| GuidZP400 | 3d8159ef-8b01-4f54-bbd9-a737a5cffd02 | 
							                							                									
						| Biuletyn | 563693-N-2019 | 
							                									
						| Zamawiajacy nazwa | Szkoła Podstawowa Nr 12 im. Zygmunta Glogera w Białymstoku | 
							                									
						| Regon | 73531600000000 | 
							                									
						| Zamawiajacy adres ulica | ul. Komisji Edukacji Narodowej | 
							                									
						| Zamawiajacy miejscowosc | Białystok | 
							                									
						| Zamawiajacy kod pocztowy | 15-687 | 
							                									
						| Zamawiajacy panstwo | Polska | 
							                									
						| Zamawiajacy wojewodztwo | podlaskie | 
							                									
						| Zamawiajacy telefon | 85 679 38 80 | 
							                									
						| Zamawiajacy fax | 85 679 38 80 wew. 190 | 
							                									
						| Zamawiajacy email | sp12@um.bialystok.pl | 
							                									
						| Adres strony url | bip.sp12-bialystok.pl | 
							                									
						| Adres strony internetowej narzedzia | bip.sp12-bialystok.pl | 
							                									
						| Zamieszczanie obowiazkowe | 1 | 
							                									
						| Ogloszenie dotyczy | 1 | 
							                									
						| Czy finansowane z unii | 2 | 
							                									
						| Czy ubiegac zaklady pracy | 2 | 
							                									
						| Minimalny procent zatrudnienia | 0% | 
							                							                							                							                							                									
						| Rodzaj zamawiajacego | 9 | 
							                							                							                									
						| Zamieszczona bedzie specyfikacja | bip.sp12-bialystok.pl | 
							                							                							                							                									
						| Czy wymagane przeslanie ofert | 1 | 
							                									
						| Wymagane przeslanie ofert inny | w formie pisemnej | 
							                									
						| Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres | Szkoła Podstawowa Nr 12 im. Zygmunta Glogera, 15-687 Białystok, ul. Komisji Edukacji Narodowej 1A | 
							                							                									
						| Nazwa nadana zamowieniu | Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do Szkoły Podstawowej Nr 12 im. Zygmunta Glogera w Białymstoku części V i VII. | 
							                							                									
						| Rodzaj zamowienia | 1 | 
							                									
						| Czy podzielone na czesci | 1 | 
							                							                									
						| Okreslenie przedmiotu | 1.Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych 
do Szkoły Podstawowej Nr 12 im. Z. Glogera w Białymstoku przy ul. Komisji Edukacji Narodowej 1A, z podziałem na części:
Część Nr 5 –  Różne artykuły spożywcze 
Część Nr 7 – Ryby mrożone i przetworzone
2.Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia został wyszczególniony, co do rodzaju i ilości szacunkowych wskazanych w poszczególnych częściach: nr 5 i nr 7 stanowiących zał. 
nr 2 – 3 do SIWZ.
Przewidywane ilości produktów w formularzach asortymentowo-cenowych zostały podane do celów obliczenia ceny ofertowej i określenia maksymalnego pułapu wartości zobowiązania wobec Wykonawcy w każdej części zamówienia. 
Zamawiający zastrzega sobie możliwość niepełnej realizacji wartości zamówienia poprzez
zmniejszenie ilości i asortymentu artykułów spożywczych. | 
							                									
						| Cpv glowny przedmiot | 15800000-6 | 
							                									
						| Szacunkowa wartosc zamowienia calosc | 0,00 | 
							                							                									
						| Data rozpoczecia | 2019-09-01T00:00:00+02:00 | 
							                									
						| Data zakonczenia | 2020-08-31T00:00:00+02:00 | 
							                									
						| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow | W celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca winien wykazać, iż wykonywał (w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie dostawy (rozumiane jako odrębne umowy), które trwały (trwają) nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 5 miesięcy i polegającą na sukcesywnym dostarczaniu artykułów żywnościowych odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia w części, na którą Wykonawca składa ofertę: w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych, wykonuje: 
•dot. części 5 (różne art. spożywcze) – co najmniej dwie sukcesywne  dostawy              
o wartości min. 40.000,00 zł brutto każda dostawa (w przypadku dostaw nadal wykonywanych – wartość zrealizowanej dostawy nie może być mniejsza  niż 40.000 zł brutto),
•dot. części 7 (ryby mrożone i przetworzone) – co najmniej dwie sukcesywne  dostawy o wartości min. 30.000 zł brutto każda dostawa (w przypadku dostaw nadal wykonywanych – wartość zrealizowanej dostawy nie może być mniejsza  niż 30.000 zł brutto). | 
							                							                									
						| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 1 | 1 | 
							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia | 1 | 
							                							                									
						| Wykaz dokumentow zaswiadczen | Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej Wykonawcy, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp. 
(w przypadku wykonawcy zarejestrowanego w polskim Krajowym Rejestrze Sądowym lub polskiej Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zamawiający dla potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, skorzysta z dokumentów znajdujących się w ogólnie dostępnych bazach danych).
2.Jeżeli Wykonawca polega na potencjale innych podmiotów na zasadach określonych 
w art. 22a ustawy Pzp – dokumenty dotyczące innych podmiotów:
a)Informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 
1 pkt.13, 14 i 21 ustawy Pzp oraz, odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, 
w zakresie określonym przez Zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy Pzp, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
b)Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że inny podmiot nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej  niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że inny podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
c)Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że inny podmiot nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania lub inny dokument potwierdzający, że inny podmiot zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz 
z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
d)Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej innego podmiotu, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub  ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp;
e)Oświadczenie innego podmiotu o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
f)Oświadczenie innego podmiotu o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne;
g)Oświadczenie innego podmiotu o braku wydania prawomocnego wyroku sądu skazującego za wykroczenie na karę ograniczenia wolności lub grzywny w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 5 i 6 ustawy Pzp;
h)Oświadczenie innego podmiotu o braku wydania wobec niego ostatecznej decyzji administracyjnej o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 7 ustawy Pzp;
i)Oświadczenie innego podmiotu o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach 
i opłatach lokalnych (Dz.U. z 2016 r. poz. 716) | 
							                									
						| Zakresie warunkow udzialu | a)kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów – nie dotyczy 
b)sytuacji ekonomicznej lub finansowej – nie dotyczy
c)zdolności technicznej lub zawodowej:
w celu potwierdzenia spełnienia warunku, Wykonawca winien wykazać, iż wykonywał 
(w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – wykonuje) nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej dwie dostawy (rozumiane jako odrębne umowy), które trwały (trwają) nieprzerwanie przez okres nie krótszy niż 5 miesięcy i polegającą na sukcesywnym dostarczaniu artykułów żywnościowych odpowiadających swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia w części, na którą Wykonawca składa ofertę: w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – 
w tym okresie wykonał, a w przypadku świadczeń ciągłych lub okresowych, wykonuje: 
•dot. części 5 (różne art. spożywcze) – co najmniej dwie sukcesywne  dostawy o wartości min. 40.000,00 zł brutto każda dostawa (w przypadku dostaw nadal wykonywanych – wartość zrealizowanej dostawy nie może być mniejsza  niż 40.000 zł brutto),
•dot. części 7 (ryby mrożone i przetworzone) – co najmniej dwie sukcesywne  dostawy o wartości min. 30.000 zł brutto każda dostawa (w przypadku dostaw nadal wykonywanych – wartość zrealizowanej dostawy nie może być mniejsza  niż 30.000 zł brutto).
Należy załączyć dowody określające, czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny 
o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (załącznik nr 5 do SIWZ). | 
							                									
						| Inne dokumenty niewymienione | 1.W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy Wykonawca, w celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu, zobowiązany jest złożyć do oferty oddzielnie oświadczenie wstępne, o którym mowa w Rozdz. VII pkt 1 SIWZ.
2.W przypadku, gdy Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału 
w postępowaniu polega na zasobach innych podmiotów, Wykonawca zobowiązany jest: 
a)zamieścić informacje o tych podmiotach we wstępnym oświadczeniu Wykonawcy (wg zał. nr 4 do SIWZ), składanym na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, dotyczącym spełnienia warunków udziału w postępowaniu i nie podlegania wykluczeniu, 
b)Złożyć oświadczenie, że w stosunku do podmiotu, na którego zasoby powołuje się 
w niniejszym postępowaniu, nie zachodzą podstawy wykluczenia z postępowania 
(wg zał. nr 4 do SIWZ),
c)Złożyć dokumenty, w szczególności zobowiązanie innych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (wg zał. 
nr 7 do SIWZ), które określa w szczególności:
•zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
•sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
•zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
•czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, realizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
3.Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie 
o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy Pzp (wg zał. nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
4.Oświadczenie o posiadaniu wdrożonego systemu HACCAP (wg załącznika nr 8 
do SIWZ).
5.Zamawiający wymaga, aby każdy oferent złożył wraz z ofertą dokument potwierdzający jego wpis do Rejestru zakładów podlegających urzędowej kontroli organów Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( dot. ofert na części 5 i 7). | 
							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                							                									
						| Zmiana umowy | 1 | 
							                									
						| Zmiana umowy tekst | 1.Wszelkie  zmiany  warunków  niniejszej  umowy  wymagają  formy  pisemnej  pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art.144 ustawy Pzp.
2.Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie podwykonawcy wskazanego 
w § 10 umowy zgodnie z ofertą, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych w § 10  ust. 4 umowy.
3.Strony dopuszczają możliwość zmiany umowy w zakresie innego podmiotu wskazanego 
w § 11 umowy, zgodnie  z ofertą, pod warunkiem wyrażenia zgody Zamawiającego na taką zmianę oraz spełnieniu warunków określonych w § 11 ust. 2 umowy.
4.Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w ust. 2 i 3, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę lub sporządzenie przez strony stosownego protokołu wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany. | 
							                									
						| IV 4 4 data | 2019-06-27T00:00:00+02:00 | 
							                									
						| IV 4 4 godzina | 10:00 | 
							                							                									
						| IV 4 4 jezyki | język polski | 
							                									
						| IV 4 5 okres | 30 | 
							                							                							                							                									
									
																																																					
									| Zalacznik czesc nr | 5 | 
																																			
									| Zalacznik nazwa | Różne artykuły spożywcze | 
																																			
									| Zalacznik cpv glowny przedmiot | 15800000-6 | 
																																			
									| Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 | 
																																			
									| Zalacznik data rozpoczecia | 2019-09-01T00:00:00+02:00 | 
																																			
									| Zalacznik data zakonczenia | 2020-08-31T00:00:00+02:00 | 
																																			
									| Zalacznik krotki opis | Artykuły żywnościowe cz. 5 wraz z podaniem przewidywalnej ilości w okresie realizacji umowy zostały podane w załączniku nr 2 do SIWZ. | 
														
						|  |  | 
																																																					
									| Zalacznik czesc nr | 7 | 
																																			
									| Zalacznik nazwa | Ryby mrożone i przetworzone | 
																																			
									| Zalacznik cpv glowny przedmiot | 15221000-3 | 
																																			
									| Szacunkowa wartosc zamowienia zal | 0,00 | 
																																			
									| Zalacznik data rozpoczecia | 2019-09-01T00:00:00+02:00 | 
																																			
									| Zalacznik data zakonczenia | 2020-08-31T00:00:00+02:00 | 
																																			
									| Zalacznik krotki opis | Artykuły żywnościowe cz. 7 wraz z podaniem przewidywalnej ilości w okresie realizacji umowy zostały podane w załączniku nr 3 do SIWZ. | 
														
						|  |  |