GuidZP400 |
faf50fd0-d193-469e-a1aa-c44cfeb7dd9b
|
Biuletyn |
564374-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
Polskie Radio S.A. Biuro Zamówień Publicznych
|
Regon |
10420591000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
Al. Niepodległości
|
Zamawiajacy adres numer domu |
77/85
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
00-977
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
+48 22 645 36 90,
|
Zamawiajacy fax |
+48 22 645 39 57
|
Zamawiajacy email |
zamowienia.publiczne@polskieradio.pl,
|
Adres strony url |
www.prsa.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
www.prsa.pl
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.prsa.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Wymagane jest złożenie oferty w formie pisemnej zgodnie z pkt 18.4 SIWZ. Ofertę opisaną zgodnie z pkt. 18.14 SIWZ należy złożyć w siedzibie Zamawiającego do skrzyni wystawionej w holu budynku O-1 (stary budynek) oznaczonej zgodnie z pkt. 19.1 SIWZ
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
al. Niepodległości 77/85, 00-977 Warszawa
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa i montaż regałów archiwalnych z napędem elektrycznym
|
Numer referencyjny |
BZP.B5.11.2020
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem regałów magazynowych do pomieszczenia 22 W, znajdującego się na poziomie -1 w budynku O-1, przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie, oraz demontaż i utylizacja znajdujących się tam regałów. Zamówienie obejmuje zakup regałów
z napędem elektrycznym i sterowaniem mikroprocesorowym, regałów stacjonarnych dwu
i jednostronnych, zgodnie z zestawieniem podanym poniżej oraz ich ustawienie i podłączenie zgodnie z opinią techniczną dotyczącą możliwości i warunków obciążenia stropu pod pomieszczeniem 22W w obiekcie O-1 przy al. Niepodległości 77/85 w Warszawie stanowiącą Załącznik nr 8 do SIWZ
|
Cpv glowny przedmiot |
39131100-0
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
23
|
Informacje na temat katalogow |
Zamawiający wymaga, aby przedmiot zamówienia określony w niniejszym postępowaniu, zrealizowany był w nieprzekraczalnych terminach:
1) 3 dni roboczych – demontaż i utylizacja znajdujących się w pomieszczeniu 22W regałów (przez dni robocze należy rozumieć dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy).
Zamawiający udostępni pomieszczenie 22W na potrzeby demontażu znajdujących się tam regałów w terminie do 30 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy.
2) 20 dni roboczych – wykonanie prac montażowych (przez dni robocze należy rozumieć dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy).
Zamawiający udostępni pomieszczenie 22W na potrzeby wykonania przez wykonawcę prac montażowych nie później niż w terminie 90 dni roboczych od dnia zawarcia Umowy.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
9.4. Zamawiający uzna warunek dotyczący posiadania zdolności technicznych lub zawodowych za spełniony jeśli wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej trzy dostawy wraz z montażem regałów z napędem elektrycznym o wartości minimum 250 000,00 zł netto każda z dostaw. 9.5. Zamawiający może, na każdym etapie postępowania, uznać, że wykonawca nie posiada wymagalnych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych Wykonawcy w inne przedsięwzięcie gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia. 9.6. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału, o którym mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ w zakresie określonym w pkt. 9.4. SIWZ, w stosownych sytuacjach polegać, na zasadach określonych w art. 22a ustawy, na zdolnościach technicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących ich z tymi podmiotami stosunków prawnych. W takim przypadku wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia oraz że będzie miał do tych zasobów faktyczny/rzeczywisty dostęp. Zamawiający oceni, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13) –22) ustawy. W odniesieniu do warunków dotyczących doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują dostawy , do realizacji których te zdolności są wymagane. 9.7. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe podmiotu, na którego zdolnościach polega wykonawca, nie potwierdzą spełnienia przez wykonawcę warunku udziału, o którym mowa w pkt. 9.1.3. SIWZ w zakresie określonym w pkt. 9.4. SIWZ, lub jeżeli w wyniku badania okaże się, że wobec tego podmiotu zachodzą podstawy wykluczenia o których mowa w art. 24 ust.1 pkt. 13) – 22) ustawy, Zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe określone w pkt 9.4. SIWZ.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
10.4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona do złożenia w terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia następujących dokumentów:
10.4.1. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej w celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy (podstawa określona w pkt. 9.2. SIWZ),
10.4.2. wypełniony wykaz wykonanych, , a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzony zgodnie z wzorem stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ oraz załączeniem dowodów, określających czy dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami są:
a) referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawa była wykonana,
b) inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest wstanie uzyskać tych dokumentów. Wraz z dokumentami wykonawca przedłoży uzasadnienie wskazujące przyczyny, które obiektywnie uniemożliwiły przedłożenie dokumentów, o których mowa w lit a),
c) w przypadku, gdy dostawy wymienione w wykazie, zostały wcześniej wykonane dla Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 1 SIWZ, wykonawcy nie mają obowiązku przedkładania dowodów wymienionych powyżej,
10.4.3. w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom funkcjonalnym, konstrukcyjnym i parametrom technicznym określonym w opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik nr 1 do SIWZ: ekspertyzy technicznej dotyczącej badań statycznych regałów przesuwnych i stacjonarnych przeprowadzonej przez niezależną jednostkę naukowo badawczą potwierdzającą, iż szyny jezdne wykonane są ze stali wyższej jakości z gatunku 15G.
UWAGA 1:
Zamawiający informuje, że wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona nie będzie obowiązany do przedłożenia dokumentów lub oświadczeń potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, o których mowa w pkt 10.4 SIWZ, jeżeli Zamawiający posiada już te dokumenty lub oświadczenia lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych ogólnodostępnych baz danych.
UWAGA 2:
Zamawiający informuje, że jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiednego przebiegu niniejszego postępowania, Zamawiający wezwie wykonawców ubiegających się o udzielenie przedmiotowego zamówienia do złożenia wszystkich lub niektórych z dokumentów i oświadczeń, wymienionych w pkt 10.4. SIWZ, na każdym etapie prowadzonego postępowania. Zamawiający będzie również uprawniony do wezwania do złożenia aktualnych dokumentów i oświadczeń, wymienionych w pkt 10.4. SIWZ, jeżeli zajdą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio dokumenty i oświadczenia nie są już aktualne.
|
Inne dokumenty niewymienione |
10.2. Poza oświadczeniem własnym, o którym mowa w pkt. 10.1 SIWZ, wykonawcy zobowiązani są przedłożyć:
10.2.1. wypełniony formularz oferty – wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 3 do SIWZ;
10.2.2. wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 10.1. SIWZ, w celu wykazania braku istnienia wobec tych podmiotów podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie w jakim powołują się na ich zasoby, warunku udziału w postępowaniu, zamieszcza informację o tych podmiotach. Wykonawcy w takim wypadku przedkłada wraz z ofertą zobowiązanie podmiotu trzeciego, albo inny dokument służący wykazaniu udostępnienia wykonawcy potencjału przez podmiot trzeci w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy – wzór zobowiązania stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonaniu zamówienia publicznego, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonaniu zamówienia publicznego;
10.2.3. dowód wniesienia wadium - w przypadku wnoszenia wadium w innej formie niż pieniądzu;
10.2.4. pełnomocnictwo - w przypadku, gdy ofertę w imieniu wykonawcy składa pełnomocnik oraz w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
w którym należy określić zakres umocowania, podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy;
10.3. W celu wykazania braku podstawy do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, wykonawcy zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy, po otwarciu ofert, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej podanej w pkt. 1 SIWZ, informacji, o której mowa
w art. 86 ust. 5 ustawy, zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy - wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawcy wraz ze złożeniem przedmiotowego oświadczenia, mogą przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłóceń konkurencyjności w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia.
10.5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
10.5.1. zamiast dokumentu wskazanego w pkt 10.4.1. SIWZ składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzającego odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokumenty, o których mowa w pkt. 10.4.1. SIWZ powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
10.5.2. jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiedni oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przedmiotowe dokumenty powinny być również wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
10.5.3. składa również dokumenty i oświadczenia, o których mowa w pkt. 10.4.2 – 10.4.3. SIWZ.
10.6. W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia przez wykonawców:
10.6.1. wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia i wskazania pełnomocnika stosownie do postanowień art. 23 ust. 2 ustawy, uprawniającego pełnomocnika do reprezentacji w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i określającego zakres tego umocowania,
10.6.2. w celu wykazania braku istnienia podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13) – 22) oraz art. 24 ust. 5 pkt. 1) ustawy oświadczenie własne, o którym mowa
w pkt 10.1. SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, zgodnie ze wzorem stanowiącym Załącznik nr 2 do SIWZ. Postanowienie pkt. 10.2.3. ma zastosowanie,
10.6.3. w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, w terminie wskazanym w pkt. 10.3. SIWZ, przedkłada oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy, wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 6 do SIWZ. Wykonawcy wraz ze złożeniem przedmiotowego oświadczenia, mogą przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłóceń konkurencyjności w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia,
10.6.4. przedkładają pozostałe dokumenty, o których mowa w pkt 10.2.1. – 10.2.3. SIWZ,
10.6.5. gdy najwyżej zostanie oceniona oferta wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, Zamawiający wezwie do złożenia przez każdego z wykonawców dokumentów, wymienionych w pkt. 10.4. SIWZ.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
16.1 Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100).
16.2 Wadium wpłaca/wnosi się przed upływem terminu składania ofert w następujących formach (w zależności od wyboru wykonawcy):
16.2.1. pieniądzu, wpłaconym na konto: Polskie Radio S.A. (PKO BP S.A.)
nr: 95 1020 1026 0000 1002 0298 1389;
16.2.2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
16.2.3. gwarancjach bankowych;
16.2.4. gwarancjach ubezpieczeniowych;
16.2.5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t. j. Dz. U. 2020, poz. 299).
16.3 W przypadku wnoszenia wadium w formie wskazanej w pkt. 16.2.1. SIWZ (w pieniądzu) terminem wniesienia wadium jest data i godzina uznania rachunku bankowego Zamawiającego (zaksięgowania wymaganej kwoty wadium na rachunku bankowym Zamawiającego).
16.4 W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji bankowej bądź ubezpieczeniowej, albo poręczenia, koniecznym jest, aby gwarancja obejmowała odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Koniecznym jest również, aby gwarancja/poręczenie obejmowała cały okres związania ofertą określony w SIWZ, poczynając od dnia składania ofert.
16.5 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż w pkt. 16.2.1. SIWZ konieczne jest dołączenie oryginału dowodu wniesienia wadium (np. gwarancji bankowej) do oferty. W takim przypadku nie ma zastosowania zalecenie z pkt. 18.9. SIWZ, a oryginał dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do oferty w sposób, który nie będzie powodował dekompletacji oferty, w sytuacji zwrotu wadium wniesionego w innej formie, niż w pkt. 16.2.1. SIWZ.
16.6 Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie (także na przedłużony okres związania ofertą), w wymaganej wysokości, formie lub wniesienie w sposób nieprawidłowy skutkuje odrzuceniem oferty, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7b) ustawy
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
2. Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści przedłożonej oferty, w następującym zakresie:
1) zmiany terminu realizacji zamówienia:
a) opóźnienie w przekazaniu Wykonawcy Pomieszczenia do demontażu Regałów – poprzez wydłużenie terminu o czas opóźnienia;
b) opóźnienie w przekazaniu Wykonawcy Pomieszczenia do prac montażowych – poprzez wydłużenie terminu o czas opóźnienia,
2) w zakresie terminu, wskazanego w § 3 ust. 1 pkt 2) – w przypadku, gdy istniejący stan epidemii oraz rozprzestrzeniająca się pandemia choroby COVID-19, wywołana wirusem SARS-CoV-2 oraz ich następstwa skutkować będą czasowym zawieszeniem albo wstrzymaniem transportu lub produkcji sprzętu lub jego elementów składowych, lub innymi utrudnieniami w transporcie lub produkcji – poprzez jego wydłużenie o przewidywany, czas występowania utrudnień, zawieszenia bądź wstrzymania transportu, produkcji, nie dłuższy jednak niż kolejne 3 miesiące, liczone od upływu terminu wskazanego w § 3 ust. 1 pkt 2) – pod warunkiem określonym w § 13 ust. 6 oraz pod warunkiem udokumentowania przez Wykonawcę faktycznego istnienia ww. utrudnień.
3) w zakresie wynagrodzenia, wskazanego w § 11 ust. 1, poprzez jego podwyższenie – w przypadku, gdy istniejący stan epidemii oraz rozprzestrzeniająca się pandemia choroby COVID-19, wywołana wirusem SARS-CoV-2 oraz ich następstwa skutkować będą istotnym, tj. co najmniej 50%, wzrostem cen materiałów, półproduktów, podzespołów wykorzystywanych do produkcji regałów lub jego elementów składowych, wpływających na koszty nabycia regału przez Wykonawcę, lub cen transportu tego sprzętu lub jego elementów składowych, wpływających na koszty ponoszone przez Wykonawca w tym zakresie, pod warunkiem udokumentowanie tego wzrostu oraz przedłożenia przez Wykonawcę opisu wpływu wzrostu ww. cen na ponoszone przez niego koszty nabycia i transportu oraz szczegółowej kalkulacji porównawczej cen i kosztów ponoszonych przed i po ww. wzroście, wraz wskazaniem sposobu (metody) liczenia, przy czym zmiana wynagrodzenia nie przekroczy 25% kwoty wykazanej różnicy
4) w zakresie zmiany albo rezygnacji z podwykonawców, o których mowa w § 9 ust. 3, pod warunkiem zachowania wymogów określonych w § 9 ust. 7, a w przypadku rezygnacji
z podwykonawców bez proponowania nowych podwykonawców wymogów określonych w § 9 ust. 10,
5) gdy Wykonawca, składając ofertę, zobowiązał się do samodzielnego wykonania przedmiotu Umowy, o którym mowa w § 2 ust. 1, a w okresie realizacji, wskazanym w § 3, zaistnieje konieczność wykonania przedmiotu Umowy z udziałem podwykonawcy – w tym przypadku Wykonawca niezwłocznie, nie później jednak niż na 7 dni kalendarzowych przed przystąpieniem do realizacji Umowy z udziałem podwykonawców, w sposób wskazany
w § 9 ust. 7, zobowiązany jest do:
a. wykazania powodów, dla których realizacja przedmiotu umowy wymaga udziału podwykonawcy,
b. wskazania zakresu czynności/prac, które zostaną przekazane podwykonawcy do wykonania,
c. podania nazwy (firmy) podwykonawcy, jego danych kontaktowych oraz osób do kontaktu z nim.
6) klauzul dotyczących ochrony danych osobowych – w przypadku zmiany stanu prawnego dotyczącego ochrony danych osobowych lub przetwarzania tych danych, w zakresie jakim zmiany te wpływać będą na treść klauzuli zawartych w Umowie, w celu zapewnienia ich zgodności z przepisami prawa.
|
IV 4 4 data |
2020-07-29T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:50
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
Po zakończeniu postępowania, a przed zawarciem umowy, wykonawca, którego oferta została uznana za najkorzystniejszą, zobowiązany jest do przedłożenia dowodu posiadania ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności lub posiadanego mienia pokrywającej roszczenia wynikające ze szkód osobowych lub rzeczowych wyrządzonych przez Wykonawcę w związku z wykonywaniem czynności będących przedmiotem umowy, z sumą gwarancyjną na poziomie nie niższym, niż 500.000,00 zł na jedno i wszystkie zdarzenia. Zakresem ochrony objęta będzie odpowiedzialność cywilna z tytułu czynów niedozwolonych (OC deliktowa) oraz z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania zobowiązania (OC kontraktowa), z dodatkowych rozszerzeniem na:
a) szkody spowodowane rażącym niedbalstwem;
b) szkody powstałe po wykonaniu pracy lub usługi (completed operations);
c) szkody wyrządzone przez produkt bądź wykonaną usługę;
d) szkody wyrządzone przez podwykonawców – o ile będą zaangażowani
w realizację prac;
e) szkody w mieniu powierzonym lub będącym w pieczy, pod nadzorem lub kontrolą ubezpieczonego – o ile mienie to będzie wykorzystywane do realizacji Umowy, z możliwością zastosowania sublimitu w wysokości dostosowanej do wartości powierzonego mienia;
f) szkody w mieniu stanowiącym przedmiot obróbki, czyszczenia, naprawy, serwisu lub innych czynności wykonywanych w ramach realizacji Umowy,
z możliwością zastosowania sublimitu w wysokości dostosowanej do wartości mienia stanowiącego przedmiot usługi;
g) szkody wyrządzone podczas prac ładunkowych;
h) udziały własne lub franszyzy mogą zostać ustanowione na poziomie odpowiadającym dobrym praktykom rynkowym, nie wyższym jednak niż 5.000 zł, przy czym nie będą one miały zastosowania do szkód osobowych.
22.2. Wykonawca ma obowiązek przedstawić kopie ww. umowy ubezpieczenia, nie później niż w dniu podpisania niniejszej Umowy.
22.3. Zamawiający może na każdym etapie obowiązywania Umowy żądać przedłożenia aktualnej polisy do wglądu, celem weryfikacji wypełnienia ww. zobowiązania.
22.4. W przypadku zawarcia Umowy przez Konsorcjum, obowiązek zawarcia powyższej umowy ubezpieczenia dotyczy łącznie Konsorcjum, a ochrona ubezpieczeniowa uwzględniać powinna odpowiedzialność każdego członka Konsorcjum (współubezpieczeni).
22.5. Dodatkowo – w przypadku wyboru, jako najkorzystniejszej, oferty wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenia zamówienia przedłożą umowę regulującą ich współpracę.
|