Zakup i dostawa środków czystościowych do obiektów Sanatoria Dolnośląskie Sp. z o.o.

Data publikacji 2019-04-18
Data zakończenia 2019-04-26 00:00:00
Instytucja Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o.
Miejscowość Sokołowsko
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Wyroby włókiennicze

Szczegóły

Numer ogłoszenia 539582-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 395000007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków czystościowych zgodnie z załącznikiem nr 7, określający zakres rzeczowy i ilościowy do obiektów będących własnością Sanatoria Dolnośląskie Sp. z o.o., bezpośrednio do:
a) Dolnośląski Ośrodek Opieki Międzypokoleniowej w Sokołowsku „Biały Orzeł” Sokołowsko ul. Parkowa, 58-351 Sokołowsko
b) ZOL Waligóra Sokołowsko ul. Główna 38, 58-351 Sokołowsko
c) Specjalistyczny Szpital Chorób Płuc, Rościszów 11, 58-250 Pieszyce (osobno na poszczególne oddziały: ZOL, Oddział 1 Chorób Płuc i Gruźlicy, Oddział Medycyny Paliatywnej);
d) Szpital Rehabilitacyjny Hematologiczny dla Dzieci "ORLIK" Bukowina 1, 57-350 Kudowa Zdrój
e) Sanatorium Uzdrowiskowe "AZALIA" ul. Ofiar Katynia 3-5, 58-310 Szczawno Zdrój,
f) Sanatorium Uzdrowiskowe "ZIMOWIT" ul. Chopina 3, 57-340 Duszniki Zdrój
w godzinach 9:00 - 13:00.
2. Dostawa nastąpi kosztem i staraniem Wykonawcy. Wykonawca, w ramach dowozu towaru zobowiązany jest dostarczyć towar do wskazanego miejsca docelowego do w.w. placówek Zamawiającego wraz z wniesieniem do pomieszczeń wskazanych przez jako miejsce dostawy, odpowiednio rozmieszczony zgodnie ze wskazaniem Wykonawcy, gdzie przedstawiciel Zamawiającego dokona odbioru towaru i może dokonać jego wstępnego sprawdzenia. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której Wykonawca dowozi towar i zostawia go np. na wolnym powietrzu przed wejściem do placówki. Podstawą do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru zamówionych środków czystościowych.
3. Dostarczony towar – musi być fabrycznie nowy i wolny od wad.
4. Dostarczony asortyment winien być zapakowany w sposób uniemożliwiający uszkodzenie produktów w czasie transportu do ostatecznego miejsca dostawy (pomieszczenia). Odpowiedzialność za uszkodzenia produktów do momentu ich wydania Zamawiającemu i rozmieszczenia ponosi Wykonawca.
5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość braku odbioru/zwrotu dostarczonego asortymentu nie spełniającego wymogów jakościowych, opisanych w formularzu ofertowym. W przypadku stwierdzenia, że dostarczone produkty:
− są uszkodzone, posiadają wady uniemożliwiające używanie, a wady i uszkodzenia te nie powstały z winy Zamawiającego lub,
− nie spełniają wymagań Zamawiającego określonych w SIWZ i załącznikach lub,
− dostarczone produkty nie odpowiadają przedmiotowi zamówienia pod względem jakości, trwałości, funkcjonalności oraz parametrów technicznych.
Wykonawca wymieni je na nowe, prawidłowe, na własny koszt w terminie maksymalnie do 3 godzin (stanowi kryterium oceny ofert i jest zależne od terminu wpisanego przez Wykonawcę do oferty) od zgłoszenia wadliwości przez Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie, jakość, zgodność z warunkami technicznymi, jakościowymi i obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
6. Zamawiający wyraża zgodę na oferowanie produktów równoważnych. Produkt równoważny to produkt zawierający takie same substancje czynne, w takim samym stężeniu (ilości) i w takiej samej postaci jak produkt, do którego równoważnik odnosi się.
6.1 W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia podano nazwy konkretnych producentów, to należy je traktować jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne produkty lub asortyment o nie niższych parametrach. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów są nie niższe niż te opisane w SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać równoważność zastosowanych rozwiązań.
6.2 Warunki równoważności rozwiązań:
a) nie mniejszy zakres zastosowań,
b) nie mniejsza funkcjonalność rozumiana jako zbiór funkcji realizowanych przez rozwiązanie,
c) sposób realizacji funkcji zgodny pod względem ergonomicznym,
d) nie gorsze parametry techniczne dotyczących trwałości, wydajności, bezpieczeństwa i eksploatacji.
Jeżeli Wykonawca zaoferuje produkt równoważny, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą dokument potwierdzający, że zaoferowany przez niego towar posiada wymagane przez Zamawiającego parametry.
6.3 Wymagania ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia: oferowany przez Wykonawcę asortyment może mieć lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne i użytkowe od określonych w SIWZ i załącznikach.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 0e74fd47-b4ce-416a-90cb-7e0ec87a21f5
Biuletyn 539582-N-2019
Zamawiajacy nazwa Sanatoria Dolnośląskie sp. z o.o.
Regon 89031444000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Parkowa
Zamawiajacy adres numer domu 3
Zamawiajacy miejscowosc Sokołowsko
Zamawiajacy kod pocztowy 58-351
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 748 458 240
Zamawiajacy fax 748 458 237
Zamawiajacy email przetargi@sanatoria-dolnoslaskie.pl
Adres strony url https://bip.sanatoria-dolnoslaskie.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://bip.sanatoria-dolnoslaskie.pl/
Nazwa nadana zamowieniu Zakup i dostawa środków czystościowych do obiektów Sanatoria Dolnośląskie Sp. z o.o.
Numer referencyjny ZP/20/2019
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa środków czystościowych zgodnie z załącznikiem nr 7, określający zakres rzeczowy i ilościowy do obiektów będących własnością Sanatoria Dolnośląskie Sp. z o.o., bezpośrednio do: a) Dolnośląski Ośrodek Opieki Międzypokoleniowej w Sokołowsku „Biały Orzeł” Sokołowsko ul. Parkowa, 58-351 Sokołowsko b) ZOL Waligóra Sokołowsko ul. Główna 38, 58-351 Sokołowsko c) Specjalistyczny Szpital Chorób Płuc, Rościszów 11, 58-250 Pieszyce (osobno na poszczególne oddziały: ZOL, Oddział 1 Chorób Płuc i Gruźlicy, Oddział Medycyny Paliatywnej); d) Szpital Rehabilitacyjny Hematologiczny dla Dzieci "ORLIK" Bukowina 1, 57-350 Kudowa Zdrój e) Sanatorium Uzdrowiskowe "AZALIA" ul. Ofiar Katynia 3-5, 58-310 Szczawno Zdrój, f) Sanatorium Uzdrowiskowe "ZIMOWIT" ul. Chopina 3, 57-340 Duszniki Zdrój w godzinach 9:00 - 13:00. 2. Dostawa nastąpi kosztem i staraniem Wykonawcy. Wykonawca, w ramach dowozu towaru zobowiązany jest dostarczyć towar do wskazanego miejsca docelowego do w.w. placówek Zamawiającego wraz z wniesieniem do pomieszczeń wskazanych przez jako miejsce dostawy, odpowiednio rozmieszczony zgodnie ze wskazaniem Wykonawcy, gdzie przedstawiciel Zamawiającego dokona odbioru towaru i może dokonać jego wstępnego sprawdzenia. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której Wykonawca dowozi towar i zostawia go np. na wolnym powietrzu przed wejściem do placówki. Podstawą do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę, będzie podpisany przez Zamawiającego protokół odbioru zamówionych środków czystościowych. 3. Dostarczony towar – musi być fabrycznie nowy i wolny od wad. 4. Dostarczony asortyment winien być zapakowany w sposób uniemożliwiający uszkodzenie produktów w czasie transportu do ostatecznego miejsca dostawy (pomieszczenia). Odpowiedzialność za uszkodzenia produktów do momentu ich wydania Zamawiającemu i rozmieszczenia ponosi Wykonawca. 5. Zamawiający zastrzega sobie możliwość braku odbioru/zwrotu dostarczonego asortymentu nie spełniającego wymogów jakościowych, opisanych w formularzu ofertowym. W przypadku stwierdzenia, że dostarczone produkty: − są uszkodzone, posiadają wady uniemożliwiające używanie, a wady i uszkodzenia te nie powstały z winy Zamawiającego lub, − nie spełniają wymagań Zamawiającego określonych w SIWZ i załącznikach lub, − dostarczone produkty nie odpowiadają przedmiotowi zamówienia pod względem jakości, trwałości, funkcjonalności oraz parametrów technicznych. Wykonawca wymieni je na nowe, prawidłowe, na własny koszt w terminie maksymalnie do 3 godzin (stanowi kryterium oceny ofert i jest zależne od terminu wpisanego przez Wykonawcę do oferty) od zgłoszenia wadliwości przez Zamawiającego. Wykonawca jest odpowiedzialny za całokształt zamówienia, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie, jakość, zgodność z warunkami technicznymi, jakościowymi i obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 6. Zamawiający wyraża zgodę na oferowanie produktów równoważnych. Produkt równoważny to produkt zawierający takie same substancje czynne, w takim samym stężeniu (ilości) i w takiej samej postaci jak produkt, do którego równoważnik odnosi się. 6.1 W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia podano nazwy konkretnych producentów, to należy je traktować jedynie jako określenie pożądanego standardu i jakości. We wszystkich takich sytuacjach Wykonawca może zaoferować równoważne produkty lub asortyment o nie niższych parametrach. Przez równoważność produktu rozumie się zaoferowanie produktu, którego parametry techniczne zastosowanych materiałów są nie niższe niż te opisane w SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego, Wykonawca zobowiązany jest wykazać równoważność zastosowanych rozwiązań. 6.2 Warunki równoważności rozwiązań: a) nie mniejszy zakres zastosowań, b) nie mniejsza funkcjonalność rozumiana jako zbiór funkcji realizowanych przez rozwiązanie, c) sposób realizacji funkcji zgodny pod względem ergonomicznym, d) nie gorsze parametry techniczne dotyczących trwałości, wydajności, bezpieczeństwa i eksploatacji. Jeżeli Wykonawca zaoferuje produkt równoważny, zobowiązany jest dostarczyć wraz z ofertą dokument potwierdzający, że zaoferowany przez niego towar posiada wymagane przez Zamawiającego parametry. 6.3 Wymagania ogólne dotyczące przedmiotu zamówienia: oferowany przez Wykonawcę asortyment może mieć lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne i użytkowe od określonych w SIWZ i załącznikach.
Cpv glowny przedmiot 39500000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Okreslenie warunkow Zamawiający nie wymaga udokumentowania spełniania tego warunku..
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie wymaga udokumentowania spełniania tego warunku..
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonywał lub wykonuje co najmniej 2 dostawy polegające na dostawie: środków czystości o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł brutto dla każdej z osobna.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Załącznik nr 3
Zakresie warunkow udzialu Załącznik nr 2
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Wykaz dostaw odpowiadających opisowi warunku określonemu w pkt VI 1.3 wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane lub są wykonywane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane i są wykonywane należycie przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów. Wzór wykazu stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 3. Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z art. 24 ust. 1 uPzp., na wezwanie Zamawiającego, składa w terminie 5 dni następujące dokumenty: 3.1 aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji; nie dotyczy Wykonawców w przypadku określonym w art. 26 ust. 6 uPzp.; 3.2 zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. 3.3 zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Czy wadium 1
Wadium 1. Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100), 2. Wadium może być wniesione w sposób przewidziany w art. 45 ust. 6 Ustawy. Wadium może być wniesione w następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego – 1090 2314 0000 0001 0048 5026 z zaznaczeniem na przelewie: „Zakup i dostawa środków czystościowych obiektów „Sanatoria Dolnośląskie” Sp. z o.o.”. 4. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert) znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczenia udzielonego przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, należy załączyć do oferty w formie kopii dokumentu, a oryginał złożyć w oddzielnej kopercie oznaczonej „oryginał wadium”, która będzie załączona do oferty (wewnątrz opakowania oferty). 6. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i płatne w ciągu 14 dni na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa art. 26 ust. 3 i 3a Ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Ustawy, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Ustawy, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 Ustawy, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 7. Zamawiający odrzuca ofertę, jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Ustawa.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Istotne postanowienia umowy zawiera projekt umowy stanowiący załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. 2. W przypadku zmiany przepisów prawa podatkowego w okresie obowiązywania umowy, w szczególności zmiany stawek podatku VAT, od dnia obowiązywania nowej stawki do cen netto objętych umową doliczany będzie podatek VAT według zmienionej stawki. 3. Zamawiający nie przewiduje możliwości dokonania innych niż wymieniona w pkt 2 istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 4. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w zakresie: 2.1 zmiany mebli, cech lub elementów składowych mebli na elementy o parametrach nie gorszych i cenie nie wyższej w przypadkach korzystnych dla Zamawiającego, np. ze względu na postęp technologiczny i zastosowanie rozwiązań nowszych, o zwiększonej funkcjonalności. 2.2 zmiany terminu wykonania zamówienia ze względu na organizacyjną działalność spółki lub inne nie dające się przewidzieć przyczyny o charakterze obiektywnym, bądź dające się przypisać Zamawiającemu. 2.3 podwykonawców, pod warunkiem że zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy. 2.4 ceny towaru brutto, w przypadku zmiany powszechnie obowiązujących stawek podatku VAT. 2.5 Sposobu rozliczania w zakresie np. sposobu wystawiania faktur VAT za wykonane dostawy. 2.6 Zgodne z regulacją art. 144 u Pzp: - zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba, że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz określił warunki takiej zmiany. - dopuszczalne będą zmiany nieistotne, uznane za tożsame , tzn. takie, o których wiedza na etapie postępowania o udzielenie zamówienia nie wpłynie na krąg podmiotów ubiegających się o to zamówienie lub wynik postępowania.
IV 4 4 data 2019-04-26T00:00:00+02:00
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Termin dostawy zamówienia
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Termin dostawy towaru wolnego od wad
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)