GuidZP400 |
23500a60-92d5-4263-95c1-a9339ef44dd5
|
Biuletyn |
544362-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
Dom Pomocy Społecznej im. L. A. Helclów
|
Regon |
00029317200000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Helclów
|
Zamawiajacy adres numer domu |
2
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Kraków
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
31-148
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
małopolskie
|
Zamawiajacy telefon |
12 634 42 55 ,
|
Zamawiajacy fax |
12 633 08 28
|
Zamawiajacy email |
sekretariat@dpshelclow.pl,
|
Adres strony url |
www.dpshelclow.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.dpshelclow.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.dpshelclow.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę należy złożyć w formie pisemnej w postaci papierowej, w trwale zamkniętej kopercie lub opakowaniu, za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2, 31-148 Kraków
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Sukcesywna dostawa wyrobów piekarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie
|
Numer referencyjny |
DO.271.1.8.2020
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa wyrobów piekarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów w Krakowie, ul. Helclów 2.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został ujęty w Wykazie Asortymentu stanowiącym
Załącznik Nr 1 do niniejszej SIWZ.
3. Warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
Dostarczany towar musi być:
1) pieczywo I gatunku oraz odpowiedniej jakości (pieczywo świeże, chleb krojony, w opakowaniu zapewniającym utrzymanie świeżości produktu, pieczywo nierozpadające się);
2) oznakowany etykietą (dotyczy produktów pakowanych) zawierającą: nazwę produktu, wagę netto, wykaz składników występujących w produkcie, termin przydatności do spożycia;
3) termin przydatności do spożycia bułek i chleba - nie krótszy niż 2 dni od dnia dostawy; bułki tartej - min. 30 dni od dnia dostawy;
4) wyprodukowany nie wcześniej niż:
a) 12 godzin przed dostawą (dotyczy bułek wyborowych i weki pszennej);
b) 24 godziny przed dostawą (dotyczy chlebów);
5) skład towaru niepakowanego zostanie udokumentowany przez Wykonawcę na każde żądanie Zamawiającego;
6) wolny od wad uniemożliwiających ich spożycie;
7) dopuszczony do obrotu zgodnie z obowiązującymi normami, atestami, terminami przydatności do spożycia, nieuszkodzony, niepołamany, z nienaruszonymi cechami pierwotnymi opakowania (za wyjątkiem produktów niepakowanych);
8) tożsamy ze wskazanym w ofercie.
4. Dodatkowe informacje dotyczące wykonania przedmiotu zamówienia:
1) przedmiot zamówienia będzie pochodził z bieżącej produkcji i z tej samej partii oraz winien być wytwarzany zgodnie z zasadami GMP (Dobrej Praktyki Produkcyjnej) i obowiązującymi przepisami, w szczególności powinien spełniać wymogi Polskiej Normy określone w Ustawie z 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia oraz zgodny z Rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie znakowania poszczególnych środków spożywczych;
2) w związku z obowiązującym w Domu Pomocy Społecznej systemem HACCP do obowiązków Wykonawcy należy przedstawić w momencie rozpoczęcia dostaw i na każde żądanie SANEPID-u i Zamawiającego n/w dokumenty:
Decyzję Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego dla środka transportu zezwalającą na przewóz produktów piekarskich.
5. Wykonawca zobowiązuje się do:
1) zachowania odpowiednich warunków transportu dostarczanych towarów - zapewnienia specjalistycznego środka transportu odpowiedniego dla przewożonych produktów objętych zamówieniem i zgodnie z obowiązującymi przepisami, pod rygorem nieprzyjęcia dostawy przez Zamawiającego;
2) osoba dostarczająca towar ma obowiązek posiadać aktualne orzeczenie lekarskie z badania do celów sanitarno - epidemiologicznych.
6. Zamawiający wymaga aby Wykonawca:
1) dokonywał nieodpłatnego użyczenia pojemników przy każdorazowej dostawie towaru do siedziby Zamawiającego - na okres do następnej dostawy;
2) dostawy towaru będą realizowane w godzinach – od 5:00 do 5:30 codziennie od poniedziałku do soboty, następnego dnia roboczego po dniu otrzymaniu pisemnego zamówienia (mail; faks);
3) utrzymywał w stałej gotowości do odbioru faks oraz skrzynkę poczty elektronicznej;
4) dostawy będą realizowane sukcesywnie, w cenach określonych w Wykazie Asortymentu stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ;
5) w razie stwierdzenia niedoborów ilościowych lub wad w dostarczonej partii towaru Zamawiający zgłosi ten fakt Wykonawcy, a Wykonawca uzupełni niedobory ilościowe lub wymieni wadliwą partię towaru na wolną od wad w dniu otrzymania zgłoszenia, w ciągu 6 godzin od jego otrzymania.
7. Pozostałe warunki realizacji przedmiotu zamówienia:
1) Miejscem dostawy i wniesienia przez pracowników Wykonawcy zamawianego towaru jest siedziba Zamawiającego – DOM POMOCY SPOŁECZNEJ IM. L.A. HELCÓW – KRAKÓW, UL. HELCLÓW 2 - magazyn spożywczy Działu Obsługi Mieszkańców (piwnica).
2) Towar będzie dostarczany do siedziby Zamawiającego transportem i na koszt Wykonawcy.
3) Szczegółowe warunki realizacji przedmiotu zamówienia określono we Wzorze Umowy, stanowiącym Załącznik Nr 2 do SIWZ i będącym integralną częścią niniejszej SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
15811000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 |
1
|
Data rozpoczecia |
2020-07-01T00:00:00+02:00
|
Data zakonczenia |
2021-06-30T00:00:00+02:00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
O udzielenie zamówienia może ubiegać się Wykonawca, który wykaże, że posiada niezbędną wiedzą i doświadczenie, tj.
w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, zrealizował co najmniej dwie dostawy (Umowy) odpowiadające swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia, tj. codzienne (przynajmniej od poniedziałku do piątku) dostawy świeżego pieczywa przez okres min. 10 miesięcy na kwotę nie mniejszą niż: 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) każda (Załącznik nr 7 do SIWZ),
oraz potwierdził, że dostawy (Umowy) zostały wykonane należycie.
Warunek udziału w postępowaniu dotyczący niezbędnej wiedzy i doświadczenia, musi być spełniony:
1) przez Wykonawcę samodzielnie, lub
2) przez minimum jeden podmiot udostępniający wiedzę i doświadczenie (podwykonawcę) samodzielnie, a w przypadku podmiotów występujących wspólnie, samodzielnie przez minimum jednego z Wykonawców występujących wspólnie.
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
wykazu dostaw wykonywanych przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Propozycja sposobu przedłożenia w/w dokumentów została zawarta w Załączniku Nr 7 do SIWZ - Wykaz wykonywanych przez Wykonawcę dostaw.
Dokumenty ujęte powyżej składa (jeżeli dotyczy) podmiot, na którego zasoby powołuje się Wykonawca w celu spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
W celu potwierdzenia spełniania przez oferowane produkty wymagań Zamawiającego określonych w Opisie przedmiotu zamówienia (ujętym w Wykazie Asortymentu – Załącznik Nr 1 do SIWZ) Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
Dokumenty wystawione przez producenta oferowanego towaru zawierające informacje na temat gramatury i składu danego towaru wyspecyfikowanego w Wykazie Asortymentu – potwierdzające, że oferowane towary odpowiadają pod względem gramatury i składu wymaganiom określonym przez Zamawiającego.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Pisemne Zobowiązanie innego podmiotu na zasobach którego polega Wykonawca, do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (jeżeli dotyczy).
2. Dowód wniesienia wadium wraz ze wskazaniem rachunku bankowego, na który Zamawiający winien zwrócić wadium (w przypadku wniesienia wadium w pieniądzu).
3. Formularz oferty wraz z załącznikiem – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ, wypełniony i podpisany przez osoby upoważnione do reprezentowania Wykonawcy. Do Oferty należy dołączyć uzupełniony Załącznik Nr 1 do SIWZ - stanowiący Wykaz Asortymentu.
4. Pełnomocnictwo złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (jeżeli dotyczy).
a) w przypadku podpisywania oferty przez osoby nie wymienione w odpisie z właściwego rejestru – pełnomocnictwo do podpisania oferty lub podpisania oferty i zawarcia Umowy;
b) w przypadku podmiotów występujących wspólnie pełnomocnictwo podpisane przez upoważnionych przedstawicieli każdego z podmiotów występujących wspólnie, do reprezentowania w postępowaniu (zgodnie z art. 23 ustawy Pzp).
5. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej. Wykonawca składa powyższe Oświadczenie po upublicznieniu Informacji po otwarciu ofert (zgodnie z art. 86 ust. 5). Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Zamawiający żąda od każdego z Wykonawców wniesienia wadium (zgodnie z art. 45 ustawy Pzp.)
2. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert określonym w niniejszej SIWZ, zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości zł brutto:
3 000,00 zł (słownie: trzy tysiące złotych 00/100).
3. Wadium może być wnoszone w:
1) pieniądzu - przelewem wpłacane na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego
PKO BP SA Depozyty nr 85102028920000550205898608
Tytułem „Wadium – przetarg nieograniczony: Sukcesywna dostawa wyrobów piekarskich dla Domu Pomocy Społecznej im. Ludwika i Anny Helclów w Krakowie”
tak aby przed upływem terminu składania ofert, wadium znajdowało się na ww. rachunku.
UWAGA: W przypadku wnoszenia wadium na rzecz Wykonawcy przez inny podmiot, w tytule przelewu należy wyraźnie wskazać na rzecz jakiego Wykonawcy wnoszone jest wadium.
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia
9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
4. Dopuszczalne jest złożenie wadium w więcej niż jednej formie.
5. Wadium wnoszone w formie gwarancji i poręczeń musi spełniać następujące wymogi:
1) musi być złożone w oryginale i wystawione na Dom Pomocy Społecznej im. L. i A. Helclów,
31-148 Kraków, ul. Helclów 2,
2) musi zawierać w swej treści oświadczenie gwaranta (poręczyciela), w którym zobowiązuje się on do bezwarunkowej wypłaty kwoty wadium na pierwsze żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż zaszła jedna z przesłanek wymienionych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy,
3) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia – musi obejmować zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) z tytułu związanych z postępowaniem o udzielenie zamówienia działań lub zaniechań opisanych art. 46 ust. 4a i 5 ustawy każdego z tych wykonawców,
4) okres ważności wadium nie może być krótszy niż okres związania ofertą.
6. Zgodnie z art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 10, 12.
7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania Umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.
8. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
9. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego.
10. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie,
o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
11. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. W przypadku niewskazania w ofercie rachunku bankowego, na który należy zwrócić wadium, Zamawiający uzna, że wskazanym rachunkiem bankowym jest rachunek, z którego dokonano przelewu wpłaty wadium.
12. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania Umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
w ofercie,
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania Umowy,
3) zawarcie Umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zamawiający oświadcza, że przewiduje możliwość wprowadzenia zmian do Umowy na etapie realizacji przedmiotu Umowy, w stosunku do treści Oferty Wykonawcy, stanowiącej Załącznik Nr 1 do Umowy, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, zgodnie z przepisem art. 144 ustawy Pzp, a także w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z wymienionych w niniejszym paragrafie okoliczności oraz określa warunki zmian Umowy w ust. 2 – 7 niniejszego paragrafu.
2. W przypadku, gdy w trakcie realizacji przedmiotu Umowy nastąpi zmiana (zwiększenie lub zmniejszenie) obowiązującej stawki podatku VAT dla dostaw objętych przedmiotem Umowy, Strony dopuszczają możliwość zmiany (zwiększenia lub zmniejszenia) wysokości wynagrodzenia o kwotę równą różnicy
w kwocie podatku, jednakże wyłącznie w odniesieniu do części wynagrodzenia za dostawy, których do dnia zmiany stawki podatku VAT jeszcze nie wykonano.
3. W przypadku zmiany regulacji prawnych odnoszących się do praw i obowiązków Stron Umowy, wprowadzonych po zawarciu Umowy, wywołujących niezbędną potrzebę zmiany sposobu realizacji Umowy, Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany sposobu realizacji Umowy oraz zmiany zakresu przedmiotu Umowy, wysokości wynagrodzenia lub terminu zakończenia realizacji przedmiotu Umowy.
4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany Umowy w następujących przypadkach:
1) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy z uwagi na okoliczności określone w § 4 ust. 20, 26 i 28 Umowy;
2) wystąpienia po zawarciu Umowy okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego,
w szczególności spowodowanych działaniem siły wyższej, zdarzeniami losowymi lub powstałych na skutek działań lub zaniechań osób trzecich;
3) zmiany w zakresie podwykonawstwa uregulowanego zapisami § 6 niniejszej Umowy;
4) zmiany zakresu rzeczowego zamówienia, gdy ze względów społecznych lub gospodarczych
w trakcie trwania realizacji przedmiotu Umowy wystąpią okoliczności powodujące, że niecelowym dla Zamawiającego byłoby wykonanie pełnego zakresu przedmiotu zamówienia,
5) wydłużenia okresu obowiązywania Umowy lub zmniejszenia wartości wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 4 ust. 1 Umowy, w przypadku gdy do dnia 30 czerwca 2021 roku, Zamawiający nie wykorzysta wartości brutto Umowy, tj. nie złoży zapotrzebowania na dostawy towaru o wartości maksymalnego wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 4 ust. 1 Umowy, z zachowaniem cen jednostkowych z Oferty, o której mowa w § 1 ust. 2 Umowy.
5. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany ilości poszczególnych pozycji zamawianego asortymentu wyszczególnionego w Wykazie Asortymentu – do wysokości wynagrodzenia umownego brutto, określonego w § 4 ust. 1 Umowy, stosownie do potrzeb Zamawiającego stwierdzonych
w trakcie okresu obowiązywania Umowy (zgodnie z zapisami ujętymi w § 4 ust. 27 Umowy) – zmiany w tym zakresie nie stanowią zmiany treści Umowy i nie wymagają zawarcia aneksu.
6. Zmiany w rozumieniu przepisu art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych nie stanowią:
1) zmiany danych związanych z obsługą organizacyjno-administracyjną niniejszej Umowy,
2) zmiany osób wskazanych w Umowie i danych kontaktowych Zamawiającego i Wykonawcy.
O wystąpieniu zmian w powyższym zakresie właściwa Strona zawiadamia pisemnie drugą Stronę Umowy. Powyższe zmiany nie wymagają wprowadzenia aneksem do Umowy.
7. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią one jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
|
IV 4 4 data |
2020-06-04T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
08:30
|
IV 4 4 jezyki |
polski
|
IV 4 5 okres |
30
|