świadczenie usług serwisowych w zakresie serwisu dla oprogramowania AGFA IMPAX 6, serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar oraz zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i

Data publikacji 2018-12-21
Data zakończenia 2019-01-04 00:00:00
Instytucja Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Miejscowość Toruń
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Usługi w zakresie konserwacji i wsparcia systemów

Szczegóły

Numer ogłoszenia 663752-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722500002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu w zakresie:
a) serwisu dla systemu AGFA IMPAX 6 przez okres 12 miesięcy.
b) serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar przez okres 12 miesięcy.
c) zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD i posiadanym przez Szpital robocie Rimage 2000i ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i.

2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, opis zakresu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają dokładnie Załączniki Nr 3/1, 3/2, 3/3 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 0801ca99-fc2c-4497-ac23-810140938b7e
Biuletyn 663752-N-2018
Zamawiajacy nazwa Wojewódzki Szpital Zespolony im. L. Rydygiera
Regon 000316068
Zamawiajacy adres ulica ul. Św. Józefa
Zamawiajacy adres numer domu 53-59
Zamawiajacy miejscowosc Toruń
Zamawiajacy kod pocztowy 87-100
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo kujawsko-pomorskie
Zamawiajacy telefon +486793510
Zamawiajacy fax +48566793682
Zamawiajacy email zamow_publ@wszz.torun.pl
Adres strony url www.wszz.torun.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.wszz.torun.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.wszz.torun.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny oferta w języku polskim w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sekretariat Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego im. Ludwika Rydygiera w Toruniu, ul. Konstytucji 3 Maja 42, 87-100 Toruń
Nazwa nadana zamowieniu świadczenie usług serwisowych w zakresie serwisu dla oprogramowania AGFA IMPAX 6, serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar oraz zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i
Numer referencyjny W.Sz.Z: TZ-280-133/18
Rodzaj zamowienia 2
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisowych w Wojewódzkim Szpitalu Zespolonym im. L. Rydygiera w Toruniu w zakresie: a) serwisu dla systemu AGFA IMPAX 6 przez okres 12 miesięcy. b) serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar przez okres 12 miesięcy. c) zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD i posiadanym przez Szpital robocie Rimage 2000i ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, opis zakresu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określają dokładnie Załączniki Nr 3/1, 3/2, 3/3 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 72250000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa żadnego warunku w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 7 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że: a) posiada dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 86.400,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 26.400,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 16.000,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty wstępne oświadczenie wg wzoru określonego w Zał. Nr 7 do SIWZ, a ten którego oferta zostanie najwyżej oceniona, na wezwanie Zamawiającego także dokumentów potwierdzających te okoliczności, że dysponuje: a/ wykazem minimum 1 usługi wykonanej lub wykonywanej w zakresie sprawowania serwisu nad oprogramowaniem/systemem do radiologii cyfrowej o wartości minimalnej dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 86.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 2 – 26.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 3 – 16.000,00 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz usług przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 1 usługą o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 2.1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2.2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 2.2.1. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą dokumentów, które określają w szczególności: 1)zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2)sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3)zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4)czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 2.3. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 2.4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–22 i art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. 2.5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 2.6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa, podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp, nie potwierdzają spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, zamawiający żąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego: 1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub 2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. 3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu: 1) zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp. 3.1. Zamawiający żądał będzie od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy (tego którego oferta zostanie najwyżej oceniona), przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia wymienionych w rozdziale II pkt. 3b ppkt 1/ SIWZ. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1/ odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. 2/ Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 tej ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy – Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Zakresie warunkow udzialu a) dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną minimum: - Zadanie Nr 1 – 86.400,00 zł, - Zadanie Nr 2 – 26.400,00 zł, - Zadanie Nr 3 – 16.000,00 zł. W przypadku gdy Wykonawca składa ofertę na kilka zadań należy wykazać się dokumentem potwierdzającym, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. b/ wykaz minimum 1 usługi wykonanej lub wykonywanej w zakresie sprawowania serwisu nad oprogramowaniem/systemem do radiologii cyfrowej o wartości minimalnej dla poszczególnych zadań: - Zadanie Nr 1 – 86.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 2 – 26.400,00 zł brutto, - Zadanie Nr 3 – 16.000,00 zł brutto w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. Wykaz usług przygotować wg wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ. Wykonawca składający ofertę na kilka zadań musi wykazać się wykonanymi minimum 1 usługą o wymaganej wartości łącznej równej sumie tych zadań, których dotyczy oferta. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci a) oświadczenie Wykonawcy potwierdzające posiadanie przez Wykonawcę uprawnień wynikających ze statusu autoryzowanego serwisu do wykonywania usług w zakresie: - serwisu dla systemu AGFA IMPAX 6 - wymóg dotyczy Zadania Nr 1, - serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar - wymóg dotyczy Zadania Nr 2. - serwisu dla oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD i serwisu przy robocie Rimage 2000i - wymóg dotyczy Zadania Nr 3.
Inne dokumenty niewymienione 1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w § 5 pkt. 4) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia i rozdziale II pkt 3b ppkt. 1/ SIWZ: 1) pkt 4 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 1.1. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 lit. b w/w rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 1.2. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 w/w rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Punkt 1.1. stosuje się. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Wszelkie istotne postanowienia, jakie zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy określają Załączniki Nr 6/1 i 6/2 do SIWZ, tj. wzór umowy.
IV 4 4 data 2019-01-04T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 1 - świadczenie usług w zakresie serwisu dla oprogramowania AGFA IMPAX 6
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72250000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisu dla systemu AGFA IMPAX 6 przez okres 12 miesięcy. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, opis zakresu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa dokładnie Załącznik Nr 3/1 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 2 - świadczenie usług w zakresie serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72250000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług serwisu dla systemu AGFA CR, Drystar przez okres 12 miesięcy. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, opis zakresu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa dokładnie Załącznik 3/2 do SIWZ.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Zadanie Nr 3 - zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD i posiadanym przez Szpital robocie Rimage 2000i ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72250000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik krotki opis 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup oprogramowania do wypalania badań z systemu IMPAX 6 na płytach CD/DVD i posiadanym przez Szpital robocie Rimage 2000i ze wsparciem serwisowym dla dostarczonego oprogramowania i posiadanego przez Szpital robota Rimage 2000i. 2. Szczegółowe wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia, opis zakresu zamówienia i standardy jakościowe odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia określa dokładnie Załącznik Nr 3/3 do SIWZ.
  

Criterion

Kryteria Oferowana cena
Znaczenie 95,00
  
Kryteria Termin płatności
Znaczenie 5,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)