Dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodach: cukiernik, fotograf, fryzjer, monter zabudowy i robót wykończeniowych, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej oraz pracowni komputerowej i komunikacji w języku obcym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu w ramach projektu „Atrakcyjne kształcenie zawodowe - unowocześnienie bazy kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu – CZĘŚĆ I”

Data publikacji 2018-12-11
Data zakończenia 2018-12-20 00:00:00
Instytucja Gmina Miasto Grudziądz
Miejscowość Grudziądz
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 659837-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391621109
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodach: cukiernik, fotograf, fryzjer, monter zabudowy i robót wykończeniowych, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej oraz pracowni komputerowej i komunikacji w języku obcym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 przy ul. Kasprowicza 4 w Grudziądzu w ramach projektu „Atrakcyjne kształcenie zawodowe – unowocześnienie bazy kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 – Dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej i cukiernik (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym opis wymagań technicznych i funkcjonalnych dotyczący zamawianego sprzętu i wyposażenia zawiera załącznik do SIWZ stanowiący jednocześnie wzór formularza cenowego).
1. Trzony kuchenne - elektryczne – 3 szt.,
2. Zestaw podłączeń do trzonów – 3 szt.,
3. Mikser – 1 szt.,
4. Mikrofalówka – 3 szt.,
5. Smażalnica/frytkownica – 2 szt.,
6. Lodówka – 2 szt.,
7. Nadziewarka – 2 szt.,
8. Maszynka do mielenia mięsa – 2 szt.,
9. Naświetlacz do jaj uniwersalny – 1 szt.,
10. Lampa owadobójcza - 1 szt.,
11. Stół stalowy - 3 szt.,
12. Stanowisko mycia wstępnego z szafką – 4 szt.,
13. Bateria umywalkowa – 4 szt.,
14. Zlewozmywak dwukomorowy stalowy - 9 szt.,
15. Baterie zlewozmywakowe – 9 szt.,
16. Stół roboczy w ciągu – 6 szt.,
17. Zastawa szklana na 18 osób – 1 kpl.,
18. Zastawa stołowa na 18 osób – 1 kpl.,
19. Zestaw sztućców na 18 osób – 1 kpl.,
20. Zestaw garnków – 1 kpl.,
21. Zestaw patelni – 1 kpl.,
22. Pojemnik na odpady zmieszane – 3 szt.,
23. Bielizna stołowa – 1 kpl.,
24. Pojemnik na brudną bieliznę – 3 szt.,
25. Rękawice lateksowe – 1 kpl.,
26. Piec konwekcyjny trzykomorowy z termoobiegiem z zestawem podłączeń – 2 szt.,
27. Komora wzrostowa / garownicza – 2 szt.,
28. Miesiarka planetarna – 2 szt.,
29. Mikser – ubijaczka – 2 szt.,
30. Chłodziarka – 2 szt.,
31. Promiennikowa lampa do karmelu – 2 szt.,
32. Podgrzewacz do czekolady – 2 szt.,
33. Waga elektroniczna – 7 szt.,
34. Waga – 1 szt.,
35. Mata cukiernicza silikonowa – 6 szt.,
36. Formy silikonowe – 6 szt.,
37. Miseczki silikonowe z mieszadłem – 6 kpl.,
38. Formy do praliny – 6 szt.,
39. Formy do figurek 6 szt.,
40. Zdobniki – 2 kpl.,
41. Worki cukiernicze – 2 kpl.,
42. Wałki – 6 szt.,
43. Stół mroźniczy – 2 szt.,
44. Stół do dekorowania – 4 szt.,
45. Wózek z platformą stałą – 2 szt.,
46. Szafka odzieżowa – 6 szt.,
47. Wieszak na ubrania – 1 szt.,
48. Kuchenka gazowo-elektryczna z zestawem podłączeń giętkich – 6 szt.,
49. Rękawice piekarskie – 2 pary,
50. Sprzęt i środki do utrzymania stanowiska pracy w czystości – 2 kpl.,
51. Termometr - higrometr – 1 kpl.,
52. Manometr spożywczy – 1 szt.,
53. Psychometr – 1 szt.

Minimalny okres gwarancji dla pozycji 1. – 53.: minimum 2 lata.

1) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia:
- własnym transportem i na własny koszt, dokonując rozładunku, montażu, uruchomienia oraz bezpłatnego przeszkolenia osób wskazanych w § 1 ust. 7 umowy w zakresie bieżącej obsługi, konserwacji i eksploatacji sprzętu i wyposażenia,
- zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w opisie,
- fabrycznie nowego, nieużywanego, nieregenerowanego w pełni sprawnego, wolne od wad materiałowych i produkcyjnych,
- zgodnie z parametrami technicznymi podanymi w załącznikach, które należy traktować jako wymagania podstawowe uważane przez Zamawiającego za minimalne.
2) Wykonawca może zaproponować sprzęt i wyposażenie o lepszych parametrach technicznych.
Zamawiający dopuszcza dostawę produktów jakościowo równoważnych, spełniających równoważne do opisanych parametry. Przez produkty równoważne Zamawiający rozumie produkty o parametrach takich samych lub wyższych. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o parametrach i właściwościach funkcjonalnych, jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SIWZ lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem. Produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem zamieszczonym w SIWZ ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, cechy, parametry zbliżone do opisanego produktu. Produkt równoważny musi przede wszystkim prowadzić do osiągnięcia tożsamego celu edukacyjnego i być przeznaczony dla uczniów na poziomie zawodów wskazanych w opisie.
3) Sprzęt i wyposażenie będące przedmiotem dostawy musi spełniać warunki określone dla produktów bezpiecznych w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 roku o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).
4) Sprzęt i wyposażenie dostarczone przez Wykonawcę musi być kompletne.
5) Wykonawca dostarczy wraz ze sprzętem i wyposażeniem w stosunku do którego istnieje konieczność posiadania certyfikatu, atestu lub deklaracji producenta/wykonawcy za zgodność z normą, niezbędne dokumenty.
6) Wykonawca dostarczy wraz ze sprzętem i wyposażeniem wszelkie niezbędne dokumenty – w języku polskim – konieczne do prawidłowego korzystania z dostarczonego sprzętu i wyposażenia, w tym w szczególności: dokumenty gwarancyjne, instrukcje, atesty, homologacje, certyfikaty oraz inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami prawa.
7) Dostarczony sprzęt i wyposażenie pozostaje własnością Wykonawcy do momentu skontrolowania ich jakości oraz zgodności z opisem przedmiotu zamówienia oraz podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego.
8) Odbiór dostarczonego przedmiotu zamówienia nastąpi w formie protokołu, po uprzednim stwierdzeniu jego zgodności z warunkami zamówienia.
9) Minimalny okres gwarancji został określony w opisie przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji określany jest przez Wykonawcę w pełnych latach. Okres gwarancji liczony będzie od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń. Okres rękojmi równy będzie okresowi gwarancji.
10) Serwis gwarancyjny i okresowe przeglądy gwarancyjne w okresie gwarancji będą świadczone w miejscu przechowywania sprzętu i wyposażenia tj. siedzibie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 (ul. Kasprowicza 4, 86-300 Grudziądz). Okresowe przeglądy gwarancyjne Wykonawca jest zobowiązany realizować w zakresie oraz z częstotliwością wymaganą przez producenta sprzętu i wyposażenia.
11) Szczegółowe wymagania w zakresie dostawy, montażu i uruchomienia pracowni, gwarancji i serwisu sprzętu i wyposażenia określają wzory umów stanowiące załącznik do SIWZ.
12) Zamawiający wymaga, aby sprzęt i wyposażenie było dostępne dla wszystkich użytkowników.
Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 a1f27f24-eb30-4e79-b091-0f4c3847286e
Biuletyn 659837-N-2018
Zamawiajacy nazwa Gmina Miasto Grudziądz
Regon 87111883300000
Zamawiajacy adres ulica ul. Ratuszowa
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Grudziądz
Zamawiajacy kod pocztowy 86300
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon 564 510 233
Zamawiajacy fax 564 510 233
Zamawiajacy email bzp@um.grudziadz.pl
Adres strony url www.bip.grudziadz.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.grudziadz.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.grudziadz.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miejski w Grudziądzu, Biuro Zamówień Publicznych, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, pokój nr 335.
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodach: cukiernik, fotograf, fryzjer, monter zabudowy i robót wykończeniowych, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej oraz pracowni komputerowej i komunikacji w języku obcym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu w ramach projektu „Atrakcyjne kształcenie zawodowe - unowocześnienie bazy kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu – CZĘŚĆ I”
Numer referencyjny FE.042.8.12.2016
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodach: cukiernik, fotograf, fryzjer, monter zabudowy i robót wykończeniowych, pracownik pomocniczy obsługi hotelowej oraz pracowni komputerowej i komunikacji w języku obcym w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 przy ul. Kasprowicza 4 w Grudziądzu w ramach projektu „Atrakcyjne kształcenie zawodowe – unowocześnienie bazy kształcenia zawodowego w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym Nr 2 w Grudziądzu” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 – Dostawa sprzętu i wyposażenia wraz z montażem i uruchomieniem pracowni i warsztatów kształcących w zawodzie pracownik pomocniczy obsługi hotelowej i cukiernik (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, w tym opis wymagań technicznych i funkcjonalnych dotyczący zamawianego sprzętu i wyposażenia zawiera załącznik do SIWZ stanowiący jednocześnie wzór formularza cenowego). 1. Trzony kuchenne - elektryczne – 3 szt., 2. Zestaw podłączeń do trzonów – 3 szt., 3. Mikser – 1 szt., 4. Mikrofalówka – 3 szt., 5. Smażalnica/frytkownica – 2 szt., 6. Lodówka – 2 szt., 7. Nadziewarka – 2 szt., 8. Maszynka do mielenia mięsa – 2 szt., 9. Naświetlacz do jaj uniwersalny – 1 szt., 10. Lampa owadobójcza - 1 szt., 11. Stół stalowy - 3 szt., 12. Stanowisko mycia wstępnego z szafką – 4 szt., 13. Bateria umywalkowa – 4 szt., 14. Zlewozmywak dwukomorowy stalowy - 9 szt., 15. Baterie zlewozmywakowe – 9 szt., 16. Stół roboczy w ciągu – 6 szt., 17. Zastawa szklana na 18 osób – 1 kpl., 18. Zastawa stołowa na 18 osób – 1 kpl., 19. Zestaw sztućców na 18 osób – 1 kpl., 20. Zestaw garnków – 1 kpl., 21. Zestaw patelni – 1 kpl., 22. Pojemnik na odpady zmieszane – 3 szt., 23. Bielizna stołowa – 1 kpl., 24. Pojemnik na brudną bieliznę – 3 szt., 25. Rękawice lateksowe – 1 kpl., 26. Piec konwekcyjny trzykomorowy z termoobiegiem z zestawem podłączeń – 2 szt., 27. Komora wzrostowa / garownicza – 2 szt., 28. Miesiarka planetarna – 2 szt., 29. Mikser – ubijaczka – 2 szt., 30. Chłodziarka – 2 szt., 31. Promiennikowa lampa do karmelu – 2 szt., 32. Podgrzewacz do czekolady – 2 szt., 33. Waga elektroniczna – 7 szt., 34. Waga – 1 szt., 35. Mata cukiernicza silikonowa – 6 szt., 36. Formy silikonowe – 6 szt., 37. Miseczki silikonowe z mieszadłem – 6 kpl., 38. Formy do praliny – 6 szt., 39. Formy do figurek 6 szt., 40. Zdobniki – 2 kpl., 41. Worki cukiernicze – 2 kpl., 42. Wałki – 6 szt., 43. Stół mroźniczy – 2 szt., 44. Stół do dekorowania – 4 szt., 45. Wózek z platformą stałą – 2 szt., 46. Szafka odzieżowa – 6 szt., 47. Wieszak na ubrania – 1 szt., 48. Kuchenka gazowo-elektryczna z zestawem podłączeń giętkich – 6 szt., 49. Rękawice piekarskie – 2 pary, 50. Sprzęt i środki do utrzymania stanowiska pracy w czystości – 2 kpl., 51. Termometr - higrometr – 1 kpl., 52. Manometr spożywczy – 1 szt., 53. Psychometr – 1 szt. Minimalny okres gwarancji dla pozycji 1. – 53.: minimum 2 lata. 1) Wykonawca zobowiązany jest do dostarczenia przedmiotu zamówienia: - własnym transportem i na własny koszt, dokonując rozładunku, montażu, uruchomienia oraz bezpłatnego przeszkolenia osób wskazanych w § 1 ust. 7 umowy w zakresie bieżącej obsługi, konserwacji i eksploatacji sprzętu i wyposażenia, - zgodnie ze wszystkimi wymaganiami Zamawiającego wskazanymi w opisie, - fabrycznie nowego, nieużywanego, nieregenerowanego w pełni sprawnego, wolne od wad materiałowych i produkcyjnych, - zgodnie z parametrami technicznymi podanymi w załącznikach, które należy traktować jako wymagania podstawowe uważane przez Zamawiającego za minimalne. 2) Wykonawca może zaproponować sprzęt i wyposażenie o lepszych parametrach technicznych. Zamawiający dopuszcza dostawę produktów jakościowo równoważnych, spełniających równoważne do opisanych parametry. Przez produkty równoważne Zamawiający rozumie produkty o parametrach takich samych lub wyższych. Zamawiający uzna, że oferta jest równoważna, jeżeli przedstawia przedmiot zamówienia o parametrach i właściwościach funkcjonalnych, jakościowych takich samych lub lepszych od tych, które zostały określone w SIWZ lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem, pochodzeniem. Produkt równoważny to produkt, który nie jest identyczny, tożsamy z produktem zamieszczonym w SIWZ ale posiada pewne, istotne dla Zamawiającego, cechy, parametry zbliżone do opisanego produktu. Produkt równoważny musi przede wszystkim prowadzić do osiągnięcia tożsamego celu edukacyjnego i być przeznaczony dla uczniów na poziomie zawodów wskazanych w opisie. 3) Sprzęt i wyposażenie będące przedmiotem dostawy musi spełniać warunki określone dla produktów bezpiecznych w rozumieniu art. 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 roku o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2016 r., poz. 2047). 4) Sprzęt i wyposażenie dostarczone przez Wykonawcę musi być kompletne. 5) Wykonawca dostarczy wraz ze sprzętem i wyposażeniem w stosunku do którego istnieje konieczność posiadania certyfikatu, atestu lub deklaracji producenta/wykonawcy za zgodność z normą, niezbędne dokumenty. 6) Wykonawca dostarczy wraz ze sprzętem i wyposażeniem wszelkie niezbędne dokumenty – w języku polskim – konieczne do prawidłowego korzystania z dostarczonego sprzętu i wyposażenia, w tym w szczególności: dokumenty gwarancyjne, instrukcje, atesty, homologacje, certyfikaty oraz inne dokumenty wymagane odrębnymi przepisami prawa. 7) Dostarczony sprzęt i wyposażenie pozostaje własnością Wykonawcy do momentu skontrolowania ich jakości oraz zgodności z opisem przedmiotu zamówienia oraz podpisania protokołu zdawczo-odbiorczego. 8) Odbiór dostarczonego przedmiotu zamówienia nastąpi w formie protokołu, po uprzednim stwierdzeniu jego zgodności z warunkami zamówienia. 9) Minimalny okres gwarancji został określony w opisie przedmiotu zamówienia. Okres gwarancji określany jest przez Wykonawcę w pełnych latach. Okres gwarancji liczony będzie od daty podpisania protokołu odbioru przedmiotu zamówienia bez zastrzeżeń. Okres rękojmi równy będzie okresowi gwarancji. 10) Serwis gwarancyjny i okresowe przeglądy gwarancyjne w okresie gwarancji będą świadczone w miejscu przechowywania sprzętu i wyposażenia tj. siedzibie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego Nr 2 (ul. Kasprowicza 4, 86-300 Grudziądz). Okresowe przeglądy gwarancyjne Wykonawca jest zobowiązany realizować w zakresie oraz z częstotliwością wymaganą przez producenta sprzętu i wyposażenia. 11) Szczegółowe wymagania w zakresie dostawy, montażu i uruchomienia pracowni, gwarancji i serwisu sprzętu i wyposażenia określają wzory umów stanowiące załącznik do SIWZ. 12) Zamawiający wymaga, aby sprzęt i wyposażenie było dostępne dla wszystkich użytkowników. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę prac związanych z rozmieszczeniem i instalacją.
Cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-02-11T00:00:00+01:00
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Inne dokumenty niewymienione Oświadczenie Wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy dotyczących zmiany sprzętu i wyposażenia wskazanego w ofercie Wykonawcy – w przypadku braku sprzętu i wyposażenia z przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. wycofanie z rynku, zaprzestanie produkcji). W takim przypadku Wykonawca przekaże Zamawiającemu propozycję sprzętu i wyposażenia o tych samych lub wyższych parametrach – po cenie nie wyższej niż w ofercie Wykonawcy.
IV 4 4 data 2018-12-20T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Okres gwarancji
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)