USŁUGA SERWISOWO-MATERIAŁOWA WRAZ Z DOSTAWĄ URZĄDZENIA DRUKU MASOWEGO NA POTRZEBY SĄDU APELACYJNEGO W SZCZECINIE

Data publikacji 2020-11-13
Data zakończenia 2020-11-23 00:00:00
Instytucja Sąd Apelacyjny w Szczecinie
Miejscowość Szczecin
Województwo zachodniopomorskie
Branża
  • Sprzęt peryferyjny

Szczegóły

Numer ogłoszenia 609532-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302321005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa, instalacja, uruchomienie fabrycznie nowego i nie używanego urządzenia druku masowego, które musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego (w tym posiadać minimalne parametry techniczne i funkcjonalne) wraz z obsługą serwisową przez okres 36 miesięcy od dnia odbioru urządzenia będącego przedmiotem umowy lub do wykonania 17.000.000 sztuk wydruków formatu A4 w zależności od tego który warunek spełni się wcześniej.
Minimalne parametry techniczne i funkcjonalne zostały szczegółowo określone
w załączniku nr 7 do SIWZ stanowiącym jednocześnie opis przedmiotu zamówienia.
Urządzenie należy dostarczyć do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 b699f79b-13af-4f4c-b742-46f754a9635f
Biuletyn 609532-N-2020
Zamawiajacy nazwa Sąd Apelacyjny w Szczecinie
Regon 81273402100000
Zamawiajacy adres ulica ul. Mickiewicza
Zamawiajacy adres numer domu 163
Zamawiajacy miejscowosc Szczecin
Zamawiajacy kod pocztowy 71-165
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo zachodniopomorskie
Zamawiajacy telefon 914 849 409
Zamawiajacy fax 914 849 408
Zamawiajacy email krzysztof.tazbierski@szczecin.sa.gov.pl, pawel.szostak@szczecin.sa.gov.pl
Adres strony url https://ezamowienia.ms.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://ezamowienia.ms.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://ezamowienia.ms.gov.pl
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne https://ezamowienia.ms.gov.pl
Nazwa nadana zamowieniu USŁUGA SERWISOWO-MATERIAŁOWA WRAZ Z DOSTAWĄ URZĄDZENIA DRUKU MASOWEGO NA POTRZEBY SĄDU APELACYJNEGO W SZCZECINIE
Numer referencyjny SPiA2701/9/PN/2020
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa, instalacja, uruchomienie fabrycznie nowego i nie używanego urządzenia druku masowego, które musi spełniać wymagania określone przez Zamawiającego (w tym posiadać minimalne parametry techniczne i funkcjonalne) wraz z obsługą serwisową przez okres 36 miesięcy od dnia odbioru urządzenia będącego przedmiotem umowy lub do wykonania 17.000.000 sztuk wydruków formatu A4 w zależności od tego który warunek spełni się wcześniej. Minimalne parametry techniczne i funkcjonalne zostały szczegółowo określone w załączniku nr 7 do SIWZ stanowiącym jednocześnie opis przedmiotu zamówienia. Urządzenie należy dostarczyć do Sądu Apelacyjnego w Szczecinie.
Cpv glowny przedmiot 30232100-5
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 36
Informacje na temat katalogow Termin wykonania umowy - Wykonawca dostarczy przedmiot umowy do dnia 29 grudnia 2020 r., a okres usługi serwisowo-materiałowej wynosi 36 miesięcy od dnia odbioru urządzenia będącego przedmiotem umowy lub do wykonania 17.000.000 sztuk wydruków formatu A4 w zależności od tego który warunek spełni się wcześniej, jednak nie dłużej niż do 29.12.2023 r. W postępowaniu o udzielenie zamówienia komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami, w szczególności składanie ofert oraz oświadczeń, w tym oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia wykonawcy oraz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału i podmiotach trzecich odbywa się przy użyciu środków komunikacji elektronicznej zapewnionych przez system zapewniający obsługę procesu udzielania zamówień publicznych za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, zwany dalej Systemem, dostępnym pod adresem: https://ezamowienia.ms.gov.pl Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej: a) W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia wykonawcy z postępowania, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, wykonawca składa oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu; b)Ww. oświadczenie oraz ewentualne dowody wykonawca składa – BEZ DODATKOWEGO WEZWANIA - w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez zamawiającego w systemie informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy. c) W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy wykonawców składających ofertę wspólną.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna, że Wykonawca posiada wymagane zdolności techniczne i/lub zawodowe zapewniające należyte wykonanie zamówienia, jeżeli wykonawca wykaże, że: Wykonał w okresie ostatnich 3 lat (przed upływem terminu składania ofert), a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną dostawę o wartości nie mniejszej niż 120.000,00 zł brutto urządzenia druku masowego. Zamawiający uzna za urządzenie druku masowego urządzenie, którego wydajność wynosi minimum 100 stron A4/minutę i maksymalne dopuszczalne obciążenie miesięczne minimum 1.000.000 wydruków A4. W przypadku składania oferty wspólnej ww. warunek musi spełniać co najmniej jeden z wykonawców w całości. W sytuacji, gdy wykonawca w zakresie doświadczenia polega na zdolnościach technicznych i zawodowych podmiotów trzecich na zasadach określonych w art. 22a ustawy, minimum jeden z tych podmiotów musi wykazać spełnienie przedmiotowego warunku w całości.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; W przypadku oferty wspólnej ww. odpis składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną.
Zakresie warunkow udzialu wykaz dostaw wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych, również wykonywanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie; przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów –oświadczenie wykonawcy w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz. UWAGA: W WYKAZIE DOSTAW NALEŻY WSKAZAĆ TYLKO TE DOSTAWY, KTÓRE POTWIERDZAJĄ SPEŁNIENIE WARUNKU UDZIAŁU W NINIEJSZYM POSTĘPOWANIU.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający żąda przedstawienia: a) parametrów technicznych oferowanego urządzenia wg. wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ, b) dokumentu potwierdzającego deklarację zgodności CE dla oferowanego urządzenia. W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz parametrów oferowanego urządzenia.
Inne dokumenty niewymienione 1) formularz oferty zgodnie z Rozdziałem I pkt 3 SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. 2) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 1) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną. 3) oświadczenie, zgodnie z Rozdziałem V pkt 3 ppkt 2) SIWZ; W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jeden wspólny formularz. 4) zobowiązanie podmiotu trzeciego, zgodnie z Rozdziałem V pkt 4 ppkt 2 SIWZ, jeżeli wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zamierza polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów; 5) odpowiednie pełnomocnictwa tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale I pkt 5 zdanie 2 SIWZ lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział III pkt 1 SIWZ); 6) oświadczenie na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ wskazujące cześć zamówienia (zakres), której wykonanie wykonawca powierzy podwykonawcom oraz nazwy firm podwykonawców (jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców); W przypadku składania oferty wspólnej należy złożyć jedno wspólne oświadczenie.
Czy wadium 1
Wadium Wadium należy wnieść w wysokości: 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100) Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Decyduje moment wpływu środków do zamawiającego.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiany umowy dopuszczalne są w granicach unormowania art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu realizacji umowy lub przedmiotu umowy w przypadku: 1) wystąpienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, niezawinionych przez Wykonawcę, 2) wstrzymania lub przesunięcia terminu dostawy przez Zamawiającego 3) wystąpienia innych okoliczności niezawinionych przez Wykonawcę 4) braku dostępności na rynku zaoferowanego urządzenia i pod warunkiem, ze Wykonawca dostarczy urządzenie, które posiadać będzie parametry zgodne z wymaganiami Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia a nadto, jego parametry będą co najmniej równe niż urządzenia zaoferowanego w ofercie. 3. W razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, lub dalsze wykonywanie umowy może zagrozić istotnemu bezpieczeństwu państwa lub bezpieczeństwu publicznemu, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach, w takim przypadku Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania części umowy (art. 145 ust. l i 2 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo Zamówień Publicznych). 4. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminów realizacji umowy, przedmiotu umowy, terminów realizacji określonych w umowie jeżeli z powodu okoliczności związanych z wystąpieniem wirusa SARS-CoV-2 lub choroby wywołanej tym wirusem (COVID-19), jak również wprowadzanych z tego powodu ograniczeń, realizacja przedmiotu umowy będzie niemożliwa lub ograniczona. 5. Zamawiający dopuszcza zmianę wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w następujących przypadkach: 1) zmiany stawki podatku od towarów i usług, 2) zmiana wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę lub minimalnej stawki godzinowej, 3) zmiana zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, 4) zmiana zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. 6. W przypadku waloryzacji wynagrodzenia o którym mowa w ust. 5 należy skierować do Zamawiającego pisemny wniosek Wykonawcy zawierający uzasadnienie i szczegółowy sposób wyliczenia nowych cen oraz wpływ zmiany na wynagrodzenie Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 7 7. Waloryzacja wynagrodzenia będzie mogła nastąpić nie wcześniej niż od miesiąca w którym Wykonawca złożył stosowny wniosek do Zamawiającego o zmianę wysokości wynagrodzenia i nie wcześniej niż po wprowadzeniu: 1) nowych stawek podatku od towarów i usług, 2) nowej, wyższej kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę lub minimalnej stawki godzinowej, 3)zmian zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub zmiany wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, 4) zmian zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych. 8. W przypadku wystąpienia zmiany, o której mowa w ust. 5 Wykonawca może złożyć do Zamawiającego wniosek o zmianę wysokości wynagrodzenia załączając w szczególności: 1) kopie wszystkich umów o pracę pracowników świadczących usługi objęte przedmiotem umowy, otrzymujących minimalne wynagrodzenie za pracę lub kopie umów cywilnoprawnych zawartych z osobami otrzymującymi stawki minimalne – w przypadku wystąpienia zmiany, o której mowa w ust. 5 pkt 2, 2) kopie wszystkich umów o pracę pracowników świadczących usługi objęte przedmiotem umowy lub kopie umów cywilnoprawnych tych osób wraz z zestawieniem wszystkich składników składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne potrącanych z ich wynagrodzenia - w przypadku wystąpienia zmiany, o której mowa w ust. 5 pkt 3, 3) inne dokumenty lub informacje , które okażą się niezbędne dla oceny jaki wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę mają zmiany wymienione w ust. 5. 9. Po otrzymaniu wniosku wraz z kompletem dokumentów, Zamawiający ustali czy zmiany, o których mowa w ust. 2 mają wpływ na koszty wykonywania zamówienia przez Wykonawcę i ewentualnie w jakim rozmiarze. W przypadku gdyby zmiany te miały wpływ na wysokość kosztów wykonania zamówienia Zamawiający odpowiednio dokona podwyższenia wynagrodzenia należnego Wykonawcy.
IV 4 4 data 2020-11-23T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 4 jezyki POLSKI
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i jest zobowiązany, zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 SIWZ do złożenia wskazanych tam dokumentów, to zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) zamiast dokumentów: 1) o których mowa w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia: – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w . 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy, 2) o których mowa w § 5 pkt 2-4 ww. Rozporządzenia: – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2. Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 2 lit. b ww. Rozporządzenia, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 lit. a ww. Rozporządzenia, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w § 7 ust. 1 ww. Rozporządzenia, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis 7 ust. 2 ww. Rozporządzenia stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 5. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w § 5 pkt 1 ww. Rozporządzenia, składa dokument, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 ww. Rozporządzenia, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21 ustawy, jeżeli Zamawiający wymagał zgodnie z Rozdziałem V pkt 5 ppkt 1 SIWZ złożenia tego dokumentu. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów, zastępuje się go dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis § 7 ust. 2 zdanie pierwsze ww. Rozporządzenia stosuje się. 6. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu, o którym mowa w pkt 5, złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

Criterion

Kryteria WYSOKOŚĆ KARY UMOWNEJ
Znaczenie 40,00
  
Kryteria CENA
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)