GuidZP400 |
cd1dd286-84f9-471b-b779-78721e94d022
|
Biuletyn |
591051-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Urząd Gminy Brzyska
|
Regon |
100753000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Brzyska
|
Zamawiajacy adres numer domu |
1
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Brzyska
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
38212
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
podkarpackie
|
Zamawiajacy telefon |
134 460 120
|
Zamawiajacy fax |
134 460 105
|
Zamawiajacy email |
ugbrzyska-bud@wp.pl
|
Adres strony url |
www.brzyska.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Projekt realizowany w ramach projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia w szkołach podstawowych na terenie Gminy Brzyska” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Działanie 9.2.
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.bip.brzyska.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.bip.brzyska.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemne
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Urząd Gminy Brzyska 38-212 Brzyska 1
|
Nazwa nadana zamowieniu |
„Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych”
|
Numer referencyjny |
B.271.21.2018
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Zastrzega prawo grup czesci |
wszystkie części
|
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy |
wszystkie części
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup i dostawa pomocy dydaktycznych do szkół na terenie gminy Brzyska w ramach projektu pt. „Poprawa jakości kształcenia w szkołach podstawowych na terenie Gminy Brzyska” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020 Działanie 9.2. Zamówienie jest podzielone na części.
2. Przedmiot zamówienia został podzielony na 3 części:
Część I – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Brzyskach obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć z robotyki, szachy oraz programy interaktywne do nauki przyrody i matematyki.
Część II – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Błażkowej obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do zajęć z robotyki.
Część III – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Wróblowej obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do zajęć z robotyki, programy interaktywne do nauki przyrody oraz języka angielskiego.
Szczegółowy opis zamówienia, zawierający rodzaj i ilość pomocy dydaktycznych, ich opis został zawarty w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 7 do SIWZ.
Sprzęt/pomoce dydaktyczne stanowiące wyposażenie pracowni przyrodniczych oznaczone jako znajdujące się w wykazie MEN powinny dodatkowo spełniać wymagania opisane
w szczegółowym katalogu wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych opracowanych przez MEN i udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej www.men.gov.pl
|
Cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
21
|
Informacje na temat katalogow |
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert, okres 21 dni jest terminem najdłuższym możliwym do zaoferowania przez Wykonawcę
|
Okreslenie warunkow |
Część nr 1 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Część nr 2 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Część nr 3 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Część nr 1 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Część nr 2 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
Część nr 3 Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Część nr 1 Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną dostawę ( w ramach jednej umowy) związaną z dostawą pomocy dydaktycznych na kwotę nie mniejszą niż 60.000,00zł (słownie: sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100) brutto (w przypadku dostawy wykazanej w walucie obcej, zamawiający przyjmie, iż wartością dostaw jest iloczyn wykazanej dostawy i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje);
Część nr 2 Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną dostawę ( w ramach jednej umowy) związaną z dostawą pomocy dydaktycznych na kwotę nie mniejszą niż 100.000,00zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100) brutto (w przypadku dostawy wykazanej w walucie obcej, zamawiający przyjmie, iż wartością dostaw jest iloczyn wykazanej dostawy i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje);
Część nr 3 Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że:
wykonali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności gospodarczej jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną dostawę ( w ramach jednej umowy) związaną z dostawą pomocy dydaktycznych na kwotę nie mniejszą niż 30.000,00zł (słownie: trzydzieści tysięcy złotych 00/100) brutto (w przypadku dostawy wykazanej w walucie obcej, zamawiający przyjmie, iż wartością dostaw jest iloczyn wykazanej dostawy i średniego kursu tej waluty, określonego przez Narodowy Bank Polski na dzień wszczęcia postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia Jeżeli w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu, NBP nie opublikuje informacji o średnim kursie walut, Zamawiający dokona odpowiednich przeliczeń wg średniego kursu z pierwszego, kolejnego dnia, w którym NBP opublikuje ww. informacje);
W przypadku złożenia oferty na część 1,2 i 3 należy wykazać się spełnieniem warunków dla części 1,2 i 3
|
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe |
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcja, spółki cywilne) wskazane wyżej warunki udziału w postępowaniu mogą spełniać łącznie. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli jeden z wykonawców spełni warunek samodzielnie. 2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, udowodni Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (zobowiązanie wykonawca składa wraz z ofertą). 4. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 5. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do realizacji których te zdolności są wymagane W przypadku złożenia oferty na część 1,2 i 3 należy wykazać się spełnieniem warunków dla części 1,2 i 3
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
a) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy b) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu o którym mowa wyżej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis dotyczący terminów wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu
|
Zakresie warunkow udzialu |
a) Wykaz dostaw należycie zrealizowanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane
|
Inne dokumenty niewymienione |
1) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2) w przypadku gdy wykonawcę reprezentuje pełnomocnik pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo powinno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy. Za osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu wykonawców uznaje się: osoby wskazane w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w dokumencie równorzędnym, osoby legitymujące się odpowiednim pełnomocnictwem określającym zakres umocowania. Wszelkie pełnomocnictwa powinny być załączone do oferty w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza
|
IV IstotnePostanowienia |
wzór umowy stanowi załącznik nr 5 do SIWZ
|
IV 4 14 |
Dotyczy części nr 1, 2 i 3
1. Najpóźniej w dniu podpisania umowy (przed jej podpisaniem) Wykonawca jest zobowiązany wpłacić zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie gwarantuje zgodne z umową wykonanie dostaw oraz służy do pokrycia roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji jakości za wykonane roboty budowlane.
3. Wnoszenie i zmiana form zabezpieczenia należytego wykonania umowy następuje zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
4. Dokument stanowiący dowód wniesienia zabezpieczenia, o którym mowa w ust.1 stanowi załącznik do niniejszej umowy.
5. 70% wniesionego zabezpieczenia przeznacza się jako gwarancję zgodnego z umową wykonania dostaw, zaś 30% wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest przeznaczone na zabezpieczenie roszczeń z tytułu rękojmi za wady i gwarancji jakości.
6. Część zabezpieczenia tj. 70 % wniesionego zabezpieczenia, gwarantująca zgodne z umową wykonanie dostaw zostanie zwrócona Wykonawcy (wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy, gdy zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu), w ciągu 30 dni od daty odbioru końcowego zadania inwestycyjnego.
7. Pozostała część zabezpieczenia tj. 30% wniesionego zabezpieczenia, zostanie zwrócona Wykonawcy (wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy, gdy zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu), w ciągu 15 dni po upływie okresu rękojmi za wady lub gwarancji jakości.
8. Podane wyżej terminy na zwrot zabezpieczenia należytego wykonania umowy rozpoczynają swój bieg po protokolarnym stwierdzeniu usunięcia wad stwierdzonych przy odbiorze końcowym oraz stwierdzonych w okresie rękojmi i gwarancji jakości.
9. W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonywania przedmiotu umowy lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy i pomimo pisemnego wezwania Wykonawcy przez Zamawiającego o naprawienie powstałej szkody, Wykonawca nie naprawi jej w terminie 14 dni od doręczenia mu pisemnego wezwania, to zabezpieczenie należytego wykonania, o którym mowa w ust.1 staje się własnością Zamawiającego i będzie ono wykorzystane do zgodnego z umową wykonania dostaw i pokrycia roszczeń z tytułu gwarancji jakości i rękojmi za wady wykonanych dostaw
10. W przypadku przesunięcia terminu zakończenia prac objętych przedmiotem niniejszej umowy Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego, do przedłużenia terminu ważności dokumentów gwarancyjnych. W razie zaniechania tego obowiązku Zamawiający uprawniony będzie do potrącenia należnego zabezpieczenia z wynagrodzenia Wykonawcy.
11. Przedłużenia dokumentów gwarancyjnych Wykonawca dokonuje również o okres wykonania czynności naprawczych.
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
2) Zamawiający przewiduje zmianę umowy w następujących przypadkach:
1. Zamawiający oświadcza, iż przewiduje możliwość istotnych zmian Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczności oraz określa warunki zmian w ust. 2 -6 niniejszego paragrafu Umowy.
2. W przypadku zmiany wysokości obowiązującej stawki podatku VAT w sytuacji, gdy w trakcie realizacji przedmiotu Umowy nastąpi zmiana stawki podatku VAT dla dostaw objętych przedmiotem Umowy. W takim przypadku Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia, określonego w § 7 ust. 1 Umowy, o kwotę równą różnicy w kwocie podatku.
3. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany sposobu realizacji Umowy, wysokości wynagrodzenia, określonego w § 7 ust. 1 Umowy,
4. W przypadku, gdy w Umowie znajdują się oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe, Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień Umowy, w których występują takie oczywiste błędy pisarskie lub rachunkowe.
5. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian i uzupełnień nieistotnych Umowy (nie stanowiących zmian istotnych niniejszej umowy), w szczególności:
a) zmiana nazwy, siedziby stron Umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych,
b) zmiana osób odpowiedzialnych za kontakty i nadzór nad przedmiotem Umowy.
6. W przypadku zmiany podwykonawców: w przypadku wprowadzenia podwykonawcy, wprowadzenia nowego (kolejnego) podwykonawcy, rezygnacji podwykonawcy, zmiany wartości lub zakresu dostaw wykonywanych przez podwykonawcę, Zamawiający może wyrazić zgodę na powyższe po zaakceptowaniu umowy Wykonawcy z podwykonawcą wraz z częścią dokumentacji dot. wykonania dostaw określonych w umowie, w terminie 14 dni od przekazania umowy przez Wykonawcę.
7. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
|
IV 4 4 data |
2018-07-26T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
Zalacznik czesc nr |
1
|
Zalacznik nazwa |
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Brzyskach
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
21
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert, okres 21 dni jest terminem najdłuższym możliwym do zaoferowania przez Wykonawcę
|
Zalacznik krotki opis |
Część I – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Brzyskach obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do prowadzenia zajęć z robotyki, szachy oraz programy interaktywne do nauki przyrody i matematyki.
Szczegółowy opis zamówienia, zawierający rodzaj i ilość pomocy dydaktycznych, ich opis został zawarty w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 7 do SIWZ.
Sprzęt/pomoce dydaktyczne stanowiące wyposażenie pracowni przyrodniczych oznaczone jako znajdujące się w wykazie MEN powinny dodatkowo spełniać wymagania opisane
w szczegółowym katalogu wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych opracowanych przez MEN i udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej www.men.gov.pl
|
| |
Zalacznik czesc nr |
2
|
Zalacznik nazwa |
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Błażkowej
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
21
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert, okres 21 dni jest terminem najdłuższym możliwym do zaoferowania przez Wykonawcę
|
Zalacznik krotki opis |
Część II – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Błażkowej obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do zajęć z robotyki.
Szczegółowy opis zamówienia, zawierający rodzaj i ilość pomocy dydaktycznych, ich opis został zawarty w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 7 do SIWZ.
Sprzęt/pomoce dydaktyczne stanowiące wyposażenie pracowni przyrodniczych oznaczone jako znajdujące się w wykazie MEN powinny dodatkowo spełniać wymagania opisane
w szczegółowym katalogu wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych opracowanych przez MEN i udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej www.men.gov.pl
|
| |
Zalacznik czesc nr |
3
|
Zalacznik nazwa |
Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Wróblowej
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
21
|
Zalacznik informacje dodatkowe |
Termin wykonania zamówienia jest jednym z kryteriów oceny ofert, okres 21 dni jest terminem najdłuższym możliwym do zaoferowania przez Wykonawcę
|
Zalacznik krotki opis |
Część III – Zakup i dostawa pomocy dydaktycznych dla ZSP w Wróblowej obejmująca: pomoce dydaktyczne i wyposażenie do pracowni przyrodniczych, pomoce dydaktyczne do zajęć z robotyki, programy interaktywne do nauki przyrody oraz języka angielskiego.
Szczegółowy opis zamówienia, zawierający rodzaj i ilość pomocy dydaktycznych, ich opis został zawarty w Szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załączniki nr 7 do SIWZ.
Sprzęt/pomoce dydaktyczne stanowiące wyposażenie pracowni przyrodniczych oznaczone jako znajdujące się w wykazie MEN powinny dodatkowo spełniać wymagania opisane
w szczegółowym katalogu wyposażenia szkolnych pracowni przedmiotów przyrodniczych opracowanych przez MEN i udostępnionym za pośrednictwem strony internetowej www.men.gov.pl
|
| |