Przedmiot zamówienia obejmuje drukarki 3D z oprogramowaniem (41 szt.), zestawy komputerowe z oprogramowaniem (41 szt.), monitory (41 szt.) oraz szkolenie.
a) Drukarka 3D wraz z oprogramowaniem musi umożliwiać:
1. Zarządzanie drukiem 3D, frezowaniem CNC oraz grawerowaniem laserem
2. Cięcie modeli 3D na warstwy
3. Tworzenie całego łańcucha obróbki plików 3D, którego wynikiem są pliki G-code, umożliwienie eksportu tych plików na drukarkę
4. Wykonywanie edycji oraz optymalizacji modeli za pomocą filtrów 3D oraz inteligentnego systemu struktur podporowych
5. Mapowanie obrazu na obiekt 3D
6. Wielomateriałowe wydruki obrazów na podstawie plików typu .png i .bmp
7. Wybór właściwego workflow w zależności od wybranego materiału i głowicy
8. Importowanie i obróbkę modelu poprzez obracanie i skalowanie
9. Niwelowanie defektów siatki i rekonstrukcję powierzchni
10. Automatyczny dobór parametrów wydajnościowych programu dla zadanego modelu w celu zapewnienia optymalnego balansu pomiędzy szybkością przetwarzania oraz precyzją wydruku
11. Użycie presetów zawartych w oprogramowaniu
12. Sterowanie głowicami drukarki za pomocą skrótów klawiszowych
13. Identyfikację nawisów i wysp materiałowych oraz użycie wsparć (podpór) w celu ich uniknięcia
14. Rekonstrukcja modelu 3d na podstawie pliku G-code
15. Eksport do formatu STL
16. Wizualizację i manipulowanie plikami DICOM
17. Dostosowywanie skali i określanie progu gęstości dla danych w formacie DICOM
18. Używanie tekstur i gradientów
19. Diagnostykę wydruku co najmniej w następującym zakresie: standardowy widok plików G-Code, wyświetlanie prędkości segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, wyświetlanie aktywnych wentylatorów, wyświetlanie ruchów ekstrudera, wyświetlanie ilości wytłoczonych segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, Wyświetlanie prędkości pracy ekstrudera, w tym przyspieszenia i zwalniania, Symulacja ekstruzji materiału na podstawie pliku G-code, trójwymiarowa wizualizacja wydrukowanego modelu na podstawie symulacji
20. Generowanie ścieżek 2D i 3D dla maszyny CNC oraz ich grupowanie i rozdzielanie
21. Ustawienie wymiarów i pozycji materiału CNC
22. Dodawanie kształtów i tekstu do sceny CNC
23. Wybór kształtu frezu
24. Zmianę kolejności operacji podczas frezowania wraz z podglądaniem szczegółów i usuwaniem
25. Ustawienie prędkości głowicy laserowej podczas pracy i spoczynku oraz czasu jej chłodzenia
26. Podgląd ścieżki, którą podąży głowica CNC
27. Symulacja frezowania CNC wraz z ostrzeganiem o kolizjach z materiałem
28. Grawerowanie obrazów za pomocą lasera na podstawie plików .png, .jpg
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ.
b) Zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem.
Typ: Komputer stacjonarny.
Komputer będzie wykorzystywany dla potrzeb aplikacji biurowych, aplikacji edukacyjnych, aplikacji obliczeniowych, dostępu do Internetu oraz poczty elektronicznej, jako lokalna baza danych, stacja programistyczna
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ.
Dokumentem potwierdzającym spełnianie ww. wymagań będzie dołączony do oferty wydruk raportu z oprogramowania testującego zawierający informacje o konfiguracji testowanego komputera, w tym co najmniej: nazwa procesora, karty graficznej, systemu operacyjnego, wielkość zainstalowanej pamięci RAM, nazwa i pojemność dysku twardego;
Zamawiający wymaga, aby powyższe wyniki testów osiągnięte były na komputerze w konfiguracji oferowanej.
Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent może zostać wezwany do dostarczenia Zamawiającemu oprogramowania testującego, komputera do testów oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 10 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
c) Monitor – opis w załączniku nr 6 do SIWZ.
d) Do przedmiotu zamówienia należy również szkolenie dla 198 nauczycieli „Od projektu do gotowego wydruku”. Celem szkolenia jest nabycie umiejętności obsługi i konserwacji drukarki 3D, opanowanie podstaw przygotowania modelu 3D do wydruk, przyswojenie metod diagnozowania problemów w pracy z drukarką oraz przećwiczenie praktyczne omawianych umiejętności.
1. Wykonawca przeprowadzi szkolenie, zarówno teoretyczne z zagadnień druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC, jak i praktyczne z wykorzystaniem dostarczonych drukarek oraz zestawów komputerowych z oprogramowaniem.
2. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wszystkimi funkcjami dostarczonego sprzętu.
3. W trakcie szkolenia uczestnicy musza nabyć wiedzę, jakie możliwości daje każda z głowic oraz jak w pełni te możliwości wykorzystać.
4. Tematyka musi uwzględniać przykłady wykorzystania każdej głowicy oraz przykładowe realizacje (caste studies).
5. Szkoleniem objętych zostanie 198 nauczycieli;
6. Szkolenia odbywać się będą w grupach około 10 osobowych, co łącznie daje 20 grup szkoleniowych, w różnych lokalizacjach – miejscach realizacji projektu – w szkołach;
7. Zamawiający zapewni sale szkoleniowe z dostępem do Internetu;
8. Wykonawca zapewni sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, w tym komputery, drukarka 3D, projektor itp. oraz materiały do druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC;
9. Zajęcia będą trwały minimum 16 godzin lekcyjnych i będą rozłożone na 2 dni szkoleniowe, po 8 godzin każdego dnia. Szczegółowy harmonogram szkoleń zostanie uzgodniony z wybranym wykonawcą, będzie stanowił załącznik do umowy i będzie uzależniony od sytuacji epidemiologicznej w Polsce.
10. Wykonawca zapewni min. 2 szkoleniowców dostępnych równocześnie w tym samym czasie, będących do dyspozycji Zamawiającego.
11. Zakres szkolenia musi obejmować poniższe zagadnienia:
- druk 3D za pomocą głowicy jednomateriałowej;
- druk 3D głowicą dwumateriałową;
- frezowanie CNC
- grawerowanie laserowe
Szkolenie musi rozpoczynać się następującymi czynnościami i zagadnieniami technicznymi:
a) Poprawne rozpakowanie maszyny z oryginalnego kartonu;
b) Omówienie budowy urządzenia i najważniejszych komponentów;
c) Pierwsze uruchomienie i zasady BHP podczas pracy z drukarką;
d) Zasady konserwacji drukarki;
e) Omówienie menu panelu sterowania;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ
Dostarczone produkty muszą być fabrycznie nowe zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
|
GuidZP400 |
1d13a3d5-3df1-45db-ab82-fb17c0c13de6
|
Biuletyn |
533769-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
Zarząd Powiatu Toruńskiego
|
Regon |
87112181000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Towarowa
|
Zamawiajacy adres numer domu |
4-6
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Toruń
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
87-100
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
kujawsko-pomorskie
|
Zamawiajacy telefon |
56 662 88 88
|
Zamawiajacy fax |
56 662 88 89
|
Zamawiajacy email |
przetargi@powiattorunski.pl
|
Adres strony url |
https://www.powiattorunski.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Projekt EU-geniusz w świecie 3D, nr RPKP.10.02.02-04-0001/18. Zamówienie współfinansowane jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020, Poddziałanie 10.2.2 Kształcenie ogólne
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
https://www.bip.powiattorunski.pl/7096,zamowienia-publiczne
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Dostep do dokumentow ograniczony |
https://www.bip.powiattorunski.pl/7096,zamowienia-publiczne
|
Czy oferty wnioski dostepne |
1
|
Oferty wnioski dostepne |
https://powiattorunski.logintrade.net/rejestracja/ustawowe.html
|
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert |
1
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie, na poniższy adres
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, parter, biuro podawcze
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa drukarek 3D wraz z komputerami oraz szkoleniem dla nauczycieli w ramach projektu „EU-geniusz w świecie 3D”
|
Numer referencyjny |
OR.272.1.9.2020
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiot zamówienia obejmuje drukarki 3D z oprogramowaniem (41 szt.), zestawy komputerowe z oprogramowaniem (41 szt.), monitory (41 szt.) oraz szkolenie.
a) Drukarka 3D wraz z oprogramowaniem musi umożliwiać:
1. Zarządzanie drukiem 3D, frezowaniem CNC oraz grawerowaniem laserem
2. Cięcie modeli 3D na warstwy
3. Tworzenie całego łańcucha obróbki plików 3D, którego wynikiem są pliki G-code, umożliwienie eksportu tych plików na drukarkę
4. Wykonywanie edycji oraz optymalizacji modeli za pomocą filtrów 3D oraz inteligentnego systemu struktur podporowych
5. Mapowanie obrazu na obiekt 3D
6. Wielomateriałowe wydruki obrazów na podstawie plików typu .png i .bmp
7. Wybór właściwego workflow w zależności od wybranego materiału i głowicy
8. Importowanie i obróbkę modelu poprzez obracanie i skalowanie
9. Niwelowanie defektów siatki i rekonstrukcję powierzchni
10. Automatyczny dobór parametrów wydajnościowych programu dla zadanego modelu w celu zapewnienia optymalnego balansu pomiędzy szybkością przetwarzania oraz precyzją wydruku
11. Użycie presetów zawartych w oprogramowaniu
12. Sterowanie głowicami drukarki za pomocą skrótów klawiszowych
13. Identyfikację nawisów i wysp materiałowych oraz użycie wsparć (podpór) w celu ich uniknięcia
14. Rekonstrukcja modelu 3d na podstawie pliku G-code
15. Eksport do formatu STL
16. Wizualizację i manipulowanie plikami DICOM
17. Dostosowywanie skali i określanie progu gęstości dla danych w formacie DICOM
18. Używanie tekstur i gradientów
19. Diagnostykę wydruku co najmniej w następującym zakresie: standardowy widok plików G-Code, wyświetlanie prędkości segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, wyświetlanie aktywnych wentylatorów, wyświetlanie ruchów ekstrudera, wyświetlanie ilości wytłoczonych segmentów linii zgodnie z poleceniami pliku G-code, Wyświetlanie prędkości pracy ekstrudera, w tym przyspieszenia i zwalniania, Symulacja ekstruzji materiału na podstawie pliku G-code, trójwymiarowa wizualizacja wydrukowanego modelu na podstawie symulacji
20. Generowanie ścieżek 2D i 3D dla maszyny CNC oraz ich grupowanie i rozdzielanie
21. Ustawienie wymiarów i pozycji materiału CNC
22. Dodawanie kształtów i tekstu do sceny CNC
23. Wybór kształtu frezu
24. Zmianę kolejności operacji podczas frezowania wraz z podglądaniem szczegółów i usuwaniem
25. Ustawienie prędkości głowicy laserowej podczas pracy i spoczynku oraz czasu jej chłodzenia
26. Podgląd ścieżki, którą podąży głowica CNC
27. Symulacja frezowania CNC wraz z ostrzeganiem o kolizjach z materiałem
28. Grawerowanie obrazów za pomocą lasera na podstawie plików .png, .jpg
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ.
b) Zestaw komputerowy wraz z oprogramowaniem.
Typ: Komputer stacjonarny.
Komputer będzie wykorzystywany dla potrzeb aplikacji biurowych, aplikacji edukacyjnych, aplikacji obliczeniowych, dostępu do Internetu oraz poczty elektronicznej, jako lokalna baza danych, stacja programistyczna
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia w załączniku nr 6 do SIWZ.
Dokumentem potwierdzającym spełnianie ww. wymagań będzie dołączony do oferty wydruk raportu z oprogramowania testującego zawierający informacje o konfiguracji testowanego komputera, w tym co najmniej: nazwa procesora, karty graficznej, systemu operacyjnego, wielkość zainstalowanej pamięci RAM, nazwa i pojemność dysku twardego;
Zamawiający wymaga, aby powyższe wyniki testów osiągnięte były na komputerze w konfiguracji oferowanej.
Zamawiający zastrzega sobie, iż w celu sprawdzenia poprawności przeprowadzenia testu Oferent może zostać wezwany do dostarczenia Zamawiającemu oprogramowania testującego, komputera do testów oraz dokładny opis metodyki przeprowadzonego testu wraz z wynikami w celu ich sprawdzenia w terminie nie dłuższym niż 10 dni od otrzymania zawiadomienia od Zamawiającego.
c) Monitor – opis w załączniku nr 6 do SIWZ.
d) Do przedmiotu zamówienia należy również szkolenie dla 198 nauczycieli „Od projektu do gotowego wydruku”. Celem szkolenia jest nabycie umiejętności obsługi i konserwacji drukarki 3D, opanowanie podstaw przygotowania modelu 3D do wydruk, przyswojenie metod diagnozowania problemów w pracy z drukarką oraz przećwiczenie praktyczne omawianych umiejętności.
1. Wykonawca przeprowadzi szkolenie, zarówno teoretyczne z zagadnień druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC, jak i praktyczne z wykorzystaniem dostarczonych drukarek oraz zestawów komputerowych z oprogramowaniem.
2. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z wszystkimi funkcjami dostarczonego sprzętu.
3. W trakcie szkolenia uczestnicy musza nabyć wiedzę, jakie możliwości daje każda z głowic oraz jak w pełni te możliwości wykorzystać.
4. Tematyka musi uwzględniać przykłady wykorzystania każdej głowicy oraz przykładowe realizacje (caste studies).
5. Szkoleniem objętych zostanie 198 nauczycieli;
6. Szkolenia odbywać się będą w grupach około 10 osobowych, co łącznie daje 20 grup szkoleniowych, w różnych lokalizacjach – miejscach realizacji projektu – w szkołach;
7. Zamawiający zapewni sale szkoleniowe z dostępem do Internetu;
8. Wykonawca zapewni sprzęt niezbędny do przeprowadzenia szkolenia, w tym komputery, drukarka 3D, projektor itp. oraz materiały do druku 3D, grawerowania laserowego oraz frezowania CNC;
9. Zajęcia będą trwały minimum 16 godzin lekcyjnych i będą rozłożone na 2 dni szkoleniowe, po 8 godzin każdego dnia. Szczegółowy harmonogram szkoleń zostanie uzgodniony z wybranym wykonawcą, będzie stanowił załącznik do umowy i będzie uzależniony od sytuacji epidemiologicznej w Polsce.
10. Wykonawca zapewni min. 2 szkoleniowców dostępnych równocześnie w tym samym czasie, będących do dyspozycji Zamawiającego.
11. Zakres szkolenia musi obejmować poniższe zagadnienia:
- druk 3D za pomocą głowicy jednomateriałowej;
- druk 3D głowicą dwumateriałową;
- frezowanie CNC
- grawerowanie laserowe
Szkolenie musi rozpoczynać się następującymi czynnościami i zagadnieniami technicznymi:
a) Poprawne rozpakowanie maszyny z oryginalnego kartonu;
b) Omówienie budowy urządzenia i najważniejszych komponentów;
c) Pierwsze uruchomienie i zasady BHP podczas pracy z drukarką;
d) Zasady konserwacji drukarki;
e) Omówienie menu panelu sterowania;
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 6 do SIWZ
Dostarczone produkty muszą być fabrycznie nowe zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia.
|
Cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
862300,00
|
Waluta calosc |
PLN
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje warunku.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje warunku.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże się należytym wykonaniem, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywaniem, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: dwoma dostawami minimum 40 komputerów o wartości co najmniej 80 000 zł brutto każda; dwoma dostawami minimum 20 drukarek 3D o wartości co najmniej 200 000 zł brutto każda oraz dwoma usługami szkoleniowymi na minimum 100 osób każda.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykazane usługi i dostawy będą dotyczyły dwóch różnych zamawiających lub były realizowane w ramach dwóch odrębnych zamówień (w obu przypadkach wymagane referencje potwierdzające należyte wykonanie zamówień).
W przypadku wykazania się przez Wykonawcę doświadczeniem w zakresie dostawy wykonywanej (będącej w trakcie realizacji), Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert część dostawy została wykonana należycie na kwotę co najmniej 100 000 zł brutto, oraz przeszkoleniem co najmniej 70 osób.
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu dokonana zostanie zgodnie z formułą „spełnia – nie spełnia”.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 2 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 3 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 4 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
Dokumenty potwierdzające wykonywanie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej: dwoma dostawami minimum 40 komputerów o wartości co najmniej 80 000 zł brutto każda; dwoma dostawami minimum 20 drukarek 3D o wartości co najmniej 200 000 zł brutto każda oraz dwoma usługami szkoleniowymi na minimum 100 osób każda (referencje)
W przypadku wykazania się przez Wykonawcę doświadczeniem w zakresie dostawy wykonywanej tj. będącej w trakcie realizacji, Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli do upływu terminu składania ofert część dostawy została wykonana należycie na kwotę co najmniej 100 000 zł brutto, oraz przeszkoleniem co najmniej 70 osób.
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
Certyfikat ISO 9001 w zakresie zarządzania projektami informatycznymi, w tym co najmniej sprzedaży, dystrybucji i serwisowania rozwiązań informatycznych.
|
Inne dokumenty niewymienione |
- Wypełniony Formularz Ofertowy, (część 1 i 2 formularza), stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji.
- Pełnomocnictwa – jeżeli oferta nie jest podpisana przez osobę upoważnioną i wykazaną w KRS.
- Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale IV specyfikacji powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 4.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 20 000 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł 00/100)
Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019, poz. 310 ze zm.).
Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego:
Bank Kujawsko – Dobrzyński Bank Spółdzielczy
Nr rachunku: 22 9550 0003 2024 0201 1255 0004
W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w biurze podawczym, parter, a kserokopię dokumentu poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w zakresie dotyczącym wynagrodzenia w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT), w takim przypadku wynagrodzenie należne wykonawcy zostanie odpowiednio zmienione w stosunku wynikającym ze zmienionej stawki podatku od towarów i usług (VAT). Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy zrealizowanej po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług. Wartość wynagrodzenia netto nie zmieni się, a wartość wynagrodzenia brutto zostanie wyliczona na podstawie nowych przepisów.
2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie terminu realizacji zamówienia, jedynie jeżeli wynikać to będzie z okoliczności o charakterze obiektywnym, których nie można było przewidzieć w chwili składania oferty.
3. Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień niniejszej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, z uwzględnieniem wprowadzonych warunków ich wystąpienia, tj.:
1) siła wyższa uniemożliwiająca wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z wymogami Zamawiającego;
2) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności wstrzymanie realizacji umowy przez Zamawiającego, odstąpienie przez Zamawiającego z wykonania części przedmiotu umowy lub przedłużenie okresu realizacji projektu.
|
IV 4 4 data |
2020-05-04T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|