Budowa systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach.

Data publikacji 2018-03-28
Data zakończenia 2018-04-09 00:00:00
Instytucja Miasto Mińsk Mazowiecki
Miejscowość Mińsk Mazowiecki
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi dostawy oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 537954-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722680001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
1. Przygotowania i opracowania projektu technicznego budowy systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach przed zjawiskami katastrofalnymi i zagrożeniami dla Miasta Mińsk Mazowiecki w ramach realizacji projektu „Budowa sytemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach dla Miasta Mińsk Mazowiecki”;
2. Uzyskania opinii konstruktora dotyczącej zamontowania syren we wskazanych w pkt 12 ppkt 1 lokalizacjach;
3. Dostawy, montażu i uruchomienia, w wyznaczonych na terenie miasta Mińsk Mazowiecki miejscach, 9 szt. Punktów Alarmowych (dalej jako „PA”), składających się z:
1) syreny elektronicznej (zestawu syren/głośników) o mocy sumarycznej nie mniejszej niż 900 W,
2) urządzenia sterującego (pulpit, szafka) umożliwiającego sterowanie i monitorowanie syreny za pomocą radia i internetu, wyposażonego w zasilanie awaryjne i zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych,
3) konstrukcji umożliwiającej zamontowanie w sposób trwały syreny na konstrukcji dachowej lub wolnostojącej;
4. Dostawy, montażu i uruchomienia, w wyznaczonych na terenie miasta Mińsk Mazowiecki miejscach, urządzeń:
1) do monitorowania zjawisk atmosferycznych (stacja pogodowa) – 1 szt.,
2) do detekcji skażeń chemicznych – 1 szt.
3) do detekcji skażeń promieniotwórczych – 1 szt.
5. Dostawy, instalacji i uruchomienia centrali miejskiej - urządzenia do sterowania i kontroli wraz z oprogramowaniem sterującym i monitorującym pracę wszystkich PA;
6. Opracowania i dostarczenia interfejsu programowania aplikacji dla budowanego systemu miejskiego oraz oprogramowania umożliwiającego połączenie w przyszłości nowych PA do central;
7. Zintegrowania budowanego z SAOL MUW;
8. Uzyskania od Wojewody Mazowieckiego licencji do połączenia Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mińsku Mazowieckim z systemem SAOL MUW w Wojewódzkim Centrum Zarządzenia Kryzysowego w Warszawie;
9. Przekazania Zamawiającemu licencji niezbędnych do funkcjonowania systemu;
10. Przeprowadzenia testów kompatybilności systemu miasta Mińsk Mazowiecki z systemem Województwa Mazowieckiego i przygotowania dokumentacji powykonawczej (dwa rodzaje – test systemu stworzonego przez Wykonawcę oraz test systemu miasta Mińsk Mazowiecki z systemem Województwa Mazowieckiego);
11. Przeprowadzenia instruktażu dla osób obsługujących system.
12. Punkty alarmowe w postaci syren alarmowych, stacji meteorologicznej i detektora skażeń Wykonawca zainstaluje i uruchomi w następujących miejscach, wskazanych przez Zamawiającego:

1) Punkty Alarmowe – 9 szt.
a) ul. Małopolska 11, Szkoła Podstawowa Nr 5;
b) ul. Wyszyńskiego 56, Aquapark MOSiR;
c) ul. Konstytucji 3 Maja 10, Przedszkole Miejskie Nr 3;
d) ul. Siennicka 17, Szkoła Podstawowa Nr 4;
e) ul. Budowlana 2, Szkoła Podstawowa Nr 3;
f) ul. Warszawska 250, Przedszkole Miejskie Nr 6;
g) ul. Sosnkowskiego 16, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej;
h) ul. Osiedlowa 8, Ochotnicza Straż Pożarna;
i) działka nr 6273, Skrzyżowanie ul. Spacerowej i ul. Klonowej.
2) Stacja meteorologiczna – 1 szt.:
ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki.
3) Detektor skażeń chemicznych– 1 szt.
ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki.
4) Detektor skażeń promieniotwórczych– 1 szt.
ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki.
5) Centrala sterująco-kontrolna– 1 szt.:
ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki.
Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie Koncepcji systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach dla miasta Mińsk Mazowiecki,

Dodatkowe informacje

GuidZP400 5b8dd9be-36ed-4e1f-b529-ad86d676f569
Biuletyn 537954-N-2018
Zamawiajacy nazwa Miasto Mińsk Mazowiecki
Regon 52589500000
Zamawiajacy adres ulica ul. Konstytucji 3 Maja
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Mińsk Mazowiecki
Zamawiajacy kod pocztowy 05300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 257 595 300
Zamawiajacy fax 25 758 40 25
Zamawiajacy email agnieszka.siporska@umminskmaz.pl
Adres strony url www.bip.minsk-maz.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Projekt „Budowa sytemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach dla Miasta Mińsk Mazowiecki” realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V Gospodarka przyjazna środowisku, Działanie 5.1 Dostosowanie do zmian klimatu, Nr projektu RPMA.05.01.00-14-8676/17.”
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.minsk-maz.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.minsk-maz.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki, ul. Konstytucji 3 Maja 1, 05-300 Mińsk Mazowiecki, Biuro Obsługi Interesanta - pokój nr 4
Nazwa nadana zamowieniu Budowa systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach.
Numer referencyjny WI.271.6.2018
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do: 1. Przygotowania i opracowania projektu technicznego budowy systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach przed zjawiskami katastrofalnymi i zagrożeniami dla Miasta Mińsk Mazowiecki w ramach realizacji projektu „Budowa sytemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach dla Miasta Mińsk Mazowiecki”; 2. Uzyskania opinii konstruktora dotyczącej zamontowania syren we wskazanych w pkt 12 ppkt 1 lokalizacjach; 3. Dostawy, montażu i uruchomienia, w wyznaczonych na terenie miasta Mińsk Mazowiecki miejscach, 9 szt. Punktów Alarmowych (dalej jako „PA”), składających się z: 1) syreny elektronicznej (zestawu syren/głośników) o mocy sumarycznej nie mniejszej niż 900 W, 2) urządzenia sterującego (pulpit, szafka) umożliwiającego sterowanie i monitorowanie syreny za pomocą radia i internetu, wyposażonego w zasilanie awaryjne i zabezpieczonego przed dostępem osób nieuprawnionych, 3) konstrukcji umożliwiającej zamontowanie w sposób trwały syreny na konstrukcji dachowej lub wolnostojącej; 4. Dostawy, montażu i uruchomienia, w wyznaczonych na terenie miasta Mińsk Mazowiecki miejscach, urządzeń: 1) do monitorowania zjawisk atmosferycznych (stacja pogodowa) – 1 szt., 2) do detekcji skażeń chemicznych – 1 szt. 3) do detekcji skażeń promieniotwórczych – 1 szt. 5. Dostawy, instalacji i uruchomienia centrali miejskiej - urządzenia do sterowania i kontroli wraz z oprogramowaniem sterującym i monitorującym pracę wszystkich PA; 6. Opracowania i dostarczenia interfejsu programowania aplikacji dla budowanego systemu miejskiego oraz oprogramowania umożliwiającego połączenie w przyszłości nowych PA do central; 7. Zintegrowania budowanego z SAOL MUW; 8. Uzyskania od Wojewody Mazowieckiego licencji do połączenia Miejskiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Mińsku Mazowieckim z systemem SAOL MUW w Wojewódzkim Centrum Zarządzenia Kryzysowego w Warszawie; 9. Przekazania Zamawiającemu licencji niezbędnych do funkcjonowania systemu; 10. Przeprowadzenia testów kompatybilności systemu miasta Mińsk Mazowiecki z systemem Województwa Mazowieckiego i przygotowania dokumentacji powykonawczej (dwa rodzaje – test systemu stworzonego przez Wykonawcę oraz test systemu miasta Mińsk Mazowiecki z systemem Województwa Mazowieckiego); 11. Przeprowadzenia instruktażu dla osób obsługujących system. 12. Punkty alarmowe w postaci syren alarmowych, stacji meteorologicznej i detektora skażeń Wykonawca zainstaluje i uruchomi w następujących miejscach, wskazanych przez Zamawiającego: 1) Punkty Alarmowe – 9 szt. a) ul. Małopolska 11, Szkoła Podstawowa Nr 5; b) ul. Wyszyńskiego 56, Aquapark MOSiR; c) ul. Konstytucji 3 Maja 10, Przedszkole Miejskie Nr 3; d) ul. Siennicka 17, Szkoła Podstawowa Nr 4; e) ul. Budowlana 2, Szkoła Podstawowa Nr 3; f) ul. Warszawska 250, Przedszkole Miejskie Nr 6; g) ul. Sosnkowskiego 16, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej; h) ul. Osiedlowa 8, Ochotnicza Straż Pożarna; i) działka nr 6273, Skrzyżowanie ul. Spacerowej i ul. Klonowej. 2) Stacja meteorologiczna – 1 szt.: ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki. 3) Detektor skażeń chemicznych– 1 szt. ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki. 4) Detektor skażeń promieniotwórczych– 1 szt. ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki. 5) Centrala sterująco-kontrolna– 1 szt.: ul. Konstytucji 3 Maja 1, Urząd Miasta Mińsk Mazowiecki. Przedmiot zamówienia należy wykonać na podstawie Koncepcji systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach dla miasta Mińsk Mazowiecki,
Cpv glowny przedmiot 72268000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa wymagań w zakresie tego warunku.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe Zamawiający uzna warunek za spełniony na podstawie dokumentów, o których mowa w pkt 5.5.1 i 5.5.2 niniejszej siwz, złożonych na wezwanie Zamawiającego, w których wykaże, że: - posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż 200 000,00 zł. - jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 zł.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający wymaga aby Wykonawca wykazał, że: 1) posiada doświadczenie: - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie), wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej jedną usługę, polegającą na dostawie, montażu i uruchomieniu systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto; 2) do realizacji zamówienia skieruje: a) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będącą członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego. b) osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będącą członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe Zamawiający uzna warunek za spełniony, na podstawie dokumentów, o których mowa w rozdziale 5.5.3, 5.5.4, złożonych na wezwanie Zamawiającego, w których wykaże, że: - wykonał należycie i prawidłowo ukończył co najmniej jedną usługę, polegającą na dostawie, montażu i uruchomieniu systemu ostrzegania i alarmowania ludności o zagrożeniach o wartości co najmniej 150 000,00 zł brutto; - skieruje do realizacji zamówienia osoby z uprawnieniami budowlanymi: a) do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będącą członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego. b) do projektowania i kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, w zakresie pełnionej funkcji, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, będącą członkiem właściwej terytorialnie izby samorządu zawodowego.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Zakresie warunkow udzialu 1. informacja banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2. dokumenty potwierdzające, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego. 3. wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu - wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. 4. wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia w postaci pełnienia funkcji kierownika budowy nad budową, przebudową lub remontem boiska z trawy syntetycznej, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione a) Wypełniony formularz ofertowy, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do siwz. b) Oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale 5 pkt od 5.1.1 do 5.1.4 siwz. c) Pełnomocnictwo, w przypadkach o którym mowa w pkt 9.5 lub 9.6 siwz. d) Dokument potwierdzający wniesienie wadium, zgodnie z rozdziałem 7 siwz.
Czy wadium 1
Wadium Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium w wysokości 5 000 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych).
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści złożonej oferty w następującym zakresie: 1) terminu realizacji przedmiotu umowy na skutek wystąpienia przyczyn, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które skutkują niemożliwością terminowego wykonania przedmiotu umowy, pomimo zachowania należytej staranności o czas niezbędny do usunięcia lub ustania przyczyny; 2) terminu realizacji przedmiotu umowy na skutek wystąpienia opóźnienia w wykonaniu przyłącza energetycznego przez PGE Energetyka. 3) podwykonawstwa - w przypadku gdy Wykonawca nie wskazał w ofercie, że przedmiot umowy wykona z udziałem Podwykonawców, może na etapie realizacji umowy powierzyć im wykonanie części przedmiotu zamówienia z zastrzeżeniem §7 ust. 2-4.
IV 4 4 data 2018-04-09T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria czas trwania naprawy zgłoszonej wady lub usterki przez serwis
Znaczenie 20,00
  
Kryteria okres gwarancji i rękojmi
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena brutto
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)