Zakup komputerów przenośnych i słuchawek klasy SDIP-27 Level A dla powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury.

Data publikacji 2020-09-14
Data zakończenia 2020-09-22 00:00:00
Instytucja Prokuratura Krajowa
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Komputery osobiste

Szczegóły

Numer ogłoszenia 583351-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302133008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup: przenośnego zestawu komputerowego (notebook) – 5 kpl., słuchawek - 5 szt.,
W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca dokona dostawy i wniesienia Sprzętu do pomieszczeń Prokuratury Krajowej w Warszawie przy ul. Postępu 3, wskazanych przez Zamawiającego oraz zapewni wszystkie niezbędne kable zasilające i sygnałowe, złącza, przejściówki itp. konieczne do prawidłowego podłączenia i uruchomienia dostarczonego Sprzętu.
Oferowany Sprzęt musi być fabrycznie nowy, wolny od wad i praw osób trzecich, wyprodukowany nie wcześniej niż w roku 2020, sprawny technicznie, musi spełniać wymagania określone w OPZ, musi zostać dostarczony wraz z certyfikatami, licencjami, deklaracjami zgodności CE, kartami gwarancyjnymi oraz instrukcjami w języku polskim lub języku angielskim. Sprzęt musi być dostarczony w oryginalnych opakowaniach producenta, na których widoczne będzie logo i nazwa producenta, opis zawartości i numer katalogowy.
Urządzenia muszą pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucji producenta przeznaczonego na teren Unii Europejskiej, a korzystanie przez Zamawiającego z dostarczonego produktu nie może stanowić naruszenia majątkowych praw autorskich osób trzecich ani innych praw osób trzecich. Zamawiający wymaga dostarczenia wraz z urządzeniami oświadczenia przedstawiciela producenta potwierdzającego ważność i zakres uprawnień licencyjnych oraz datę produkcji.
Wykonawca musi dostarczyć wraz z urządzeniami certyfikat zgodności z normą NATO SDIP-27 Level A – wydany przez SKW lub ABW, w rozumieniu ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2019 r., poz. 742 z późn. zm.) na cały okres żywotności Sprzętu.
Parametry techniczne przedmiotu zamówienia zostały ujęte w załączniku nr 1 do SIWZ –Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy, w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą wypełnionego i podpisanego przez Wykonawcę formularza Specyfikacji technicznej, tj. wypełnionego i podpisanego Załącznika nr 1 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia/Specyfikacja techniczna sprzętu), w tym wymagane jest dołączenie do oferty certyfikatów / oświadczeń, o których mowa w pkt I. ppkt 14, pkt I. ppkt 16, pkt II. ppkt 1, pkt II. ppkt 2 Załącznika nr 1 do SIWZ.
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać zdolność do zapewnienia ochrony informacji niejawnych o klauzuli tajności min. „poufne" w zakresie określonym w Świadectwie Bezpieczeństwa Przemysłowego pierwszego lub drugiego stopnia zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Polski, a w szczególności z: Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. Nr 742 z późn. zm.), Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ) oraz przepisami wykonawczymi do nich wydanymi, umowami międzynarodowymi (pomiędzy Polską a krajem Wykonawcy) w przedmiotowej sprawie.11. Ilekroć w treści SIWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia, użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, a także normy, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne.
Przez produkt równoważny dla wyspecyfikowanego przedmiotu zamówienia rozumie się taki, który posiada lub realizuje te same funkcje/ funkcjonalności jak produkt określony za pomocą wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę oraz jego zastosowanie nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów (finansowych, programistycznych, sprzętowych) związanych z dostosowaniem infrastruktury Zamawiającego określonej w Opisie przedmiotu zamówienia.
Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich lub potwierdza odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości.
Warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w Załączniku Nr 2 do SIWZ –Wzór Umowy.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b8f7e2f5-3914-46f0-a8b8-7c113ce93b50
Biuletyn 583351-N-2020
Zamawiajacy nazwa Prokuratura Krajowa
Regon 36391899800000
Zamawiajacy adres ulica Postępu
Zamawiajacy adres numer domu 3
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 02-676
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 12 51 390,
Zamawiajacy fax 22 12 51 313
Zamawiajacy email Marcin.Duchnowicz@pk.gov.pl,
Adres strony url www.pk.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Czy przeprowadza centralny zamawiajacy 1
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny MInisterstwo lub inny organ krajowy lub federalny w tym jednostki regionalne i lokalne
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.pk.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Zgodnie z zapisami SIWZ, Rozdział X
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Prokuratura Krajowa ul. Postępu 3, 02-676
Nazwa nadana zamowieniu Zakup komputerów przenośnych i słuchawek klasy SDIP-27 Level A dla powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury.
Numer referencyjny PK XF 261.19.2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup: przenośnego zestawu komputerowego (notebook) – 5 kpl., słuchawek - 5 szt., W ramach realizacji przedmiotu zamówienia wykonawca dokona dostawy i wniesienia Sprzętu do pomieszczeń Prokuratury Krajowej w Warszawie przy ul. Postępu 3, wskazanych przez Zamawiającego oraz zapewni wszystkie niezbędne kable zasilające i sygnałowe, złącza, przejściówki itp. konieczne do prawidłowego podłączenia i uruchomienia dostarczonego Sprzętu. Oferowany Sprzęt musi być fabrycznie nowy, wolny od wad i praw osób trzecich, wyprodukowany nie wcześniej niż w roku 2020, sprawny technicznie, musi spełniać wymagania określone w OPZ, musi zostać dostarczony wraz z certyfikatami, licencjami, deklaracjami zgodności CE, kartami gwarancyjnymi oraz instrukcjami w języku polskim lub języku angielskim. Sprzęt musi być dostarczony w oryginalnych opakowaniach producenta, na których widoczne będzie logo i nazwa producenta, opis zawartości i numer katalogowy. Urządzenia muszą pochodzić z autoryzowanego kanału dystrybucji producenta przeznaczonego na teren Unii Europejskiej, a korzystanie przez Zamawiającego z dostarczonego produktu nie może stanowić naruszenia majątkowych praw autorskich osób trzecich ani innych praw osób trzecich. Zamawiający wymaga dostarczenia wraz z urządzeniami oświadczenia przedstawiciela producenta potwierdzającego ważność i zakres uprawnień licencyjnych oraz datę produkcji. Wykonawca musi dostarczyć wraz z urządzeniami certyfikat zgodności z normą NATO SDIP-27 Level A – wydany przez SKW lub ABW, w rozumieniu ustawy z dnia 05 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2019 r., poz. 742 z późn. zm.) na cały okres żywotności Sprzętu. Parametry techniczne przedmiotu zamówienia zostały ujęte w załączniku nr 1 do SIWZ –Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. Na podstawie art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy, w celu potwierdzenia, że oferowany przedmiot zamówienia odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą wypełnionego i podpisanego przez Wykonawcę formularza Specyfikacji technicznej, tj. wypełnionego i podpisanego Załącznika nr 1 do SIWZ (Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia/Specyfikacja techniczna sprzętu), w tym wymagane jest dołączenie do oferty certyfikatów / oświadczeń, o których mowa w pkt I. ppkt 14, pkt I. ppkt 16, pkt II. ppkt 1, pkt II. ppkt 2 Załącznika nr 1 do SIWZ. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać zdolność do zapewnienia ochrony informacji niejawnych o klauzuli tajności min. „poufne" w zakresie określonym w Świadectwie Bezpieczeństwa Przemysłowego pierwszego lub drugiego stopnia zgodnie z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Polski, a w szczególności z: Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. z 2019 r. Nr 742 z późn. zm.), Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1781 ) oraz przepisami wykonawczymi do nich wydanymi, umowami międzynarodowymi (pomiędzy Polską a krajem Wykonawcy) w przedmiotowej sprawie.11. Ilekroć w treści SIWZ, w tym w opisie przedmiotu zamówienia, użyte są znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, a także normy, Zamawiający dopuszcza rozwiązanie równoważne. Przez produkt równoważny dla wyspecyfikowanego przedmiotu zamówienia rozumie się taki, który posiada lub realizuje te same funkcje/ funkcjonalności jak produkt określony za pomocą wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty dostarczane przez konkretnego Wykonawcę oraz jego zastosowanie nie wymaga żadnych dodatkowych nakładów (finansowych, programistycznych, sprzętowych) związanych z dostosowaniem infrastruktury Zamawiającego określonej w Opisie przedmiotu zamówienia. Przez normę jakościową równoważną rozumie się taką, która potwierdza, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z normami jakościowymi lub poświadcza zgodność działań Wykonawcy z równoważnymi normami jakościowymi odwołującymi się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich lub potwierdza odpowiednio stosowanie przez Wykonawcę równoważnych środków zapewnienia jakości. Warunki dotyczące realizacji zamówienia zostały określone w Załączniku Nr 2 do SIWZ –Wzór Umowy.
Cpv glowny przedmiot 30213300-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 90
Data rozpoczecia 2020-10-22T00:00:00+02:00
Data zakonczenia 2021-01-20T00:00:00+01:00
Okreslenie warunkow Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą posiadać aktualną koncesję na wytwarzanie i obrót wyrobem stanowiącym przedmiot niniejszego zamówienia - wydaną zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. zgodnie z ustawą z dnia 22 czerwca 2001 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. Nr 67 poz. 679 z późn. zm.) oraz Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 3 grudnia 2001 r. w sprawie rodzajów broni i amunicji oraz wykazu wyrobów i technologii o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym, na których wytwarzanie lub obrót jest wymagana koncesja (Dz. U. Nr 145 poz. 1625).
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów, poprzestając na oświadczeniu Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie formułuje szczegółowych wymogów, poprzestając na oświadczeniu Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w niniejszym postępowaniu.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14, 21 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 4. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie wcałości wykonania decyzji właściwego organu; 5. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 6. oświadczenie Wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo - w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji - dokumenty potwierdzające dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 7. oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 8. oświadczenie Wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2016 r. poz. 716).
Zakresie warunkow udzialu Aktualna koncesja/ zezwolenie potwierdzające uprawnienie do obrotu wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym,
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu wstępnego potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw wykluczenia, Wykonawca ma obowiązek złożyć aktualne na dzień składania oferty oświadczenia, których wzory stanowią Załączniki nr 4 i 5 do SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach i przedstawia zobowiązanie podmiotu trzeciego do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. Zamawiający może w dowolnej chwili w trakcie postępowania zwrócić się do każdego Wykonawcy o przedłożenie wszystkich lub niektórych wymaganych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli jest to niezbędne dla zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy (wzór stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym terminie, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zgodnie z § 13 Wzoru umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ : 1) zmiana terminu wykonania umowy - w przypadku, gdy niedotrzymanie pierwotnego terminu realizacji umowy wynika z napotkania przez WYKONAWCĘ lub ZAMAWIAJĄCEGO okoliczności niemożliwych do przewidzenia i niezależnych od nich, np. wystąpienia zjawisk związanych z działaniem siły wyższej (klęska żywiołowa, niepokoje społeczne, działania militarne itp.). W przypadku wystąpienia powyższych okoliczności, w zakresie mającym wpływ na przebieg realizacji zamówienia, termin wykonania umowy może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas trwania przeszkody; 2) zmiana terminu płatności w przypadku ograniczenia finansowego po stronie ZAMAWIAJĄCEGO, z przyczyn od niego niezależnych; 3) w przypadku zmiany przepisów prawa, opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Dzienniku Ustaw, Monitorze Polskim lub Dzienniku Urzędowym odpowiedniego ministra, Zamawiający dopuszcza zmiany sposobu, terminu realizacji Umowy lub zmiany zakresu świadczeń Wykonawcy wymuszone takimi zmianami prawa; 4) w przypadku zmiany stawki podatku od towarów i usług – wynagrodzenie przewidziane niniejszą Umową ulegnie zmianie odpowiedniej do zmiany wysokości podatku od towarów i usług (ulegnie korekcie o wysokość zmiany podatku VAT), przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do wynagrodzenia objętego fakturą wystawioną po dniu wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług.
IV 6 1 sposob udostepniania Zgodnie z § 10 Wzoru umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ -
IV 4 4 data 2020-09-22T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Zgodnie z § 12 Wzoru umowy stanowiący Załącznik nr 2 do SIWZ, Zamawiający wymaga wniesienia Zabezpieczenia Należytego Wykonania Umowy.

Criterion

Kryteria 1) Cena oferty brutto
Znaczenie 60,00
  
Kryteria 2) Termin realizacji
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)