Wymiana baterii akumulatorów na fabrycznie nowe i wyselekcjonowane spośród obecnie eksploatowanych w czterech zasilaczach awaryjnych UPS General Electric typu SG PurePulse 3P 300 kVA w budynku serwerowni CIŚ nr 88 NCBJ w Otwocku - Świerku

Data publikacji 2020-06-15
Data zakończenia 2020-06-26 00:00:00
Instytucja Narodowe Centrum Badań Jądrowych
Miejscowość Otwock
Województwo mazowieckie
Branża
  • Akumulatory ołowiowo-kwasowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 549187-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 314310006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana baterii akumulatorów na fabrycznie nowe i wyselekcjonowane spośród obecnie eksploatowanych w czterech zasilaczach awaryjnych UPS General Electric typu SG PurePulse 3P 300 kVA w budynku serwerowni CIŚ nr 88 NCBJ w Otwocku - Świerku
2. Przedmiot Zamówienia składa się z następujących zadań:
a) Sprawdzenie pojemności i stopnia zużycia baterii akumulatorów wszystkich czterech zasilaczy awaryjnych zestawu UPS-ów poprzez rozładowanie baterii akumulatorów prądem stałym i oznaczenie wszystkich baterii akumulatorów zgodnie ze stopniem ich zużycia.
b) Dostawa kompletu fabrycznie nowych baterii akumulatorów 2 x 96 sztuk, w sumie 192 sztuk, dla dwóch zasilaczy awaryjnych UPS nr 1 i UPS nr 3;
c) Wymiana kompletu baterii akumulatorów w stelażach urządzenia UPS nr 1 i urządzenia UPS nr 3 na dostarczone fabrycznie nowe;
d) Demontaż kompletu baterii akumulatorów ze stelaży urządzenia UPS nr 2 i urządzenia UPS nr 4
e) Dokładne sprawdzenie stanu obudów zdemontowanych baterii akumulatorów pod kątem ewentualnych ich pęknięć, zniekształceń termicznych (wybrzuszenia), wycieków i osadów chemicznych
f) Selekcja baterii akumulatorów pod względem ich dalszej przydatności oraz wyczyszczenie obudów i styków (klem) najbardziej sprawnych baterii akumulatorów i ich montaż na stelażach urządzenia UPS nr 2 i urządzenia UPS nr 4;
g) Dla każdego urządzenia UPS, bezpośrednio po montażu docelowego kompletu baterii akumulatorów w stelażu, sprawdzenie pewności połączeń śrubowych mostków łączących baterie akumulatorów i wykonanie pomiaru rezystancji wewnętrznej każdego bloku zestawów baterii wchodzących w skład systemu zasilania bezprzerwowego UPS
h) Uruchomienie całego zestawu czterech zasilaczy awaryjnych UPS jako jednego systemu zasilania bezprzerwowego i testy poprawności jego działania.
i) Wywóz pozostałych (zużytych) baterii akumulatorów do ich utylizacji (recyklingu)
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac, oraz wymagania i warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 do SIWZ oraz w załączniku nr 8 (wzór umowy).
4. Zamawiający przewiduje możliwość wizji lokalnej w pomieszczeniu UPS-ów i na drodze transportu palet z bateriami akumulatorów od podjazdu przed budynkiem do pomieszczenia UPS-ów (winda i korytarze), oraz możliwość wglądu do posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji instalacji UPS-ów.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 427c59ec-71c3-419c-b107-f817859fbbd2
Biuletyn 549187-N-2020
Zamawiajacy nazwa Narodowe Centrum Badań Jądrowych
Regon 00000000000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Andrzeja Sołtana
Zamawiajacy adres numer domu 7
Zamawiajacy miejscowosc Otwock
Zamawiajacy kod pocztowy 05-400
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 273 16 04
Zamawiajacy fax 22 273 16 53
Zamawiajacy email ncbj@ncbj.gov.pl
Adres strony url www.ncbj.goc.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Instytut badawczy
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.ncbj.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.ncbj.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Wymagane jest złożenie oferty za pośrednictwem operatora pocztowego lub kuriera lub osobiście
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Narodowe Centrum Badań Jądrowych ul. Andrzeja Sołtana 7 05-400 Otwock budynek 28 pokój 114
Nazwa nadana zamowieniu Wymiana baterii akumulatorów na fabrycznie nowe i wyselekcjonowane spośród obecnie eksploatowanych w czterech zasilaczach awaryjnych UPS General Electric typu SG PurePulse 3P 300 kVA w budynku serwerowni CIŚ nr 88 NCBJ w Otwocku - Świerku
Numer referencyjny AZP.270.45.2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest wymiana baterii akumulatorów na fabrycznie nowe i wyselekcjonowane spośród obecnie eksploatowanych w czterech zasilaczach awaryjnych UPS General Electric typu SG PurePulse 3P 300 kVA w budynku serwerowni CIŚ nr 88 NCBJ w Otwocku - Świerku 2. Przedmiot Zamówienia składa się z następujących zadań: a) Sprawdzenie pojemności i stopnia zużycia baterii akumulatorów wszystkich czterech zasilaczy awaryjnych zestawu UPS-ów poprzez rozładowanie baterii akumulatorów prądem stałym i oznaczenie wszystkich baterii akumulatorów zgodnie ze stopniem ich zużycia. b) Dostawa kompletu fabrycznie nowych baterii akumulatorów 2 x 96 sztuk, w sumie 192 sztuk, dla dwóch zasilaczy awaryjnych UPS nr 1 i UPS nr 3; c) Wymiana kompletu baterii akumulatorów w stelażach urządzenia UPS nr 1 i urządzenia UPS nr 3 na dostarczone fabrycznie nowe; d) Demontaż kompletu baterii akumulatorów ze stelaży urządzenia UPS nr 2 i urządzenia UPS nr 4 e) Dokładne sprawdzenie stanu obudów zdemontowanych baterii akumulatorów pod kątem ewentualnych ich pęknięć, zniekształceń termicznych (wybrzuszenia), wycieków i osadów chemicznych f) Selekcja baterii akumulatorów pod względem ich dalszej przydatności oraz wyczyszczenie obudów i styków (klem) najbardziej sprawnych baterii akumulatorów i ich montaż na stelażach urządzenia UPS nr 2 i urządzenia UPS nr 4; g) Dla każdego urządzenia UPS, bezpośrednio po montażu docelowego kompletu baterii akumulatorów w stelażu, sprawdzenie pewności połączeń śrubowych mostków łączących baterie akumulatorów i wykonanie pomiaru rezystancji wewnętrznej każdego bloku zestawów baterii wchodzących w skład systemu zasilania bezprzerwowego UPS h) Uruchomienie całego zestawu czterech zasilaczy awaryjnych UPS jako jednego systemu zasilania bezprzerwowego i testy poprawności jego działania. i) Wywóz pozostałych (zużytych) baterii akumulatorów do ich utylizacji (recyklingu) 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, zakres prac, oraz wymagania i warunki realizacji przedmiotu zamówienia zostały określone w załączniku Nr 1 do SIWZ oraz w załączniku nr 8 (wzór umowy). 4. Zamawiający przewiduje możliwość wizji lokalnej w pomieszczeniu UPS-ów i na drodze transportu palet z bateriami akumulatorów od podjazdu przed budynkiem do pomieszczenia UPS-ów (winda i korytarze), oraz możliwość wglądu do posiadanej przez Zamawiającego dokumentacji instalacji UPS-ów.
Cpv glowny przedmiot 31431000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 126
Okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca: 1) posiada autoryzację producenta, wystawioną przez firmę GE Consumer & Industrial SA, lub jej oficjalnego przedstawiciela w Polsce, lub prawnego następcy, potwierdzającego zdolność Wykonawcy do serwisowania jej produktów w zakresie obsługi serwisowej zasilaczy UPS produkcji firmy GE Consumer & Industrial SA typu SG Series 160 - 300 PurePulse™ S3. oraz 2) wykaże się wykonaniem lub wykonywaniem w ciągu ostatnich trzech lat przed dniem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej dwóch usług serwisowych wykonywanych przez okres przynajmniej 12 miesięcy w zakresie przeglądu, konserwacji i napraw zestawu składającego się co najmniej z trzech urządzeń UPS o mocy elektrycznej każdego z nich minimum 200 kVA. Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że każdą usługę świadczył przez przynajmniej 12-m-cy u tego samego kontrahenta. 2.3.2. warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że będzie dysponował na etapie realizacji zamówienia, co najmniej jedną (1) osobą, która: 1) posiada doświadczenie w zakresie obsługi serwisowej zasilaczy UPS produkcji firmy GE Consumer & Industrial SA typu SG Series 160 - 300 PurePulse™ S3, oraz została przeszkolona przez producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela w zakresie obsługi i serwisu takich urządzeń oraz 2) posiada świadectwo kwalifikacyjne, o którym mowa w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci (Dz. U. 2003, Nr 89, poz. 828; z późn. zm.).
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia następujących dokumentów i oświadczeń: 1. Odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, 2. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 3. Aktualne zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat należności wraz ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 4. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy w pkt. 1-4
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest do przedłożenia: 1. wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi te zostały wykonane , z załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert -załącznik nr 6 do SIWZ. .2 Wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości, lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 7 do SIWZ
Inne dokumenty niewymienione Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa: - w sekcji III przedkłada dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że: a) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, - w sekcji III przedkłada informację z odpowiedniego rejestru, albo w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja lub dokument w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. a i b, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust.5 przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w 24 ust. 1 pkt 23. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia (wzór załącznik Nr 5 do SIWZ).
Czy wadium 1
Wadium 1. Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości 5.000,00 zł (słownie złotych: pięć tysięcy złotych), przed upływem terminu składania ofert. 2. Formę wniesienia wadium wybiera Wykonawca spośród przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium w pieniądzu (PLN) należy wnieść przelewem na konto: Nr konta PKO BP XII O/W-wa 58 1020 1127 0000 1902 0007 3015 z dopiskiem „Wadium, nr sprawy AZP.270.45.2020” 4. W przypadku wnoszenia wadium w innych formach niż pieniężna dowód ich wniesienia należy włożyć do koperty z ofertą w osobnej koszulce (nie wpinać trwale do oferty). 5. Za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej zostanie przyjęty termin uznania rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, poręczenia - z ich treści musi jednoznacznie wynikać: nazwa zlecającego, beneficjenta gwarancji, gwaranta wraz z adresami ich siedzib, określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; kwota gwarancji; termin ważności gwarancji, bezwarunkowe i nieodwołalne zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w przypadku zaistnienia przesłanek, o których mowa w art. 46 ust 4a i ust. 5 ustawy. 7. Wykonawca, którego oferta została wybrana, traci wadium wraz z odsetkami w przypadku gdy: odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, nie wniesie wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8. Wykonawca traci wadium wraz z odsetkami, jeżeli w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust.1, oświadczenia o których mowa w art.25a ust.1, pełnomocnictw, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art.87 ust.2 pkt.3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt. 1 Ustawy, Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach i na następujących warunkach: 1) W przypadku zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Przedmiotu Umowy lub świadczenia Stron, 2) W przypadku zaistnienia, po zawarciu Umowy, przypadku siły wyższej, przez którą, na potrzeby niniejszego postępowania Strony rozumieją zdarzenie zewnętrzne wobec łączącej Strony więzi prawnej, o charakterze niezależnym od Stron, którego Strony nie mogły przewidzieć przed zawarciem Umowy, oraz którego Strony nie mogły uniknąć ani któremu nie mogły zapobiec przy zachowaniu należytej staranności. Za siłę wyższą, warunkującą zmianę Umowy uważać się będzie w szczególności: powódź, pożar i inne klęski żywiołowe, pandemię, epidemię, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, działania wojenne, nagłe załamania warunków atmosferycznych, nagłe przerwy w dostawie energii elektrycznej, promieniowanie lub skażenia, 3) zmiana terminu realizacji Przedmiotu Umowy w następujących przypadkach: - przestojów i opóźnień nie zawinionych przez Wykonawcę, mających bezpośredni wpływ na terminowość wykonania dostawy; zmiana polega na przedłużeniu terminu o okres przestojów i opóźnień; - innych przerw w realizacji dostawy, powstałych z przyczyn niezależnych od Wykonawcy; zmiana polega na przedłużeniu terminu o okres zaistniałych przerw; Powyższe postanowienia ust. 1 pkt 3) stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania Zamawiającego do wyrażenia takiej zgody.
IV 4 4 data 2020-06-26T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 12:00
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 85,00
  
Kryteria Termin gwarancji
Znaczenie 10,00
  
Kryteria Doświadczenie zawodowe
Znaczenie 5,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)