Dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do budynku GEO-3M Politechniki Wrocławskiej – 2 Zadania.

Data publikacji 2018-06-18
Data zakończenia 2018-06-26 00:00:00
Instytucja Politechnika Wrocławska
Miejscowość Wrocław
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Meble

Szczegóły

Numer ogłoszenia 574567-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391000003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do pomieszczeń budynku GEO-3EM Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu „Kompleks GEO-3EM – Energia Ekologia Edukacja” – 2 Zadania:
Zadanie nr 1: dostawa i montaż wyposażenia meblowego do pomieszczeń budynku GEO-3EM wg opisu zawartego w załączniku 3a do SIWZ;
Zadanie 2: dostawa stanowisk laboratoryjno-pokazowych do Akredytowanego Laboratorium Bezpieczeństwa Pracy” w skład której wchodzą:
- Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (hałas w środowisku pracy)
- Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (drgania w środowisku pracy)
wg opisu zawartego w załączniku 3b do SIWZ.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 3 (odpowiednio 3a/3b) do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia wraz z projektem oraz w Załączniku nr 2 do SIWZ – wzór umowy.
Zapisy wzoru umowy dotyczące prawa opcji oraz opłaconej polisy ubezpieczeniowej (paragraf 9 punkt 2 zdanie 4) nie obowiązują w Zadaniu nr 2.
2. Meble muszą być kompatybilne ze sobą, ujednolicone technologicznie, materiałowo i kolorystycznie.
3. Wykonawca zapewni udzielenie gwarancji przez okres:
- minimum 36 miesięcy - Zadanie nr 1,
- minimum 12 miesięcy – Zadanie nr 2.
Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji
4.Klasyfikacja wg kodu CPV: 39100000-3 meble.
5.Termin realizacji Zamówienia wynosi: do 31.10.2018r., jednak nie wcześniej niż od 01.10.2018r. Termin uzależniony jest od zakończenia prac budowlanych.
Szczegóły dotyczące terminu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia znajdują się we wzorze umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 2 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 c96cdd0b-2913-463c-9c04-183318d22391
Biuletyn 574567-N-2018
Zamawiajacy nazwa Politechnika Wrocławska
Regon 55181193009000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wybrzeże Wyspiańskiego
Zamawiajacy adres numer domu 27
Zamawiajacy miejscowosc Wrocław
Zamawiajacy kod pocztowy 50370
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 713 202 182,32
Zamawiajacy fax 713 202 143
Zamawiajacy email bzp@pwr.edu.pl
Adres strony url http://przetargi.pwr.edu.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamawiający oświadcza, że przedmiot niniejszej umowy dofinansowany został z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 - 2020 – projekt: "Kompleks GEO-3EM – ENERGIA EKOLOGIA EDUKACJA", Nr projektu: RPDS.01.01.00-02-0001/16
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Uczelnia publiczna
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://przetargi.pwr.edu.pl/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://przetargi.pwr.edu.pl/
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny PISEMNIE
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Biuro Zamówień Publicznych Politechniki Wrocławskiej Siedziba: ul. Smoluchowskiego 19 50-370 Wrocław bud. A-5, pok. 409
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do budynku GEO-3M Politechniki Wrocławskiej – 2 Zadania.
Numer referencyjny ZP/BZP/226/2018
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do pomieszczeń budynku GEO-3EM Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu „Kompleks GEO-3EM – Energia Ekologia Edukacja” – 2 Zadania: Zadanie nr 1: dostawa i montaż wyposażenia meblowego do pomieszczeń budynku GEO-3EM wg opisu zawartego w załączniku 3a do SIWZ; Zadanie 2: dostawa stanowisk laboratoryjno-pokazowych do Akredytowanego Laboratorium Bezpieczeństwa Pracy” w skład której wchodzą: - Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (hałas w środowisku pracy) - Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (drgania w środowisku pracy) wg opisu zawartego w załączniku 3b do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 3 (odpowiednio 3a/3b) do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia wraz z projektem oraz w Załączniku nr 2 do SIWZ – wzór umowy. Zapisy wzoru umowy dotyczące prawa opcji oraz opłaconej polisy ubezpieczeniowej (paragraf 9 punkt 2 zdanie 4) nie obowiązują w Zadaniu nr 2. 2. Meble muszą być kompatybilne ze sobą, ujednolicone technologicznie, materiałowo i kolorystycznie. 3. Wykonawca zapewni udzielenie gwarancji przez okres: - minimum 36 miesięcy - Zadanie nr 1, - minimum 12 miesięcy – Zadanie nr 2. Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji 4.Klasyfikacja wg kodu CPV: 39100000-3 meble. 5.Termin realizacji Zamówienia wynosi: do 31.10.2018r., jednak nie wcześniej niż od 01.10.2018r. Termin uzależniony jest od zakończenia prac budowlanych. Szczegóły dotyczące terminu i warunków realizacji przedmiotu zamówienia znajdują się we wzorze umowy, stanowiącym odpowiednio Załącznik nr 2 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 39100000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-10-31T00:00:00+01:00
Informacje na temat katalogow PRAWO OPCJI: 1.W ramach niniejszego postępowania Zamawiającemu przysługuje prawo opcji polegające na możliwości zlecenia w ramach dodatkowych zamówień, będących zwiększeniem podstawowego zakresu przedmiotu zamówienia do kwoty określonej we wzorze umowy. 2.Ceny jednostkowe netto podane w formularzu ofertowym będą obowiązywały na etapie skorzystania przez Zamawiającego z prawa opcji. 2.Warunkiem skorzystania z prawa opcji jest złożenie przez Zamawiającego oświadczenia woli o skorzystaniu z prawa opcji - złożenie odpowiedniego zamówienia opcjonalnego. 3.Szczegóły dotyczące prawa opcji znajdują się we wzorze umowy (Załącznik nr 2 do SIWZ). 4. Zamawiający w ramach prawa opcji może złożyć zamówienie w okresie do 31.01.2019r.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow zdolności technicznej lub zawodowej Dotyczy tylko Zadania nr 1: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że: zrealizował należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwie dostawy mebli o wartości minimum 300 000,00 zł brutto każda za dostaw. Dla ww. wartości wykazanych przez Wykonawcę w walucie innej niż PLN, Zamawiający przyjmie przelicznik według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego dla danej waluty z dnia wszczęcia niniejszego postępowania (tj. z dnia wysłania ogłoszenia o zamówieniu do BZP). Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków, o których mowa powyżej, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. Zamawiający jednocześnie informuje, iż „stosowna sytuacja” o której mowa powyżej wystąpi wyłącznie w przypadku, kiedy Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i ust. 5 pkt 1. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu udostępniającego zasoby, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żądać będzie, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: 1. zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2. zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w pkt. 1.2) odpowiednio ppkt 2.3 niniejszego rozdziału. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstała wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba, ze za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia, Wykonawcy do oferty winni przedłożyć niżej wymienione oświadczenia i dokumenty aktualne na dzień składania ofert: 1.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym w Załączniku nr 4 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 1.2 W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a uPzp – Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów - będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów (w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia), które określają w szczególności: zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. 1.3 1Wykonawca, które powołuje się na zasoby innych podmiotów, o których mowa w art. 22a uPzp w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim się powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w Oświadczeniu (Załącznik nr 4). 1.4 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenie składa każdy z Wykonawców ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 uPzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 uPzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez Wykonawców oświadczenie składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie) 3. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 uPzp Zamawiający żąda następujących dokumentów: 3.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 4. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w pkt 3 ppkt 3.1 niniejszego rozdziału, składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 4.1 Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 5. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wymaganych w niniejszym rozdziale dokumentów lub oświadczeń w formie elektronicznej pod określonym adresem internetowym ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający samodzielnie pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: wykazu dostaw wykonanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: Zaświadczenie niezależnego podmiotu: Klasa trudnopalności pianek siedziska mobilnego i oparcia potwierdzona świadectwem z badań zgodnych z normą PN EN 1021-1,2 lub równoważne.
Czy wadium 1
Wadium Dotyczy tylko Zadania nr 1: Każdy Wykonawca w Zadaniu nr 1 zobowiązany jest wnieść wadium, na cały okres związania ofertą, w wysokości: 5 000,00 zł (słownie: pięć tysiące złoty).
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Opisane we wzorze umowy
IV 4 4 data 2018-06-26T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 6 2 Powody Biuro Zamówień Publicznych Politechniki Wrocławskiej, ul. Smoluchowskiego 19, bud. A-5, pok. 409, 50-370 Wrocław
IV 4 4 jezyki język polski
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie nr 1: dostawa i montaż wyposażenia meblowego do pomieszczeń budynku GEO-3EM wg opisu zawartego w załączniku 3a do SIWZ
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39100000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-10-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do pomieszczeń budynku GEO-3EM Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu „Kompleks GEO-3EM – Energia Ekologia Edukacja” – 2 Zadania: Zadanie nr 1: dostawa i montaż wyposażenia meblowego do pomieszczeń budynku GEO-3EM wg opisu zawartego w załączniku 3a do SIWZ; Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 3 (odpowiednio 3a) do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia wraz z projektem oraz w Załączniku nr 2 do SIWZ – wzór umowy. 2. Meble muszą być kompatybilne ze sobą, ujednolicone technologicznie, materiałowo i kolorystycznie. 3. Wykonawca zapewni udzielenie gwarancji przez okres: - minimum 36 miesięcy - Zadanie nr 1 Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji 4. Klasyfikacja wg kodu CPV: 39100000-3 meble.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie 2: dostawa stanowisk laboratoryjno-pokazowych do Akredytowanego Laboratorium Bezpieczeństwa Pracy”
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39100000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data zakonczenia 2018-10-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia meblowego i stanowisk do pomieszczeń budynku GEO-3EM Politechniki Wrocławskiej w ramach projektu „Kompleks GEO-3EM – Energia Ekologia Edukacja” – 2 Zadania: Zadanie 2: dostawa stanowisk laboratoryjno-pokazowych do Akredytowanego Laboratorium Bezpieczeństwa Pracy” w skład której wchodzą: - Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (hałas w środowisku pracy) - Stanowisko laboratoryjno-pokazowe (drgania w środowisku pracy) wg opisu zawartego w załączniku 3b do SIWZ. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 3 (odpowiednio 3b) do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia wraz z projektem oraz w Załączniku nr 2 do SIWZ – wzór umowy. Zapisy wzoru umowy dotyczące prawa opcji oraz opłaconej polisy ubezpieczeniowej (paragraf 9 punkt 2 zdanie 4) nie obowiązują w Zadaniu nr 2. 2. Meble muszą być kompatybilne ze sobą, ujednolicone technologicznie, materiałowo i kolorystycznie. 3. Wykonawca zapewni udzielenie gwarancji przez okres: - minimum 12 miesięcy – Zadanie nr 2. Zamawiający w kryteriach oceny ofert będzie oceniał wydłużenie okresu gwarancji 4. Klasyfikacja wg kodu CPV: 39100000-3 meble.
  

Criterion

Kryteria Całkowita cena brutto za całość przedmiotu zamówienia
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Wydłużenie okresu gwarancji
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)