1.Przedmiotem zamówienia jest zakup i wdrożenie systemu umożliwiającego dwukierunkową wymianę danych dotyczących beneficjentów obszaru rynku pracy i pomocy społecznej na poziomie lokalnym drogą elektroniczną pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy w Gołdapi i Ośrodkami Pomocy Społecznej w Powiecie Gołdapskim.
2.W Powiecie Gołdapskim system będzie działać w 4 jednostkach, tj. w Powiatowym Urzędzie Pracy w Gołdapi, Ośrodku Pomocy Społecznej w Gołdapi, Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Baniach Mazurskich i Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Dubeninkach.
3.Zamawiający zastosował model tradycyjny wdrożenia platformy komunikacyjnej polegający na tym, iż w każdym urzędzie postawione są serwery komunikacyjne platformy oraz lokalne repliki bazy danych, które zasilane są z systemów dziedzinowych urzędów. Element centralny stanowi serwer prezentacyjny znajdujący się w powiatowym urzędzie pracy, do którego logują się użytkownicy platformy.
4.System powinien posiadać co najmniej następującą funkcjonalność:
1/ zapewnienie możliwości wymiany danych pomiędzy Powiatowym Urzędem Pracy a Ośrodkami Pomocy Społecznej, która powinna być realizowana w dwóch trybach:
a/automatycznej wymiany danych w postaci elektronicznej; informacje o beneficjencie powinny być udostępnione po podaniu przez użytkownika końcowego danych jednoznacznie identyfikujących beneficjenta, podstawy prawnej upoważniającej do pozyskania danych, wskazania przeznaczenia dla udostępnionych danych, oznaczenia lub nazwy zbioru, z którego mają być udostępnione dane oraz zakresu informacji zadanych ze zbioru,
b/za pomocą wniosków i zaświadczeń generowanych automatycznie przez platformę, zgodnie z ustawą z 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne; zarówno wnioski jak i zaświadczenia powinny być możliwe do opatrzenia bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu użytkownika końcowego,
2/ zapewnienie możliwości definicji/edycji szablonów dokumentów /np. wniosków zaświadczeń itp. zgodnie z oczekiwaniami użytkowników końcowych,
3/ zapewnienie możliwości konfiguracji zakresu danych o beneficjencie, które powinny być udostępnianie w ramach platformy dla poszczególnych urzędów i grup użytkowników końcowych,
4/ zapewnienie interfejsów komunikacyjnych funkcjonujących w oparciu o standard XML, umożliwiających przesyłanie danych z/do systemów dziedzinowych Powiatowego Urzędu Pracy oraz Ośrodków Pomocy Społecznej,
5/ zapewnienie możliwości jednoczesnego przetwarzania kilku zbiorów osobowych należących do różnych administratorów danych osobowych /PUP,OPS/; platforma powinna umożliwiać funkcjonowanie w architekturze rozproszonej tak, aby bazy danych osobowych poszczególnych urzędów były od siebie logicznie i fizycznie odseparowane oraz były możliwe do fizycznego przetrzymywania w obrębie odpowiednich urzędów będących administratorami danych osobowych lub podmiotami przez nie upoważnionymi do przetwarzania danych osobowych,
6/ dostęp do danych osobowych poprzez platformę powinien być nadzorowany i rejestrowany zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych; w szczególności powinien istnieć mechanizm umożliwiający identyfikację użytkownika końcowego uzyskującego dane osobowe, ich zakres, datę i cel ich pozyskania,
7/ zapewnienie możliwości rejestracji zdarzeń systemowych związanych z logowaniem, wylogowaniem, próba zalogowania po podaniu błędnego hasła, zmiana hasła, blokowaniem oraz odblokowaniem użytkownika końcowego w platformie,
8/ platforma powinna funkcjonować wyłącznie w oparciu o dane beneficjentów pochodzące z systemów dziedzinowych Powiatowego Urzędu Pracy /Syriusz STD/ i Ośrodków Pomocy Społecznej /Pomost STD/; nie powinna umożliwiać dodawania, edycji lub usuwania danych beneficjentów.
5.Zakres danych o beneficjencie Powiatowego Urzędu Pracy, który powinien być możliwy do udostępnienia przez platformę automatycznie z systemu Syriusz STD:
1/ Dane osobowe: nazwisko i imię, PESEL, data i miejsce urodzenia, imię ojca i matki, rodzaj i numer dokumentu tożsamości, płeć, stan cywilny, rodzaj adresu, kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu.
2/ Dane osoby, od kiedy, do kiedy, jakie świadczenia i zasiłki ma przyznane i jakie pobrała, czy jest skreślona z ewidencji:
a/ okresy rejestracji w powiatowym urzędzie pracy:
- data początkowa i końcowa,
- status osoby na rynku pracy (bezrobotny, poszukujący pracy).
b/ przyznane świadczenia i zasiłki w powiatowym urzędzie pracy:
- nazwa świadczenia/zasiłku,
- data początkowa i końcowa.
c/ zasiłki pobierane w powiatowym urzędzie pracy:
- data początkowa i końcowa,
- wysokość zasiłku brutto i netto.
d/ inne świadczenia pobierane w powiatowym urzędzie pracy:
- data początkowa i końcowa,
-wysokość świadczenia brutto i netto.
3/ Szkolenia proponowane osobie wraz z informacją o ewentualnej odmowie:
a/data przedłożenia propozycji,
b/czy propozycja przyjęta,
c/czy odmowa uzasadniona,
d/proponowane szkolenie.
4/Szkolenia odbyte przez osobę:
a/data skierowania,
b/zakres tematyczny szkolenia,
c/sposób zakończenia szkolenia /ukończone, przerwane, w trakcie/,
d/data rozpoczęcia i zakończenia szkolenia.
5/Praca proponowana osobie wraz z informacja o ewentualnej odmowie:
e/data przedłożenia propozycji,
f/czy propozycja przyjęta,
g/czy odmowa uzasadniona,
h/proponowane stanowisko,
i/rodzaj propozycji.
6/Wykształcenie i kwalifikacje zawodowe osoby:
a/posiadane wykształcenia: rodzaj wykształcenia,
b/zawody wyuczone i wykonywane: nazwa zawodu, informacja o tym, czy jest to zawód wyuczony czy wykonywany,
c/posiadane uprawnienia: nazwa uprawnienia,
d/znajomość języków obcych: nazwa języka obcego, stopień znajomości języka w mowie, piśmie i czytaniu,
e/posiadane umiejętności: nazwa umiejętności.
7/Historia kontaktów osoby z urzędem oraz jego zaplanowane wizyty w urzędzie:
a/rodzaj wizyty w urzędzie,
b/miejsce w urzędzie, gdzie należy /należało/ stawić się na wizytę,
c/data planowanej i faktycznie odbytej wizyty.
8/Historia zatrudnienia:
a/rodzaj zatrudnienia,
b/data początkowa i końcowa,
c/nazwa pracodawcy zatrudniającego osobę,
d/zawód jaki wykonuje osoba zatrudniona,
e/stanowisko.
9/Historia statusów osoby w powiatowym urzędzie pracy:
a/data zmiany statusu osoby w powiatowym urzędzie pracy,
b/rodzaj, typ i opis statusu.
6.Zakres danych o beneficjencie Ośrodka Pomocy Społecznej, który powinien być możliwy do udostępnienia przez platformę automatycznie z systemu Pomost STD:
1/Dane osobowe: nazwisko i imię, PESEL, data urodzenia, imię ojca i matki, rodzaj i numer dokumentu tożsamości, płeć, stan cywilny, rodzaj adresu, kod pocztowy, miejscowość, ulica, nr domu, nr lokalu.
2/ Informacje ogólne o osobie:
a/czy osoba jest zarejestrowana w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej,
b/status osoby w jednostce organizacyjnej pomocy społecznej.
3/Przyznane i pobrane świadczenia, zasiłki:
a/nazwa świadczenia/zasiłku,
b/data początkowa i końcowa,
c/wysokość świadczenia/zasiłku brutto i netto.
4/Aktywizacja - udział w projektach
5/wykształcenia i kwalifikacji /wykształcenie, zawód wyuczony i wykonywany, uprawnienia, umiejętności, języki obce/.
7.Wykonawca po wdrożeniu platformy komunikacyjnej zapewni nadzór autorski oraz niezbędne licencje na oprogramowanie systemowe /system aplikacyjny, baza danych/, pod warunkiem, że takie oprogramowanie jest wymagane do pracy w systemie.
8.Wykonawca, po wdrożeniu platformy komunikacyjnej zapozna użytkowników z jej obsługą.
9.Wykonawca, w przypadku zmiany oprogramowania dziedzinowego zapewni aktualność i kompatybilność systemu do dwustronnej komunikacji nie później niż w dniu jego ukazania się aktualizacji do systemów dziedzinowych. |