Dostawa sprzętu komputerowego dla Działu CKA

Data publikacji 2019-09-13
Data zakończenia 2019-09-25 00:00:00
Instytucja Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Komputery osobiste,
  • Ekrany i konsole komputerowe,
  • Sprzęt peryferyjny,
  • Pakiety oprogramowania do tworzenia dokumentów,
  • Serwery plików

Szczegóły

Numer ogłoszenia 596163-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302130005, 302130008, 302313000, 483100004, 302321407, 488230003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego dla działu CKA. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. 5/I-5/VIII do SIWZ. przedmiot zamówienia podzielony został na 8 części.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 bcdda633-8723-4977-b93d-b2107b1e3806
Biuletyn 596163-N-2019
Zamawiajacy nazwa Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Regon 10212340000000
Zamawiajacy adres ulica Damrota
Zamawiajacy adres numer domu 25
Zamawiajacy miejscowosc Katowice
Zamawiajacy kod pocztowy 40-022
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 32 2076000,
Zamawiajacy fax 32 2076010
Zamawiajacy email kancelaria.ias.katowice@mf.gov.pl,
Adres strony url ww.slaskie.kas.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 1
Dostep dokumentow zamowienia Nie
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.slaskie.kas.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Izba Administracji Skarbowej w Katowicach, ul. Damrota25, 40-022 Katowice budynek A, pok. nr 2
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa sprzętu komputerowego dla Działu CKA
Numer referencyjny ZKP-16/2019, UNP: 2401-19-169580
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa sprzętu komputerowego dla działu CKA. szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w zał. 5/I-5/VIII do SIWZ. przedmiot zamówienia podzielony został na 8 części.
Cpv glowny przedmiot 30213000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej lub finansowej umożliwiającej realizację przedmiotu zamówienia - na potwierdzenie powyższego Wykonawca składa w ofercie oświadczenie potwierdzające, że posiada środki finansowe lub ma zdolność kredytową w wysokości co najmniej:dla części I – 160 000,00 zł, dla części II – 25 000,00 zł, dla części III – 16 000,00 zł, dla części IV – 7 000,00 zł, dla części V – 65 000,00 zł dla części VI – 20 000,00 zł, dla części VII – 6 000,00 zł,dla części VIII – 3 000,00 zł. Wykonawca składający ofertę na wykonanie więcej niż jednej części winien posiadać środki finansowe lub mieć zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż suma kwot dla części, na które składa ofertę. Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie stanowiące załącznik nr 2 do SIWZ.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, Zamawiający zażąda: odpisu z właściwego rejestru lub z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp chyba, że Wykonawca podał w pkt XIII formularza oferty informacje pozwalające na weryfikację tych danych przez Zamawiającego. (dostęp do bazy danych musi być ogólnodostępny i bezpłatny – art. 26 ust. 6 ustawy Pzp).
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Zamawiający zażąda dla części I i II oraz części V,VI, VII i VIII dokumentu potwierdzającego długość gwarancji, przy czym takim dokumentem może być kopia karty gwarancyjnej, wydruk ze strony producenta potwierdzający długość gwarancji z podaniem adresu strony i daty wydruku lub oświadczenie producenta albo autoryzowanego przedstawiciela producenta w Polsce potwierdzające, że oferowane elementy objęte są w całości gwarancją producenta na wskazany w ofercie okres gwarancji i w razie niemożliwości wywiązania się Wykonawcy z postanowień gwarancyjnych wobec Zamawiającego przejmie na siebie ich realizację bez dodatkowych opłat ze strony Zamawiającego – powyższe oświadczenie musi być złożone w oryginale i podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania producenta lub autoryzowanego przedstawiciela. Nie dopuszcza się kart gwarancyjnych wystawionych przez Wykonawcę, chyba że jest producentem lub autoryzowanym przedstawicielem producenta oferowanego sprzętu.
Inne dokumenty niewymienione Dokumenty wymagane dla części I – Komputer – 14 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/I do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/I do SIWZ) Dokumenty wymagane dla części II - Monitor 29” – 25 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/II do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/II do SIWZ) Dokumenty wymagane dla części III – MS Office Standard – 9 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/III do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/III do SIWZ), Dokumenty wymagane dla części IV – MS Office Professional – 3 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/IV do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/IV do SIWZ), Dokumenty wymagane dla części V – Komputer – 5 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/V do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/V do SIWZ), Dokumenty wymagane dla części VI – Monitor 32” – 18 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/VI do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/VI do SIWZ), Dokumenty wymagane dla części VII – Ploter – 1 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/VII do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/VII do SIWZ), Dokumenty wymagane dla części VIII – Serwer plików – 1 szt.: Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 2 do SIWZ), Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 3 do SIWZ), Formularz cenowy (Załącznik nr 4/VIII do SIWZ), Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (Załącznik nr 5/VIII do SIWZ),
Czy wadium 1
Wadium 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest: dla części I: wniesienie wadium w wysokości 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące złotych 00/100) dla części II: wniesienie wadium w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100) dla części III: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium dla tej części, dla części IV: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium dla tej części, dla części V: wniesienie wadium w wysokości 1 500,00 zł (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100), dla części VI: wniesienie wadium w wysokości 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100), dla części VII: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium dla tej części, dla części VIII: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium dla tej części. Wadium może być wnoszone w następujących formach: w pieniądzu – przelewem na rachunek Zamawiającego Okręgowy Oddział NBP w Katowicach nr 57 1010 1212 0010 3613 9120 0000. Przy wnoszeniu wadium w pieniądzu (przelew) Wykonawca winien podać nazwę przetargu zgodnie z zapisami pkt 3.2 SIWZ oraz numer części. W przypadku przelewów bankowych za datę złożenia wadium przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego, w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, w gwarancjach bankowych, w gwarancjach ubezpieczeniowych, w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110 z późn. zm.). 12.2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 12.3. Wadium musi obejmować minimum okres związania ofertą. 12.4. Dowód wniesienia wadium należy załączyć do oferty lub przedłożyć najpóźniej przed terminem składania ofert. 12.5. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12.6. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału wraz z ofertą lub bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego w Kancelarii głównej pokój nr 2, budynek „A”. W przypadku składania wadium w formie niepieniężnej w siedzibie Zamawiającego, należy je spakować i opisać, tak jak ofertę (wg wzoru w pkt. 15 SIWZ) z dopiskiem WADIUM zamiast „Nie otwierać przed ………….…. r.”. 12.7. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami SIWZ, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 12.8. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub nie zgodzi się na przedłużenie okresu związania ofertą, zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b. 12.9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza lub unieważnieniu postępowania. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia. 12.10. Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 12.11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 12.12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12.13. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy zgodnie z Kodeksem Cywilnym i art. 144 Pzp. Za zgodą Zamawiającego możliwa jest również zmiana w zakresie zmiany oferowanego elementu na inny o identycznych lub lepszych parametrach lub zaoferowania lepszych warunków gwarancji i serwisu przy niepodwyższonej cenie ofertowej.
IV 4 4 data 2019-09-25T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 08:30
IV 4 4 jezyki POLSKI
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa 14 sztuk komputerów
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30213000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - opis cech parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: dla Części I – Komputer – 14 szt.: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty, Załącznik nr 4/I do SIWZ – Formularz cenowy dla części I , Załącznik nr 5/I do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa 25 sztuk monitorów 29"
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30231300-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - opis cech parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 4/II do SIWZ – Formularz cenowy dla części II, Załącznik nr 5/II do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Dostawa 9 sztuk MS Office Standard
Zalacznik cpv glowny przedmiot 48310000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia - opis cech parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 4/III do SIWZ – Formularz cenowy dla części III, Załącznik nr 5/III do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Dostwa 3 sztuk MS Office Professional
Zalacznik cpv glowny przedmiot 48310000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – opis cech, parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają:Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 4/IV do SIWZ – Formularz cenowy dla części IV, Załącznik nr 5/IV do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa Dostawa 5 sztuk komputerów
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30213000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – opis cech, parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty,Załącznik nr 4/V do SIWZ – Formularz cenowy dla części V, Załącznik nr 5/V do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części V
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa Dostawa 18 sztuk monitorów 32"
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30231300-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – opis cech, parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty, Załącznik nr 4/VI do SIWZ – Formularz cenowy dla części VI, Załącznik nr 5/VI do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VI
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa Dostawa 1 sztuki Ploter
Zalacznik cpv glowny przedmiot 30232140-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – opis cech, parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty,Załącznik nr 4/VII do SIWZ – Formularz cenowy dla części VII, Załącznik nr 5/VII do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VII
  
Zalacznik czesc nr 8
Zalacznik nazwa Dostawa 1 sztuki Serwer plików
Zalacznik cpv glowny przedmiot 48823000-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia – opis cech, parametrów, funkcjonalności, konfiguracji oraz dokumentacji technicznej i wyposażenia określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty,Załącznik nr 4/VIII do SIWZ – Formularz cenowy dla części VIII ,Załącznik nr 5/VIII do SIWZ – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VIII
  

Criterion

Kryteria gwarancja i rękojmia
Znaczenie 0,40
  
Kryteria cena
Znaczenie 0,60
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)