GuidZP400 |
03292f5a-5909-4066-b0d0-a8021bf43413
|
Biuletyn |
539519-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
11 Wojskowy Oddział Gospodarczy
|
Regon |
34126041200000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Gdańska
|
Zamawiajacy adres numer domu |
147
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Bydgoszcz
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
85-915
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
kujawsko-pomorskie
|
Zamawiajacy telefon |
261 411 361
|
Zamawiajacy fax |
261 411 313
|
Zamawiajacy email |
11wog.szpub@ron.mil.pl
|
Adres strony url |
www.11wog.wp.mil.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Wojskowa Jednostka Budżetowa
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.11wog.wp.mil.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Ofertę należy przesłać pocztą lub złożyć osobiście w siedzibie Zamawiającego – 11 Wojskowy Oddział Gospodarczy ul. Gdańska 147, 85-915 Bydgoszcz – kancelaria jawna. Godz. pracy kancelarii 07.30 – 09.00 i 12.30 – 15.15 w dni robocze od poniedziałku do piątku.
|
Nazwa nadana zamowieniu |
DOSTAWA SPRZĘTU TELEWIZYJNO/RADIOWEGO, AUDIO ORAZ DŹWIĘKOWEGO
|
Numer referencyjny |
16/ZP/D/WYCH/2018
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST DOSTAWA SPRZĘTU TELEWIZYJNO/RADIOWEGO, AUDIO ORAZ DŹWIĘKOWEGO,
ZGODNIE Z ZAŁĄCZNIKIEM NR 1 DO SIWZ.
GŁÓWNY PRZEDMIOT CPV:
32300000-6 - Odbiorniki telewizyjne i radiowe oraz aparatura nagrywająca
dźwięk lub obraz lub aparatura powielająca.
Dodatkowe przedmioty zamówienia CPV:
32324600-6 (Telewizory cyfrowe)
32324400-4 (Anteny telewizyjne)
32351000-8 (Akcesoria do sprzętu dźwiękowego i wideo)
32310000-9 (Odbiorniki audycji radiowych)
32322000-6 (Urządzenia multimedialne)
32341000-5 (Mikrofony)
32342100-3 (Słuchawki)
32342412-3 (Głośniki)
32342450-1 (Rejestratory głosu)
32343100-0 (Wzmacniacze częstotliwości akustycznych)
32344210-1 (Sprzęt radiowy)
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub więcej niżej wymienionych części.
Zamawiający podzielił zamówienie na 3 części, opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ:
Część 1: Sprzęt telewizyjno/radiowe, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ;
Część 2: Sprzęt audio, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ;
Część 3: Sprzęt dźwiękowy, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ.
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określono w załączniku
nr 1 do SIWZ.
2. Wykonawca udzieli na sprzęt stanowiący przedmiot zamówienia min.
24 miesięcy gwarancji (max. 60 m-cy) licząc od terminu odbioru jakościowego przez Zamawiającego, bez zastrzeżeń przedmiotu umowy.
3. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych.
4. Za ofertę równoważną Zamawiający uzna ofertę, w której Wykonawca oferuje sprzęt/artykuły stanowiące przedmiot zamówienia, o parametrach jakościowych równorzędnych lub lepszych od wymaganych przez Zamawiającego, z zastrzeżeniem pkt. 11.
5. Wykonawca dostarczy towar fabrycznie nowy wolny od wad i nie pochodzący
z ekspozycji, witryn sklepowych, nie noszący śladów eksploatacji, spełniający parametry określone w załączniku nr 1 do SIWZ, wyprodukowany nie wcześniej niż 12 miesięcy od dnia ogłoszenia postępowania, bez śladów uszkodzenia, w oryginalnych opakowaniach producenta z widocznym logo, symbolem produktu.
6. Swobodne sprawdzenia sprzętu pod kątem jego sprawności technicznej przed podpisaniem protokołu odbioru dostawy odbędzie się w ciągu 3 dni roboczych od dostawy sprzętu do magazynu.
7. Wykonawca ponosi odpowiedzialność za sprzęt do momentu podpisania przez osobę ze strony Zamawiającego protokołu odbioru dostawy.
8. Wykonawca dostarczy sprzęt wraz z przynależną do niego dokumentacją techniczną, tj. kartą gwarancyjną oraz instrukcją obsługi w jęz. polskim.
W przypadku, kiedy producent dla swojego sprzętu nie opracował karty gwarancyjnej, Wykonawca załączy wykaz takiego sprzętu, dla którego, dokument zakupu (faktura) stanowi podstawę reklamacji. Wykaz sprzętu stanowić będzie załącznik nr 4 do Projektu Umowy stanowiącej załącznik
nr 4 do SIWZ.
9. Zamawiający nie dopuszcza dostaw częściowych.
10. Dostarczony sprzęt winien być kompletny, zgodny z ukompletowaniem opcjonalnym dla danego modelu oraz ukompletowaniem wyszczególnionym w Opisie Przedmiotu Zamówienia, który stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.
11. Zamawiający nie wyraża zgody, aby w celu dostosowania sprzętu do parametrów wyspecyfikowanych w opisie przedmiotu zamówienia rozbudować sprzęt o elementy, które nie zostały użyte podczas produkcji sprzętu.
12. Dostarczony sprzęt będzie oznakowany kodem kreskowym, zgodnie z:
Wytycznymi określającymi wymagania w zakresie znakowania kodem kreskowym wyrobów dostarczanych do resortu obrony narodowej, stanowiącymi załącznik do decyzji Nr 3/MON Ministra Obrony Narodowej
z dnia 3 stycznia 2014 r. (poz. 11) dokument dostępny pod adresem: http://www.dz.urz.mon.gov.pl/dziennik/pozycja/decyzja-11-decyzja-nr-3mon-z-dnia-3-stycznia-2014-r-w-sprawie-wytycznych-okrestajacych-wymagania-w-zakresieznakowania-kodem-kreskowym-wyrobow-dostarc/.
13. Zamawiający informuje, iż przewiduje korzystanie z prawa opcji w dowolnym momencie, w trakcie realizacji umowy informując o tym Wykonawcę w formie pisemnej. Dopuszczalne jest udzielanie prawa opcji po cenach zaoferowanych w wykazie cenowym (załącznik nr 1 do SIWZ).
14. Zamawiający zastrzega sobie prawo do niezrealizowania w całości przedmiotu zamówienia objętego prawem opcji tj. w ilościach wskazanych
w wykazach cenowych, a Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie
z tego tytułu.
15. Ze względu na obowiązujące zasady finansowania środków trwałych, cena jednostkowa jednego egz. sprzętu audio video, audio oraz sprzętu dźwiękowego nie może przekraczać kwoty 3.500,00 zł. brutto.
|
Cpv glowny przedmiot |
32300000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
20
|
Okreslenie warunkow |
kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – warunek ten zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku,
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
sytuacji ekonomicznej lub finansowej – warunek ten zostanie uznany
za spełniony, gdy Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu warunku,
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
zdolności technicznej lub zawodowej - Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże się: wykazem wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie co najmniej dwie dostawy dla Części 1 wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału.
Za dostawę odpowiadającą swoim rodzajem i wartością dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia uważa się dostawy:
- dla części 1 - dostawy sprzętu telewizyjno/radiowego o wartości brutto każdej dostawy (w ramach jednej umowy) nie mniejszej niż 50.000,00 zł. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych);
Wzór Wykazu Dostaw stanowi załącznik nr 8 do SIWZ.
W celu potwierdzenia, że oferowany dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia:
- opisy sprzętu, który ma zostać dostarczony, w formie katalogu lub wydruku ze strony internetowej Producenta, potwierdzających spełnienie wymogów Zamawiającego.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 3 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 5 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 6 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 7 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Załącznik nr 4 – Oświadczenie składane na podstawie art. 25a ust. 1 Pzp.;
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Wykonawca jest zobowiązany dołączyć do oferty aktualne na dzień złożenia tej oferty oświadczenie w zakresie wskazanym w załączniku nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie,
że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału
w postępowaniu. Wraz z oświadczeniem Wykonawca składa wypełniony
i podpisany formularz ofertowy (zaleca się wg wzoru) o treści załącznika
nr 2 do SIWZ.
W celu potwierdzenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawca, w ciągu 3 dni od dnia opublikowania na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej oraz dokumenty bądź informacje, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. Listę oraz dokumenty bądź informacje wykonają również Wykonawcy wspólnie składający ofertę. Wzór złącznik nr 9 do SIWZ.
2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w ust. 1, składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Przedmiotowe oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia.
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia -
w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału
w postępowaniu zamieszcza także informacje o tych podmiotach
w oświadczeniu, o którym mowa ust. 1.
4. Zamawiający żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu złożył oświadczenia
o którym mowa w pkt 1 niniejszej SIWZ / zamieszcza informacje
o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 1 niniejszej SIWZ.
5. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
- na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu,
o których mowa w art. 22 ust. 1 p.z.p.:
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - załącznik nr 5 do SIWZ,
- w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 p.z.p. oraz w Części VI ust. 2 SIWZ:
2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 6 do SIWZ,
6. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Części V ust. 1 SIWZ, polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a p.z.p., Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów, dokumentów, o których mowa w § 5 pkt 1-9 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.
w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy
w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 poz. 1126).
7. Jeżeli Wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów zobowiązany, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia oraz dokumenty określające sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez Wykonawcę przy wykonaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego.
8. Jeżeli Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy, który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a p.z.p., Zamawiający może żądać od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów, o których mowa w § 5 pkt 1-9 rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016 poz. 1126).
9. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, każdy
z Wykonawców musi oddzielnie udokumentować, że nie podlega wykluczeniu
z postępowania. Okoliczności uzasadniające wykluczenie z postępowania w oparciu o przepisy art. 24 ust. 1 pkt 12-23 i ust. 5 p.z.p. oraz w Części VI ust. 2 SIWZ zachodzące choćby względem pojedynczego Wykonawcy dyskwalifikują całą grupę Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia.
10. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych w ust. 6-7 oraz 9. W tym samym terminie Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów wymienionych
w ust. 8.
11. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 5-9:
- składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
12. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
13. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 11, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
14. Zamawiający żąda od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą pełnomocnictwa lub umocowania prawnego udzielonego osobie/ osobom podpisującej/ podpisującym ofertę, o ile prawo do reprezentowania Wykonawcy
w powyższym zakresie nie wynika wprost z dokumentu rejestrowego.
15. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie mają obowiązek ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy
w sprawie zamówienia publicznego. Przedmiotowe pełnomocnictwo należy załączyć do oferty.
16. Oświadczenia, o których mowa w SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a p.z.p. oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
17. Dokumenty wymienione w SIWZ są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
18. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo Podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą lub osoba/osoby upoważniona/upoważnione do podpisania oferty w zakresie udzielonego pełnomocnictwa.
19. UWAGA: Pełnomocnictwa Wykonawca załącza do oferty w formie oryginału lub poświadczone notarialnie „za zgodność z oryginałem”.
20. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
21. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
22. Jeżeli Wykonawca nie złożył oświadczenia, o którym mowa w ust. 1-4, oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 5, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w ust. 6.
23. Jeżeli Wykonawca nie złożył wymaganych pełnomocnictw albo złożył wadliwe pełnomocnictwa, Zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
Zamawiający dla Części 2,3 nie wymaga wniesienia wadium.
1. Przystępując do postępowania w zakresie Części 1, Wykonawca ma obowiązek wnieść wadium w wysokości:
a) 3 500,00 zł (słownie: trzy tysiące pięćset złotych 00/100);
2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku następujących formach:
1) w pieniądzu,
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1146).
3. Wadium musi być złożone lub wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
4. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium co najmniej na okres związania ofertą.
Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacać na rachunek Zamawiającego:
11 Wojskowy Oddział Gospodarczy w Bydgoszczy
NBP O/O BYDGOSZCZ 90 1010 1078 0106 2113 9120 2000
z dopiskiem wadium sprawa nr 16/ZP/D/WYCH/2018
Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku Zamawiającego. Kserokopię dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu pieniężnego Wykonawca winien dołączyć do oferty.
5. Wadium wnoszone w innej formie niż pieniężna należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w formie oryginału do głównego księgowego Zamawiającego w bud. nr 108 (w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 08:00 – 14:00), a do oferty dołączyć kopię dokumentu potwierdzoną za zgodność z oryginałem.
6. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę pełnej kwoty wadium, w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą.
7. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium.
8. W przypadku składania wadium w formie gwarancji lub poręczenia przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zaleca się wymienienie wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
9. Oferta, która przed upływem terminu składania ofert nie będzie zabezpieczona dopuszczalną formą wadium zostanie odrzucona z postępowania w trybie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy.
10.Zwrotu wadium Zamawiający dokona zgodnie z art. 46 ustawy:
1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej
lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza,
2)Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza Zmawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
11.W przypadku, gdy wadium zostało wpłacone w formie pieniężnej zostanie ono zwrócone Wykonawcy na rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty.
12.Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, w okolicznościach o których mowa w pkt. 10 ppkt 1, jeżeli
w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
13.W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, z jej treści nie może wynikać konieczność przekazywania żądania zapłaty za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek Zamawiającego. Niedopuszczalny jest również zapis żądający potwierdzenia przez notariusza lub bank, że podpisy na żądaniu zapłaty zostały złożone przez osoby uprawnione do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Zamawiającego oraz żadne inne ograniczenia.
14.W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy
w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej musi ona być bezwarunkowa, nieodwołalna i płatna na pierwsze żądanie Zamawiającego.
15.Zabezpieczenie wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno gwarantować Zamawiającemu bezwarunkową wypłatę tego zabezpieczenia.
16.Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwróci je, wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.
17.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli:
1) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a,
z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1,
oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę
jako najkorzystniejszej;
2) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy
w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
3)Wykonawca, którego oferta została wybrana nie wniósł wymaganego
zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z zaistnienia następujących warunków:
1. w przypadku działania siły wyższej, zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych, niecierpiących zwłoki lub innych okoliczności niezależnych od stron umowy;
2. zaistnienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a które wymagają natychmiastowego działania;
3. zmienionych faktycznych potrzeb Zamawiającego;
4. ograniczenia planu finansowego przeznaczonego na realizację umowy;
5. potrzeby zmian wynikających z postanowień niniejszej umowy;
6. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy;
7. Zmiany obowiązującej stawki VAT.
2. Warunkiem wprowadzenia zmian, o których mowa w ust. 1, jest złożenie wniosku wraz z uzasadnieniem zawierającym, odpowiednio: opis propozycji zmian, uzasadnienie zmian, obliczenie kosztów zmian, jeżeli zmiana będzie miała wpływ na wynagrodzenie Wykonawcy, wpływ zmian na termin wykonania umowy.
3. Wszelkie zmiany treści niniejszej umowy oraz jej uzupełniania wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności, z zastrzeżeniem ust. 4.
4. O wszelkich zmianach nazwy, adresu i danych identyfikacyjnych firmy oraz numeru rachunku bankowego Wykonawca powiadomi na piśmie niezwłocznie Zamawiającego pod rygorem poniesienia kosztów związanych z brakiem właściwych danych u Zamawiającego oraz rygorem uznania za doręczoną korespondencję kierowaną na ostatnio wskazany przez Wykonawcę adres. Zmiany te nie wymagają sporządzenia aneksu do umowy.
5. Wykonawca nie może domagać się zmiany postanowień zawartej umowy
w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przez niego zobowiązań wynikających z umowy.
|
IV 4 4 data |
2018-04-18T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
09:00
|
IV 4 5 okres |
30
|