ROZBUDOWA SYSTEMU TYPU FIREWALL DO OCHRONY SIECI LOKALNEJ WRAZ Z WDROŻENIEM, LICENCJAMI ORAZ WSPARCIEM TECHNICZNYM

Data publikacji 2019-11-25
Data zakończenia 2019-12-03 00:00:00
Instytucja SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ-INSTYTUT LOTNICTWA
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Infrastruktura sieciowa

Szczegóły

Numer ogłoszenia 627157-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 324240001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia nr AZLZ.26.153.2019 jest: rozbudowa systemu typu firewall do ochrony sieci lokalnej wraz z wdrożeniem, licencjami oraz wsparciem technicznym. Zamawiający dopuszcza również dostarczenie nowego (równoważnego rozwiązania) urządzeń NGFW w skład którego wchodzić będzie:
• klaster urządzeń NGFW o parametrach równoważnych klastrowi urządzeń Check Point 12400 – zdefiniowanych w części II niniejszego OPZ, wraz z licencjami niezbędnymi do funkcjonowania zgodnie z opisem w części II niniejszego OPZ, ważnymi przez okres trzech lat od daty dostarczenia oraz wsparciem technicznym na okres trzech lat od daty dostarczenia,
• klaster urządzeń NGFW o parametrach opisanych w części I niniejszego OPZ, wraz z licencjami niezbędnymi do funkcjonowania zgodnie z opisem w części I niniejszego OPZ oraz wsparciem technicznym na okres trzech lat od daty dostarczenia,
• centralny system zarządzenia dla wszystkich zaoferowanych urządzeń wraz z dedykowaną platformą sprzętową,
• szkolenie trzech pracowników Zamawiającego z zaoferowanego rozwiązania w wymiarze 40 roboczogodzin.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) określa załącznik nr 1 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 3bd8cdc9-6507-45f8-b143-b87e951d2498
Biuletyn 627157-N-2019
Zamawiajacy nazwa SIEĆ BADAWCZA ŁUKASIEWICZ-INSTYTUT LOTNICTWA
Regon 37374000000000
Zamawiajacy adres ulica al. Krakowska
Zamawiajacy adres numer domu 110/114
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 02-256
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 8460011 wew. 261,
Zamawiajacy fax 22 846 44 32
Zamawiajacy email maciej.marzec@ilot.edu.pl, edyta.sitnik@ilot.edu.pl
Adres strony url https://ilot.edu.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Nazwa projektu programu Nie dotyczy
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://ilot.eb2b.com.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://ilot.eb2b.com.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny forma pisemna
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Lotnictwa Al. Krakowska 110/114 02-256 Warszawa, kancelaria ogólna, budynek A
Nazwa nadana zamowieniu ROZBUDOWA SYSTEMU TYPU FIREWALL DO OCHRONY SIECI LOKALNEJ WRAZ Z WDROŻENIEM, LICENCJAMI ORAZ WSPARCIEM TECHNICZNYM
Numer referencyjny AZLZ.26.153.2019
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia nr AZLZ.26.153.2019 jest: rozbudowa systemu typu firewall do ochrony sieci lokalnej wraz z wdrożeniem, licencjami oraz wsparciem technicznym. Zamawiający dopuszcza również dostarczenie nowego (równoważnego rozwiązania) urządzeń NGFW w skład którego wchodzić będzie: • klaster urządzeń NGFW o parametrach równoważnych klastrowi urządzeń Check Point 12400 – zdefiniowanych w części II niniejszego OPZ, wraz z licencjami niezbędnymi do funkcjonowania zgodnie z opisem w części II niniejszego OPZ, ważnymi przez okres trzech lat od daty dostarczenia oraz wsparciem technicznym na okres trzech lat od daty dostarczenia, • klaster urządzeń NGFW o parametrach opisanych w części I niniejszego OPZ, wraz z licencjami niezbędnymi do funkcjonowania zgodnie z opisem w części I niniejszego OPZ oraz wsparciem technicznym na okres trzech lat od daty dostarczenia, • centralny system zarządzenia dla wszystkich zaoferowanych urządzeń wraz z dedykowaną platformą sprzętową, • szkolenie trzech pracowników Zamawiającego z zaoferowanego rozwiązania w wymiarze 40 roboczogodzin. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (OPZ) określa załącznik nr 1 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 32424000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 21
Informacje na temat katalogow 1. Termin realizacji zamówienia – do 3 tygodni od daty zawarcia umowy. 2. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, posiadał aktualną opłaconą polisę ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, z okresem jej obowiązywania przez czas trwania zamówienia na kwotę co najmniej 500 000 zł. Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy OC wraz z potwierdzeniem dokonania wymaganych opłat. W przypadku krótszego terminu obowiązywania polisy (okres obowiązywania polisy nie obejmuje okresu realizacji zamówienia) Wykonawca jest zobowiązany do odnawiania ubezpieczenia na warunkach nie gorszych od przedstawionych przed podpisaniem umowy i terminowego opłacania składek z tego tytułu za ww. okres oraz do bieżącego przedstawiania Zamawiającemu poświadczonych za zgodność z oryginałem dokumentów w tej sprawie. Jeżeli polisa będzie wystawiona w walucie innej niż PLN, Zamawiający dokona przeliczenia kwoty na podstawie średniego kursu NBP z dnia wystawienia dokumentu.
Okreslenie warunkow Nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Nie dotyczy
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy posiadają zdolności techniczne lub zawodowe niezbędne do wykonania zamówienia tj.: 1) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, należycie wykonali, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonują, co najmniej 3 (trzy) zamówienia polegające na: dostawie i wdrożeniu systemu typu firewall lub rozbudowie systemu typu firewall, na kwotę minimum 50 000 zł brutto, każde zamówienie. 2) dysponują osobami posiadającymi następujące kwalifikacje: a) 1 (jedną) osobą (Kierownik Projektu) posiadającą minimum dwuletnie doświadczenie zawodowe w zakresie zarządzania projektami informatycznymi (funkcja Kierownika Projektu) oraz wiedzę w zakresie zarządzania projektami potwierdzoną certyfikatem Prince2 Fundation lub równoważnym. Za równoważne Zamawiający uzna certyfikaty podobne, które potwierdzają co najmniej takie umiejętności zarządzania projektami, jakie potwierdza certyfikat Prince2 Fundation. b) 2 (dwiema) osobami (inżynier sieciowy) posiadającymi minimum pięcioletnie doświadczenie zawodowe w zakresie wdrażania rozwiązań sieciowych (inżynier sieciowy) oraz wiedzę w zakresie administrowania i konfiguracji oferowanego produktu potwierdzoną certyfikatem producenta ofertowanego produktu na poziomie minimum professional lub równoważnym dokumentem. Za równoważne Zamawiający uzna certyfikaty podobne, które potwierdzą co najmniej takie umiejętności w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych, jakie potwierdzają certyfikaty takie jak: Cisco Certified Network Professional i Juniper Networks Certified Internet Professional. c) 2 (dwiema) osobami (inżynier bezpieczeństwa) posiadającymi minimum pięcioletnie doświadczenie w zakresie bezpieczeństwa informatycznego (inżynier bezpieczeństwa), przy czym każda z ww. osób posiada wiedzę w zakresie bezpieczeństwa informatycznego potwierdzoną łącznie dwoma certyfikatami: Certified Information System Security Professional lub równoważny i Certyfied Ethical Hacker lub równoważny. Za równoważne Zamawiający uzna certyfikaty podobne, które potwierdzą co najmniej takie umiejętności w zakresie bezpieczeństwa systemów informatycznych, jakie potwierdzają certyfikaty: Certified Information System Security Professional i Certified Ethical Hacker. d) 1 (jedną) osobą posiadającą wiedzę w zakresie oferowanego rozwiązania potwierdzoną certyfikatem producenta oferowanego rozwiązania. W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 2) li. a) – d), Zamawiający dopuszcza możliwość pełnienia przez wykazane osoby więcej niż jednej funkcji.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy Pzp. W przypadku zaniechania załączenia ww. dokumentu przez Wykonawcę w związku z brzmieniem art. 26 ust. 6 ustawy Pzp, Wykonawca zobowiązany jest podać w treści oferty adres internetowy strony, na której znajduje się ww. rejestr lub ewidencja, wydający urząd lub organ, dokładne dane referencyjne dokumentacji (jeżeli to możliwe).
Zakresie warunkow udzialu 1) wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – tym okresie (w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku zdolności technicznej lub zawodowej, o którym mowa w rozdziale IX ust. 1 pkt 1) niniejszej SIWZ), wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy – wg treści określonej w załączniku nr 4 do SIWZ; 2) wykaz osób (w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunków dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej, o których mowa w rozdziale IX ust. 1 pkt 2) niniejszej SIWZ), skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wg treści określonej w załączniku nr 5 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 1. Wypełniony i podpisany Formularz Oferty - wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ. W przypadku zaoferowania rozwiązania równoważnego Wykonawca wypełnia tabele stanowiącą załącznik do Formularza ofertowego. 2. Jeżeli Wykonawca wykazał, że polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając w tym celu wraz z ofertą pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3. Jeżeli ofertę i wszystkie załączone dokumenty podpisuje/ą osoba/y nieujawnione w rejestrze lub ewidencji, do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo dla tej osoby /tych osób, udzielone przez osobę/osoby ujawnione w rejestrze lub ewidencji. 4. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia od zamieszczenia na stronie internetowej informacji o otwarciu ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369 z późn. zm./ wg treści określonej we wzorze oświadczenia jaki Zamawiający zamieści na stronie internetowej wraz z informacją o otwarciu ofert. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 5. W przypadku, gdy o zamówienie ubiegają się Wykonawcy występujący wspólnie Wykonawcy złożą dokumenty i oświadczenia określone w sekcji III pkt 4) i 5), na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia wg następujących zasad: 1) w zakresie sekcji III pkt 5) ppkt 1 warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony wówczas gdy co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia samodzielnie potwierdzi spełnienie ww. warunku, 2) w zakresie sekcji III pkt 5) ppkt 2 warunek udziału w postępowaniu zostanie uznany za spełniony wówczas gdy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia łącznie potwierdzą spełnienie ww. warunku. 3) w zakresie sekcji III pkt 4) dokument złoży każdy z Wykonawców występujących wspólnie. 6. W przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu załącza oświadczenia i dokumenty w zakresie określonym w sekcji III.5), w jakim Wykonawca powołuje się na ich zasoby oraz w celu potwierdzenia, że ww. podmioty nie podlegają wykluczeniu z postępowania, Wykonawca składa dokument określony w sekcji III.4) dotyczący tych podmiotów. 7. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w sekcji III.4) składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o którym mowa w zdaniu wyżewj powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym mowa w pkt 7 powyżej, zastępuje się go dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. 9. W przypadku zastrzeżenia w ofercie części informacji/dokumentów jako tajemnicę przedsiębiorstwa Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą pisemnych wyjaśnień.
Czy wadium 1
Wadium 8 700,00
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie w przypadku: 1) zawieszenia produkcji, sprzedaży przez Wykonawcę lub wycofania z produkcji lub ze sprzedaży przez Wykonawcę elementów systemu firewall stanowiącego przedmiot zamówienia. W przypadku zaistnienia okoliczności określonych w zdaniu wyżej Zamawiający dopuszcza zmianę na odpowiednik sprzętu/elementu systemu firewall (kompatybilny z zainstalowanym systemem kontroli dostępu) o takich samych lub lepszych parametrach jak sprzęt/element systemu zaoferowany przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega, że powyższe nie spowoduje zmiany wynagrodzenia za realizację przedmiotu umowy Ww. zmiana wymaga wystąpienia przez Wykonawcę z wnioskiem do Zamawiającego o dokonanie ww. zmiany i wyrażenia przez Zamawiającego zgody na ww. zmianę w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Do wniosku Wykonawca załącza: dokument potwierdzający, że oferowany odpowiednik sprzętu spełnia normy wymagane w Opisie przedmiotu zamówienia oraz kartę katalogową zawierającą, w szczególności: model sprzętu (symbol), nazwę Producenta, kopie gwarancji, szczegółową specyfikację techniczną, potwierdzającą zgodność zaoferowanego odpowiednika sprzętu z wymaganiami określonymi w Opisie przedmiotu zamówienia. Wprowadzenie zmian, o których mowa wyżej wymaga podpisania aneksu do umowy. 2) zmiany elementów systemu firewall objętych umową w zakresie nazwy produktu, nazwy modelu z zastrzeżeniem, że nie spowoduje to zwiększenia wynagrodzenia za realizację przedmiotu umowy. Zmiana wymaga przeprowadzenia procedury opisanej w pkt 1). Wprowadzenie zmian, o których mowa wyżej wymaga popisania aneksu do umowy; 3) zmiany wymagań technicznych lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu składowego elementu systemu firewall z zastrzeżeniem, że zmieniony element będzie posiadał co najmniej takie parametry techniczne, jak element zastępowany. Ww. zmiana nie spowoduje zwiększenia wynagrodzenia za realizację umowy. . Zmiana wymaga przeprowadzenia procedury opisanej w pkt 1). Wprowadzenie zmian, o których mowa w zdaniu wyżej wymaga podpisania aneksu do umowy; 4) gdy nastąpi konieczność zmian w terminach realizacjiokreślonych w harmonogramie, spowodowanych obiektywnymi czynnikami wynikającymi z potrzeb Zamawiającego lub czynnikami niezależnymi od Wykonawcy, w wyniku których zrealizowanie przedmiotu zamówienia nie będzie możliwe w terminach określonych w umowie, z zastrzeżeniem, że wynagrodzenie Wykonawcy nie ulegnie zmianie. Zamawiający zastrzega także że ww. zmiany terminów będą ustalane proporcjonalnie do ww. potrzeb Zamawiającego lub proporcjonalnie do czynnika niezależnego od Wykonawcy uniemożliwiającego terminową realizację zamówienia. Ww. zmiana wymaga poinformowania drugiej strony o ww. zmianie w formie pisemnej pod rygorem nieważności, w przypadku gdy zmiana wynika z inicjatywy Wykonawcy wymagane jest wyrażenie zgody przez Zamawiającego. Wprowadzenie zmian, o których mowa wyżej wymaga podpisania aneksu do umowy; 5) możliwości zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technicznych lub technologicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy, bez zmiany wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Jako korzystniejsze dla Zamawiającego należy traktować takie rozwiązania, które odpowiadają wymaganiom Zamawiającego w większym stopniu z punktu widzenia jakości, wydajności lub wyższej użyteczności systemu.. Zmiana wymaga przeprowadzenia procedury opisanej w pkt 1) oraz podpisania aneksu do umowy; 6) zmiany warunków i sposobu płatności wynagrodzenia. Ww. zmiana wymaga wystąpienia strony o jej dokonanie, zgody obu stron i podpisania aneksu do umowy. 2. Pozostałe zmiany umowy Zamawiający może wprowadzić, gdy wystąpi co najmniej jedna z okoliczności określonych w art. 144 ust. 1 pkt 2 do ust. 3 ustawy.
IV 4 4 data 2019-12-03T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki PL
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Zamawiający wymaga od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny całkowitej podanej w ofercie tj. wynagrodzenia Wykonawcy z tytułu realizacji umowy określonej w rozdziale XXV SIWZ. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)