| Biuletyn | 1 | 
							                							                							                									
						| Nazwa | Szpital Miejski im. Franciszka Raszei | 
							                									
						| Ulica | ul. Mickiewicza 2 | 
							                									
						| Nr domu | 2 | 
							                							                									
						| Miejscowość | Poznań | 
							                									
						| Kod Pocztowy | 60-834 | 
							                									
						| Województwo | wielkopolskie | 
							                									
						| Tel | 61 848 10 11 | 
							                									
						| Fax | 61 848 49 90/91 | 
							                									
						| Internet | www.raszeja.poznan.pl | 
							                									
						| Regon | 00031332500000 | 
							                									
						| E-mail | efilipiak@raszeja.poznan.pl | 
							                							                									
						| Obowiązkowa | Tak | 
							                									
						| Dotyczy | 1 | 
							                									
						| Rodzaj zamówienia | Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej | 
							                							                									
						| Rodz zam | D | 
							                							                							                							                									
						| Czy częsci | Tak | 
							                									
						| Liczba częsci | 3 | 
							                									
						| Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej | Nie | 
							                									
						| Czy dialog | Nie | 
							                									
						| Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających | Nie | 
							                									
						| Czas | Obowiązuje termin | 
							                									
						| Czas w miesiącach | 12 | 
							                									
						| Wadium | Przystępując do niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawca nie jest zobowiązany zabezpieczyć składanej oferty wadium. W niniejszym postępowaniu wadium nie pobiera się | 
							                									
						| Zaliczka | Nie | 
							                									
						| Uprawnienie | Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie | 
							                									
						| Wiedza | Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje dwie dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia i wartości każdej z nich nie mniejszej niż:
- pakiet nr 1: 12 000,00 zł
- pakiet nr 2: 24 000,00 zł
- pakiet nr 3:  2 000,00 zł
W przypadku dostaw lub usług opiewających na waluty inne niż złoty polski Zamawiający dokona przeliczenia według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia 
o zamówieniu, lub w przypadku walut, których kursy nie są publikowane każdego dnia, według pierwszej tabeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu lub po dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. | 
							                									
						| Potencjał | Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie | 
							                									
						| Zdolne | Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie | 
							                									
						| Sytuacja | Zamawiający odstępuje od opisu warunku w tym zakresie | 
							                									
						| Oswiadczenie potwierdzenia 4 | Tak | 
							                									
						| Oswiadczenie potwierdzenia 5 | Tak | 
							                									
						| Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 | Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał lub wykonuje dwie dostawy odpowiadające przedmiotowi zamówienia i wartości każdej z nich nie mniejszej niż:
- pakiet nr 1: 12 000,00 zł
- pakiet nr 2: 24 000,00 zł
- pakiet nr 3:  2 000,00 zł
W przypadku dostaw lub usług opiewających na waluty inne niż złoty polski Zamawiający dokona przeliczenia według średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu, lub w przypadku walut, których kursy nie są publikowane każdego dnia, według pierwszej tabeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu lub po dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu. | 
							                									
						| Oswiadczenia wykluczenia 1 | Tak | 
							                									
						| Oswiadczenia wykluczenia 2 | Tak | 
							                									
						| Oswiadczenia wykluczenia 8 | Tak | 
							                									
						| Dok grup kap 1 | Tak | 
							                									
						| Dokument podmiotów | Tak | 
							                									
						| Dok potw 5 | Tak | 
							                									
						| Inne dokumenty potwierdzające | Katalog zaoferowanych artykułów biurowych oraz tonerów i tuszy do drukarek 
i materiałów pomocniczych (w zależności, na który pakiet Wykonawca składa ofertę). | 
							                									
						| Niepełnosprawne | Nie | 
							                									
						| Kod trybu zamówienia | PN | 
							                									
						| Czy zmiana umowy | Tak | 
							                									
						| Zmiana umowy | Załącznik nr 5 do SIWZ (wzór umowy):
- par. 4 ust. 5: W trakcie obowiązywania umowy Strony dopuszczają zmiany cen w przypadku: zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie wyłącznie cena brutto, cena netto pozostanie bez zmian. Zmiana tych cen może nastąpić najwcześniej z dniem wejścia w życie aktu prawnego wprowadzającego zmianę stawki podatku VAT. Niemniej każdorazowo zmiana umowy winna zostać dokonana w postaci pisemnego aneksu. Wykonawca w pierwszej kolejności zobowiązany jest do przedstawienia Zamawiającemu stosownej dokumentacji, na podstawie której stawka podatku VAT zostaje zmieniona. 
- par. 4 ust. 8: Wszelkie  zmiany  bądź  uzupełnienia  niniejszej  umowy  wymagają  formy  pisemnej  
w postaci  aneksu  pod  rygorem  nieważności.
- par. 4 ust. 9: Zamawiający dopuszcza możliwość zmniejszenia ceny produktu po uprzednim podpisaniu aneksu z Wykonawcą.
- par. 6 ust. 5: Zamawiający może przedłużyć termin obowiązywania umowy w przypadku niewykorzystania całości wartości przedmiotu zamówienia, nie jest natomiast do tego zobowiązany.
- par. 12: Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. | 
							                									
						| Kod kryterium | A | 
							                									
						| Adres strony internetowej siwz | www.raszeja.poznan.pl | 
							                									
						| Adres uzyskania siwz | w siedzibie Zamawiającego, w Szpitalu Miejskim im. Franciszka Raszei przy ul. Mickiewicza 2 w Poznaniu (60-834 Poznań), w pokoju nr 361 (Zamówienia Publiczne) - III piętro Szpitala | 
							                									
						| Data składania wniosków | 25/03/2014 | 
							                									
						| Godzina składania wniosków | 09:45 | 
							                									
						| Miejsce | siedziba Zamawiającego, Szpital Miejski im. Franciszka Raszei przy ul. Mickiewicza 2 w Poznaniu (60-834 Poznań), Kancelaria Szpitalna, piwnica Szpitala, wejście od strony ul. Poznańskiej | 
							                									
						| Termin | Obowiązuje termin | 
							                									
						| Termin związania ofertą | 30 | 
							                									
						| Informacje dodatkowe | 1. Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do uzyskania wszelkich niezbędnych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy.
2. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. 
3. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert równoważnych. 
4. Termin realizacji zamówienia: przez okres jednego roku - 12 miesięcy, lub do momentu wyczerpania zamówienia, sukcesywnie w miarę zgłaszanych przez Zamawiającego potrzeb lub do wyczerpania przez Zamawiającego całości dostawy. Zamówienia  winny być  realizowane  sukcesywnie, zgodnie  z  bieżącym zapotrzebowaniem Zamawiającego.
5. Przedmiotem niniejszego postępowania nie jest zawarcie umowy ramowej. 
6. Informacja na temat możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom: Wykonawca może powierzyć wykonanie części lub całości niniejszego zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu ofertowym części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom.
Podwykonawca musi posiadać takie same koncesje, licencje, zezwolenia i zgody jakie posiada Wykonawca.
Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców w wykonaniu zamówienia. 
Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy, lub podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1.
Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
7. Wymagania stawiane Wykonawcy: 
- Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia,
- Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy,
- Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia,
- Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.  
8. Rozliczenie pomiędzy stronami odbywać się będzie w złotych polskich.
9. Zamawiający nie planuje zorganizowania zebrania Wykonawców.
10. Zamawiający nie planuje aukcji elektronicznej.
11. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. 
12. Oferty zostaną otwarte dnia: 25.03.2014 r., o godz. otwarcia ofert 10:00, adres: Szpital Miejski im. Franciszka Raszei, ul. Mickiewicza 2, 60-834 Poznań, Zamówienia Publiczne - III piętro Szpitala, pokój 361. | 
							                									
						| Czy unieważnienie | Nie | 
							                									
						| Inne dokumenty | 1. Na ofertę składają się następujące dokumenty i załączniki:
1.1. Specyfikacja Techniczna Zamówienia - wypełniona i podpisana przez Wykonawcę (Załącznik nr 1 do SIWZ).
1.2. Formularz oferty - wypełniony i podpisany przez Wykonawcę (Załącznik nr 2 do SIWZ).
1.3. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 3 do SIWZ).
1.4. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia z art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych (Załącznik nr 4 do SIWZ).
1.5. Wzór umowy (Załącznik nr 5 do SIWZ).
1.6. Formularz oświadczenia I (Załącznik nr 6 do SIWZ).
1.7. Formularz oświadczenia II (Załącznik nr 7 do SIWZ).
1.8. Wykaz wykonanych/wykonywanych w ciągu ostatnich trzech lat dostaw (Załącznik nr 8 do SIWZ).
1.9. Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej (Załącznik nr 9 do SIWZ).
1.10. Oświadczenie dotyczące grupy kapitałowej (Załącznik nr 10 do SIWZ).
2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający żąda następujących dokumentów: 
2.1. Oświadczenia z art. 24 ust. 1 Ustawy Prawo  zamówień publicznych - Załącznik nr 4 do SIWZ
2.2. Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji 
o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 Ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
2.3. Dokumentów potwierdzających posiadanie uprawnień - pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile nie wynika to z przedstawionych dokumentów rejestrowych.
2.4. Ponadto Zamawiający pod rygorem wykluczenia z postępowania wymaga na podstawie art. 26 ust. 2 d Ustawy Prawo zamówień publicznych przedstawienia listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, albo informacji o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - zgodnie z Załącznikiem nr 9 i nr 10 do SIWZ.
3. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
3.1. Oświadczenia z art. 22 ust. 1 Ustawy Prawo  zamówień publicznych - Załącznik nr 3 do SIWZ.
3.2. Wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych głównych dostaw, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz 
z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane.
3.3. Dowodów potwierdzających należyte wykonanie lub wykonywanie dostaw:
a) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych dostaw okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub
b) oświadczenie Wykonawcy jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa 
w pkt 3.3 a) 
W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 3.2, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 3.3.
Jeżeli wykaz lub dowody, o których mowa w pkt 3.2 i pkt 3.3 budzą wątpliwości Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo z innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
3.4. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunku udziału 
w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia przedkłada pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
4. Dokumenty i oświadczenia potwierdzające spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez Zamawiającego:  
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający wymaga przedstawienia wraz z ofertą:
4.1. Katalog zaoferowanych artykułów biurowych oraz tonerów i tuszy do drukarek i materiałów pomocniczych (w zależności, na który pakiet Wykonawca składa ofertę).
5. Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej: 
5.1. Zamiast dokumentu, o którym mowa w Rozdziale IV pkt. 2.2. składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.2. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów wskazanych w niniejszym pkt 5, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem.
W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem, 
o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
6. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:  
W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, np. konsorcja) oferta spełniać musi następujące wymagania:
6.1. W odniesieniu do wymagań postawionych przez Zamawiającego, każdy z  Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega  wykluczeniu na podstawie  art.  24  ust. 1 ustawy. Warunek posiadania wiedzy i doświadczenia spełnia co najmniej jeden z nich w wymaganym zakresie.
6.2. Oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.
6.3. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o  udzielenie  zamówienia  albo  reprezentowania  w  postępowaniu 
i  zawarcia  umowy  w  sprawie zamówienia publicznego (do oferty dołączyć odpowiednie pełnomocnictwo).
6.4. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako pełnomocnik pozostałych.
6.5. Wykonawcy wspólnie ubiegający się  o zamówienie, których oferta zostanie uznana za  najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani  przedstawić Zamawiającemu umowę  regulującą współpracę tych podmiotów zawierającą następujące postanowienia:
a) określenie celu  gospodarczego,
b) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji zamówienia,
c) oznaczenie czasu trwania obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia,
d) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.
Złożenie wymaganych dokumentów po upływie terminu składania ofert jest możliwe jedynie w trybie  art.  26  ust. 3  ustawy - Prawo  zamówień publicznych. W sytuacji,  kiedy  Wykonawca  nie  złoży wymaganych przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których  mowa  w  art.  25  ust. 1  ustawy i art. 26 ust. 2b i ust. 2d  lub  nie  złoży pełnomocnictwa  albo złoży wymagane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa  w  art.  25  ust. 1  i art. 26 ust. 2d i ust. 2d  ustawy, zawierające błędy lub złoży wadliwe pełnomocnictwo, Zamawiający wezwie do ich złożenia w wyznaczonym terminie (za wyjątkiem sytuacji, kiedy mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne  byłoby unieważnienie postępowania).
Złożone na wezwanie Zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, 
w którym upłynął termin składania ofert.
7. Postanowienia dotyczące składanych dokumentów:
7.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzania spełniania przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, z wyjątkiem oświadczenia wymienionego w pkt 3 ppkt 3.1  i 3.4 SIWZ, które musi zostać złożone w formie oryginału
7.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających  się o  udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których  mowa  w  §  1  ust.  6,  §  3  ust. 4,  §  7 ust.2   Rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  19 lutego 2013r.  w  sprawie rodzajów  dokumentów,  jakich  może  żądać Zamawiający  od  Wykonawcy  oraz  form,  w  jakich  te  dokumenty  mogą  być  składane, kopie  dokumentów  dotyczących  odpowiednio  Wykonawcy  lub  tych podmiotów  są  poświadczane  za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę  lub  te  podmioty. 
7.3. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie  poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu  jest nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości.
7.4. Dokumenty  sporządzone  w  języku  obcym  są  składane  wraz  z  tłumaczeniem  na  język  polski. |