Dostawa i montaż regałów jezdnych do pomieszczeń archiwalnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego

Data publikacji 2020-05-21
Data zakończenia 2020-06-02 00:00:00
Instytucja Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu
Miejscowość Wrocław
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Regały biurowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 541902-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391311000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą oraz montażem regałów jezdnych do pomieszczeń archiwalnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego tj.:
1) Urząd Skarbowy w Lubinie przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 94,
2) Urząd Skarbowy w Środzie Śląskiej przy ul. Oławskiej 5A,
3) Urząd Skarbowy w Świdnicy przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 1/3,
4) Urząd Skarbowy w Kłodzku przy ul. Walasiewiczówny 1,
5) Urząd Skarbowy w Wałbrzychu przy ul. Uczniowskiej 21,
według Opisu parametrów regałów jezdnych stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w Załączniku nr 6 do SIWZ – Projekt umowy.
3. Zamawiający wymaga, aby zaoferowany przedmiot zamówienia był kompletny, bez defektów i wad konstrukcyjnych, wykonawczych, ani wynikających z innych zaniedbań Wykonawcy lub producenta przedmiotu zamówienia, które mogłyby się ujawnić podczas ich użytkowania oraz nie jest obciążony prawami osób lub podmiotów trzecich, a także posiada wszystkie wymagane atesty i certyfikaty bezpieczeństwa.
4. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do:
1) inwentaryzacji pomieszczeń przed wykonaniem przedmiotu zamówienia w zakresie dostawy i montażu (własnoręcznego zwymiarowania pomieszczeń, w których montowane będą regały oraz dostosowania montowanych regałów do dokonanych przez Wykonawcę pomiarów),
2) dostarczenia przedmiotu zamówienia do miejsc wskazanych w ust. 1 pkt 1) – 5) oraz w Załączniku nr 1 do SIWZ wraz z załadunkiem, rozładunkiem i wniesieniem,
3) montażu i ustawienia przedmiotu zamówienia w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego. Przez montaż należy rozumieć: instalację kompletnych i gotowych do użycia regałów z uwzględnieniem ich dostosowania do pomieszczeń, w których będą użytkowane oraz do elementów znajdujących się w tych pomieszczeniach,
4) przekazania napisanej w języku polskim dokumentacji dotyczącej przedmiotu zamówienia, w szczególności instrukcji użytkowania i konserwacji (DTR), kopii kart gwarancyjnych producenta, atestów oraz innych koniecznych dokumentów,
5) przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi/użytkowania regałów,
6) usunięcia i zagospodarowania własnym staraniem i na swój koszt odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (kartony, folie zabezpieczające i inne),
7) wyczyszczenia przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający jego użytkowanie (wytarcie z kurzu, folii zabezpieczających itp.),
8) zapewnienie bezpłatnego serwisu gwarancyjnego.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 bdcb21aa-2f51-4de5-92af-ea5d95d82511
Biuletyn 541902-N-2020
Zamawiajacy nazwa Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu
Regon 00102086100000
Zamawiajacy adres ulica Powstańców Śląskich
Zamawiajacy adres numer domu 24,26
Zamawiajacy miejscowosc Wrocław
Zamawiajacy kod pocztowy 53-333
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 71 36 52 403,
Zamawiajacy fax 71 36 52 781
Zamawiajacy email sekretariat2.ias.wroclaw@mf.gov.pl,
Adres strony url www.dolnoslaskie.kas.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 1
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.dolnoslaskie.kas.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Zamawiający ustala formę pisemną składania ofert za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Izba Administracji Skarbowej we Wrocławiu, ul. Powstańców Śląskich 24, 26; 53 – 333 Wrocław, Kancelaria (parter, pokój nr 5)
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa i montaż regałów jezdnych do pomieszczeń archiwalnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego
Numer referencyjny 0201-ILZ.260.17.2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest zakup wraz z dostawą oraz montażem regałów jezdnych do pomieszczeń archiwalnych urzędów skarbowych województwa dolnośląskiego tj.: 1) Urząd Skarbowy w Lubinie przy ul. M. Skłodowskiej – Curie 94, 2) Urząd Skarbowy w Środzie Śląskiej przy ul. Oławskiej 5A, 3) Urząd Skarbowy w Świdnicy przy ul. M. Skłodowskiej-Curie 1/3, 4) Urząd Skarbowy w Kłodzku przy ul. Walasiewiczówny 1, 5) Urząd Skarbowy w Wałbrzychu przy ul. Uczniowskiej 21, według Opisu parametrów regałów jezdnych stanowiącego Załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia określone zostały w Załączniku nr 6 do SIWZ – Projekt umowy. 3. Zamawiający wymaga, aby zaoferowany przedmiot zamówienia był kompletny, bez defektów i wad konstrukcyjnych, wykonawczych, ani wynikających z innych zaniedbań Wykonawcy lub producenta przedmiotu zamówienia, które mogłyby się ujawnić podczas ich użytkowania oraz nie jest obciążony prawami osób lub podmiotów trzecich, a także posiada wszystkie wymagane atesty i certyfikaty bezpieczeństwa. 4. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązuje się do: 1) inwentaryzacji pomieszczeń przed wykonaniem przedmiotu zamówienia w zakresie dostawy i montażu (własnoręcznego zwymiarowania pomieszczeń, w których montowane będą regały oraz dostosowania montowanych regałów do dokonanych przez Wykonawcę pomiarów), 2) dostarczenia przedmiotu zamówienia do miejsc wskazanych w ust. 1 pkt 1) – 5) oraz w Załączniku nr 1 do SIWZ wraz z załadunkiem, rozładunkiem i wniesieniem, 3) montażu i ustawienia przedmiotu zamówienia w pomieszczeniach wskazanych przez Zamawiającego. Przez montaż należy rozumieć: instalację kompletnych i gotowych do użycia regałów z uwzględnieniem ich dostosowania do pomieszczeń, w których będą użytkowane oraz do elementów znajdujących się w tych pomieszczeniach, 4) przekazania napisanej w języku polskim dokumentacji dotyczącej przedmiotu zamówienia, w szczególności instrukcji użytkowania i konserwacji (DTR), kopii kart gwarancyjnych producenta, atestów oraz innych koniecznych dokumentów, 5) przeszkolenia wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi/użytkowania regałów, 6) usunięcia i zagospodarowania własnym staraniem i na swój koszt odpadów powstałych w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia (kartony, folie zabezpieczające i inne), 7) wyczyszczenia przedmiotu zamówienia w sposób umożliwiający jego użytkowanie (wytarcie z kurzu, folii zabezpieczających itp.), 8) zapewnienie bezpłatnego serwisu gwarancyjnego.
Cpv glowny przedmiot 39131100-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 289061,15
Waluta calosc PLN
Okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie;
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca spełni warunek zdolności technicznej, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonał minimum jedną umowę, której przedmiotem była dostawa z montażem regałów jezdnych o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto. W przypadku umów będących w trakcie realizacji, Zamawiający wymaga, aby do dnia składania ofert wartość faktycznie zrealizowanej części umowy wynosiła nie mniej niż 150 000,00 zł brutto.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: a) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, c) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy Pzp, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesiące przed upływem terminu składania ofert Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w lit. a) i b) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Dokument, o którym mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; lit. c) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym mowa powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące czasu ważności dokumentów stosuje się odpowiednio.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie, aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: Wykaz dostaw wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy z montażem zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy z montażem zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy z montażem były wykonane lub są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku dostaw z montażem nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. W przypadku, gdy w dokumentach, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu zostaną podane wartości wyrażone w innych walutach niż złoty, będą one przeliczone według Tabeli A kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego aktualnej na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu.
Inne dokumenty niewymienione 1. Wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności dołączając do oferty zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ust. 3 pkt 1) SIWZ. 2. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, z otwarcia ofert, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
Czy wadium 1
Wadium 1. Wykonawca przystępujący do przetargu jest obowiązany wnieść wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych 00/100). 2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu - na konto bankowe Zamawiającego wskazane w ust. 4, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Wniesione wadium musi obejmować okres związania ofertą i nie może zawierać żadnych ograniczeń sprzecznych z ustawą Pzp, w szczególności ograniczających możliwość zrealizowania praw określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 4. Wadium wniesione w pieniądzu musi być przelane na rachunek bankowy Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu: NBP Oddział Okręgowy we Wrocławiu Nr 71 1010 1674 0028 0213 9120 0000 Informacja dla Wykonawców mających siedzibę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: • Nazwa Banku Zamawiającego: NBP Oddział Okręgowy we Wrocławiu • Kod BIC: NBPLPLPW • Numer rachunku w standardzie IBAN: PL 71 1010 1674 0028 0213 9120 0000 5. Wykonawca musi wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, opisując dopiskiem: „Wadium w postępowaniu nr 0201-ILZ.260.17.2020, Dostawa i montaż regałów jezdnych”. 6. Wadium wnoszone w innych formach niż pieniądz należy złożyć w oryginale, w zamkniętej kopercie, w siedzibie Zamawiającego: ul. Powstańców Śląskich 24, 26; 53-333 Wrocław, Kancelaria (parter, pok. nr 5), opisując dopiskiem: „Wadium w postępowaniu nr 0201-ILZ.260.17.2020, Dostawa i montaż regałów jezdnych”, pok. nr 234 – Pierwszy Dział Rachunkowości Budżetowej. 7. Dokument wadialny wniesiony w formie gwarancji/poręczenia powinien zawierać klauzulę o gwarantowaniu wypłaty należności w sposób nieodwołalny, bezwarunkowy i na pierwsze pisemne żądnie Izby Administracji Skarbowej we Wrocławiu. Tak wnoszone wadium powinno zabezpieczać złożoną ofertę na cały okres związania ofertą, poczynając od dnia składania ofert. Spory pomiędzy Izbą Administracji Skarbowej we Wrocławiu a wystawcą gwarancji/poręczenia wynikające z udzielonej gwarancji/poręczenia rozstrzygane będą przez sąd właściwy dla siedziby Zamawiającego. 8. W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca z zachowaniem właściwej staranności winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż wniesienie wadium jest skuteczne z chwilą uznania rachunku bankowego Zamawiającego. 9. W przypadku wpłaty wadium w formie pieniądza kopię dowodu wykonanej operacji należy załączyć do oferty. 10. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie lub wniesienie wadium w sposób nieprawidłowy (także na przedłużony okres związania ofertą) skutkuje odrzuceniem oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy Pzp. 11. Zwrot lub ewentualna utrata wadium nastąpi w trybie przewidzianym w art. 46 ustawy Pzp.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w zakresie: 1) nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów, 2) wystąpienia przejściowego braku produktu z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową, 3) terminu realizacji zamówienia w związku z wystąpieniem zdarzeń określanych jako „siła wyższa”, których nie można było przewidzieć w chwili podpisania niniejszej umowy i które nie wynikają z winy żadnej ze Stron. 2. Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej, wartości umowy i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego, 3. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany umowy w przypadkach innych, niż określone w ust. 1, o ile zmiany te mieszczą się w katalogu zmian określonym w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. 4. Zmianę umowy stanowi każdorazowa zmiana numeru konta bankowego Wykonawcy i wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 5. Wykonawca ma obowiązek niezwłocznego, pisemnego poinformowania Zamawiającego o wszelkich zmianach swojego statusu prawnego, a także o wszczęciu postępowania upadłościowego, likwidacyjnego lub karnego (w przypadku podejrzenia o zaangażowanie się w praktyki korupcyjne w związku z realizacją umowy), a także o każdej zmianie adresu swojej siedziby. Jeżeli Wykonawca nie dopełni tego obowiązku, korespondencję skierowaną przez Zamawiającego do Wykonawcy na adres wskazany w komparycji umowy, uważa się za skutecznie doręczoną. 6. Wszelkie zmiany i uzupełnienia niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV 4 4 data 2020-06-02T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria 2) okres gwarancji na cały przedmiot zamówienia
Znaczenie 40,00
  
Kryteria 1) cena ofertowa brutto
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)