„Dostawa sprzętu dydaktycznego dla potrzeb Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie w ŁCDNiKP w Łodzi. Zamówienie podzielone na części, od 1 do 4”

Data publikacji 2020-09-14
Data zakończenia 2020-09-22 00:00:00
Instytucja Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
Miejscowość Łódź
Województwo łódzkie
Branża
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 584771-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391621109
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup i dostawa doposażenia Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie w sprzęt dydaktyczny niezbędny do utworzenia w Pracowni wyspecjalizowanego ośrodka szkoleniowego i egzaminacyjnego HTEC (Haas Technical Education Center) w obszarze użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 0c04fb66-b185-47c5-b458-6f3d8c375a38
Biuletyn 584771-N-2020
Zamawiajacy nazwa Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego
Regon 47139038700000
Zamawiajacy adres ulica ul. Kopcińskiego
Zamawiajacy adres numer domu 29
Zamawiajacy miejscowosc Łódź
Zamawiajacy kod pocztowy 90-142
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo łódzkie
Zamawiajacy telefon 426 783 378,
Zamawiajacy fax 426 780 798
Zamawiajacy email a.sawicka@lcdnikp.elodz.edu.pl,
Adres strony url http://wckp.lodz.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu „Obrabiarki sterowane numerycznie – nowe technologie dla Przemysłu 4.0”
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 9
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.wckp.lodz.pl/index.php?id=103&rp=1
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.wckp.lodz.pl/index.php?id=103&rp=1
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny drogą pocztową lub osobiście
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego w Łodzi ul. Kopcińskiego 29, 90-142 Łódź
Nazwa nadana zamowieniu „Dostawa sprzętu dydaktycznego dla potrzeb Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie w ŁCDNiKP w Łodzi. Zamówienie podzielone na części, od 1 do 4”
Numer referencyjny CNC4.1.2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 4
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup i dostawa doposażenia Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie w sprzęt dydaktyczny niezbędny do utworzenia w Pracowni wyspecjalizowanego ośrodka szkoleniowego i egzaminacyjnego HTEC (Haas Technical Education Center) w obszarze użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie.
Cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile to wynika z odrębnych przepisów - w tym zakresie, za wystarczające Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia aktualnego na dzień składania ofert o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego sytuacji finansowej lub ekonomicznej Wykonawcy - w tym zakresie, za wystarczające Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia aktualnego na dzień składania ofert o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. Zamawiający nie stawia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. W tym zakresie, za wystarczające Zamawiający uzna złożenie przez Wykonawcę wraz z ofertą oświadczenia aktualnego na dzień składania ofert o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi załącznik nr 3 do SIWZ; 2. Zamawiający stawia warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia zawodowego Wykonawcy – dotyczy wszystkich części zamówienia. Warunek udziału w postępowaniu dotyczący zdolności zawodowej o którym mowa powyżej w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał lub wykonuje w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie …. Dotyczy części nr 1 zamówienia … co najmniej jednej dostawy mebli, wyposażenia sal dydaktycznych w tym także sprzętu dydaktycznego, o wartości nie mniejszej niż 10 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Dotyczy części nr 2 zamówienia … co najmniej dwie dostawy wyposażenia pracowni naukowych lub dydaktycznych w sprzęt dydaktyczny, lub innych sprzętów i urządzeń tożsamych z przedmiotem zamówienia, o wartości nie mniejszej niż 50 000,00 zł brutto każda wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Dotyczy części nr 3 zamówienia … co najmniej jedną dostawę wyposażenia pracowni naukowych lub dydaktycznych w sprzęt dydaktyczny, lub sprzętu komputerowego, o wartości nie mniejszej niż 20 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; Dotyczy części nr 4 zamówienia … co najmniej jedną dostawę wyposażenia pracowni naukowych lub dydaktycznych w sprzęt dydaktyczny, sprzętu komputerowego lub multimedialnego, o wartości nie mniejszej niż 5 000,00 zł brutto wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Dokumenty składane po otwarciu ofert Na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu: W celu wykazania braku podstaw wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia – odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy. W celu potwierdzenia braku podstawy wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (według wzoru, który zostanie udostępniony wraz z informacją z otwarcia ofert) oraz, w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.
Zakresie warunkow udzialu Na potwierdzenie spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu: Zamawiający przed udzieleniem zamówienia może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunku udziału w postępowaniu, dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej w zakresie posiadanego doświadczenia zawodowego Wykonawcy: a) Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa wykaz doświadczenia zawodowego wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunku udziału w postępowaniu opisanego dla danej części zamówienia
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Zamawiający przed udzieleniem zamówienia może wezwać Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego: a) Wykonawca na wezwanie Zamawiającego składa Zestawienie przedmiotu dostaw – w tym szczegółowe specyfikacje techniczne (dot. części nr 2, 3 i 4), np. karty katalogowe i foldery oraz wzorniki dostępnych kolorów (dot. części nr 1), certyfikaty w tym deklaracje zgodności CE (tam, gdzie jest to wymagane przez Zamawiającego) - wraz z innymi niezbędnymi dokumentami w celu potwierdzenia zgodności oferowanego przedmiotu dostawy z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego w Dziale 2 dla poszczególnych części zamówienia.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w przypadkach, gdy: a) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy, chyba że zmiana taka znana była w chwili składania oferty, b) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania, o ile zmiana taka jest korzystna dla Zamawiającego, z wyjątkiem sytuacji, gdy zmiana ta ingeruje w treść oferty lub jest istotna, lub o ile zmiana taka jest konieczna w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy, c) zmiany miejsc dostaw, wykonywania świadczeń gwarancyjnych, świadczenia usług towarzyszących wykonaniu przedmiotu umowy, oraz zmian adresów tych miejsc w wyniku zmian organizacyjnych i/lub zmian adresów Zamawiającego, jednostek nadzorowanych przez Zamawiającego, innych jednostek, na rzecz których, w imieniu których i/lub wspólnie z którymi Zamawiający udzielił zamówienia. Ponadto, Zamawiający dopuszcza zmiany w zakresie terminu realizacji zamówienia w przypadku wystąpienia: a) działania innej siły wyższej, mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania zamówienia wyłącznie w stopniu którego profesjonalnie działający Wykonawca, przy zachowaniu należytej staranności, nie mógł przewidzieć. b) wystąpienia okoliczności, których Strony nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności. c) wystąpienia okoliczności towarzyszących przedmiotowemu zamówieniu (zarówno po stronie Zamawiającego, jak i Wykonawcy) wynikających z przedłużającego się okresu trwania epidemii COVID-19 albo trwania związanego z tym stanu wyjątkowego na terytorium RP i wynikających z tego powodu obostrzeń lub ograniczeń stanowionych odpowiednimi aktami prawa lub decyzji administracyjnych oraz powodujących że nie jest możliwe wykonanie zamówienia.
IV 4 4 data 2020-09-22T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Polski (PL)
IV 4 5 okres 30
IV 4 17 1

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Część nr 1
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 21
Zalacznik informacje dodatkowe Ustala się następujący termin wykonania zamówienia: Część 1 zadanie 1-4) – w ramach dostawy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć całość zamówienia w terminie do 21 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy. Termin wykonania zamówienia jest jednym z dodatkowych, pozacenowych kryteriów oceny ofert. Wykonawca uzyska dodatkowe punkty w przypadku, gdy w treści oferty wskaże w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości Zamawiającego, iż oferuje dostawy przedmiotu zamówienia w terminie korzystniejszym dla Zamawiającego tj. w terminie krótszym niż Zamawiający opisał (dla danej części zamówienia)
Zalacznik krotki opis Część 1 Zadanie 1) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie – 15 biurek/stolików biurowych/stołów konferencyjnych. Część 1 Zadanie 2) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie – 15 foteli biurkowych/biurowych/pracowniczych/szkolnych Część 1 Zadanie 3) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie – 1 fotel biurkowych/biurowych/pracowniczych/szkolnych dla prowadzącego zajęcia dydaktyczne Część 1 Zadanie 4) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie – 1 szt. biurko z dostawką – „Pomocnikiem” (regał) dla prowadzącego zajęcia oraz 3 szt. szaf/regałów na akta
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Część nr 2
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 70
Zalacznik informacje dodatkowe Ustala się następujący termin wykonania zamówienia: Część 2 zadanie 1-4) – w ramach dostawy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć całość zamówienia w terminie do 70 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy.. Termin wykonania zamówienia jest jednym z dodatkowych, pozacenowych kryteriów oceny ofert. Wykonawca uzyska dodatkowe punkty w przypadku, gdy w treści oferty wskaże w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości Zamawiającego, iż oferuje dostawy przedmiotu zamówienia w terminie korzystniejszym dla Zamawiającego tj. w terminie krótszym niż Zamawiający opisał (dla danej części zamówienia)
Zalacznik krotki opis Część 2 Zadanie 1) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie - Urządzenie do pomiaru wartości korekcyjnych narzędzi tokarskich poza obrabiarką – 1 zestaw. Część 2 Zadanie 2) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie - Stół uchylno-obrotowy wraz z zestawem instalacyjnym 4 osi i zestawem instalacyjnym osi 5-tej do obrabiarki Haas VF-1 – 1 zestaw, Część 2 Zadanie 3) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie - Symulator do nauki programowania poza obrabiarką ze sterowaniem kompatybilnym z obrabiarkami: frezarką HAAS VF-1 oraz tokarką HAAS ST-10 –6 sztuk, Część 2 Zadanie 4) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie – System CAD/CAM do programowania obrabiarek sterowanych numerycznie: moduł tokarki i frezarki.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Część nr 3
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 21
Zalacznik informacje dodatkowe Ustala się następujący termin wykonania zamówienia: Część 3 – w ramach dostawy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć całość zamówienia w terminie do 21 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy. Termin wykonania zamówienia jest jednym z dodatkowych, pozacenowych kryteriów oceny ofert. Wykonawca uzyska dodatkowe punkty w przypadku, gdy w treści oferty wskaże w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości Zamawiającego, iż oferuje dostawy przedmiotu zamówienia w terminie korzystniejszym dla Zamawiającego tj. w terminie krótszym niż Zamawiający opisał (dla danej części zamówienia)
Zalacznik krotki opis Część 3) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie - 15 stanowisk komputerowych wraz z oprogramowaniem. Przedmiotem zamówienia jest dostawa 15 szt. komputerów typu All-in-One tj. takich, w których podzespoły komputerowe, takie jak płyta główna z procesorem czy układ graficzny, zostały umieszczone w jednej obudowie z ekranem. Dostawa obejmuje również niezbędne oprogramowanie oraz dodatkowe akcesoria i sprzęt peryferyjny.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Część 4
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39162110-9
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 21
Zalacznik informacje dodatkowe Ustala się następujący termin wykonania zamówienia: Część 4) – w ramach dostawy Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć całość zamówienia w terminie do 21 dni kalendarzowych licząc od daty zawarcia umowy. Termin wykonania zamówienia jest jednym z dodatkowych, pozacenowych kryteriów oceny ofert. Wykonawca uzyska dodatkowe punkty w przypadku, gdy w treści oferty wskaże w sposób jednoznaczny i nie budzący wątpliwości Zamawiającego, iż oferuje dostawy przedmiotu zamówienia w terminie korzystniejszym dla Zamawiającego tj. w terminie krótszym niż Zamawiający opisał (dla danej części zamówienia)
Zalacznik krotki opis Część 4) Zakup wyposażenia do Pracowni programowania i użytkowania obrabiarek sterowanych numerycznie - 1 sztuka monitora interaktywnego do prowadzenia zajęć wraz z podstawą mobilną.
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)