GuidZP400 |
08bbd2e6-04ff-4d53-b7a4-d7ed24207082
|
Biuletyn |
646990-N-2018
|
Zamawiajacy nazwa |
Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
|
Regon |
14103240400000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Nowogrodzka
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
00695
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
(+48 22) 39 07 401
|
Zamawiajacy fax |
(+48 22) 20 13 408
|
Zamawiajacy email |
przetargi@ncbir.gov.pl
|
Adres strony url |
http://www.ncbr.gov.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Zamówienie publiczne jest współfinansowane ze środków budżetu państwa, Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Europejskiego Funduszu Społecznego
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.ncbr.gov.pl/bip/zamowienia-publiczne/
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Oferty należy składać w siedzibie Zamawiającego w kancelarii, pokój nr 204 piętro 2. Termin składania ofert upływa dnia 7.12.2018 r. do godz. 12:00.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ul. Nowogrodzka 47a 00-695, Warszawa
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie zintegrowanego systemu analitycznego oraz systemu klasy SIEM, wraz z kompletem niezbędnych licencji na okres 12 miesięcy oraz zapewnienie wymaganych szkoleń i świadczenie usługi wsparcia technicznego na czas 12 miesięcy dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju
|
Numer referencyjny |
46/18/PN
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie zintegrowanego systemu analitycznego do zarządzania informacją i zdarzeniami bezpieczeństwa, wraz z kompletem niezbędnych, licencji na okres 12 miesięcy oraz z zapewnieniem wymaganych szkoleń i świadczeniem usługi wsparcia technicznego w wymiarze 80 godzin w czasie trwania minimum 12 miesięcznego okresu gwarancji dla Narodowego Centrum Badań i Rozwoju z siedzibą w Warszawie.
|
Cpv glowny przedmiot |
48000000-8
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
467948,36
|
Waluta calosc |
PLN
|
Okres w miesiacach |
14
|
Informacje na temat katalogow |
Termin wykonania przedmiotu zamówienia:
1. Dostawa Systemu w terminie do 10 dni roboczych od dnia zawarcia umowy
2. wdrożenie Systemu w ciągu 40 dni roboczych od dnia dostawy Systemu
3. Szkolenia – warsztaty techniczne dla min. 4 osób.
4. Wsparcie techniczne trwające 12 miesięcy
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
W zakresie warunku udziału w postępowaniu określonego w art. 22 ust. 1b pkt 3 ustawy PZP (zdolności technicznej lub zawodowej) Wykonawcy winni wykazać się,:
w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wiedzą i doświadczeniem w realizacji zamówienia lub wykazać wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy PZP w postaci należytego wykonania, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywania co najmniej 1 zamówienia polegającego na dostawie i usłudze wdrożenia systemu analitycznego oraz co najmniej 1 zamówienia polegającego na dostawie i usłudze wdrożenia systemu klasy SIEM, o łącznej wartości minimum 300 000 zł brutto.
Uwaga:
Zamawiający nie dopuszcza sumowania dostaw z różnych kontraktów
w celu uzyskania wartości minimalnej;
W przypadku kiedy wyżej wymagany przez Zamawiającego zakres dostawy będzie stanowił część dostaw o szerszym zakresie, Wykonawca winien w wykazie dostaw wyodrębnić dostawy, o których mowa w powyższym warunku;
W przypadku, gdy wartość zamówienia kontraktu określona jest w innej walucie niż w złotych polskich, Zamawiający dokona przeliczenia tej wartości na złote polskie na podstawie średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych określonych w Tabeli Kursów Narodowego Banku Polskiego (NBP) na dzień opublikowania Ogłoszenia o Zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Jeżeli w dniu publikacji Ogłoszenia o Zamówieniu w BZP nie będzie opublikowany średni kurs walut przez NBP Zamawiający przyjmie kurs przeliczeniowy z ostatniej opublikowanej Tabeli Kursów NBP przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP.
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawcy przedłożą oświadczenie wymienione w pkt. 7.1.1. SIWZ oraz na wezwanie, o którym mowa w pkt 7.2. SIWZ dokument, którym mowa w pkt. 7.2.3. SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy będą polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy PZP wraz z ofertą oprócz oświadczenia, wymienionego w pkt. 7.1.1. SIWZ dodatkowo winni oni przedłożyć także dokument określony w pkt 7.1.4.
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie warunek określony w pkt 1 musi spełniać jeden z nich samodzielnie lub Wykonawcy spełnią go łącznie.
Ocena spełnienia ww. warunku odbywać się będzie metodą spełnia/nie spełnia.
2 że dysponuje lub zgodnie z art. 22a ust. 1 ustawy PZP będzie dysponował co najmniej trzema (3) osobami, w tym:
2.1 co najmniej jedną osobą pełniącą funkcję architekta Systemu Analitycznego klasy SIEM, która:
2.1.1 biegle posługuje się językiem polskim,
2.1.2 posiada aktualny na dzień składania ofert certyfikat architekt wydany przez producenta oferowanego systemu analitycznego,
2.1.3 posiada certyfikat CISSP lub równoważny. Jako certyfikat równoważny Zamawiający rozumie przedstawienie przez Wykonawcę certyfikatu, analogicznego co do zakresu wskazanego certyfikatu, co jest rozumiane jako:
• analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z wiedzy, którą obejmuje certyfikat;
• analogiczny stopień poziomu kompetencji;
• analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu (np.: konieczność wykazania się uczestnictwem w określonej liczbie projektów w danej roli, etc.);
• uzyskanie certyfikatu potwierdzone jest egzaminem.
Certyfikat równoważny nie może być wystawiony przez Wykonawcę lub podmiot zależny od Wykonawcy.
2.1.4 posiada doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania systemów klasy SIEM w co najmniej dwóch (2) w pełni zakończonych projektach.
2.2 co najmniej dwoma (2) osobami pełniącymi funkcję inżyniera ds. systemu analitycznego oraz systemów klasy SIEM które:
2.2.1 biegle posługują się językiem polskim,
2.2.2 posiadają aktualny na dzień składania ofert certyfikat inżyniera wydany przez producenta oferowanego systemu analitycznego oraz systemu klasy SIEM lub równoważny. Jako certyfikat równoważny Zamawiający rozumie przedstawienie przez Wykonawcę certyfikatu, analogicznego co do zakresu wskazanego certyfikatu, co jest rozumiane jako:
• analogiczna dziedzina merytoryczna wynikająca z wiedzy, którą obejmuje certyfikat;
• analogiczny stopień poziomu kompetencji;
• analogiczny poziom doświadczenia zawodowego wymagany dla otrzymania danego certyfikatu (np.: konieczność wykazania się uczestnictwem w określonej liczbie projektów w danej roli, etc.);
• uzyskanie certyfikatu potwierdzone jest egzaminem.
Certyfikat równoważny nie może być wystawiony przez Wykonawcę lub podmiot zależny od Wykonawcy.
2.2.3 posiada doświadczenie w zakresie projektowania i wdrażania narzędzi/systemów analitycznych i systemów klasy SIEM
Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawcy przedłożą oświadczenie wymienione w pkt. 7.1.1. SIWZ oraz na wezwanie, o którym mowa w pkt 7.2. SIWZ dokument, którym mowa w pkt. 7.2.4. SIWZ. W przypadku, gdy Wykonawcy będą polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych innego podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy PZP wraz z ofertą oprócz oświadczenia, wymienionego w pkt. 7.1.1. SIWZ dodatkowo winni oni przedłożyć także dokument określony w pkt 7.1.4.
W przypadku oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się
o zamówienie warunek określony w pkt 2. musi spełniać jeden z nich samodzielnie lub Wykonawcy spełnią go łącznie.
Ocena spełnienia ww. warunku odbywać się będzie metodą spełnia/nie spełnia.
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu dostawy, ich wartości, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Do ewentualnego wykorzystania przy sporządzaniu tego dokumentu służy załącznik Nr 5 do SIWZ,
2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia niezbędnego do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Do ewentualnego wykorzystania przy sporządzaniu tego dokumentu służy Załącznik Nr 6 do SIWZ.
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Do sporządzania oświadczenia służy Załącznik Nr 7 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody,
że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
W przypadku, gdy Wykonawcy będą polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej lub finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów. W tym celu, dodatkowo winni oni przedłożyć: 1. dokument potwierdzający, że będą dysponować zasobami innego podmiotu niezbędnymi do realizacji zamówienia, np. pisemne zobowiązanie tego podmiotu do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, 2. dokument (np. umowa Wykonawcy z podmiotem, o którym mowa w 7.4. SIWZ), określający w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, c) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego. Ww. dokument wymagany jest w celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował niezbędnymi zasobami innych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów. Dokument określony w pkt 2. nie jest wymagany, o ile dokument określony w pkt 1. będzie potwierdzał, że Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu umożliwiającym należytego wykonania zamówienia oraz że stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, a jego treść będzie zawierała informacje, o których mowa w pkt 2. a)-c). W przypadku podpisywania oferty przez pełnomocnika wraz w ofertą Wykonawcy winni przedłożyć oryginał pełnomocnictwa albo kopię uwierzytelnioną notarialnie lub poświadczoną za zgodność z oryginałem przez osobę(-y) upoważnioną(-e) do reprezentowania Wykonawcy (tzn. zgodnie z formą reprezentacji określoną w odpowiednim rejestrze lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy). Nie jest dopuszczalne potwierdzanie za zgodność z oryginałem treści pełnomocnictwa przez samego pełnomocnika umocowanego tymże pełnomocnictwem, radcę prawnego i adwokata. Z treści pełnomocnictwa winno wynikać uprawnienie pełnomocnika do reprezentowania Wykonawcy
|
Inne dokumenty niewymienione |
Obraz maszyny wirtualnej (próbka); UWAGA: Jeżeli Wykonawca nie dołączy do oferty próbki jego oferta zostanie odrzucona. Jeżeli Wykonawca nie stawi się na prezentację próbki w celu potwierdzenia minimum określonego w SOPZ oraz celem nadania punktów w kryterium, Zamawiający przyjmie wyniki testów szybkości działania systemu na poziomie minimum określonego w SOPZ i Wykonawca wówczas nie otrzyma punktów w tym kryterium
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. W niniejszym postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium przed upływem terminu składania ofert. Wadium należy wnieść w wysokości 1 400,00 zł (słownie: tysiąc czterysta zł).
2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz.978 i 1240).
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Narodowego Centrum Badań i Rozwoju:
Bank Gospodarstwa Krajowego
I Oddział w Warszawie
nr 22 1130 1017 0020 1020 9820 0001
z zaznaczeniem „Wadium – Dostawa i wdrożenie zintegrowanego systemu analitycznego oraz systemu klasy SIEM, wraz z kompletem niezbędnych, licencji na okres 12 miesięcy oraz zapewnienie wymaganych szkoleń i świadczenie usługi wsparcia technicznego na czas 12 miesięcy”
Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Dowodem wniesienia wadium może być dokument potwierdzający dokonanie przelewu kwoty wadium lub jego kopia potwierdzona przez Wykonawcę, które należy dołączyć do oferty.
4. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga złożenia oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).
5. Dokument wadialny, o którym mowa w pkt. 4. , powinien zawierać informacje
o udzieleniu gwarancji lub poręczenia na odpowiednią kwotę wymienioną w pkt 1. , stanowiącą zabezpieczenie wadium na rzecz Zamawiającego w przetargu nieograniczonym na Dostawę i wdrożenie systemu analitycznego dla NCBR, winien określać precyzyjnie gwaranta (poręczyciela), beneficjenta (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju), zleceniodawcę gwarancji (poręczenia), termin ważności udzielonej gwarancji (poręczenia), który winien odpowiadać co najmniej terminowi związania ofertą - pkt 10.1. SIWZ oraz zawierać zobowiązanie podmiotu udzielającego gwarancji (poręczenia) do bezwarunkowej, nieodwołalnej zapłaty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadkach przewidzianych ustawie PZP. Treść dokumentu stanowiącego wadium nie może warunkować wypłacenia kwoty Zamawiającemu od badania zasadności żądania wypłaty przez wystawcę dokumentu czy jakikolwiek inny podmiot.
6. Dokument wadialny, o którym mowa w pkt 4. , należy złożyć
w oddzielnym, zamkniętym opakowaniu (kopercie) przed upływem terminu składania ofert, w miejscu wskazanym w pkt 13. SIWZ. Opakowanie (kopertę) zawierającą dokument wadialny należy opisać analogicznie do opisu oferty wskazanego w pkt 12. SIWZ, z dopiskiem: wadium. Kserokopię niniejszego dokumentu należy dołączyć do oferty.
7. W przypadku Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, dopuszczalne jest wystawienie dokumentu stanowiącego wadium na jednego
z Wykonawców, pod warunkiem, że z jego treści wynika, iż zabezpiecza on złożenie oferty w niniejszym postępowaniu, przez wszystkich Wykonawców działających wspólnie.
8. Termin wniesienia wadium upływa wraz z upływem terminu składania ofert.
9 Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
10 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a uPzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 uPzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 uPzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 uPzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
11 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy,
c) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe
z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
12 Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, dopuszczalna jest w sytuacji, gdy jest ona korzystna dla Zamawiającego, nie była możliwa do przewidzenia na etapie zawarcia Umowy, a ponadto jej dokonanie podyktowane jest w szczególności:
1) zmniejszeniem wysokości cen;
2) zmianą stanu prawnego regulującego Przedmiot Umowy;
3) zmianą stanu faktycznego powodującego nieracjonalność lub niecelowość dalszej realizacji Umowy;
4) działaniem siły wyższej uniemożliwiającej realizację w części lub w całości Przedmiotu Umowy;
5) działaniem osób trzecich, za które żadna ze Stron nie ponosi odpowiedzialności;
6) rozbieżnościami lub niejasnościami w treści Umowy, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie brzmienia Umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej postanowień przez Strony.
2. Jeżeli zmiana przepisów prawa w okresie obowiązywania Umowy powodować będzie konieczność zmiany treści Umowy, Strony dokonają niezwłocznie zmiany Umowy w zakresie wymaganym tymi przepisami.
3. W przypadku wystąpienia w okresie obowiązywania Umowy zmian, które będą miały wpływ na koszty wykonania Umowy przez Wykonawcę w postaci zmiany:
1) stawki podatku od towarów i usług;
2) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz.U. Nr 200, poz. 1679, z późn, zm.);
3) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne;
każda ze Stron może zwrócić się do drugiej Strony o przeprowadzenie negocjacji w sprawie odpowiedniej zmiany kwoty wynagrodzenia. Strona zwracająca się do drugiej Strony o przeprowadzenie negocjacji, winna wykazać, że zaistniała zmiana ma bezpośredni wpływ na koszty wykonania Umowy. Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania przedstawienia przez Wykonawcę dokumentów potwierdzających zasadność zwrócenia się Wykonawcy o przeprowadzenie negocjacji w sprawie zmiany wynagrodzenia
|
IV 4 4 data |
2018-12-07T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
12:00
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
Otwarcie ofert nastąpi w dniu, w którym upływa termin ich składania tj. 7.12.2018 r. o godz. 13:00 w siedzibie Zamawiającego w sali nr 108 piętro 1.
|