Zamówienie składa się z dwóch zadań. Pierwsze zadanie polega na dostarczeniu usług edukacyjnych w postaci zajęć pozalekcyjnych i wyrównawczych dla uczniów klas I-III pięciu szkół podstawowych, dla których organem założycielskim jest Miasto Szczecinek.
Drugie zadanie to zakup pomocy naukowych dla szkół objętych projektem. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych na jedno lub dwa zadania.
ZADANIE 1
1. Przedmiotem zamówienia jest zakup usług edukacyjnych obejmujących przeprowadzenie 3172 godzin zajęć pozalekcyjnych w ramach projektu indywidualizacji procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych pt. Wsparcie na starcie - indywidualizacja programu nauczania w klasach I-III WND-POKL.09.01.02-32-152/11 dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1 Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych, w roku szkolnym 2011/12 oraz 2012/13, w szkołach podstawowych Miasta Szczecinek
2. Osoby prowadzące poszczególne zajęcia muszą spełniać następujące warunki:
a) Kwalifikacje dla odpowiedniej części zamówienia muszą być zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 roku (Dz.U. z 2009r Nr 50, poz. 400)
w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli. Wykonawcy muszą posiadać przynajmniej stopień awansu zawodowego na nauczyciela kontraktowego oraz ukończone formy doskonalenia zawodowego zgodnie z rodzajem prowadzonych zajęć (dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub kurs kwalifikacyjny).
b) wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w zakresie
logopedii lub uprawnienia do prowadzenia zajęć logopedycznych: studia podyplomowe
w zakresie logopedii lub kurs kwalifikacyjny dający uprawnienia do prowadzenia zajęć
logopedycznych (dotyczy zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju
mowy),
c) uprawnienia do prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej: studia podyplomowe
w zakresie gimnastyki korekcyjnej lub kurs kwalifikacyjny dający uprawnienia do
prowadzenia zajęć z gimnastyki korekcyjnej (dotyczy zajęć dla uczniów z gimnastyki
korekcyjnej),
d) wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym i kwalifikacje
w zakresie prowadzenia zajęć socjoterapeutycznych (dotyczy zajęć dla uczniów z
zaburzeniami komunikacji społecznej, mających trudności z prawidłowym
funkcjonowaniem w szkole i w grupie rówieśniczej),
e) minimum trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu usług o charakterze jak przedmiot
niniejszego zamówienia - dotyczy odpowiednio zajęć dla uczniów z trudnościami w
czytaniu i pisaniu, zajęć dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności
matematycznych, zajęć dla uczniów uzdolnionych rozwijających zainteresowania
matematyczno-przyrodnicze, zajęć dla uczniów uzdolnionych rozwijających
zainteresowania artystyczne.
3. Zakres, ilość i rodzaj zajęć określają szczegółowe działania stanowiące części zamówienia. Czas trwania jednej godziny zajęć określa się jako 45 minut.
4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.
5. Zajęcia odbywają się w obiektach zamawiającego z wykorzystaniem pomocy naukowych
i sprzętu będącego na wyposażeniu sal dydaktycznych.
6. Wykaz działań przedmiotowego zadania:
I. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy.
Prowadzenie zajęć logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy w szkołach
podstawowych:
Część I.1 - SP nr 1: 210 h, 7 grup
Część I.2 - SP nr 4: 96 h, 3 grupy
Część I.3 - SP nr 6: 288 h, 9 grup
Część I.4 - SP nr 7: 450 h, 3 grupy
Część I.5 - SP Integracyjna: 32 h, 2 grupy
Łącznie 24 grupy - razem 1076 godzin.
Program zajęć ma obejmować: usprawnianie narządów artykulacji, wywoływanie, utrwalanie
i automatyzacja głosek, ćwiczenia słuchu fonematycznego, analizy i syntezy słuchu,
kształtowanie i rozwijanie umiejętności komunikowania się z otoczeniem, usprawnienie
umiejętności szkolnych.
II. Zajęcia dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu - dysleksja.
Prowadzenie zajęć dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu w szkołach
podstawowych:
Część II.1 - SP nr 4: 96 h, 3 grupy
Część II.2 - SP nr 6: 96 h, 3 grupy
Część II.3 - SP nr 7: 270 h, 9 grup
Część II.4 - SP Integracyjna: 32 h, 2 grupy
Łącznie: 17 grup, 494 godziny.
Program zajęć ma obejmować: ćwiczenia poprawiające percepcję wzrokową i słuchową,
utrwalanie liter, ćwiczenia zwiększające tempo czytania, stopień rozumienia tekstu, metodę
sylabową, ćwiczenia w pisaniu z pamięci i ze słuchu, manualne, graficzne.
III. Zajęcia dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych.
Prowadzenie zajęć dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych
w szkołach podstawowych:
Część III.1 - SP nr 4: 96 h, 3 grupy
Część III.2 - SP nr 7: 270 h, 9 grup
Część III.3 - SP Integracyjna: 32 h, 2 grupa
Łącznie: 14 grup, 398 godziny.
Program zajęć ma obejmować: ćwiczenia w zakresie czynnościowego nauczania matematyki, usprawnianie techniki rachunkowej, logicznego myślenia, rozwiązywania zadań tekstowych, rozwijanie umiejętności praktycznych uczniów.
IV. Zajęcia dla uczniów uzdolnionych rozwijających zainteresowania matematyczno-przyrodnicze
Prowadzenie zajęć dla uczniów szczególnie uzdolnionych w szkołach podstawowych:
Część IV.1 - SP nr 4: 96 h, 3 grupy
Część IV.2 - SP nr 6: 96 h, 3 grupy
Część IV.3 - SP nr 7: 180 h, 6 grupy
Łącznie 12 grup, 372 godzin.
Program zajęć ma obejmować: rozwiązywanie złożonych zadań tekstowych, gry i zabawy
matematyczno-logiczne, doświadczenia i obserwacje dotyczące świata zwierząt i roślin,
ekologii, zdrowia i higieny.
V. Zajęcia dla uczniów z gimnastyki korekcyjnej.
Prowadzenie zajęć dla uczniów z gimnastyki korekcyjnej w szkołach podstawowych:
Część V.1 - SP nr 4: 64 h, 2 grupy
Część V.2 - SP nr 6: 288 h, 9 grupy
Część V.3 - SP nr 7: 120 h, 4 grup
Część V.4 - ISP: 64 h, 2 grupy
Łącznie: 17 grup, 536 godziny.
Program zajęć ma obejmować: kształtowanie prawidłowej postawy ciała u uczniów, nauka
ćwiczeń wzmacniających poszczególne partie mięśni, zabawy i gry ruchowe z elementami
korektywy.
VI. Zajęcia rozwijające dla uczniów uzdolnionych artystycznie
Prowadzenie zajęć dla uczniów w szkole podstawowej:
Część VI.1 - SP nr 1: 180 h, 6 grup
Łącznie: 6 grup, 180 godzin
Program zajęć ma obejmować: wyczulanie na piękno słowa mówionego, ćwiczenie gestów i
mimiki twarzy oraz zapoznanie uczniów z terminologią sztuki teatralnej. Zajęcia z plastyki, doskonalenie warsztatu malarskiego, historia sztuki.
VII. Zajęcia socjoterapeutyczne dla uczniów z zaburzeniami komunikacji społecznej, mających trudności z prawidłowym funkcjonowaniem w szkole i w grupie rówieśniczej.
Prowadzenie zajęć w szkołach podstawowych:
Część VII.1 - SP nr 1: 90 h, 3 grupy
Część VII.2 - SP nr integracyjna: 90 h, 3 grupy
Łącznie: 6 grup, 180 godzin
Program zajęć ma obejmować: zmianę patologicznych wzorców zachowań i zmniejszenie
poziomu zaburzeń zachowań u dzieci, poprzez:
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania własnych i cudzych uczuć, wyrażania uczuć,
- kształtowanie umiejętności dostrzegania swoich mocnych stron, widzenia różnic i
podobieństw między ludźmi,
- zwiększenie poczucia własnej wartości,
- kształtowanie umiejętności skutecznego porozumiewania się, wyrażania swoich myśli i
uczuć, rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, umiejętności interpersonalnych,
ZADANIE II
1. Dostarczenie do szkół objętych wsparciem w ramach projektu pomocy naukowych do poszczególnych rodzajów zajęć w nich realizowanych, zgodnie ze szczegółowym opisem przedmiotu zamówienia stanowiącym Załącznik Nr 1. do SIWZ.
2. Dostarczone pomoce naukowe powinny być właściwej jakości, fabrycznie nowe i mogą być używane bez naruszenia praw własności osób trzecich, w tym praw patentowych i praw autorskich;
3. Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i w swoim zakresie. |