obowiązującymi PN, mięso drobiowe, wołowe i wieprzowe posiada świadectwo identyfikacyjne zgodne z wymogami systemu HACCP, mięso i podroby spełniają normy jakościowe zgodne z procedura jakości HACCP.
Samochód dostarczający w/w artykuły ma być zaopatrzony w chłodnie przystosowaną do przewozu tego rodzaju artykułów, ma posiadać świadectwo ze stacji sanitarnej o tym ze jest przystosowany do przewozu ww. artykułów.
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty i/lub certyfikaty higieniczno – sanitarne oraz są świeże (z ważnym terminem przydatności do spożycia) tj. w szczególności
w momencie dostawy: mięso i podroby – minimum 4 dni, mięsa mrożone -20 dni.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
6
|
Zalacznik nazwa |
jaja
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
03142500-3
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik data zakonczenia |
2018-12-29T00:00:00+01:00
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Zamówienia realizowane będą od dnia podpisania umowy do 29.12.2018r, lub do wyczerpania kwoty określonej w umowie, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi pierwsze, na zasadach określonych w załączniku nr 1 do SIWZ, oraz w załączniku nr 3 do SIWZ.
|
Zalacznik krotki opis |
Przedmiotem zamówienia jest: Sukcesywna dostawa produktów żywnościowych jaja dla KSSiP Ośrodka Szkoleniowego w Dębem.
Artykuły żywnościowe (jaja) wraz z podaniem maksymalnej wielkości zapotrzebowania zostały opisane w zestawieniu asortymentowo-ilościowym, stanowiącym załącznik nr 10 do opisu przedmiotu zamówienia.
Dostawy będą realizowane sukcesywnie, w zależności od potrzeb, zgodnie ze składanymi zamówieniami zwanymi dalej „zamówieniami częściowymi
Realizacja zamówienia następować będzie według faktycznych potrzeb Zamawiającego, na podstawie zamówień częściowych. Zamawiający zastrzega sobie prawo realizacji dostaw
w ilości mniejszej niż podana w załączniku nr 10. Zamawiający będzie składał zamówienia częściowe telefonicznie, potwierdzone faksem lub drogą elektroniczną. Zamówienia będą realizowane z minimum jednodniowym wyprzedzeniem (składane do godz. 14.00), od poniedziałku do piątku. Wykonawca dostarczy zamówioną partię towaru każdorazowo w ustalonych godzinach między 6:00 a 10:00
Dostawa i rozładunek przedmiotu zamówienia na koszt i ryzyko wykonawcy, do magazynu Ośrodka Szkoleniowego w Dębem, 05-140 Serock.
Asortyment musi być dostarczany odpowiednim środkiem transportu (chłodnią) spełniającym obowiązujące wymogi sanitarne i dopuszczonym decyzją właściwego organu Państwowej Inspekcji Sanitarnej do przewozu artykułów spożywczych będących przedmiotem zamówienia.
Jaja spożywcze klasy AL
Jaja -jaja w skorupie pochodzące od kury domowej.
Jaja spożywcze klasy A -jaja klasy pierwszej jakościowej.
Jaja L –jaja określane w kategorii wagowej, jako duże, ważące od 63 do 73g
Wymagania organoleptyczne dla jaj kl. A
L.p. Cechy Wymagania
1. Skorupa o normalnym kształcie, czysta, nieuszkodzona, niemyta, nieczyszczona
2. Komora o wysokości nie przekraczającej 6mm, nieruchoma, w jajach oznakowana jako EKSTRA, o wysokości nie przekraczającej 4mm
3. Białko przejrzyste, gęste, bez ciał obcych
4. Żółtko Słabo widoczne, kuliste, przy obracaniu jajem słabo ruchliwe, powracające do centralnego położenia, bez ciał obcych
5. Tarczka zarodkowa niewidoczna
6. Zapach swoisty, bez obcego zapachu
Pozostałe wymagania zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem
Wymagania wagowe: nazwa kategorii – duże,
Symbol – L
Masa jaja (g) - mniej niż 73 do 63
Masa 100 jaj nie mniejsza niż (kg) – 6,4
Wykonawca zapewnia, że oferowane produkty posiadają atesty lub certyfikaty higieniczno-sanitarne oraz są świeże (z ważnym terminem przydatności do spożycia) w szczególności
w momencie dostawy minimum, wymagania chemiczne, mikrobiologiczne:
Wymagania chemiczne:
Zawartość zanieczyszczeń i pestycydów w produkcie zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem:
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2295/2003 z dnia 23 grudnia 2003 r. wprowadzające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia Rady (EWG) nr 1907/90 w sprawie niektórych norm handlowych w odniesieniu do jaj;
- Rozporządzenie (WE) nr 396/2005 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 lutego 2005 r. w sprawie najwyższych dopuszczalnych poziomów pozostałości pestycydów w żywności i paszy pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz na ich powierzchni, zmieniające dyrektywę Rady 91/414/EWG (Dz. U. L 70 z 16.03.2005, s. 1 z późn. zm.)
- Rozporządzenie (WE) nr 853/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiające szczególne przepisy dotyczące higieny w odniesieniu do żywności pochodzenia zwierzęcego (Dz. U. L 139 z 30.04.2004, s. 55 z późn. zm.).
Wymagania mikrobiologiczne:
Zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem.
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1881/2006 z dnia 19 grudnia 2006 r. ustalające najwyższe dopuszczalne poziomy niektórych zanieczyszczeń w środkach spożywczych (Dz. U. L 364 z 20.12.2006, s. 5 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2073/2005 z dnia 15 listopada w sprawie kryteriów mikrobiologicznych dotyczących środków spożywczych (Dz. U. L 338 z 22.12.2005, s. 1 z późn. zm.).
Okres przydatności do spożycia deklarowany przez producenta powinien wynosić nie mniej niż 24 dni od daty dostawy do magazynu odbiorcy.
Oznaczanie cech organoleptycznych i fizycznych:
Określanie wysokości komory powietrznej, wyglądu białka i żółtka, obecności ciał obcych i widoczności tarczki zarodkowej wykonywać, prześwietlając jaja. Kontrolne prześwietlanie jaj wykonać za pomocą lampy jajczarskiej. Podczas prześwietlania zwrócić uwagę na stabilność i barwę komory powietrznej oraz uszkodzenia skorupy. Zapach jaj oceniać w temperaturze pokojowej bezpośrednio po otwarciu opakowania. Określanie wyglądu skorupy należy wykonać wzrokowo przez oględziny jaj. Jaja podejrzane o mycie lub czyszczenie należy badać w świetle lampy ultrafioletowej z filtrem Wooda. Jaja myte lub czyszczone charakteryzują się niejednorodną i zwykle nieco słabszą fluorescencją, z widocznymi konturami plam po usuniętym brudzie, Masę jaj określać, ważąc z dokładnością do 1,0g poszczególne jaja w próbce. Kontrolną masę 100 jaj określać ważąc je z dokładnością do 100g.
Pakowanie
Wytłaczanki umieszczone w opakowaniu transportowym, nie więcej niż 360 szt. (ułożone tępym końcem ku górze). Opakowania powinny zabezpieczać produkt przed uszkodzeniem
i zanieczyszczeniem, powinny być czyste, bez obcych zapachów, zabrudzeń, pleśni, załamań
i innych uszkodzeń mechanicznych. Opakowania powinny być wykonane z materiałów dopuszczonych do kontaktu z żywnością. Nie dopuszcza się stosowania opakowań zastępczych oraz umieszczania reklam na opakowaniach.
Wymagane jest złożenie odpowiedniego oświadczenia, a Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia odpowiednich dokumentów potwierdzających jakość produktów przy danej dostawie (znakowanie i opakowanie jaj):
Znakowanie:
Jaja klasy „A” znakuje się następująco:
1) Na skorupie powinien znajdować się kod producenta. Kod ten składa się z:
a) kodu systemu hodowli (w zależności od metod chowu: cyfra 0 oznacza chów ekologiczny, 1 –na wolnym wybiegu, 2 –ściółkowy, 3 –klatkowy),
b) kodu Państwa Członkowskiego (np. PL dla Polski),
c) weterynaryjnego numeru identyfikacyjnego.
Kod producenta jest łatwo widoczny, czytelny i ma przynajmniej 2mm wysokości, Rozporządzenie Komisji (WE) nr 589/2008 z dnia 23 czerwca 2008 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonywania rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 w sprawie norm handlowych w odniesieniu do jaj (Dz. U. L 163 z 24.06.2008, s. 6 z późn. zm).
2) Opakowania zawierające jaja klasy „A” posiadają na zewnętrznej powierzchni następujące dobrze widoczne i czytelne oznaczenia:
a) kod zakładu pakowania,
b) klasa jakości (np. „klasa A” lub litera „A”),
c) klasa wagowa (np. L),
d) data minimalnej trwałości,
e) informacja zalecająca konsumentom przechowywanie jaj po zakupie w warunkach chłodniczych,
f) metoda chowu kur wyrażona słownie.
Na zewnętrznej lub wewnętrznej powierzchni opakowania powinno znajdować się objaśnienie znaczenia kodu producenta oraz pozostałe informacje zgodnie z aktualnie obowiązującym prawem.
|
| |