GuidZP400 |
9a81e79d-3641-4bb3-871b-0fc584aa2b4d
|
Biuletyn |
629259-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Uniwersytet Zielonogórski Biuro Zamówień Publicznych
|
Regon |
97792414700000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Licealna
|
Zamawiajacy adres numer domu |
9
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Zielona Góra
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
65-417
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
lubuskie
|
Zamawiajacy telefon |
68 3282318, 3282275
|
Zamawiajacy fax |
68 3282275
|
Zamawiajacy email |
bzp@uz.zgora.pl
|
Adres strony url |
www.uz.zgora.pl
|
Adres strony internetowej |
http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Uczelnia publiczna
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.adm.uz.zgora.pl/przetargi/
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
forma pisemna
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Uniwersytet Zielonogórski, 65-417 Zielona Góra, ul. Licealna 9, bud. A18, pok. 010 – Kancelaria Ogólna
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa zamrażarek niskotemperaturowych
|
Numer referencyjny |
RA-ZP-66/2019
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest: dostawa zamrażarek niskotemperaturowych.
|
Cpv glowny przedmiot |
39711100-0
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
21
|
Informacje na temat katalogow |
Termin Wykonania Zamówienia: do 21 dni licząc od daty zawarcia umowy.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub
ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy
|
Inne dokumenty niewymienione |
I. Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów Wykaz wymaganych oświadczeń i dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w
postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia:
1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw do wykluczenia Wykonawcy i spełniania warunków udziału w postępowaniu – aktualne na
dzień składania ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ.
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
1) Oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw do wykluczenia Wykonawcy i spełniania warunków udziału w postępowaniu – aktualne na dzień składania ofert, sporządzone zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 4 do SIWZ,
2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,
3) Oświadczenie Wykonawcy o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia wykonawca może
przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Oświadczenie należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
3. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o których mowa w pkt. 2 ppkt 2 powyżej, składa dokument lub dokumenty wystawione w
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono
upadłości - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
4. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 3 powyżej,
zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji,
lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej
osoby. Dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzednim winny zostać wystawione (sporządzone) zgodnie z odpowiednimi terminami wskazanymi w
pkt. 3. Stosowne oświadczenia muszą mieć terminy sporządzenia odpowiadające terminom wymaganym od dokumentów, które zastępują.
5. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu (o którym mowa powyżej w pkt. 3 i 4) złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do
właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) Wykonawcy ci składają:
1) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 1 ppkt 1) powyżej,
2) oświadczenie, o którym mowa w pkt. 2 ppkt 1) powyżej - odrębnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
3) dokumenty, o których mowa w pkt. 2 ppkt 2) powyżej - w odniesieniu do każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
4) dokument, o którym mowa w pkt. 2 ppkt. 3) – odrębnie każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26
lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016
r. poz. 1126, ze zm.), jeśli Zamawiający żąda któregoś z tych dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi
ogólnodostępnych i bezpłatnych urzędowych baz danych, Wykonawca nie jest zobowiązany do dostarczenia Zamawiającemu dokumentów dostępnych w
tych bazach.
8. W przypadku wskazania przez Wykonawcę, że oświadczenia lub dokumenty, o których mowa w § 2, § 5 i § 7 Rozporządzenia Ministra
Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie
zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), jeśli Zamawiający żąda któregoś z tych dokumentów, znajdują się w posiadanych przez Zamawiającego
dokumentach przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa
w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy, będzie korzystał z posiadanych oświadczeń i dokumentów, o ile są one aktualne, a Wykonawca wskaże postępowanie, w
którym zostały złożone.
9. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki
certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy
organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikująca kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące
na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymaganych dokumentów na potwierdzenie
spełniania warunków udziału w postępowaniu i braków podstaw do wykluczenia, o których mowa w §2 i §5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26
lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016
r. poz. 1126, ze zm.) – jeśli Zamawiający żąda powyżej któregoś z tych dokumentów.
10. UWAGA! W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia Wykonawca wraz z ofertą składa WYŁĄCZNIE oświadczenia, o których mowa w pkt. 1 ppkt 1) oraz
pkt. 2 ppkt 1) powyżej.
11. Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w wyznaczonym terminie nie
krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia dokumentów, o których mowa w pkt. 2 ppkt 2 powyżej, chyba że zastosowanie znajdą postanowienia
pkt. 7 lub pkt. 8 powyżej. 12. UWAGA! Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24
ust. 1 pkt 23 ustawy, to jest oświadczenie, o którym mowa w pkt. 2 ppkt 3 powyżej, Wykonawca przekazuje Zamawiającemu (bez wezwania) w terminie
3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej Zamawiającego informacji z otwarcia ofert (informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy). Wraz ze
złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w
postępowaniu o udzielenie zamówienia. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie o przynależności
lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy składa oddzielnie każdy z nich. Oświadczenie
należy sporządzić zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik do SIWZ .
13. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra
Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie
zamówienia(Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), składane są w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
14. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca a w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - ten z nich, którego
dokumenty te dotyczą.
15. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje przez opatrzenie kopii dokumentu lub kopii oświadczenia, sporządzonych
w postaci papierowej, własnoręcznym podpisem.
16. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia
jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości.
17. Dokumenty lub oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia(Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
18. W przypadku, o którym mowa w pkt. 7 powyżej, Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie
przez Zamawiającego dokumentów.
19. Jeśli Wykonawca powołuje się na zasoby innych podmiotów podczas wykazywania spełniania warunków udziału
w postępowaniu określonych na podstawie art. 22 ust. 1b ustawy (jeśli Zamawiający stawia takie warunki), zobowiązany jest zamieścić informacje o tych
podmiotach w Oświadczeniu Wykonawcy dotyczącym podstaw do wykluczenia Wykonawcy. Oświadczenie dotyczące tych podmiotów powinno
potwierdzać brak podstaw do wykluczenia tych podmiotów w takim samym zakresie, jak zakres wymagany od Wykonawcy.
20. Zobowiązanie innego podmiotu, o którym mowa w art. 22a ust.2, musi być złożone wraz z ofertą i musi być złożone w oryginale.
21. Jeśli Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Ustawy, Zamawiający żąda od tego Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów
dokumentów wymienionych w § 5 pkt 1-9 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać
zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), jeśli były one wymagane od Wykonawcy.
22. Jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie
postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają
wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów.
23. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać że Wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w
inne przedsięwzięcie gospodarcze Wykonawcy może mieć wpływ na realizację zamówienia.
24. Jeżeli Zamawiający żąda powyżej od Wykonawcy przedstawienia (w celu potwierdzenia spełnienia przez oferowane dostawy/usługi/roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego)
dokumentów, o których mowa w § 13 ust. 1 pkt 2-5 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich
może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.):
1) Wykonawca może zamiast tych dokumentów złożyć równoważne dokumenty wystawione przez podmioty mające siedzibę w innym państwie członkowskim Europejskiego Obszaru
Gospodarczego,
2) Wykonawca, który z przyczyn niezależnych od niego nie ma możliwości uzyskania tych dokumentów, może złożyć inne dokumenty dotyczące odpowiednio zapewnienia jakości lub środków zarządzania środowiskowego, potwierdzające stosowanie przez Wykonawcę środków zapewnienia jakości zgodnych z wymaganymi normami zapewnienia jakości lub środków zarządzania środowiskowego równoważnych środkom
wymaganym na mocy mającego zastosowanie systemu lub norm zarządzania środowiskowego.
25. Jeżeli Zamawiający żąda powyżej od Wykonawcy przedstawienia (w celu potwierdzenia spełnienia przez oferowane dostawy/usługi/roboty budowlane wymagań określonych przez Zamawiającego)
dowodów (referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy/usługi/roboty budowlane były wykonywane)
określających czy dostawy te, usługi lub roboty budowlane zostały wykonane lub (w dopuszczalnych przypadkach) są wykonywane należycie, o których
mowa w § 2 ust. 4 pkt 1 i 2 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający
od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016 r. poz. 1126, ze zm.), a Wykonawca z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym
charakterze nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, to w przypadku robót budowlanych może złożyć inne dokumenty, a w przypadku dostaw/usług
może złożyć swoje oświadczenie.
26. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego dokumentów
dotyczących sytuacji ekonomicznej lub finansowej (jeśli Zamawiający żąda tych dokumentów), może złożyć inny dokument, który w wystarczający
sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu (jeśli taki warunek został postawiony przez
Zamawiającego).
II. Złożona przez Wykonawcę oferta powinna zawierać następujące dokumenty:
1) wypełniony formularz „OFERTA” - załącznik nr 2 do SIWZ,
2) wypełniony Formularz Cenowo-Techniczny – załącznik nr 1 do SIWZ;
3) oświadczenia, o których mowa w Rozdziale XII pkt. 1 oraz pkt. 2 ppkt 1) niniejszej SIWZ – załącznik nr 4 do SIWZ;
4) o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów złożonych wraz z ofertą należy dołączyć do oferty stosowne pełnomocnictwo;
5) Jeśli Wykonawca zastrzegł w ofercie, że jakieś informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, do oferty musi dołączyć wypełniony Formularz
„Wykazanie zasadności zastrzeżenia informacji jako tajemnicy przedsiębiorstwa”, załącznik nr 6 do SIWZ, i musi dołączyć załączniki konieczne dla wykazania zasadności zastrzeżenia.
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zmiany Umowy wymagają zgody obu Stron wyrażonej w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
2. Zmiany, o których mowa w ust. 1, dopuszcza się tylko w granicach unormowanych art. 144 ust. 1 obowiązującej ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający, działając na podstawie art. 144 ust.1 pkt 1) Ustawy, przewiduje możliwość dokonania m. in. następujących zmian Umowy:
1) dopuszcza się zmianę terminu wykonania Umowy, o którym mowa w § 2. Termin wykonania Przedmiotu Umowy może ulec przesunięciu:
a) w przypadku działania siły wyższej (katastrofalne działania przyrody - np. niezwykłe mrozy, śnieżyce, powodzie; akty władzy ustawodawczej lub wykonawczej - np. wywłaszczenia oraz niektóre zaburzenia życia zbiorowego np. zamieszki uliczne, akty terroru) mającej bezpośredni wpływ na termin wykonania zamówienia; termin wykonania będzie przesunięty o czas działania siły wyższej oraz czas niezbędny na usunięcie skutków działania tej siły, zmiana terminu wykonania nie będzie powodowała zwiększania Wynagrodzenia Wykonawcy,
b) jeżeli opóźnieniu ulegnie wykonanie prac niezbędnych do realizacji Umowy, do których wykonania zobowiązany jest Zamawiający, termin wykonania będzie przesunięty o czas niezbędny do wykonania przez Zamawiającego przedmiotowych prac, zmiana terminu wykonania nie będzie powodowała zwiększania Wynagrodzenia Wykonawcy;
2) dopuszcza się zmianę wartości Wynagrodzenia określonego w §4 ust. 1 w następujących przypadkach:
a) Wykonawca udzieli Zamawiającemu dodatkowych rabatów – w takim przypadku wartość Umowy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu,
b) ceny jednostkowe zostaną obniżone przez Wykonawcę lub producenta – w takim przypadku wartość Umowy ulegnie odpowiedniemu zmniejszeniu;
zmiana taka nie wymaga konieczności zmiany Umowy;
3) w przypadku, gdy Przedmiot Umowy zaoferowany w ofercie zostanie w międzyczasie wycofany/przewidziany do wycofania ze sprzedaży/produkcji albo zostanie uznany przez producenta za przestarzały, Zamawiający dopuszcza możliwość zamiany Przedmiotu Umowy na wersję o parametrach technicznych, funkcjonalnych i użytkowych nie gorszych niż wymagane przez Zamawiającego. W takim przypadku zmiana nie może powodować wzrostu Wynagrodzenia, terminu wykonania Przedmiotu Umowy i innych warunków udzielenia zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającego pisemnie, iż Przedmiot Umowy opisany w §1 Umowy został wycofany/przewidziany do wycofania ze sprzedaży/produkcji lub uznany przez producenta za przestarzały, jednocześnie proponując zmiany;
4) dopuszcza się wprowadzenie zmian części / zakresów Przedmiotu Umowy, które Wykonawca przewidział do realizacji za pomocą podwykonawców, w tym również poprzez realizacji za pomocą podwykonawców części zamówienia, dla których wcześniej nie przewidywano realizacji przez podwykonawców; W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców nowych części zamówienia, Wykonawcę obowiązują zapisy § 9 Umowy; zmiana nie może spowodować zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy ani zwiększenia należnego Wykonawcy Wynagrodzenia;
5) dopuszcza się wprowadzenie podwykonawców do realizacji części zamówienia mimo, że w ofercie Wykonawca nie przewidział realizacji jakichkolwiek części zamówienia przez podwykonawców; W przypadku wystąpienia z wnioskiem o wprowadzenie realizacji przez podwykonawców jakiejś części zamówienia Wykonawcę obowiązują zapisy § 9 umowy; zmiana nie może spowodować zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy ani zwiększenia należnego Wykonawcy Wynagrodzenia;
6) dopuszcza się zmiany w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy – w takim przypadku dopuszcza się zmiany Umowy pozwalające na dostosowanie jej do nowych przepisów; zmiany takie nie mogą spowodować zmiany terminu wykonania Przedmiotu Umowy ani zwiększenia należnego Wykonawcy Wynagrodzenia.
4. Wystąpienie którejkolwiek z wymienionych okoliczności mogących powodować zmianę umowy nie stanowi bezwzględnego zobowiązania Zamawiającego do dokonania zmian, ani nie może stanowić podstawy roszczeń Wykonawcy do ich dokonania.
5. Zmiany Umowy dokonane z naruszeniem przepisów art. 144 ust. 1-1b, 1d i 1e ustawy Prawo zamówień publicznych podlegają unieważnieniu. W miejsce unieważnionych postanowień wchodzą postanowienia w pierwotnym brzmieniu.
|
IV 4 4 data |
2019-12-10T00:00:00+01:00
|
IV 4 4 godzina |
08:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
I. Jeśli w ofercie Wykonawcy będą znajdowały się dokumenty zawierające wartości przedstawione w walutach obcych podczas oceny takich ofert Zamawiający będzie przeliczał waluty obce na złote (PLN) wg średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty z dnia zamieszczenia ogłoszenia o przedmiotowym zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
II. Podstawy wykluczenia z postępowania
1. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, co do którego ziszczą się przesłanki określone w art. 24 ust. 1 pkt. 12-23 ustawy.
2. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy, tzn. Wykonawcę w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. - Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2019 poz. 243 ze zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2019 r. poz. 498 ze zm.).
3. Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który podlega wykluczeniu na mocy art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy, tzn. Wykonawcę który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt. 15 ustawy, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności.
4. Zgodnie z art. 24 ust. 8 ustawy Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 13 i 14 oraz 16-20 lub ust. 5 ustawy, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Postanowienia zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec Wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
5. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli Zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu Wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie pkt. 4 powyżej.
6. W przypadkach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 19 ustawy przed wykluczeniem Wykonawcy, Zamawiający zapewnia temu Wykonawcy możliwość udowodnienia, że jego udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia nie zakłóci konkurencji.
7. Zamawiający może wykluczyć Wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.
III. Zamawiający nie przewiduje możliwości zastosowania w przedmiotowym postępowaniu procedury określonej w art. 24aa Ustawy.
|